Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Gisteren heb ik voor de tweede keer bij ons op stal meegereden in een crossles. Onze stal beschikt sinds vorig jaar over een eigen (klein) crossterrein met galoppeerbaan er omheen, en af en toe wordt er een dag of avond georganiseerd met lessen.
Vorige maand heb ik voor het eerst meegedaan met mijn schimmel Romanov, dit keer was voor mij de tweede keer crossen met hem.
En hij vindt het helemaal geweldig om te doen!
Een hele kleine impressie dankzij de vader van 1 van de ruiters uit onze les die zijn camera mee had en ook van mij wat foto's gemaakt heeft. Ik heb maar heel weinig rijfoto's van mezelf dus ik ben hier heel erg blij mee, ook al zijn de foto's niet allemaal even scherp uitgepakt.
Laatst gewijzigd door LongFields op 09 aug 2016 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaaf. Dat is iets wat ik wel mis. Ik ben uitsluiten recreatief buiten aan het rijden en heb daar ook de paarden voor, een oude Quorterhorse ruin en een IHW'er, maar dit lijkt me ook wel weer zo super om te doen,.
En prachtige foto's!
Budkes schreef:Gaaf. Dat is iets wat ik wel mis. Ik ben uitsluiten recreatief buiten aan het rijden en heb daar ook de paarden voor, een oude Quorterhorse ruin en een IHW'er, maar dit lijkt me ook wel weer zo super om te doen,.
En prachtige foto's!
Kom je buiten geen omgevallen boomstammen of flinke plassen water tegen dan? Of rijd je niet in de bossen?
Budkes schreef:Gaaf. Dat is iets wat ik wel mis. Ik ben uitsluiten recreatief buiten aan het rijden en heb daar ook de paarden voor, een oude Quorterhorse ruin en een IHW'er, maar dit lijkt me ook wel weer zo super om te doen,.
En prachtige foto's!
Kom je buiten geen omgevallen boomstammen of flinke plassen water tegen dan? Of rijd je niet in de bossen?
Ja alleen maar, maar Bennie gaat met veel misbaar om plassen water heen en boomstammen vindt hij ook best eng.
Nu hebben we Ben ook nog maar kort (helaas is lieve wijze mooie Myrthe overleden, ze lag in april ineens dood in de wei) maar intussen heb ik al wel door dat Bennie zijn Groninger achtergrond enorm opspeelt. Maw hij is vooral erg eigenwijs. Toen het laatste heel erg warm was liep hij namelijk zwaar genietend een diepe waterplas in, de schurk.
Tara schreef:Paardmans lijkt er zelf ook wel lol in te hebben.
Zou je niet aan de boscross in het Keukenhofbos willen deelnemen?
Romanov vindt het ook heel erg leuk om te doen, dat is heel duidelijk aan hem te merken.
De cross in het Keukenhofbos lijkt me supergaaf om een keer te rijden maar voor ik dat aan zou durven heb ik zelf nog heel wat kilometers in de benen nodig op verschillende crossterreinen. Dus daar zal nog wel een jaartje of 2 overheen gaan denk ik.
Leuk zeg! Wat leuk dat ze foto's hebben gemaakt. Vind dat koppie van je paard op die eerste waterbakfoto echt te schattig.
Op ruiterkamp heb ik vaker gecrost, echt super leuk om te doen. Had een keer een het geluk om op het eventing wedstrijdpaard te mogen rijden van de instructrice. Bij die manege in Laren(De Larense Manege) hebben/hadden ze een hele crossbaan door het natuurgebied. We hadden toen een wedstrijd, allemaal lokale ruiters en ik van buitenaf. Dat paard kende de route op zijn duimpje ik niet. Dat was wel even spannend, vol gas over de route en geen idee hebben wat je te wachten staat
Gaaf zeg, mooie fotos. En Romanov is zo prachtig, echt een mooi paard!
Een vriendin van mij schrijft voor een paardenblad en is een tijdje geleden voor een artikel bij een eventingruiter geweest (Ik dacht Alice Naber maar ik weet het niet meer.. ben er nogal uit). Mocht ze op een ervaren paard van haar wat crosshindernissen springen. Dat was ook heel erg gaaf (en ze vond het ook wel erg spannend haha)
Hippo schreef:Leuk zeg! Wat leuk dat ze foto's hebben gemaakt. Vind dat koppie van je paard op die eerste waterbakfoto echt te schattig.
Op ruiterkamp heb ik vaker gecrost, echt super leuk om te doen. Had een keer een het geluk om op het eventing wedstrijdpaard te mogen rijden van de instructrice. Bij die manege in Laren(De Larense Manege) hebben/hadden ze een hele crossbaan door het natuurgebied. We hadden toen een wedstrijd, allemaal lokale ruiters en ik van buitenaf. Dat paard kende de route op zijn duimpje ik niet. Dat was wel even spannend, vol gas over de route en geen idee hebben wat je te wachten staat
Ik heb een jaar of 20 geleden met mijn toenmalige eigen paard aan crosstraining gedaan, iedere keer op een andere locatie. Toen was ik nog een heel stuk dapperder dan nu, maar omdat Romanov het zo leuk vindt om te doen gaat het bij mij ook wel weer een beetje kriebelen om vaker te gaan crossen, ook op ander terrein.
Een kennis van mij die ook bij ons op stal rijdt in de manegeles, gaat ook altijd naar die cross bij de Larense Manege, en rijdt dan op een paard van daar.
sbientje schreef:Gaaf zeg, mooie fotos. En Romanov is zo prachtig, echt een mooi paard!
Een vriendin van mij schrijft voor een paardenblad en is een tijdje geleden voor een artikel bij een eventingruiter geweest (Ik dacht Alice Naber maar ik weet het niet meer.. ben er nogal uit). Mocht ze op een ervaren paard van haar wat crosshindernissen springen. Dat was ook heel erg gaaf (en ze vond het ook wel erg spannend haha)
Dat is vast Alice Naber-Lozeman geweest dan inderdaad. Zij heeft tegenwoordig een eventing school. Een kennis van me rijdt bij haar in de lessen.
Hippo schreef:Leuk zeg! Wat leuk dat ze foto's hebben gemaakt. Vind dat koppie van je paard op die eerste waterbakfoto echt te schattig.
Ik heb een jaar of 20 geleden met mijn toenmalige eigen paard aan crosstraining gedaan, iedere keer op een andere locatie. Toen was ik nog een heel stuk dapperder dan nu, maar omdat Romanov het zo leuk vindt om te doen gaat het bij mij ook wel weer een beetje kriebelen om vaker te gaan crossen, ook op ander terrein.
Een kennis van mij die ook bij ons op stal rijdt in de manegeles, gaat ook altijd naar die cross bij de Larense Manege, en rijdt dan op een paard van daar.
Oh leuk zeg! En snap enige terughoudendheid wel. Met praktisch alleen maar vaste hindernissen kunnen jij en je paard lelijk beschadigen.
Wij gingen vroegah wel eens naar Gieten daar is (was?) een crossbaan in 3 verschillende hoogtes.... we waren daar op onszelf, geen professionele hulp .
Was altijd leuk, oude Landrover voor een oude Ablas trailer, thermoskan met koffie, kleffe broodjes in een plastic zak en de stroopwafels natuurlijk, super gezellig
Kruimel53 schreef:Mooie foto's! Mooi paard en je lacht idd, alleen bij de sprong over dat haagje trek je wel een verbeten hoofd, hihi.
Dat kwam omdat hij nogal ruim en hoog sprong, dus dat was een spannend vlucht.
Vroeger stak ik dan het puntje van mijn tong uit, dus wat dat betreft is er wel wat verbeterd. Dat zag er nogal oenig uit namelijk.
LongFields schreef:
Ik heb een jaar of 20 geleden met mijn toenmalige eigen paard aan crosstraining gedaan, iedere keer op een andere locatie. Toen was ik nog een heel stuk dapperder dan nu, maar omdat Romanov het zo leuk vindt om te doen gaat het bij mij ook wel weer een beetje kriebelen om vaker te gaan crossen.
Irritant is dat hè? Eigenlijk heel verstandig maar wel irritant.
Dingen die ik 15 a 20 jaar geleden zobder enige vorm van angst en met plezier deed, vind ik nu toch vaak wel eng.
Ondanks een meewerkend paard.
Veel te bang om mijzelf of mijn paard te blesseren helaas.
Mijn vorige Fjord vond onze jaarlijkse crossles ook helemaal het einde Hem heb ik in april verkocht. Mijn huidige bijrijdpaard is niet zo'n fan van springen, maar ik ben dan ook geen held, dus ik ben blij met gewoon lekker in het bos rijden
Branka schreef:Ik vind het maar stoer! Doe het je niet na (lef heb ik echt niet).
Dank je, ik vind het zelf best spannend hoor, maar sinds ik ben begonnen met privélessen springen heb ik meer vertrouwen in Rom en daarom ben ik nu een stapje verder gegaan met het crossen. Ik moet zeggen dat ik liever op een heggetje of boomstam afrijdt dan op een gewone sprong.
Branka schreef:Mooie foto's! Romanov blijft echt een plaatje!
Ik vind hem zelf ook een knapperd, maar ben natuurlijk niet erg opjectief te noemen.