Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Politiehond aangevallen door.........
Moderator: moderatorteam
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
- Aantal honden: 2
Re: Politiehond aangevallen door.........
het 1e wat ik dacht, waarom schieten ze die hond niet neer....

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Nou schieten is een stuk minder eenvoudig dan het lijkt. En zeker in het geval van het filmpje. Galerij met woningen en veel mensen...en in mijn voorbeeld kon het ook al niet, de hond liep precies tussen mij en de collega's, dan had ik er daar wss ook een paar van meegenomen. Plus dat je in zo'n omgeving ernstig rekening moet houden met afketsende kogels .
En heel eerlijk, het is niet eens in me opgekomen.
Collega van me heeft wel eens een Pitbull doodgeschoten die vast op zijn diensthond zat, maar dat was in een park, weinig mensen in de omgeving en een vrij statisch gevecht, de Pit had zijn hond vast en zijn hond was bezig het leven te laten. En heeft het daardoor wel gered.
En heel eerlijk, het is niet eens in me opgekomen.
Collega van me heeft wel eens een Pitbull doodgeschoten die vast op zijn diensthond zat, maar dat was in een park, weinig mensen in de omgeving en een vrij statisch gevecht, de Pit had zijn hond vast en zijn hond was bezig het leven te laten. En heeft het daardoor wel gered.
Gr. Aniek

- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
Ok,
ja je hebt ook gelijk, aan de omgeving dacht ik hier weer niet...
ja je hebt ook gelijk, aan de omgeving dacht ik hier weer niet...

-
Lemuria
Nee tuurlijk dacht je daar niet aan, gelukkig doen professionals dat wél.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
De meeste honden doen helemaal niets als vreemden de deur in rammen. 90% probeert zich te verstoppen achter het dichtstbijzijnde meubilair.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Enige wat ik me afvraag. Er zijn agenten in de woning. Dat er een hond binnen zit is duidelijk, vervolgens laten ze deze naar buiten lopen. Agent in deur opening doet in de eerste instantie niks, vervolgens klapt de hond op de herder en moet hij blijkbaar eerst even goed nadenken voor hij zelf ook ingrijpt.
Vind het best een domme actie van de agent in de deur opening. Los van het feit of de hond agressie vertoont of niet, je laat dat beest toch niet zomaar naar buiten lopen?
Wat dacht hij, ohh wat zielig hij wilt zijn baasje nog even zien, of even spelen met die schattig herder?
Vind het best een domme actie van de agent in de deur opening. Los van het feit of de hond agressie vertoont of niet, je laat dat beest toch niet zomaar naar buiten lopen?
Wat dacht hij, ohh wat zielig hij wilt zijn baasje nog even zien, of even spelen met die schattig herder?
- Budkes
- Zeer actief
Ik weet natuurlijk niet hoe vaak jij als vreemde een deur in hebt geramd? Of hoe vaak er bij jou door vreemden een deur in is geramd?
Maar alle keren dat ik het heb meegemaakt, en door de ramploeg werd meegevraagd omdat er een gevaarlijke hond binnen zat, heb ik slechts 1x meegemaakt dat ik de hond niet achter het bankstel cq onder de keukentafel weg moest vissen. En die keren zijn niet op twee handen te tellen.
En dat varieerde van KNPV afgerichte herders tot Rottweilers (zelfs een keer een duo) tot Staffords, bouviers en nog meer types die als waak cq verdedigingshonden bekend staat. De enige die haar mannetje stond en niet van wijken wilde weten was een Perro de Presa Canario teef. En die kon met enige moeite met de vangstok in een lege kamer gezet worden.
Een diensthond wordt trouwens niet ingezet als bekend is dat er een hond binnenzit. En huishonden worden ook niet doodgeschoten of anderszins verwond bij het binnenvallen van een woning.
Het binnenvallen wordt niet aangekondigd, maar wel voorbereid. Dus doorgaans weet men dat er een hond binnenzit. En wordt daar dus rekening mee gehouden door een hondengeleider mee te nemen, zonder hond, met vangstok.
Situaties zoals bij dit filmpje komen dan ook nagenoeg niet voor bij invallen maar bijvoorbeeld omdat er gebeld wordt dat manlief van 2 meter, doorgesnoven zijn vriendin tot moes slaat. Dan moet daar nu eenmaal iets mee gedaan worden. En dan kan het gebeuren dat zo' n hond gehitst of gestuurd wordt of ontsnapt. En dan het vizier zet op de diensthond die op de achtergrond aanwezig is. Omdat die honden nu eenmaal eerder het vizier zetten op honden dan op agenten, ook al was dat de bedoeling van manlief.
En als zo'n hond het vizier zet op mijn hond dan zie ik niet waarom ik dat moet laten gebeuren omdat mijn hond politiegereedschap is. Ik laat mijn privé honden niet opvreten door een vechthond en mijn diensthond heeft net zoveel recht op mijn bescherming.
Maar alle keren dat ik het heb meegemaakt, en door de ramploeg werd meegevraagd omdat er een gevaarlijke hond binnen zat, heb ik slechts 1x meegemaakt dat ik de hond niet achter het bankstel cq onder de keukentafel weg moest vissen. En die keren zijn niet op twee handen te tellen.
En dat varieerde van KNPV afgerichte herders tot Rottweilers (zelfs een keer een duo) tot Staffords, bouviers en nog meer types die als waak cq verdedigingshonden bekend staat. De enige die haar mannetje stond en niet van wijken wilde weten was een Perro de Presa Canario teef. En die kon met enige moeite met de vangstok in een lege kamer gezet worden.
Een diensthond wordt trouwens niet ingezet als bekend is dat er een hond binnenzit. En huishonden worden ook niet doodgeschoten of anderszins verwond bij het binnenvallen van een woning.
Het binnenvallen wordt niet aangekondigd, maar wel voorbereid. Dus doorgaans weet men dat er een hond binnenzit. En wordt daar dus rekening mee gehouden door een hondengeleider mee te nemen, zonder hond, met vangstok.
Situaties zoals bij dit filmpje komen dan ook nagenoeg niet voor bij invallen maar bijvoorbeeld omdat er gebeld wordt dat manlief van 2 meter, doorgesnoven zijn vriendin tot moes slaat. Dan moet daar nu eenmaal iets mee gedaan worden. En dan kan het gebeuren dat zo' n hond gehitst of gestuurd wordt of ontsnapt. En dan het vizier zet op de diensthond die op de achtergrond aanwezig is. Omdat die honden nu eenmaal eerder het vizier zetten op honden dan op agenten, ook al was dat de bedoeling van manlief.
En als zo'n hond het vizier zet op mijn hond dan zie ik niet waarom ik dat moet laten gebeuren omdat mijn hond politiegereedschap is. Ik laat mijn privé honden niet opvreten door een vechthond en mijn diensthond heeft net zoveel recht op mijn bescherming.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
Of het nu boeiend is of niet, vind ik niet zo boeiend. Ik was benieuwd of jouw honden al eens tegenover de deur in rammende vreemden hadden gestaan en hoe ze reageerden?
Dan had ik ze bij mijn ervaringen op kunnen tellen en ze ofwel in het rijtje van de Perro kunnen bijschrijven of in het rijtje van de overigen.
Ik vind de reacties van honden in feitelijke situaties altijd erg interessant.
Dan had ik ze bij mijn ervaringen op kunnen tellen en ze ofwel in het rijtje van de Perro kunnen bijschrijven of in het rijtje van de overigen.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
Ok geen feitelijkheden dus. Jammer. Ik bekritiseer niets. Ik ben nieuwsgierig naar de reacties van honden in voor hun ongebruikelijke situaties. Mijn ervaringen mogen schamel zijn, het zijn vooralsnog de enige.Cleva schreef:Wuilus had je subietelijk door de brievenbus getrokken.Budkes schreef:Of het nu boeiend is of niet, vind ik niet zo boeiend. Ik was benieuwd of jouw honden al eens tegenover de deur in rammende vreemden hadden gestaan en hoe ze reageerden?
Cleo deed er wat aan. Ze zou protesteren door op borsthoogte tegen je aan te botsen. Bijten vond ze onhygiënisch maar haar protest in dezulks heeft ze weleens gedemonstreerd.
Dapper deed hetzelfde.
Eva had niet gewacht tot je de ram vast had. Die stond al klaar toen je met je walkietalkie de lift uit kwam. Ze zou bang zijn maar bang zijn betekende alleen maar harder komen in haar geval. Dat was een hond die je inderdaad moest schieten. Bluf en kabaal kwam niet aan.
Hein zou mijn oude onderbroeken tot een touwladder vlechten en uit het slaapkamerraam ontsnappen.
Maar je vraag is niet oprecht. Je bekritiseert mijn ervaring met gewelddadige invallen terwijl je eigen ervaring ermee nogal schamel is. Te schamel om iets te kunnen zeggen over "wat honden doen." Twee handen. Twee ei is geen ei.
En ik zei geen twee handen, maar goed daar gaat het je ook niet om.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
O ging het je daarom? Maar daar had ik ook al antwoord op gegeven. Maakt niet uit ik quote mezelf wel even.Cleva schreef:Dat klopt. Daar gaat het me niet om.Budkes schreef: En ik zei geen twee handen, maar goed daar gaat het je ook niet om.
Het gaat me erom dat er in de breedste zin de norm wordt gesteld dat honden die opgewonden raken over een inval maar doodgeschoten moeten worden.
Kennelijk moet je je huishouden inrichten zodat er comfortabel ingevallen kan worden.
Bezopen.
Budkes schreef: Een diensthond wordt trouwens niet ingezet als bekend is dat er een hond binnenzit. En huishonden worden ook niet doodgeschoten of anderszins verwond bij het binnenvallen van een woning.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
Had ik eigenlijk ook al uitgelegd maar vooruit ik ben de beroerdste niet, ik quote mezelf gewoon nog een keer :Cleva schreef:Dus nu weet je ineens welke hond ik volgende week op bezoek heb?Budkes schreef:Dus doorgaans weet men dat er een hond binnenzit.
Schei toch uit.
Ongeloofbare prietpraat. Zoals de bewuste link aantoont wisten ze helemaal niks van de hond en dat horen ze ook helemaal niet te weten.
Als er ergens een inval wordt gedaan waarbij je deur wordt ingeramd dan gaat hier doorgaans een gedegen voorbereiding aan vooraf. De sporadische hond op visite kan over het hoofd worden gezien, maar er is altijd een plan B,C of D. Er ligt er een schat aan informatie, over de in te vallen woning en zijn bewoners, die ze volgens jou dan helemaal niet horen te weten, maar ze weten het wel.Budkes schreef:Situaties zoals bij dit filmpje komen dan ook nagenoeg niet voor bij invallen maar bijvoorbeeld omdat er gebeld wordt dat manlief van 2 meter, doorgesnoven zijn vriendin tot moes slaat. Dan moet daar nu eenmaal iets mee gedaan worden. En dan kan het gebeuren dat zo' n hond gehitst of gestuurd wordt of ontsnapt. En dan het vizier zet op de diensthond die op de achtergrond aanwezig is. Omdat die honden nu eenmaal eerder het vizier zetten op honden dan op agenten, ook al was dat de bedoeling van manlief.
Niet van jou natuurlijk, maar nu ben jij volgens mij ook absoluut niet de doelgroep voor een inval. Hoogstens als je de 2 meter manlief bent uit bovenstaand voorbeeld, waarover gebeld wordt omdat je je partner tot moes slaat. En dan moet er dus snel worden ingegrepen en weet men dus niets.
De link toont ook geen inval maar een situatie zoals ik die al had geschetst. En ook hier werd de hond niet doodgeschoten trouwens, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Het staat je vrij om te denken dat ik van leugens en verzinsels aan elkaar hang, het is wss ook een ver van mijn bed show voor jou, gelukkig maar.
Gr. Aniek

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
je bevestigt alleen mijn mening met je domme gekletst.... een politiehond voorbereiden op vechten met een andere hond....yeah, right!Rocco schreef:Heeft niks met dom te maken het geeft aan dat de mechelse herder politie hond maar beperkt is als
middel en zo te zien niet goed voor bereid, ik vraag mij of daar wel op getraind wordt uberhaupt heeft niks
met vechten te maken vond de debetreffende politie honden geleider en team nou ook niet echt smart handlelen in deze
situatie
Waar geef ik aan dat ik het leuk vind vertel mij ?????
Maar dat zou je wel niet snappen fes/lou
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
je bevestigt alleen mijn mening met je domme geklets.... een politiehond voorbereiden op vechten met een andere hond....yeah, right!Rocco schreef:Heeft niks met dom te maken het geeft aan dat de mechelse herder politie hond maar beperkt is als
middel en zo te zien niet goed voor bereid, ik vraag mij of daar wel op getraind wordt uberhaupt heeft niks
met vechten te maken vond de debetreffende politie honden geleider en team nou ook niet echt smart handlelen in deze
situatie
Waar geef ik aan dat ik het leuk vind vertel mij ?????
Maar dat zou je wel niet snappen fes/lou
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
korthaar
- Zeer actief
De inzet wordt i.d.d. wel beperkter.
Tegenwoordig met die electrische fietsen kun je je benen ook al over het stuuur gooien, als een diensthond achter je aan wordt gestuurd.
Tegenwoordig met die electrische fietsen kun je je benen ook al over het stuuur gooien, als een diensthond achter je aan wordt gestuurd.
-
Rocco
- Zeer actief
Genoeg pipos in de KNPV die alleen een knenel en 3 in de week een training veld zien vanaf pup
strak aan de lijn zonder in veel contact te komen met andere honden. Natuurlijke verdediging hoort
er ook bij het is niet alleen maar je hondje laten bijten en stellen op prey drive,
Zie de post van een KNPV hond die aangevallen was door een Bernen Sennen en zich niet wist te verdedigen.
Domme opmerking we gaan naar de KNPV club voor honden gevechten is weer 1 uit de achterlijke mutsen doos.
Het gaat er om dat een hond zich weet te verdedigen, maar als dat de hond nooit geleerd is of dat het gentisch aanwezig is en getest is wat heb je er dan aan . Als ik een fantastische KNPV hond heb die geweldig stelwerk doet maar
verzaakt in het echt verdedigen mogen ze mij de hond gratis mee nemen. Er is wel eens ingebroken mij een man met 2 gecertificeerde PH-1 honden waarbij de honden helemaal niks deden en de boel werd leeg gehaald.
Tegenwoordig wordt er weinig aandacht aan besteed aan het echte natuurlijke vededigen van de hond en eigenschappen zowel op de IPO en KNPV zijn allemaal makkelijke stel oefeninegn op de stok na dan maar dat is ook heel goed te conditioneren. Maar dit zal 99 procent van de experts hier wel niet snappen

laat mij maar een een paar goede honden zien in zijn natuurlijke gedag en verdedigins werk en dan bedoel ik niet de standaard IPO mouw oefeningen of KNPV pak welke clubs en geleiders testen dit echt laat maar zien......
strak aan de lijn zonder in veel contact te komen met andere honden. Natuurlijke verdediging hoort
er ook bij het is niet alleen maar je hondje laten bijten en stellen op prey drive,
Zie de post van een KNPV hond die aangevallen was door een Bernen Sennen en zich niet wist te verdedigen.
Domme opmerking we gaan naar de KNPV club voor honden gevechten is weer 1 uit de achterlijke mutsen doos.
Het gaat er om dat een hond zich weet te verdedigen, maar als dat de hond nooit geleerd is of dat het gentisch aanwezig is en getest is wat heb je er dan aan . Als ik een fantastische KNPV hond heb die geweldig stelwerk doet maar
verzaakt in het echt verdedigen mogen ze mij de hond gratis mee nemen. Er is wel eens ingebroken mij een man met 2 gecertificeerde PH-1 honden waarbij de honden helemaal niks deden en de boel werd leeg gehaald.
Tegenwoordig wordt er weinig aandacht aan besteed aan het echte natuurlijke vededigen van de hond en eigenschappen zowel op de IPO en KNPV zijn allemaal makkelijke stel oefeninegn op de stok na dan maar dat is ook heel goed te conditioneren. Maar dit zal 99 procent van de experts hier wel niet snappen
laat mij maar een een paar goede honden zien in zijn natuurlijke gedag en verdedigins werk en dan bedoel ik niet de standaard IPO mouw oefeningen of KNPV pak welke clubs en geleiders testen dit echt laat maar zien......
Laatst gewijzigd door Rocco op 10 aug 2016 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Rocco
- Zeer actief
Nee dat zeg ik niet je moet de post GOED lezen het gaat er om dat de hond zich weet te verdedigen en of dit überhaupt in de hond genetisch aanwezig is. Ik zeg niet dat we maar met honden de gevechts kooi in moeten.......... 
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
En wat nu als de hond een hele goede diensthond is, maar zich niet verdedigt als hij aangevallen wordt door een hond? Is dit dat meteen een lam schaapje, terwijl hij zijn werk uitstekend doet en daar geen lam schaapje bij is?
-
Rocco
- Zeer actief
het gaat om de intentie wat de hond laat zien het kan ook zomaar een duitse herder labrador of Berner Sennen zijn en de geweldige diensthond niks klaar maakt dit is het natuurlijke verdedigen van de hond zelf ........ Ik denk niet dat hier op wordt getest of getraind dat is inderdaad ook lastig blessures zit niemand op te wachten dat snap ik maar deze situaties komen natuurlijk wel voor. Waarbij de diensthond zelf blessures oploopt omdat hij verzaakt in zicht te kunnen verdedigen en zo en paar weken uit roulatie is,,,,,,,,,
- TessaThomas
- Zeer actief
Maar het verdedigen naar een hond is wel weer anders dan het verdedigen naar een mens. Ik heb er hier 1 die het naar beide doet (naar honden pas sinds hij aangevallen is) en 1 waarvan ik verwacht dat ze het alleen naar mensen zal doen en niet naar honden. Zo ken ik er wel meer, niet alleen herders trouwens, die of naar mensen of naar honden het verdedigen laten zien,maar niet naar allebei.
Het is ook zo lullig om een hond aan te laten vallen in de hoop dat die zichzelf gaat verdedigen, want je weet nooit wat de gevolgen kunnen zijn. Om nu met een diensthond te lopen die aanval de beste verdediging vindt naar andere honden is ook weer lastig. En dan heb je dus een hond die niet meer makkelijk mee kan draaien, omdat hij zich moet verdedigen en dat anders opvat dan wij mensen willen.
Het is ook zo lullig om een hond aan te laten vallen in de hoop dat die zichzelf gaat verdedigen, want je weet nooit wat de gevolgen kunnen zijn. Om nu met een diensthond te lopen die aanval de beste verdediging vindt naar andere honden is ook weer lastig. En dan heb je dus een hond die niet meer makkelijk mee kan draaien, omdat hij zich moet verdedigen en dat anders opvat dan wij mensen willen.
- Budkes
- Zeer actief
De gemiddelde diensthond haalt zich meer problemen op de hals als hij wel hondscherp is.Rocco schreef:het gaat om de intentie wat de hond laat zien het kan ook zomaar een duitse herder labrador of Berner Sennen zijn en de geweldige diensthond niks klaar maakt dit is het natuurlijke verdedigen van de hond zelf ........ Ik denk niet dat hier op wordt getest of getraind dat is inderdaad ook lastig blessures zit niemand op te wachten dat snap ik maar deze situaties komen natuurlijk wel voor. Waarbij de diensthond zelf blessures oploopt omdat hij verzaakt in zicht te kunnen verdedigen en zo en paar weken uit roulatie is,,,,,,,,,
En is een stuk slechter te gebruiken in de praktijk, want afgeleid als er honden door het blikveld lopen, en dat gebeurd met grote regelmaat. Gevechten met andere honden gebeuren dan weer bijna niet. Het is ook helemaal niet zijn werk om het gevecht aan te gaan met andere honden. En qua kwaliteit van de hond, omdat dit dan zou moet komen uit een soort van natuurlijke verdediging, maakt het sowieso geen moer uit. De enige diensthond die ik heb gehad die altijd uit was op knokkerij met andere honden is na een jaar de dienst uitgegaan omdat ie je in de praktijk steevast liet zitten.
En laten we even reëel zijn, je Mechelse/Hollandse herder kan nog zo'n natuurlijke verdedigings drang bezitten, hij heeft tegen de gemiddelde molosser geen schijn van kans. Dus het heeft op alle fronten geen enkele meerwaarde.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
Tuurlijk niet. Mijn huidige diensthond is een mak schaapje met andere honden, die laat zich van alles welgevallen en trekt daarbij een hoofd van"jongens jongens doe eens ff kalm, nergens voor nodig dit". Dat werkt overigens ook nog eens prima kalmerend naar andere honden toe. En dus blessure verlagend in het algemeen.TessaThomas schreef:En wat nu als de hond een hele goede diensthond is, maar zich niet verdedigt als hij aangevallen wordt door een hond? Is dit dat meteen een lam schaapje, terwijl hij zijn werk uitstekend doet en daar geen lam schaapje bij is?
Dat is dus een hond met verstand. Als ie echter aan het werk moet en met zijn tuig om tijdens de dienst uit de auto wordt gehaald is er geen één die hem overtreft in effectiviteit. Niemand meent het zo serieus als hij, voor hem is het absoluut geen spelletje meer.
En dat soort types zijn de besten om mee te werken, want die houden ook nog eens de kop erbij zonder zich te verliezen in allerlei onnodige "hysterische" scherpte.
Gr. Aniek

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Je snapt dat IPO een (punten) spelletje is hoop ik?Rocco schreef:Genoeg pipos in de KNPV die alleen een knenel en 3 in de week een training veld zien vanaf pup
Tegenwoordig wordt er weinig aandacht aan besteed aan het echte natuurlijke vededigen van de hond en eigenschappen zowel op de IPO en KNPV zijn allemaal makkelijke stel oefeninegn op de stok na dan maar dat is ook heel goed te conditioneren. Maar dit zal 99 procent van de experts hier wel niet snappen![]()
En je snapt ook dat hondagressie niet geaccepteerd wordt?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- TessaThomas
- Zeer actief
Dat dacht ik dus inderdaad ook. Wel heel interessant om het te lezen vanuit de praktijk! Ik ben blij dat je weer schrijft hierBudkes schreef:Tuurlijk niet. Mijn huidige diensthond is een mak schaapje met andere honden, die laat zich van alles welgevallen en trekt daarbij een hoofd van"jongens jongens doe eens ff kalm, nergens voor nodig dit". Dat werkt overigens ook nog eens prima kalmerend naar andere honden toe. En dus blessure verlagend in het algemeen.TessaThomas schreef:En wat nu als de hond een hele goede diensthond is, maar zich niet verdedigt als hij aangevallen wordt door een hond? Is dit dat meteen een lam schaapje, terwijl hij zijn werk uitstekend doet en daar geen lam schaapje bij is?![]()
Dat is dus een hond met verstand. Als ie echter aan het werk moet en met zijn tuig om tijdens de dienst uit de auto wordt gehaald is er geen één die hem overtreft in effectiviteit. Niemand meent het zo serieus als hij, voor hem is het absoluut geen spelletje meer.
En dat soort types zijn de besten om mee te werken, want die houden ook nog eens de kop erbij zonder zich te verliezen in allerlei onnodige "hysterische" scherpte.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dat bedoel ik !Budkes schreef:Tuurlijk niet. Mijn huidige diensthond is een mak schaapje met andere honden, die laat zich van alles welgevallen en trekt daarbij een hoofd van"jongens jongens doe eens ff kalm, nergens voor nodig dit". Dat werkt overigens ook nog eens prima kalmerend naar andere honden toe. En dus blessure verlagend in het algemeen.TessaThomas schreef:En wat nu als de hond een hele goede diensthond is, maar zich niet verdedigt als hij aangevallen wordt door een hond? Is dit dat meteen een lam schaapje, terwijl hij zijn werk uitstekend doet en daar geen lam schaapje bij is?![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
korthaar
- Zeer actief
Die inbreker kon kennelijk goed met honden omgaan.Rocco schreef:Er is wel eens ingebroken mij een man met 2 gecertificeerde PH-1 honden waarbij de honden helemaal niks deden en de boel werd leeg gehaald.
Misschien wilden ze ook wel mee.
-
Rocco
- Zeer actief
Budkes schreef:De gemiddelde diensthond haalt zich meer problemen op de hals als hij wel hondscherp is.Rocco schreef:het gaat om de intentie wat de hond laat zien het kan ook zomaar een duitse herder labrador of Berner Sennen zijn en de geweldige diensthond niks klaar maakt dit is het natuurlijke verdedigen van de hond zelf ........ Ik denk niet dat hier op wordt getest of getraind dat is inderdaad ook lastig blessures zit niemand op te wachten dat snap ik maar deze situaties komen natuurlijk wel voor. Waarbij de diensthond zelf blessures oploopt omdat hij verzaakt in zicht te kunnen verdedigen en zo en paar weken uit roulatie is,,,,,,,,,
En is een stuk slechter te gebruiken in de praktijk, want afgeleid als er honden door het blikveld lopen, en dat gebeurd met grote regelmaat. Gevechten met andere honden gebeuren dan weer bijna niet. Het is ook helemaal niet zijn werk om het gevecht aan te gaan met andere honden. En qua kwaliteit van de hond, omdat dit dan zou moet komen uit een soort van natuurlijke verdediging, maakt het sowieso geen moer uit. De enige diensthond die ik heb gehad die altijd uit was op knokkerij met andere honden is na een jaar de dienst uitgegaan omdat ie je in de praktijk steevast liet zitten.
En laten we even reëel zijn, je Mechelse/Hollandse herder kan nog zo'n natuurlijke verdedigings drang bezitten, hij heeft tegen de gemiddelde molosser geen schijn van kans. Dus het heeft op alle fronten geen enkele meerwaarde.
Manscherp heeft natuurlijk niet altijd met de natuurlijke verdedigings eigenschappen van de hond te maken
het gaan om de stabiele factor ik hoef geen manscherpe idioot die overal op reageerd maar stabililteit
en op het juiste moment.....
Nee aanvallen van de hond zal niet elke dag gebeuren maar het het risico is altijd aanwezig, neen het is ook niet zijn werk, het kan ook een duitse herder of labrador zijn wat ik al aan gaf dat de hond het niet redt.
lijkt mij sterk dat hij elke keer een type pitbull of Molosser tegen komt
Waar geef ik aan dat ik vraag om een idiote hond die overal maar mee wil knokken ? ik denk dat je de intentie niet snapt. Ik heb nu 2 voorbellden gezien 1 KNPV getrainde hond en 1 hond uit de praktijk war ze het beide honden het niet redden Het is niet de grootte van d ehond het gaat om de inhoud en aanwezige eigenschappen Its not the size but the fight.
Ben benieuwd of de dientshonden tegenwoordig worden getest ( dit zou toch wel zo zijn?)op het echte verdedigen en welke oefeningen er worden gebruikt om de praktijk te nabootsen. Dus de oefening uit het natuurlijke verdedigen en niet de aanval in prey drive.
Laatst gewijzigd door Rocco op 10 aug 2016 11:23, 2 keer totaal gewijzigd.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Mijn Labje heeft (gelukkig) de inbrekers met alle spullen naar buiten laten lopen terwijl wij lagen te slapen. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze onder het buro of achter de bank zat, het arme kind. Moet er ook niet aan denken dat ze een blafje had laten horen en in elkaar geschopt zou worden of erger.
Nu met Rani erbij weet ik het niet. Ze zou in ieder geval een hele hoop herrie maken voordat er ook maar een mens binnen is.
Nu met Rani erbij weet ik het niet. Ze zou in ieder geval een hele hoop herrie maken voordat er ook maar een mens binnen is.
-
Rocco
- Zeer actief
Gollum schreef:Mijn Labje heeft (gelukkig) de inbrekers met alle spullen naar buiten laten lopen terwijl wij lagen te slapen. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze onder het buro of achter de bank zat, het arme kind. Moet er ook niet aan denken dat ze een blafje had laten horen en in elkaar geschopt zou worden of erger.
Ik niet maar het maar net waar jij je prioriteiten stelt.
Tegenwoordig worden honden bijna niet meer op het echte verdedingswerk gefokt en getest.
Laat mij Berry 2 of Bolle Janaka ( 2 veel gbruikte dekreuen)en meer van die toppers maar eens zien in pure natuurlijke verdedigen
in onverwachte situaties en niet de sport gerelateerde veilige oefeningen die ze al 1000 keer gedaan hebben .???
-
Manuma
- Zeer actief
Maar hoe zie je dat voor je dan? Hoe kun je dat nou willen 
Een hond die een inbreker helemaal kapot bijt heeft dus mooie genen? Je begrijpt wel dat een kind dat zijn bal uit de tuin wil halen hetzelfde doet als een inbreker voor de wet? En ook voor de hond?
En dat verdedigen tegenover honden lijkt me ook helemaal niet handig om redenen die hier al neergezet zijn door Budkes en TessaThomas.
Een hond die een inbreker helemaal kapot bijt heeft dus mooie genen? Je begrijpt wel dat een kind dat zijn bal uit de tuin wil halen hetzelfde doet als een inbreker voor de wet? En ook voor de hond?
En dat verdedigen tegenover honden lijkt me ook helemaal niet handig om redenen die hier al neergezet zijn door Budkes en TessaThomas.