Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foxterrier overleden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Foxterrier overleden

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik kom eigenlijk zelden hier in dit subforum, maar dit verhaal greep me toch wel aan. Een hond die naast een auto wordt 'uitgelaten' en een andere hond grijpt. Die tweede hond is met een doorboorde luchtpijp naar de DA gebracht, maar is daar vanochtend alsnog overleden (artikel is van gisteren). Eigenaar van de aanvallende hond is weggereden, maar er is wel bekend wie het is. Wel weer een beetje typisch dat het een pitbull wordt genoemd, terwijl dat volgens mij verre van zeker is. Maar het verhaal wordt er niet minder tragisch van.

Een discussie over wel of geen RAD, muilkorven, aangelijnd, blablabla boeit me verder niet zo. Maar ik merk wel dat dit soort verhalen me steeds meer opvalt en dat ik me er iets van aan begin te trekken. Ik heb afgelopen week voor het eerst met zweethandjes over de hei gelopen met Lola. Gewoon omdat we alléén maar grote honden tegenkwamen met ongeïnteresseerde bazen. Gelukkig is er niks gebeurd en doet Lola niet anders dan anders, maar ik heb nog nooit niet-ontspannen met Lola gewandeld in het bijzijn van grote honden. Ik schrok eigenlijk heel erg van mezelf, hoewel ik ook wel weet dat de kans dat ik 'de verkeerde' tegenkom bijzonder klein is.

http://www.destentor.nl/regio/kampen/bo ... -1.6258893
KAMPEN - Foxterriër Bobby vecht voor zijn leven, nadat hij woensdagmiddag is aangevallen door een pitbull. De dader en zijn baasje gingen weg en bekommerden zich niet om het slachtoffer. De politie doet onderzoek.

Het baasje van het slachtoffer, Wim Looman, liet zijn Bobby uit in het braakliggend groen op het industrieterrein. „Dat doe ik vaker, hij kan daar loslopen”, weet Looman daags na het incident te vertellen. Met de nodige emotie, want de zaak heeft hem diep geraakt.

„Bobby liep naast mijn fiets te rennen, toen ik plotseling een auto zag waarnaast ook een hond liep, een soort pitbull. Ik herkende de hond en de eigenaar nog van mijn werk”, aldus de gepensioneerde politieman.

'Dat gaat niet goed'
Toen beide honden toenadering met elkaar zochten, stapte de eigenaar van de andere hond uit de auto. „Dat gaat niet goed, ’t zijn allebei reuen zei ‘ie”, weet Looman zich nog te herinneren.

Daarna ging het snel. De pitbull greep Bobby vast en weigerde los te laten. Zelfs toen zijn baasje hem omhoog trok, bleven de tanden van deze hond de nek van de Foxterriër vasthouden. „Hij liet pas los toen ik een paar flinke trappen uitdeelde. Gelukkig heb ik vroeger veel gevoetbald.”

Bloedend en rochelend
Looman ontfermt zich over de zwaargewonde Bobby, die hevig bloedend en rochelend op de grond blijft liggen. „En toen ik weer overeind kwam, zag ik de auto met daarin de man en zijn pitbull wegrijden. Het was zo’n 45-kilometer autootje. Ik weet wie ’t is en ik weet waar ‘ie woont.” Hevig geëmotioneerd belt Looman met 112, waar hij wordt doorverbonden met het ‘gewone’ politienummer. „Dat duurde me te lang, wel twintig minuten.”

Uiteindelijk besluit hij de gewonde Bobby in zijn arm naar zijn huis aan de Nicolaasdijk te fietsen, waar een gealarmeerde dierenambulance het slachtoffer overbracht naar de dierenarts. Daar wordt een geperforeerde luchtpijp geconstateerd die de hond zonder behandeling mogelijk fataal was geworden.

Dader
De politie erkent inmiddels ‘zicht te hebben’ op de mogelijke dader, maar hem nog niet te hebben gesproken. ,,Maar we begrijpen de reacties van de melder’’, aldus politiewoordvoeder Frank de Valk.

Bobby lijkt het geheel ter nauwer nood te hebben overleefd, weet Wim Looman. ,,Hij is ’s nachts bij de dierenarts gebleven, we zijn donderdagochtend op bezoek geweest. Hij was wankel, maar leek me wel te herkennen.’’
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Re: Foxterrier overleden

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Afschuwelijk verhaal weer. Wat erg dat de foxterriër het toch niet heeft gered :ugh:

Voorlopig laat ik het industrieterrein wel links liggen, moet er niet aan denken dat ik die hond tegenkom.
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

:jank: Wat weer een vreselijk droevig verhaal.....

Het grijpt ook mij elke weer aan...
En ik ben een plaatjesdenker met teveel empatisch inlevingsvermogen dat aangaand en zie me zelf al met Muis staan...

Wat toch weer een zinloos einde van een hond, nu heet hij Bobby...de afgelopen maanden gingen anderen hem al voor.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat een triest verhaal weer. :(:
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

:scratch: de hond leeft toch nog? zie de laatste zin... "Bobby lijkt het geheel ter nauwer nood te hebben overleefd, weet Wim Looman. ,,Hij is ’s nachts bij de dierenarts gebleven, we zijn donderdagochtend op bezoek geweest. Hij was wankel, maar leek me wel te herkennen.’’

overigens afschuwelijk als je hond dit overkomt... :(:
Lieske_1977
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Kimmie schreef::scratch: de hond leeft toch nog? zie de laatste zin... "Bobby lijkt het geheel ter nauwer nood te hebben overleefd, weet Wim Looman. ,,Hij is ’s nachts bij de dierenarts gebleven, we zijn donderdagochtend op bezoek geweest. Hij was wankel, maar leek me wel te herkennen.’’

http://www.destentor.nl/regio/kampen/fo ... -1.6260164
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

:( :( wat ongelooflijk triest..20 maanden oud pas,zo zinloze dood...
-Lilo-
Zeer actief

Kimmie schreef::scratch: de hond leeft toch nog? zie de laatste zin... "Bobby lijkt het geheel ter nauwer nood te hebben overleefd, weet Wim Looman. ,,Hij is ’s nachts bij de dierenarts gebleven, we zijn donderdagochtend op bezoek geweest. Hij was wankel, maar leek me wel te herkennen.’’

Is inmiddels overleden, zie mijn eerste alinea.
Edit: O dat wist je al, haha. Lieske_1977 heeft de link gepost
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

In de eerste alinea van TS staat dat hij alsnog is overleden :wink:

Vreselijk bericht weer :ugh:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Hè jakkes, wat afschuwelijk. :ugh:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Wat een triest bericht weer :(:

Ik vind het heel dubbel merk ik nu ik het opschrijf. Ik ben niet zo snel bang met Finn en grote honden, maar ik merk wel dat ik bij bepaalde types (mensen en honden), me onprettiger voel als we moeten passeren door de hoeveelheid van dit soort berichten. Zo kwamen we laatst op het strand iemand met 2 staffords tegen en ik merkte dat ik me toch meer bewust was van wat er mis zou kunnen gaan. Die twee doldrieste vizsla's die er rond renden, die hadden veel minder mijn aandacht. Aan de ene kant vind ik het stom van mezelf, want ik heb niks tegen die honden in handen van de juiste baas. Aan de andere kant zou ik het ook stom van mezelf vinden als ik zou denken 'ach het loopt vast wel los' en dat het dan toch mis gaat.

Ik kan wel prima ontspannen wandelen met Finn en grote honden zolang ik baas en hond maar van te voren zie aankomen en mijn beslissing kan maken of het wel of niet kan. Zo hebben we een tijdje geleden meegelopen met een herderwandeling en zijn beste speelmaatje bij behendigheid is een stafford teefje uit sportlijnen. Ik ben me ervan bewust dat het fout kan gaan, dat is nu eenmaal sneller zo met een klein hondje vs grote honden, maar op die momenten zit dat bewust zijn me niet in de weg om te genieten van de wandeling/het spel.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Het is verschrikkelijk.
Helaas is het hier in de wijk dus ook niet meer veilig (ik woon naast het industrieterrein, de Fox woonde bij mij in de wijk).
Wat een drama :(

Het gaat om een stafford trouwens, maar in de volksmond wordt dat al gauw 'pitbull'.
Kut eigenaar natuurlijk, zoals vaker regel is dan uitzondering.

Ik ben er zo klaar mee met die beesten. Wanneer is de maat vol?
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat een triest verhaal weer :(
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik vraag me dan weer af of dat tegenwoordig in is, hond uitlaten in de auto.Het gebeurt hier op het industrieterrein ook, kofferbak open, hond er uit en dan heen en weer rijden...

Arme hond, vreselijk.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Het betreft een oud politieagent wiens hond gesloopt is...
Maar in het laatste artikel wat ik erover zat te lezen is de eigenaar gehoord, maar is er geen sprake van een strafbaar feit of eerdere zaken met deze hond dusssss..............
Blijft het bij een krantenartikel, een dode hond van 20 maanden en een lul van een baas die met dat 45 km autootje gewoon zijn goddelijke gang kan blijven gaan tot de volgende sloopbeurt.
DAN Kunnen ze wat met inbeslag nemen of een aanlijngebod of muilkorfplicht.
ZELFS een oud politie agent waar de stentor de afgelopen jaren ook mee vol heeft gestaan toen hij met pensioen ging, bijt in het stof in dit geval.

Echt...wat een fokking APENLAND leven we toch in :oohja: :devil:
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Ik ben steeds blijer met mijn 4 omheinde weien, waarvan er bijna altijd 2 leeg liggen en waar ik heerlijk met de honden kan lopen.
En in de andere weien staan onze schapen, waar we elke dag trainen met de honden.
Op straat met honden wordt het inderdaad steeds minder leuk.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
-Lilo-
Zeer actief

Merkwaardig allemaal ja. Het feit dat iemand z'n hond op zo'n manier uitlaat, dat het zo fout kan gaan, dat de eigenaar er vandoor gaat en dat er niks tegen gedaan wordt.

Ik knijp in m'n handjes met het feit dat ik zelden andere honden tegenkom (en sowieso nooit groter dan een Stabij) en dat er in dit hele dorp maar 1 huis met een staff en 'pitbull' staat. Inclusief verantwoordelijke eigenaar gelukkig.

Dat de discussie steeds verder oplaait kan ik me wel voorstellen, je zult verdorie elke dag zo'n onverantwoordelijke mafkees met een dergelijk kaliber hond tegen kunnen komen om de hoek. Dan is het nooit meer ontspannen wandelen.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Blègh wat een naar verhaal weer. En wat een dwaas, je hond vanuit de auto uitlaten :piew:
_Esmee
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Verschrikkelijk, en wat regent het incidenten de afgelopen weken. :ugh:
Zou dat door de komkommertijd komen of vinden er daadwerkelijk meer incidenten plaats?

Ik kom zelf erg weinig SPA's tegen tijdens het wandelen. Hier in de wijk zijn er behoorlijk wat, maar daar wandel ik zelden met mijn honden (niet vanwege de andere honden, maar omdat ik dat saaie rondjes vind). Ik kan me wel voorstellen dat je - zeker met een wat kleiner en kwetsbaarder hondje - door al die berichten ook niet meer helemaal ontspannen een staff passeert. Hoewel mijn honden natuurlijk ook niets zouden kunnen beginnen tegen een spierbundel die echt voor de kill gaat.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik wandel met mijn middelgrote honden ook niet prettig hoor. Die zijn niet gelijk stuk maar kunnen ook niks beginnen tegen dergelijke honden. Ik ben er ook klaar mee hoor, die mutsen waarvoor ik Xena van 14 over mn schouder moest gooien omdat hun pitbullteef een hekel had aan loopse teven hebben inmiddels weer een jonge ambull... ik hou mn hart alweer vast.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Vreselijk weer :ugh: het lijkt bijna te gaan om kom je met je hond thuis of met een riempje :(:

En met Baco liep ik ook niet lekker hoor als er zoiets op je af zou komen, al had die zich nog wel kunnen redden maar daar zit je toch niet op te wachten :19:

Ik let ook wel extra op met de dames, hier valt het gelukkig wel mee en ik ken mijn plekjes maar het wordt er niet leuker op, ben benieuwd wanneer er eens iets gebeurd wat effect heeft.
Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Er zullen nog vele sielige topics en 1000 den reacties volgen hoef je geen glaasen bol voor te hebben

The story will be continjoet :oohja:
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Vreselijk weer.
Ik loop bij mij in de buurt nog wel relaxed gelukkig. De rotzakken lijken allemaal een competente baas te hebben en we ontwijken elkaar keurig.
Bij mijn moeder is het helaas sinds een halfjaar bal. Wegens renovaties in een andere wijk zijn er vlakbij haar een hoop mensen met vechthonden gekomen die vallen onder de 'onverantwoorde' bazen. Het loopt los of iig doen ze geen moeite rekening met elkaar te houden. Mijn moeder vond het altijd leuk als de honden bij haar waren maar nu is het uitlaten een belasting geworden :ugh:
En mijn moeder leest geen sensatiekrant, heeft geen facebook of komt op forums. Maar ze kan prima honden maar vooral de bijbehorende bazen inschatten :19: De agressieve labrador is vervelend maar niet eng, want de eigenaren hebben de hond onder controle en lopen altijd zelf om.

Ik had het net in buitengebied andersom: ik pakte Diem kort aan zijn lange lijn omdat we een vrolijk cockertje tegenkwamen.
Mevrouw trok bijna wit weg en vroeg paniekerig of haar hondje vast moest.
Ze bleek pas een nare ervaring gehad te hebben met een uitvallende hond waarvan de eigenaar hem nauwelijks hield en zelf een redirectie knauw kreeg.
Diem is een etter naar reuen (daarom laat ik hem niet zomaar contact maken) maar echt niet dat hij woest in de lijn hangt terwijk ik hem nauwelijks kan houden :80: Mevrouw was duidelijk opgelucht dat passeren met een niet altijd vriendelijke hond dus ook zo kon. Mies en de cocker hebben nog een gezellig rondje gedaan samen :wink:
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief

Het is gewoon irritant dat iedereen tegenwoordig zo op z'n hoede is. Ik ben werkelijk nog nooit bang geweest voor andere honden, maar afgelopen dinsdag was ik gewoon zelf angstig. Om niks hoor, maar er waren op de smalle paadjes ineens talloze Duitse herders, een witte herder, een opdringerige boxer en een borstelende, sneppende dobermann. Lola ging bij elke hond op kilometers afstand stilstaan achter mij en ineens bedacht ik me dat zo'n grote hond helemaal geen partij is voor die frummel. Maar ze deden niks, dus ik had zelf gewoon een kronkel, haha.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Ik zal wel weer een kut zijn hoor, maar als iedereen zich zou houden aan de "regels" zou Bobby er nog zijn geweest :19: Beide eigenaren hebben zich niet aan de "regels" gehouden en daar is Bobby nu de dupe van.

Zowel de eigenaar van Bobby, als de eigenaar van de staff achtige lieten hun hond los lopen op een industrieterrein. De eigenaar los naast de fiets, en de ander los naast de auto.

Honden zochten "beide" toenadering tot elkaar en de eigenaar van de staff achtige stapte gelijk uit om aan te geven dat het niet goed zou gaan omdat het beide reuen zijn. Helaas was deze waarschuwing klaarblijkelijk te laat of werd er te laat op gereageerd door de eigenaar van Bobby met alle gevolgen van dien :roll:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

smoekie schreef:Ik zal wel weer een kut zijn hoor, maar als iedereen zich zou houden aan de "regels" zou Bobby er nog zijn geweest :19: Beide eigenaren hebben zich niet aan de "regels" gehouden en daar is Bobby nu de dupe van.
Ben ik zeker niet met je eens. Er staat toch niet dat de fox een knokker is? De agressor die niet onder appèl staat is het probleem.
Zou wat zijn als ik mijn patsende Diem loslaat zodat hij andere zoete, geen mot makende reuen kan opzoeken. En als het dan knokken wordt is het niet mijn verantwoordelijkheid want als die andere reu niet bestaan had zou Diem ook niets te patsen hebben gehad. :piew:

Anders zou het zijn als een reu mot komt maken terwijl hij kort aangelijnd naast me loopt. Maar dan nog zou ik alles doen om te zorgen dat hij geen grote schade bij de ander kan maken. (en Diem zelf beschermen natuurlijk indien relevant)
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

pioenroos schreef:
smoekie schreef:Ik zal wel weer een kut zijn hoor, maar als iedereen zich zou houden aan de "regels" zou Bobby er nog zijn geweest :19: Beide eigenaren hebben zich niet aan de "regels" gehouden en daar is Bobby nu de dupe van.
Ben ik zeker niet met je eens. Er staat toch niet dat de fox een knokker is? De agressor die niet onder appèl staat is het probleem.
Zou wat zijn als ik mijn patsende Diem loslaat zodat hij andere zoete, geen mot makende reuen kan opzoeken. En als het dan knokken wordt is het niet mijn verantwoordelijkheid want als die andere reu niet bestaan had zou Diem ook niets te patsen hebben gehad. :piew:

Anders zou het zijn als een reu mot komt maken terwijl hij kort aangelijnd naast me loopt. Maar dan nog zou ik alles doen om te zorgen dat hij geen grote schade bij de ander kan maken. (en Diem zelf beschermen natuurlijk indien relevant)

Da's wel heel makkelijk gezegd zeg! Ze mochten beide niet los lopen. Punt!

Daarbij weet jij niet "welke" hond er "begonnen" is en welke er dus de "agressor" is die niet onder appél stond en dus hét probleem. Kan nét zo goed de fox zijn geweest. Hij zegt (mijn inziens) niet voor niets dat hij zijn hond op het industrieterrein uitlaat omdat hij daar los "kan".

Dat de andere "sterker" is doet daar niets aan af.

Dit is in mijn ogen simpelweg een trieste samenloop van omstandigheden geweest waarbij de "zwakste" het helaas heeft moeten afleggen.

Overigens wil ik graag duidelijk maken dat er wat mij betreft een veel strengere wet/regelgeving mag komen voor het fokken/houden van "dit soort" honden hoor.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ja duh ik fiets ook met mn honden los op t industrieterrein hier. En ze blijven bij me gewoon naast me ongeacht of er iets of iemand is. Dan heeft jan klapkaak zn hond maar bij zich te houden net als ik doe. Dat zal lekker zijn zeg... die klapkaak had de fox sowieso gekild aangelijnd of niet want voor die luie stinkerd uit zn auto was ben je altijd te laat
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
smoekie
Zeer actief

malinois schreef:Ja duh ik fiets ook met mn honden los op t industrieterrein hier. En ze blijven bij me gewoon naast me ongeacht of er iets of iemand is. Dan heeft jan klapkaak zn hond maar bij zich te houden net als ik doe.
Eigenaar van Bobby idem. Jij had jouw hond waarschijnlijk niet eens "toenadering" laten zoeken tot de andere hond :19:

malinois schreef: Dat zal lekker zijn zeg... die klapkaak had de fox sowieso gekild aangelijnd of niet
Da's, en dat is met alle reacties hier trouwens natuurlijk speculeren. Feit is en blijft dat ze beide losliepen daar waar ze niet los mogen lopen. Feit is dat de eigenaar van Bobby (mijn inziens) niet voor niets aangeeft juist daar te lopen omdat Bobby daar los kan. Waarschijnlijk kan hij dat elders niet. De hond van de ander waarschijnlijk zoals ik al zei idem.

Dit had dus en dat is mijn punt voorkomen kunnen worden als je gewoon je hond óf bij je houd óf aangelijnd! Beide hebben dat niet gedaan.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb ooit eens een berghond achter me aan gehad of achter Xavi aan die nog steeds netjes naast de fiets liep. Ik lees uit dit verhaal eenzelfde situatie.. hond loopt naast de fiets, er wordt een klapkaak uit de auto geflikkerd zoek t maar uit baasje is lui, dat doet ie dus een rennende hond naast een fiets triggert altijd andere honden. Daar hou je als weldenkend mens rekening mee en flikker je geen klapkaak uit de auto tot ie uit zicht is.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”