Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondje doodgebeten,en ik was erbij

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: hondje doodgebeten,en ik was erbij

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Geloof als ik bij was geweest dat ik zo'n hond ook kapot had kunnen maken. Sta je daar met je dode hondje in je handen wezenloos te zijn omdat je het niet begrijpt . Goed dat die eigenaar ze in moest leveren.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Jeetje wat een ellendig verhaal, "fijn" dat jij erbij was voor die mevrouw :ok:

Goed dat die honden opgehaald zijn, hopen dat er consequenties komen en niet de honden teruggegeven worden.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Jeetje Wil, wat heftig.. Fijn dat je bij het baaasje gebleven bent. Wat een nachtmerrie..
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat afschuwelijk. :(:
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Bah verschrikkelijk. Sterkte met het verwerken.
Ik heb het zelf ook meegemaakt dat er een kleine Chihuahua door een Mechelse Herder werd doodgebeten, dat gekrijs hoor ik nu nog :ugh:
Heb hier toch wel een poosje last van gehad. Zo triest en onnodig.
Afbeelding
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Vandaag hebben de baasjes van de doodgebeten Pumba 2 rozen neergelegd op de plek waar het allemaal gebeurd is.
Ik stond boven op de slaapkamer (ik kijk uit op het park dus) en zag ze staan;nou je hart breekt hoor :cry:

ikzelf heb vanmiddag een mooie witte zwerfkei gevonden in het bos,die wil ik eigenlijk daar neerleggen,of is dat raar?
Ik ben/was namelijk altijd een stoer en keihard wijf :D :D zegt men altijd ,maar dit heeft me echt heel diep geraakt..
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nee, dat is niet raar.
Ik zou het gewoon doen dus.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Ben 't eens met Marjoleine, gewoon doen. En als er mensen zijn die 't raar vinden, wat zou dat?
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Een leuk gebaar voor je gemoedsrust om kaarsjes te branden, bloemetjes te leggen of stille tochten te houden. Het lost echter niets op en je krijgt er je hondje niet mee terug. Aangezien de overheid niets doet om agressieve rassen uit te bannen, dien je voorbereid te zijn om dit soort monsters zelf uit te schakelen indien dat nodig is. Dan maak je de meeste kans dat je hondje een aanval overleeft. Een andere oplossing is er helaas niet.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Ja gewoon doen als je dat wilt. Kan ook een steun voor die baasjes zijn.
_Esmee
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Wolfsblut schreef:Een leuk gebaar voor je gemoedsrust om kaarsjes te branden, bloemetjes te leggen of stille tochten te houden. Het lost echter niets op en je krijgt er je hondje niet mee terug. Aangezien de overheid niets doet om agressieve rassen uit te bannen, dien je voorbereid te zijn om dit soort monsters zelf uit te schakelen indien dat nodig is. Dan maak je de meeste kans dat je hondje een aanval overleeft. Een andere oplossing is er helaas niet.

Ik ga toch echt geen hond doodsteken. Of hoe dan ook doodmaken. Als ik die filmpjes zie waarop honden doodgeschoten worden vind ik het toch best sneu voor de hond wat hij ook gedaan heeft.

Tenslotte ligt het meestal aan de baas.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Goldylocks
Zeer actief

@Wolfsblut ik snap je.Een vriendin van mij wandelt altijd met een dikke wandelstok,gekocht in Zwitserland,mooi uitgesneden hout en een metalen punt onderop.
En hij is niet alleen om op te steunen hoor zegt ze,in geval van nood gebruik ik hem ook.Ik lachtte haar uit vorig jaar ,maar nu denk ik dat zo,n wandelstok zo,n gek idee nog niet is.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Goldylocks schreef:@Wolfsblut ik snap je.Een vriendin van mij wandelt altijd met een dikke wandelstok,gekocht in Zwitserland,mooi uitgesneden hout en een metalen punt onderop.
En hij is niet alleen om op te steunen hoor zegt ze,in geval van nood gebruik ik hem ook.Ik lachtte haar uit vorig jaar ,maar nu denk ik dat zo,n wandelstok zo,n gek idee nog niet is.

Nou, zo aanvallende hond kan zich ook tegen jou keren. En ik heb toch geen zin in afgebeten armen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Goldylocks
Zeer actief

Ondertussen zie ik op facebook de meest vreemde dingen voorbijkomen:Er worden mensen en honden genoemd die totaal onschuldig zijn!
Aannames worden gedaan,en opeens wist iedereen al "dat dit wel zo moest aflopen".Ik reageer maar nergens op en wacht op de blog van onze wijkagent.
Hele fijne man trouwens,hij verdient echt lof over hoe hij het heeft aangepakt.
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Goldylocks schreef:
ikzelf heb vanmiddag een mooie witte zwerfkei gevonden in het bos,die wil ik eigenlijk daar neerleggen,of is dat raar?
Ik ben/was namelijk altijd een stoer en keihard wijf :D :D zegt men altijd ,maar dit heeft me echt heel diep geraakt..

Dat ben ik (tussen haakjes) ook, maar dit gaat je niet zomaar in de koude kleren zitten.
Gewoon doen :ok:
Afbeelding
Goldylocks
Zeer actief

Leanne schreef:
Goldylocks schreef:

Dat ben ik (tussen haakjes) ook, maar dit gaat je niet zomaar in de koude kleren zitten.
gedaan! :mann:
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Goldylocks schreef:
Leanne schreef:
Goldylocks schreef:

mooi gebaar...dat zullen de baasjes ook vinden. Weet ik zeker.
Afbeelding
63673J

Goldylocks schreef:
Leanne schreef:
Goldylocks schreef:

:ok:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Goldylocks schreef:deze Badr is een rasechte American Bulldog.Hij komt van een fokker die reclameert met hun fijne karakters .Hij heet Kroon geloof ik.

Anyway,vanmiddag heb ik theevisite gehad van het vrouwtje en baasje van het overleden pomeriaantje.Met haar arm in het verband en een wit smoeltje .leuk jong stel,Poemba was hun eerste hondje,ze woonden net samen.
We hebben nog even alles samen gevat,samen gehuild en ze wilde zeker weten dat ze alles had gedaan wat ze kon.Ja ,meid,meer kon je niet doen.
Ze schrok enorm toen mijn oude gele labje met zn grote kop op haar schoot kwam,ik heb hem naar de tuin moeten verbannen,zo erg zit de schrik erin.
ze gaan wel stappen ondernemen,eventueel een rechtszaak ervan maken.
de 2 bulldogs zijn trouwens gisteravond al opgehaald door de politie,Badr en ook de andere hond ,ze heet Bitch.Nou ja.
Grote kans dat die schrik er nooit meer uit gaat. Bij mijn vriendin is het nu zo'n 7 jaar geleden dat haar teckeltje is doodgebeten, maar is nog steeds doodsbang voor herders, klapkaken etc.

Goed dat ze er over denken om er een rechtzaak van te maken. Ze kunnen in ieder geval aangifte doen, omdat zij ook is gebeten.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Wolfsblut schreef:Een leuk gebaar voor je gemoedsrust om kaarsjes te branden, bloemetjes te leggen of stille tochten te houden. Het lost echter niets op en je krijgt er je hondje niet mee terug. Aangezien de overheid niets doet om agressieve rassen uit te bannen, dien je voorbereid te zijn om dit soort monsters zelf uit te schakelen indien dat nodig is. Dan maak je de meeste kans dat je hondje een aanval overleeft. Een andere oplossing is er helaas niet.
Een metertje bullepees bij als je een hond uitlaat moet wel kunnen.
Raika
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Basset Artesien Normand en Berner sennen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Raika »

mercedes2803 schreef:Wat een verschrikking...voor de baasjes en voor jou... :roos:
Wat een horror om daar met je neus bovenop te staan...
wat een nachtmerrie voor het baasje maar wat rot ook voor jou zeg :J:

De baasjes van de Bull.... Badr....
Echt...
In 2012 wordt je joekel doodgeschopt omdat hij een hond aanvalt ..
Dan krijg je een hond van de fokker als goedmakertje en ben je WEER niet bij machte om er voor te zorgen dat jouw hond zich gewoon gedraagt en geen andere honden aanvalt.
Als dat gedoe met Diesel enige indruk zou hebben gemaakt dan had ze die twee joekels die ze nu heeft gezekerd aan een heupgordel.
Als je toch van je joekels houdt wil je toch niet het risico lopen dat die weer een andere hond aanvallen en weer doodgeschopt worden ???
Maar nee...in 2016 sloopt je gevaarte een klein hondje... :jank:

Als je zo incapabel bent om je eigen hond en andere honden veilig uit te laten dan mag je om mij gewoon een levenslang hondenverbod hebben.
WAT moet je nou met honden die je notabene Badr noemt, die je niet de baas bent en die hondjes slopen, al dan niet doodgeschopt worden omdat ze een andere hond aanvallen? Dan ben je toch een nutteloos dom geval?
Ga met je tokkenreet op de bank zitten met een plastic hondje op batterijen en zorg ervoor dat anderen niet een levenslang trauma oplopen vanwege jouw onkunde in het hebben van honden.
Idd DIT!!
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Wat een nachtmerrie :ugh:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Neeltje schreef:
Goed dat ze er over denken om er een rechtzaak van te maken. Ze kunnen in ieder geval aangifte doen, omdat zij ook is gebeten.
Dat maakt niet zoveel uit hoor, of zij ook gebeten is, dat maakt niet het verschil of het een strafbaar feit is of niet. Wat doorslaggevend is in de afhandeling van de strafzaak is of "Badr" :kotz: aangeduid kon worden als gevaarlijke hond voordat hij dit arme hondje dood beet. :(:
Gr. Aniek

Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Loop je weer tegen die idiote bureaucratische juridische molen aan hier in Nederland is het echt te gek voor woorden

Pitbull hier in de buurt heeft tig honden aangevallen en verwond diverse aangiftes gedaan, mijnheer loopt nog
steeds met hond in de buurt te provoceren heeft alleen een waarschuwing gehad, Als mij het over komt neem ik
ik het heft in eigen hand bij deze persoon vertrouwen in de politie heb ik al lang niet meer...........
en zo zijn er meer die dit al lang niet meer hebben .
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Afschuwelijk zeg :(: voor het baasjes, maar ook voor jou om te zien. Dat snijdt toch dwars door je hart heen als je zo'n beestje
daar opengereten ziet liggen :jank:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
63673J

Rocco schreef:Loop je weer tegen die idiote bureaucratische juridische molen aan hier in Nederland is het echt te gek voor woorden

Pitbull hier in de buurt heeft tig honden aangevallen en verwond diverse aangiftes gedaan, mijnheer loopt nog
steeds met hond in de buurt te provoceren heeft alleen een waarschuwing gehad, Als mij het over komt neem ik
ik het heft in eigen hand bij deze persoon vertrouwen in de politie heb ik al lang niet meer...........
Het klopt ook niet. Een hond die een persoon of een andere hond ernstige schade toebrengt, is een gevaarlijke hond. Om een bepaald hond als gevaarlijk te kunnen beschouwen, is het niet nodig dat de hond zich al eerder gevaarlijk heeft gedragen jegens mens of dier.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

jvanringen schreef:
Rocco schreef:Loop je weer tegen die idiote bureaucratische juridische molen aan hier in Nederland is het echt te gek voor woorden

Het klopt ook niet. Een hond die een persoon of een andere hond ernstige schade toebrengt, is een gevaarlijke hond. Om een bepaald hond als gevaarlijk te kunnen beschouwen, is het niet nodig dat de hond zich al eerder gevaarlijk heeft gedragen jegens mens of dier.
Wel om met succes te kunnen vervolgen voor artikel 425 lid 2 van het wetboek van Strafrecht.

Niet om hem aan te merken als gevaarlijke hond en bv een muilkorf en/of aanlijngebod te kunnen opleggen inderdaad. Maar wel om hem met succes te kunnen vervolgen.
Daarvoor hoeven er niet eerder aangiftes of meldingen te liggen (dat maakt wel meteen aantoonbaar dat de hond gevaarlijk was) maar justitie zal wel moeten kunnen aantonen dat de eigenaar/houder wist dat zijn hond gevaarlijk was om met succes te kunnen vervolgen. En dat kan uiteraard achteraf door bv getuigen te horen, buurtonderzoek te doen of dat soort zaken.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Dubbel
Laatst gewijzigd door Budkes op 07 aug 2016 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Nanna schreef:
Budkes schreef:
jvanringen schreef:

Wel om met succes te kunnen vervolgen voor artikel 425 lid 2 van het wetboek van Strafrecht.

Niet om hem aan te merken als gevaarlijke hond en bv een muilkorf en/of aanlijngebod te kunnen opleggen inderdaad. Maar wel om hem met succes te kunnen vervolgen.
Daarvoor hoeven er niet eerder aangiftes of meldingen te liggen (dat maakt wel meteen aantoonbaar dat de hond gevaarlijk was) maar justitie zal wel moeten kunnen aantonen dat de eigenaar/houder wist dat zijn hond gevaarlijk was om met succes te kunnen vervolgen. En dat kan uiteraard achteraf door bv getuigen te horen, buurtonderzoek te doen of dat soort zaken.
Maar ondertussen ligt door zo'n kutjoekel wel jouw hond in drie stukken..... :ugh:
100% eens. Maar helaas een hele hoop "dierenvrienden" niet. :ugh:
Gr. Aniek

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Geloof dat het nu juist de hoofdrol speelt als je hond flink beschadigd word of gedood dat de politie niet thuis geeft en er geen stappen worden genomen om het te stoppen. Terwijl het in andere gemeenten wel word gedaan.
De willekeur en het niet gehoord worden over iets wat je lief is .
Kan mij voorstellen dat mensen hoe fout ook zelf het recht in handen nemen om zo'n kutjoekel te stoppen door hem de kop in te slaan of een bak met gif over de schutting flikkeren.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Budkes
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Geloof dat het nu juist de hoofdrol speelt als je hond flink beschadigd word of gedood dat de politie niet thuis geeft en er geen stappen worden genomen om het te stoppen. Terwijl het in andere gemeenten wel word gedaan.
De willekeur en het niet gehoord worden over iets wat je lief is .
Kan mij voorstellen dat mensen hoe fout ook zelf het recht in handen nemen om zo'n kutjoekel te stoppen door hem de kop in te slaan of een bak met gif over de schutting flikkeren.
Ja dat gebeurd ook, dat komt onder andere doordat het aanwijzen van een hond als gevaarlijk dier op APVniveau is geregeld, dus bestuursrecht, wat betekend dat het door de gemeente geregeld is.
Maw aanlijn en/of muilkorfgebod moet worden geregeld door de gemeente. En elke gemeente heeft zijn eigen mores.
Strafrechtelijke vervolging daarentegen weer door justitie, inbeslagname meestal ook door justitie ( op basis van strafvordering) waarbij een officier van justitie beslist of een hond wel of niet in beslag genomen mag worden.
Dan heeft de gemiddelde politie agent geen idee waar hij het zoeken moet, en dat is niet onlogisch omdat het niet vaak voorkomt, en de wetgeving vrij onduidelijk is. En sinds de enorme schaalvergroting heb je mazzel als je voorbij een telefoniste komt die blijft volhouden dat het civielrechtelijke is dus onderling geregeld moet worden. :devil:

Maar als je dan mazzel hebt, of doordouwt omdat je weet waar je over praat, een artikel 425 strafrecht benoemt aan de balie of aan de telefoon, of van de telefoniste eist dat je een hondengeleider wilt spreken, dan hang het dus alsnog van de feiten af of justitie er iets mee kan. :U:
En ja dat is de wet, die wikt en weegt, en dat valt niet altijd positief uit voor jou persoonlijk. Ik kan er helaas over meepraten. :(:
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”