Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Brokken allergiereactie?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Brokken allergiereactie?

Ongelezen bericht door Feather__ »

Nou goed, de honden staan hier nu al een jaar op Cavom. We begonnen met de normale maar nu eten ze de lam/rijst.
Yindi doet het hier super op en Snoop in principe ook wel maar hij heeft de laatste tijd zoveel last van zijn oren :(
Normaal was dit zo'n 3x per jaar waarbij ik dan een weekje moest schoonmaken met Surolan en dan was het weer een hele tijd weg maar dat is dus niet meer zo. Nu zit er vaak een maandje tussen en soms nog korter :19:

Ik heb het idee dat dit door de brokken komt. Terwijl hij jaren op lidl brokken heeft gestaan en het daar ook prima op deed. Dus misschien zit ik wel helemaal mis hoor.
Toch zou ik graag een brok nemen waar hondjes met allergieën het goed op doen om te kijken of het daarmee verbeterd.

Dus, wie kan me helpen? Welke brokken zijn nu echt fijn voor honden die eventuele allergische reacties hebben?
Afbeelding
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Re: Brokken allergiereactie?

Ongelezen bericht door annets »

Ik heb voor mijn hond Dog lovers gold, de vis variant.
Hij had daarvoor vaak jeuk en last van zijn oren.
Nu krijgt ie alleen deze brokken en gedroogde viscubes.
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Dat verschilt enorm per hond en per allergie. Ik heb er hier 1 die zelfs op speciale allergie lijnen reageerde, maar Purizon en nu ook Acana gaan goed, zolang ik het niet alleen geef. Bij hem kan ik alleen brok gebruiken als beloning en heel soms als we vergeten iets er uit te halen (of eigenlijk, als hetgeen wat er uit gehaald is niet helemaal ontdooit is)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Precies, er is niet een bork waar honden met allergie het allemaal goed op doen, het is en blijft maatwerk op de specifieke eigenschappen van jou hond, ik zou zeggen kleine zakjes proberen en vaak zie je al best gauw wat wel en wat niet werkt
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Moeilijk te zeggen. Een hond kan in principe overal een allergie voor ontwikkelen. Dingen die relatief vaak problemen geven zijn toch wel kip/gevogelte, rund en granen. Dat zul je dus moeten uitproberen. Terugkerende oorontstekingen kan ook nog komen door een reactie op dingen uit de omgeving. Grassen, pollen, mijten etc. Atopie dus.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Teun doet het heel goed op prins lam en rijst, maar dat zijn geperste brokken en dat vind hij dan weer niet echt lekker. Hij krijgt voornamelijk prins kvv lam en rijst.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Tamara/Bayko schreef:Moeilijk te zeggen. Een hond kan in principe overal een allergie voor ontwikkelen. Dingen die relatief vaak problemen geven zijn toch wel kip/gevogelte, rund en granen. Dat zul je dus moeten uitproberen. Terugkerende oorontstekingen kan ook nog komen door een reactie op dingen uit de omgeving. Grassen, pollen, mijten etc. Atopie dus.
Hij heeft inderdaad ook 'hooikoorts'.
Misschien dan maar even wachten tot de winter en als het dan nog is dat we overstappen.

Dankjewel allemaal voor de antwoorden.
Ik neem de brokken allemaal mee voor ALS we overstappen ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”