De mollen duiken alvast onderbilly schreef:Truus is haar tas al aan het pakken![]()

Haha, ja het is echt zo'n heerlijke tuin! Ik geloof direct dat jouw gespuis het heerlijk zouden vindenManuma schreef:Ik en de honden zijn vreselijk jaloers op jullie tuin! Wauw!
Ik snap helemaal wat je bedoelt met het wantrouwen. Wat Willem binnen heeft bij jullie mist Cody dan weer. Het gaat allemaal zo langzaam soms. Je hebt inderdaad ontzettend veel geduld nodig en al weet je heus wel dat het ooit komt, je gunt het ze toch ook om te weten dat ze bij jou altijd veilig zijn. Met van die superbazen als jullie zal hij vast gauw leren dat dat het is

En ja, het gaat soms echt zo langzaam inderdaad. Ik merk bij Willem ook heel erg dat als we een paar dagen iets niet gedaan hebben dat hij er de eerstvolgende keer weer meer aan moet wennen (laat staan dat het langer geleden is). Bijv. met vegen: komt dat er een keer een paar dagen niet van dan valt hij echt een paar stappen terug en is hij er de volgende keer weer angstiger van. Of een paar dagen minder contact, dan valt hij daar ook in terug. Merk jij dat bij Cody ook?
Nee, vind ik geen rare gedachte. Heb er zelf ook aan gedacht en ik denk dat het voor een deel wel meespeelt ja.Heavy schreef:Wat een heerlijke ruimte heb jerare gedachte misschien hoor maar kan het niet zo zijn dat Willem meer afstand houd omdat hij zoveel ruimte heeft ? Dus een beetje van niet omdat het moet maar omdat het kan
Ondanks dat hij geregeld wandelingen van 40km heeft gemaakt blijft hij de gehele wandeling op zijn hoede in je buurt. Alhoewel hij echt gigantisch vooruitgegaan is ten opzichte van het begin hoor. Maar misschien zou hij met dagelijks zo'n afstand samen oplopen veel sneller wennen.
Soms denk ik ook dat ik hem maar eens een paar dagen aan de heupgordel moet doen de hele dag. Maar op de een of andere manier voelt dat (nog) niet goed. Misschien omdat hij toch nog steeds vooruitgaat zoals het nu gaat (soms staat hij stil, dan weer even een stapje terug en dan weer een sprongetje vooruit) en het voor nu toch voelt als hem teveel onder druk zetten.