wolvster schreef:De hond mag daar wel los en heel veel mensen lopen daar met hun hond omdat het autoluw is, overzichtelijk en ruim. Het is een industrieterrein in opbouw.
Oh is dat zo? Ik heb niet anders gelezen dan dat het er geen "losloopgebied" is. Je weet wel. Die gebieden die speciaal aangewezen zijn waar je je hond los mag laten lopen.
wolvster schreef: Ga nou geen aannames doen over dingen waar je geen weet van hebt!
Dat doe ik dan ook niet.
wolvster schreef: En serieus; de baas van de Fox was ook fout? Kom nou toch!
Volgens mij gaat het hier in 1e instantie om een treurige samenloop van omstandigheden. En áls er dan al een "schuldige" wordt gezocht of aangewezen moet worden ben ik van mening dat ze beide "fout" waren.
wolvster schreef: Zijn hond loopt lekker te struinen, komt een andere hond tegen en wordt doodgebeten. Zelf al was ie 'fout' dan staat dat toch nooit in verhouding?
Beide honden zochten toenadering tot elkaar en op de 1 of andere manier is die toenadering niet helemaal goed verlopen. Een gevecht tussen 2 zulke verschillende rassen staat nooit in verhouding. Gewoon niet.
Dus ik zal mezelf nog maar een keer herhalen......er mag wat mij betreft een veel strengere wet/regelgeving komen voor het fokken/houden van "dit soort" honden
GrethavW schreef:smoekie schreef:Uit de politieverklaring is gebleken dat de pitbullachtige geen "geschiedenis" had dus klaarblijkelijk ook geen reden om preventief te muilkorven.
De complete geschiedenis van Pitbull-achtigen bestaat uit hondagressie. Dat is de reden dat dit ras ontstaan is.
Klopt. Pitbulls en aanverwanten staat nu niet bepaald te boek als "hondenlievend" en kunnen ze hoe lief, sociaal ze ook zijn/lijken zomaar ineens "knappen". Ik denk dat ik me niet voor de 100e keer hoef te herhalen hoe ik daar (ras) verder over denk.
met "geschiedenis" bedoelde ik (en dat is jou volgens mij best wel duidelijk) dat de hond nooit eerder betrokken is geweest bij het 1 of ander en dat er dus geen reden was om de hond in beslag te nemen in tegenstelling tot vele andere honden die wél gelijk in beslag zijn genomen. Doe lekker fok en houd gebeuren flink aanscherpen. Denk echt dat dát al 90% zal gaan uitmaken!
billy schreef:Maar Smoekie de man met de staff wist al dat het niet goed ging met reuen, dus dan moet je dat voor zijn en niet zoiets gaan roepen als beide al los lopen

al loopt de hele hondenwereld los met een grote hond die kan slopen heb je nou net dat beetje extra oplettendheid nodig

Heb je 100% gelijk in. Maar misschien dacht de eigenaar van deze hond wel hetzelfde als de eigenaar van de fox. Industrieterrein, geen losloopgebied, geen gevaar, dus loop maar ff lekker!
Ik ben het zeker met je eens dat je als eigenaar van dit soort honden net ff iets meer moet opletten, maar ondanks dat ben ik van mening dat ze hier op basis van wat ik gelezen heb over het betreffende industrieterrein beide "fout" zijn geweest.