Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kvv en krokante brok
Moderator: moderatorteam
- SandraMecx
- Actief
- Mijn ras(sen): West highland white terrier
- Aantal honden: 3
Kvv en krokante brok
Hallo allemaal.
Ik heb een vraagje.
Ik voer kvv, afgewisseld met geperste brok op bijvoorbeeld dagjes/weekendjes weg.
Nu doe ik ook een aantal keer per weer hersenwerk en daarbij is de vorm van de geperste brok gewoon niet altijd handig.
Wat zijn jullie ervaring van de combi kvv en krokante brok?
Uiteraard niet op dezelfde dag en van een goed merk.
Ik heb een vraagje.
Ik voer kvv, afgewisseld met geperste brok op bijvoorbeeld dagjes/weekendjes weg.
Nu doe ik ook een aantal keer per weer hersenwerk en daarbij is de vorm van de geperste brok gewoon niet altijd handig.
Wat zijn jullie ervaring van de combi kvv en krokante brok?
Uiteraard niet op dezelfde dag en van een goed merk.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: Kvv en krokante brok
Hier wissel ik gerust af, ook op dezelfde dag en soms ook in dezelfde maaltijd wanneer ik te weinig kvv heb uitgelegd. Geen probleem 

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Ik kijk eerlijk gezegd niet eens wat voor brok ik gebruik naast de kvv. Ook gewoon op dezelfde dag en vlak voor en na elkaar. Hier hebben ze er totaal geen last van, ze hebben alleen last van een brok als die niet bij hen past, niet als het een krokante is icm kvv.
- Gollum
- Zeer actief
Geperste brok ziet eruit als mini-paardenbiks. Krokante als koekjes.TessaThomas schreef:Ik kijk eerlijk gezegd niet eens wat voor brok ik gebruik naast de kvv. Ook gewoon op dezelfde dag en vlak voor en na elkaar. Hier hebben ze er totaal geen last van, ze hebben alleen last van een brok als die niet bij hen past, niet als het een krokante is icm kvv.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik bedoelde meer dat ik niet kijk of het geperst of krokant is, als ze het er maar goed op doen, ook icm kvv.Gollum schreef:Geperste brok ziet eruit als mini-paardenbiks. Krokante als koekjes.TessaThomas schreef:Ik kijk eerlijk gezegd niet eens wat voor brok ik gebruik naast de kvv. Ook gewoon op dezelfde dag en vlak voor en na elkaar. Hier hebben ze er totaal geen last van, ze hebben alleen last van een brok als die niet bij hen past, niet als het een krokante is icm kvv.

- Gollum
- Zeer actief
Hier ook niet.TessaThomas schreef:Ik bedoelde meer dat ik niet kijk of het geperst of krokant is, als ze het er maar goed op doen, ook icm kvv.Gollum schreef:Geperste brok ziet eruit als mini-paardenbiks. Krokante als koekjes.TessaThomas schreef:Ik kijk eerlijk gezegd niet eens wat voor brok ik gebruik naast de kvv. Ook gewoon op dezelfde dag en vlak voor en na elkaar. Hier hebben ze er totaal geen last van, ze hebben alleen last van een brok als die niet bij hen past, niet als het een krokante is icm kvv.Bij mijn honden is er ook geen verschil.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Hier ook een alles door elkaar mixer. Soms zelfs brok, kvv en een lepel van mijn eigen eten in 1 maaltijd terwijl ze als beloning overdag katten blikvoer heeft weggewerkt en zichzelf tegoed heeft gedaan aan konijnenkeutels 

- SandraMecx
- Actief
Toch wel meer die het mengen/allebei geven zie ik wel.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Gewoon alles door elkaar. Alleen honden die al gevoelig zijn op maag/darmen kunnen er problemen mee hebben, maar de meeste honden kunnen prima diverse soorten voer door elkaar aan, ook in 1 maaltijd
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik kwak het gewoon door mekaar hoor. Chaconne at een tijd alleen brok, toen ze zo ziek was.
Nou, dan maar brok. Pedigree nog wel
Boeide me niet, ze kon niet genoeg koolhydraten hebben toen.
En wat er over is gooi ik nu door de kvv.
Nou, dan maar brok. Pedigree nog wel

Boeide me niet, ze kon niet genoeg koolhydraten hebben toen.
En wat er over is gooi ik nu door de kvv.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ik gooi hier ook alles door elkaar, lidl krokante? brok, brood, soms tafelresten....van alles. Hoofdbestanddeel is kvv. Ze doen het er allemaal goed op.
Gr. Aniek

- SandraMecx
- Actief
Dan ga ik toch maar op zoek naar een goede kleine brok, zodat we gewoon fatsoenlijk kunnen hersenwerken 

- lisa67
- Actief
- Mijn ras(sen): West Highland White en Airedale Terriër
hier ook kvv en brok door elkaar. Ze krijgen Carnibest en Farmfood. 's Morgens krijgen ze ongeveer 4/5 deel van hun dagelijkse voer door elkaar gemengd en 's avonds alleen nog een heel klein portie brokjes. Doen ze het prima op.