Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe creëer je een dolle hond?
Moderator: moderatorteam
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Hoe creëer je een dolle hond?
Een Amerikaanse bulldog, in dit geval.
Les 1: laat hem in een donkere kamer die slechts wordt verlicht door felgekleurde lampen die om en om aan flitsen, dus rood-groen-geel-paars-blauw...
Schuin tegenover me in een flatje. Voor zover ik het kan inschatten zit die hond ontzettend veel alleen thuis. Vorige week heeft hij in elk geval de luxaflex creatief verknipt.
Les 1: laat hem in een donkere kamer die slechts wordt verlicht door felgekleurde lampen die om en om aan flitsen, dus rood-groen-geel-paars-blauw...
Schuin tegenover me in een flatje. Voor zover ik het kan inschatten zit die hond ontzettend veel alleen thuis. Vorige week heeft hij in elk geval de luxaflex creatief verknipt.

Groetjes,
Sandra
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
- Aantal honden: 2
- [Sandra]
- Zeer actief
Re: Hoe creëer je een dolle hond?
Melden kan altijd natuurlijk. Het schijnen geen al te prettige figuren te zijn (hun bejaarde benedenbuurvrouw intimideren, dat werk).Cinnepin schreef:Iets voor 144?

Groetjes,
Sandra
- Cinnepin
- Zeer actief
Oh gatver, zulke types.
Ik denk idd dat je 144 best een melding kan geven. Aan de hand van jouw informatie kunnen ze altijd een kijkje nemen of niet...
Ik denk idd dat je 144 best een melding kan geven. Aan de hand van jouw informatie kunnen ze altijd een kijkje nemen of niet...

- [Sandra]
- Zeer actief
Het zal morgen worden, er werd niet opgenomen toen om 22.50 uur dat licht nog zo knipperde. Nu net weer gekeken en het knippert nog steeds zo.

Groetjes,
Sandra
- Cinnepin
- Zeer actief
- [Sandra]
- Zeer actief
Voor hetzelfde zijn er meer meldingen over deze mensen, dan is dit er eentje erbij.
Dat van dak, eten en drinken weet ik.
Dat van dak, eten en drinken weet ik.

Groetjes,
Sandra
- [Sandra]
- Zeer actief
- dagmar88
- Zeer actief
[Sandra] schreef:Het brandt nog zo idioot, dat licht
Wat is het dan?
Niet gewoon van die plastic action kaarsjes die van kleur veranderen?
- [Sandra]
- Zeer actief
Nee, dit zijn echte soort van discolampen.dagmar88 schreef:[Sandra] schreef:Het brandt nog zo idioot, dat licht
Wat is het dan?
Niet gewoon van die plastic action kaarsjes die van kleur veranderen?

Groetjes,
Sandra
- dagmar88
- Zeer actief
[Sandra] schreef: Nee, dit zijn echte soort van discolampen.

- [Sandra]
- Zeer actief
daarom dus. Hoe creëer je een dolle honddagmar88 schreef:[Sandra] schreef: Nee, dit zijn echte soort van discolampen.
lekker dan

Groetjes,
Sandra
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Philips hue waarschijnlijk, onze lichten hebben die functie ook. Om gek van te worden inderdaad.
- Cinnepin
- Zeer actief
Tara schreef:Trekken aan dooie paarden is een keuze.Cinnepin schreef:Je kan het allicht proberen toch? Niet geschoten is altijd mis
ja je kan idd ook niks doen en de hond laten lijden.

- dagmar88
- Zeer actief
Cinnepin schreef:Tara schreef:Trekken aan dooie paarden is een keuze.Cinnepin schreef:Je kan het allicht proberen toch? Niet geschoten is altijd mis
Nee, de dierenbescherming kan daar niets mee, zoals Tara al aangaf.
Heeft dus niets met "laten lijden" en alles met jezelf te maken.
Och die arme hond 

- Cinnepin
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Cinnepin schreef:Tara schreef:Trekken aan dooie paarden is een keuze.Cinnepin schreef:Je kan het allicht proberen toch? Niet geschoten is altijd mis
Nee, de dierenbescherming kan daar niets mee, zoals Tara al aangaf.
Heeft dus niets met "laten lijden" en alles met jezelf te maken.
Laat ik nou andere ervaringen hebben met de dierenbescherming

- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Wellicht even filmen? En dan gewoon de wijkagent bellen. Vaak doen die ook wel wat met zulke dingen (ligt wel weer aan de wijk waar je woont misschien) Maar zou het sowieso even gaan filmen.
_Esmee
- Cinnepin
- Zeer actief
tobi__ schreef:Wellicht even filmen? En dan gewoon de wijkagent bellen. Vaak doen die ook wel wat met zulke dingen (ligt wel weer aan de wijk waar je woont misschien) Maar zou het sowieso even gaan filmen.
Ook een goed idee

-
- Zeer actief
Het arme dier 

- [Sandra]
- Zeer actief
Ik heb even gebeld. Ze grijpen hier (zoals ik zelf ook al dacht) niet direct op in, maar als het vaker voorkomt kan ik er wel een melding van maken (met bewijslast).
En: 'Misschien probeert de eigenaar op deze manier de hond te laten wennen aan flitslicht, maar dat is een aanname.'
En: 'Misschien probeert de eigenaar op deze manier de hond te laten wennen aan flitslicht, maar dat is een aanname.'

Groetjes,
Sandra
- Cinnepin
- Zeer actief
Ok, goed dat je wel een melding hebt gemaakt!
Als ze meer meldingen krijgen kunnen ze wellicht alsnog een kijkje nemen.
Je hebt er iig al wat aan gedaan
Als ze meer meldingen krijgen kunnen ze wellicht alsnog een kijkje nemen.
Je hebt er iig al wat aan gedaan

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ja 3 dagen lang.. wat een koeters ook weer[Sandra] schreef:Ik heb even gebeld. Ze grijpen hier (zoals ik zelf ook al dacht) niet direct op in, maar als het vaker voorkomt kan ik er wel een melding van maken (met bewijslast).
- tobi__
- Zeer actief
Weet niet of het een huurhuis is. Maar je zou ook de woningbouw kunnen bellen (dan moet je voor het mooie wel zijn adres weten), die zijn er ook niet blij mee als een hond non stop binnen zit en alles dus onder poept/plast. En als er meerdere meldingen over zijn, hebben ze ook wat aan de jouwe.
_Esmee
- [Sandra]
- Zeer actief
Da's misschien ook nog wat. ik kom net terug van een middag/avond op pad met de poedeltjes en dat licht brandt weer zo. Straks met Otto maar even kijken of die hond daar weer zit.tobi__ schreef:Weet niet of het een huurhuis is. Maar je zou ook de woningbouw kunnen bellen (dan moet je voor het mooie wel zijn adres weten), die zijn er ook niet blij mee als een hond non stop binnen zit en alles dus onder poept/plast. En als er meerdere meldingen over zijn, hebben ze ook wat aan de jouwe.

Groetjes,
Sandra
-
- Zeer actief
Toch goed dat je gebeld hebt, ook al doen ze er in eerste instantie niks mee. Als iedereen zo denkt, dat het geen zin heeft om te bellen, gebeurt er sowieso niks.
Arme hond en rare lui weer..
Arme hond en rare lui weer..

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja die komen ook in actie als de afwas van een week opgestapeld op je aanrecht staat of je bed nioet opgemaakt is.tobi__ schreef:Weet niet of het een huurhuis is. Maar je zou ook de woningbouw kunnen bellen (dan moet je voor het mooie wel zijn adres weten), die zijn er ook niet blij mee als een hond non stop binnen zit en alles dus onder poept/plast. En als er meerdere meldingen over zijn, hebben ze ook wat aan de jouwe.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- tobi__
- Zeer actief
Dat is toch iets anders dan een hond die 24/7 in huis zit en alles onder poept/plast ...bouvierpoedel schreef:Ja die komen ook in actie als de afwas van een week opgestapeld op je aanrecht staat of je bed nioet opgemaakt is.tobi__ schreef:Weet niet of het een huurhuis is. Maar je zou ook de woningbouw kunnen bellen (dan moet je voor het mooie wel zijn adres weten), die zijn er ook niet blij mee als een hond non stop binnen zit en alles dus onder poept/plast. En als er meerdere meldingen over zijn, hebben ze ook wat aan de jouwe..
Daarbij als zo iets aan de gang is in een woning, kun je er donder op zeggen dat er meer aan de hand is. Ik weet (als medewerker van) dat een wooncorporatie zulke dingen wilt weten.
Maar ik weet ook dat er (jammer genoeg) veel verschil is tussen de corporaties. Maar niet geschoten is altijd mis.

_Esmee
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Maar dat weet je dus niet dat die hond het huis onder schijt. Om dat te kunnen beweren moet je 24/7 als buur op de loer gaan liggen wat dan weer inhoud dat je je eigen hond ook niet uitlaat. . En dan nog misschien heeft het beest wel een poepbak net als een kat een kattenbak.tobi__ schreef:Dat is toch iets anders dan een hond die 24/7 in huis zit en alles onder poept/plast ...bouvierpoedel schreef:Ja die komen ook in actie als de afwas van een week opgestapeld op je aanrecht staat of je bed nioet opgemaakt is.tobi__ schreef:Weet niet of het een huurhuis is. Maar je zou ook de woningbouw kunnen bellen (dan moet je voor het mooie wel zijn adres weten), die zijn er ook niet blij mee als een hond non stop binnen zit en alles dus onder poept/plast. En als er meerdere meldingen over zijn, hebben ze ook wat aan de jouwe..
Daarbij als zo iets aan de gang is in een woning, kun je er donder op zeggen dat er meer aan de hand is. Ik weet (als medewerker van) dat een wooncorporatie zulke dingen wilt weten.
Maar ik weet ook dat er (jammer genoeg) veel verschil is tussen de corporaties. Maar niet geschoten is altijd mis.
Kom zeg alleen naar aanleiding van een paar gekleurde lampjes. Of het voor een hond zo lekker is om je hele huis naar chemische stofjes te laten ruiken of je zelf onder de parfum te spuiten en dat die deurbel zo'n lekker geluidje is of die tv met zijn geluid en felle lichtflitsen.
Hoeveel mensen wel niet hun hond bloot laten staan aan oud en nieuw vuurwerk , knipperende kerstverlichting of mee naar de kermis nemen.
Jezus zeg je kunt ook overal een probleem van maken.

Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Maar dat weet je dus niet dat die hond het huis onder schijt. Om dat te kunnen beweren moet je 24/7 als buur op de loer gaan liggen wat dan weer inhoud dat je je eigen hond ook niet uitlaat. . En dan nog misschien heeft het beest wel een poepbak net als een kat een kattenbak.tobi__ schreef: Maar ik weet ook dat er (jammer genoeg) veel verschil is tussen de corporaties. Maar niet geschoten is altijd mis.
Precies, je gaat toch geen woningvereniging bellen op basis van complete aannames.
Als je misstanden ziet is het wat anders, maar zomaar bedenken dat het daar vol poep ligt

Ach ja, niet getreiterd is altijd mis, of zo.