Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup 19 weken springt overal op en af

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Pup 19 weken springt overal op en af

Ongelezen bericht door *Skye* »

Hoi allemaal,

Nova is nu 19 weken en springt nu de hele tijd overal op en af. We kennen natuurlijk allemaal de welbekende 5 minuten regels, niet spingen, geen trappen lopen en niet fietsen met een jonge hond. Ik ga daar redelijk flexibel mee om en probeer goed te kijken naar wat de hond aangeeft, maar stuur het nog wel wat.

Als ik niet ingrijp dan springt Nova wel 50x pd van de bank af en er eerst op natuurlijk ;) Ze weegt rond de 6kg. Het ziet er ook allemaal heel natuurlijk uit. Ze ploft niet neer, maar hupt echt als een hertje, ze gaat zelfs eerst nog met een boogje omhoog vanuit de bank en komt dan heel sierlijk neer.

Ze regelt haar rust wel goed zelf. Als ze moe is ploft ze neer een gaat ze slapen.

Wat doen jullie? Ingrijpen of laten gaan?
janeway
Zeer actief

Re: Pup 19 weken springt overal op en af

Ongelezen bericht door janeway »

Ik lees even mee. Pup is 5 mnd en springt overal op en af. Klimt de trap op als we het even niet in de gaten hebben.
[/list]Koda heeft ook een facebookpagina

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tja deden ze hier ook allemaal...
Niets aan gedaan dus
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Triss vliegt hier achter Diego aan op de bank van de bank, op de stoel van de stoel. We proberen het wel in goede banen te leiden, maar lukt vaker niet dan wel. Ook buiten kan ze behoorlijk racen en springen. Enige wat we kunnen doen is de tijd in de gaten houden zodat ze niet al te moe wordt. Verder laten we het maar gaan.
Afbeelding
Groetjes Marja
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou haar lekker laten gaan. Ze lijkt haar fysieke grenzen goed te respecteren. Dan gaat het niet snel fout, hoor. Krijgt ze mooie spieren van ;)
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Millie is ook een springer. Vind het best eng en ben alvast bezig een opstapje voor de bank te verzinnen :roll:
Laatst gewijzigd door Leonie. op 01 aug 2016 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Eefsel »

_Tiny_ schreef:Een zware lompe bordeaux dog pup zou ik niet op en af de bank laten springen. Maar een hondje als Nova wel hoor. Mijn grote poedels kunnen met die leeftijd ook zelf op en af de bank springen en ik laat ze. Het gaat inderdaad heel sierlijk.
Hier waren ze zo snel groot genoeg dat ze gewoon de bank af en op konden stappen. Maar ze zijn er ook regelmatig in een gekke bui vanaf gesprongen :roll:
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik zou er geen grote zorgen om hebben denk ik.
Alles wat soepel en gemakkelijk gaat is voor mij geen reden om te gaan belemmeren.
Traplopen ook niet, al waak ik wel voor trap racen .. vooral naar beneden.
Dat mogen ze niet.
Hier is het nooit gebeurd (bij mijn Griffons), want die mogen niet op de bank :mrgreen:
Voor mijn vroegere teckels, die wel op de bank lagen, had ik een opstapje vanaf het moment dat ze zelf op de bank klommen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Mijn Jack pup doet het ook, ik laat het niet toe, veel te grote belasting voor de voorpootjes
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Contacteer:

Ongelezen bericht door PitBullit »

Bullit doet het ook. Ik rem het wel af, ook omdat ik dat rond gestier niet wil hebben zoals zij het doet.
AfbeeldingAfbeelding
*Skye*
Zeer actief

Dankjewel allemaal. Ik probeer ook een beetje aan te houden dat zolang ze het zelf doet het wel ok is. Zodra ze wordt zal ik toch wat af blijven kappen. Ik zoek er een middenweg in, maar zie het idd ook niet perse als altijd verkeerd.

Dankjewel.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ik vertrouw wel een beetje op de hond zelf. Als ze pijn zou hebben aan d'r voorpootjes, houdt ze er zelf wel rekening mee en ze pakt zelf ook vaak genoeg rust als ze moe is. Dus ik laat haar eigenlijk wel gewoon gaan. Sofi oogt verstandig genoeg.
*Skye*
Zeer actief

Lemuria schreef:Ik vertrouw wel een beetje op de hond zelf. Als ze pijn zou hebben aan d'r voorpootjes, houdt ze er zelf wel rekening mee en ze pakt zelf ook vaak genoeg rust als ze moe is. Dus ik laat haar eigenlijk wel gewoon gaan. Sofi oogt verstandig genoeg.
Ja daar probeer ik idd ook een beetje op te vertrouwen al ben ik er nog wat zoekende in...
Heavy schreef:Opspringen heb ik nooit tegengehouden maar neerkomen dus wel .
Ja dat was mijn plan eerst ook. Alleen kan ik haar 100x eraf tillen ze blijft het doen. En natuurlijk kan ik haar eraf houden als ik wil, maar ze wilt gewoon echt graag hoog zitten blijkbaar. Vorige week waren we haar kwijt zat ze een huisje van de krabpaal van de katten ;)
gyanty
Zeer actief

Ongelezen bericht door gyanty »

Om bepaalde zaken te voorkomen, mogen ze bij mij dat eerste jaar dus niet op de bank. Dus niet ergens op en af springen. Hoef ik er ook niet over na te denken. Daarbij ben ik van benefits verdienen. Een pup heeft die benefit wat mij betreft niet. Ik zit bij pups op de grond en ze mogen dan op schoot. Ook gezellig dus. Als ze later braaf zijn mogen ze lekker op uitnodiging op de bank. Voor mij is het gewoon een stukje opvoeding, die niet helemaal gesteld is op wel of niet fysieke belasting, maar die dat wel meteen tackelt. Wat mij betreft dus alleen maar voordelen.
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief

Jullie hebben me wel aan het denken gezet. Skye en dus ook Nova mogen wel op de bank hier. Skye mocht het het eerste jaar niet, later zijn we van mening veranderd. We merken wel dat hij er heel netjes in is. Als er iemand op de bank zit 'vraagt' hij het altijd netjes. Als er niemand op de bank zit springt hij er wel zelf op, maar dat mag ook.
Nova mag dus wel op de bank, maar dan wel graag op dezelfde manier als hoe het met Skye gaat. Niet dat als we visite hebben dat ze ineens boven iedereen springt.
Ik ga het dus ook heel wat strenger aanpakken vanaf nu. Eigen initiatief mag nooit, op uitnodiging van ons mag het wel.
janeway
Zeer actief

Ongelezen bericht door janeway »

*Skye* schreef:Jullie hebben me wel aan het denken gezet. Skye en dus ook Nova mogen wel op de bank hier. Skye mocht het het eerste jaar niet, later zijn we van mening veranderd. We merken wel dat hij er heel netjes in is. Als er iemand op de bank zit 'vraagt' hij het altijd netjes. Als er niemand op de bank zit springt hij er wel zelf op, maar dat mag ook.
Nova mag dus wel op de bank, maar dan wel graag op dezelfde manier als hoe het met Skye gaat. Niet dat als we visite hebben dat ze ineens boven iedereen springt.
Ik ga het dus ook heel wat strenger aanpakken vanaf nu. Eigen initiatief mag nooit, op uitnodiging van ons mag het wel.
Dat vind ik een goeie, hoe leer je dat aan je hond. Hier pup van 5 mnd.. Die wel op de bank mag maar idd is het wel handig dat hij leert te "vragen" hoe leren we hem dat aan?
[/list]Koda heeft ook een facebookpagina

Afbeelding
*Skye*
Zeer actief

Bij Skye hebben wel het hem aangeleerd door hem nooit zonder toestemming op de bank te laten. En als hij het wel uit zichzelf deed eraf te sturen.

Hier lijkt het alsof Nova heeft meegelezen want ze gaat nu ineens tegen de bank aan staan en wachten, dan verwacht ze een zetje van mij zodat ze zelf geen moeite hoeft te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”