Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe vaak en om welke tijden laten jullie je hond uit?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Aantal honden: 1
Hoe vaak en om welke tijden laten jullie je hond uit?
Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen! En hoelaat je op z'n laatst 's ochtends met je hond eruit moet.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Hoe vaak en om welke tijden laten jullie je hond uit?
Ik loop één keer per dag een uurtje met ze in het bos wanneer het mij uitkomt. Voor de rest mogen ze naar buiten wanneer ze willen, we hebben ongeveer een kwart hectare grond bij het huis wat voor de honden goed omheind is.
-
- Zeer actief
Zes keer per dag. Dat houdt in 4 korte poep- en plasrondjes en twee langere. Hier houden ze ook van uitslapen. Voor tien uur naar buiten komt dus niet vaak voor. Dadelijk, tussen 24.00 en 01.00 maak ik de laatste ronde.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Zo'n 3 tot 4 keer per dag, waarvan alleen de laatste ronde een plas & poep rondje is.

- janeway
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Koda van 5 mnd Kan ook uitslapen. Maar heeft dan de laatste ronde om 1 uur. Hij gaat er om de 3 uur zo beetje uit. Op normale dagen is het uur of 8, dan 11 dan 14 uur (meestal is dit een stuk park/bos) 17 uur en 20 uur ( dit is soms ook park/bos ligt aan de temp van de dag). Dan is het meestal wel slapen tot de laatste ronde.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Soms 7 uur 's ochtends, weekend soms wel eens half 11. Ayleen is nogal makkelijk.
's Avonds net zo.
Heer-lijk.
's Avonds net zo.

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
's Morgens vroeg gaan de poedeltjes even de tuin in. Rond 9.30-10 uur een wandeling met Otto en Patty, rond 13 uur een blokje om met Fleur en Patty, 's middags rond 15 uur een wandeling met Otto en Patty samen of met Otto alleen, eind van de middag weer met de poedeltjes een blokje om en 's avonds rond 22 uur het laatste rondje met Otto en Patty.
Eerst wandelde ik met de poedeltjes altijd apart, maar Patty geeft steeds vaker aan dat ze mee wil als ik met Otto wegga. Ik vind het prima. De laatste tijd doe ik ook wel vaker iets met Patty alleen.
Eerst wandelde ik met de poedeltjes altijd apart, maar Patty geeft steeds vaker aan dat ze mee wil als ik met Otto wegga. Ik vind het prima. De laatste tijd doe ik ook wel vaker iets met Patty alleen.

Groetjes,
Sandra
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
3 á 4 rondes per dag waarvan 1 lange ronde van één tot anderhalf uur, 2 rondes van 10 tot 20 minuten en 1 p&p ronde van 5 minuten.
De tijden zijn wisselend, ergens tussen 10 en 12 de eerste ronde en tussen 23 en 1.30 de laatste ronde.
De tijden zijn wisselend, ergens tussen 10 en 12 de eerste ronde en tussen 23 en 1.30 de laatste ronde.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Hier zijn ze heel flexibel. Ik ga wanneer ik zin/tijd heb. Ze slapen makkelijk uit. Maar ze kunnen wel elk moment van de dag de tuin in voor een plasje, mocht dat nodig zijn. Toen ik nog geen tuin had ging ik zeker vijf keer per dag naar buiten.
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Hier gaan de honden over het al gemeen 4x pd uit. Soms 3 soms 5. We lopen rond 8u/ 13u/ 18u/ 22.30u, maar geen vaste tijden dus kan ook 15u of 17u zijn, maar net hoe het zo uit komt. Ze mogen niet in tuin plassen dus als er eens wat langer tussen zitten laat ik ze even buiten plassen in het gangetje.
Skye is een echte uitslaaphond, 10.30u eerste ronde voor Skye is geen probleem. Nova is nu 20 weken en kan eindelijk tot ongeveer 8u slapen. Zij plast en poept ook nog in de tuin, maar dat is niet helemaal de bedoeling. Nova slaat ook nog wel eens een wandeling over, voor haar hoeft dat wandelen allemaal niet zo
Skye is een echte uitslaaphond, 10.30u eerste ronde voor Skye is geen probleem. Nova is nu 20 weken en kan eindelijk tot ongeveer 8u slapen. Zij plast en poept ook nog in de tuin, maar dat is niet helemaal de bedoeling. Nova slaat ook nog wel eens een wandeling over, voor haar hoeft dat wandelen allemaal niet zo

-
- Zeer actief
Het hangt helemaal van mijn diensten af, maar ik probeer te lopen als anderen zitten te eten of nog slapen of in ieder geval als het rustig is, om de asocialen en gefrustreerde te ontlopen.....Ik vind mensen ( ja heel vaak ook zonder hond) soms heel erg eng , dus ik hou van regen en storm tegenwoordig dan blijven ze binnen
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Triss gaat 4 a 5 keer per dag uit. Afhankelijk van wat we gedaan hebben met haar. Ze was al heel snel helemaal zindelijk. 'S morgens om een uur of half 7, rond een uur of 11, tegen drieën, rond half 6 en 's avonds om een uur of half 10. Als we lang weggeweest zijn met haar, dan vervalt 1 van twee middag wandelingen. Verder kan ze met mooi weer de hele dag de tuin in, maar doet daar nu al niets meer in, of de nood moet echt heel erg hoog zijn.

Groetjes Marja
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Fenneke en Baloe

- EllaBellaah
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Cooper gaat 3 of 4 keer per dag naar buiten 's ochtends vroeg en 's avonds laat is het alleen een poep en plas ronde van een kwartiertje. Meneer heeft dan niet perse de behoefte om langer te wandelen omdat bij graag uitslaapt en lekker optijd weer gaat liggen pitten 's avonds. In de middag loop ik een langer stuk met hem, ik probeer het rondje dat ik dan loop dagelijks af te wisselen.
Groetjes Ella & Cooper 

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
S morgens gelijk een rondje van zo'n 20 minuten. Dan vaak tussen de middag een half uurtje en na m'n werk naar het bos. Gemiddeld dan ongeveer een uur lopen. Na het avond eten nog 20 minuutjes en dan nog een plas voor het slapen gaan.
Maar het verschilt per dag. In de zomer wandelen we vaker pas s avonds in het bos
Maar het verschilt per dag. In de zomer wandelen we vaker pas s avonds in het bos

- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
5 keer. Fred is 23 weken en kan absoluut niet uitslapen. Dus als we uit willen slapen kruipt er een op de bank.
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wisselt...
Ik werk onregelmatig, en heb dus de ene dag dat ik om 4.30 uur buiten loop en de andere keer pas nadat ik de kinderen op school heb zitten.
Er is bij ons geen pijl op te trekken en dat vind ik dan ook heerlijk. De honden schikken zich daar wel in.
Ik werk onregelmatig, en heb dus de ene dag dat ik om 4.30 uur buiten loop en de andere keer pas nadat ik de kinderen op school heb zitten.
Er is bij ons geen pijl op te trekken en dat vind ik dan ook heerlijk. De honden schikken zich daar wel in.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
6:30 / 13:00 / 17:00 en 23:00 kortere rondes (15-20 minuten) en dan meestal na het eten (19:00 - 20:00 ergens) een lange ronde of trainen, afhankelijk hoe het uitkomt. Tijden zijn niet zo strak en in het weekend slapen ze (gelukkig) uit 

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ze worden hier 4x per dag uitgelaten
Op werkdagen:
7.00u
12-13.00u
17-18.00u
22.00-23.00u
In het weekend ook 4 keer, maar dat kan qua tijd iets verschillen. Hippo zou het liefst tot eind van de ochtend in zijn mand meuren, de andere 2 gaan er graag uit. Ze houden zich keurig stil, maar vind het zelf een vervelend idee om ze lang te laten wachten. Dus ook in het weekend worden ze altijd voor 9u uitgelaten.
Meestal hebben we 2 poep en plasrondjes van 10-15min. Dan 1x redelijk lange beweging en 1x lange beweging. We moeten juist altijd ervoor waken dat ze niet teveel beweging krijgen
. Anders gebeurt het wel eens dat ik voor het werk 5km met ze ga fietsen, mijn man gaat dan tussen de middag 1,5u wandelen, ik kom thuis en ga dan weer 45min met ze wandelen waarbij de mechels ook graag zwemmen(water apport).
Naast het uitlaten gooien we met Hippo en Dico nog wel eens de bal, voor Oscar en Dico loop in een spoortje uit, met Oscar en Dico train ik ook nog 2-3x per week meerdere uren en Dico en Hippo spelen bijna dagelijks samen in de tuin trekspelletjes met een kartbandje of touw.
Op werkdagen:
7.00u
12-13.00u
17-18.00u
22.00-23.00u
In het weekend ook 4 keer, maar dat kan qua tijd iets verschillen. Hippo zou het liefst tot eind van de ochtend in zijn mand meuren, de andere 2 gaan er graag uit. Ze houden zich keurig stil, maar vind het zelf een vervelend idee om ze lang te laten wachten. Dus ook in het weekend worden ze altijd voor 9u uitgelaten.
Meestal hebben we 2 poep en plasrondjes van 10-15min. Dan 1x redelijk lange beweging en 1x lange beweging. We moeten juist altijd ervoor waken dat ze niet teveel beweging krijgen

Naast het uitlaten gooien we met Hippo en Dico nog wel eens de bal, voor Oscar en Dico loop in een spoortje uit, met Oscar en Dico train ik ook nog 2-3x per week meerdere uren en Dico en Hippo spelen bijna dagelijks samen in de tuin trekspelletjes met een kartbandje of touw.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
zo was ons schema
5:30 - lange ronde
7:30 - plasrondje
16:45 - lange ronde
voor het slapengaan meestal in de tuin een plas. zeker de laatste jaren
in het weekend werd 5:30 meestal een uur of 9, maar vaak was er dan al een plas in de tuin gedaan
5:30 - lange ronde
7:30 - plasrondje
16:45 - lange ronde
voor het slapengaan meestal in de tuin een plas. zeker de laatste jaren
in het weekend werd 5:30 meestal een uur of 9, maar vaak was er dan al een plas in de tuin gedaan

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Minimaal 3x pd op tijden dat t mij uitkomt
De avonden word er meestal getraind en de zondag ook de hele dag
Grote Vd rondes verschilt ook per keer
Die kleine gaat nog wel vaker , maar wel de gewone uitlaatrondes en als ze aangeeft te moeten rennen we even naar de overkant voor n plas of kakje en dan loopt ze zelf alweer terug naar binnen
De avonden word er meestal getraind en de zondag ook de hele dag
Grote Vd rondes verschilt ook per keer
Die kleine gaat nog wel vaker , maar wel de gewone uitlaatrondes en als ze aangeeft te moeten rennen we even naar de overkant voor n plas of kakje en dan loopt ze zelf alweer terug naar binnen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Nanna schreef:Hangt van de hond af. Met een pup zul je er vaak, heel vaak, uit moeten.
Mijn volwassen honden slapen makkelijk uit tot tien uur als het moet. Maar ik laat ze evengoed 4x per dag uit.
Hier hetzelfde
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Sluit ik mij bij aanS@ndr@ schreef:Het hangt helemaal van mijn diensten af, maar ik probeer te lopen als anderen zitten te eten of nog slapen of in ieder geval als het rustig is, om de asocialen en gefrustreerde te ontlopen.....Ik vind mensen ( ja heel vaak ook zonder hond) soms heel erg eng , dus ik hou van regen en storm tegenwoordig dan blijven ze binnen