Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Iemand die het voert?
Is 't wat?
Kan hier vlakbij alle smaken Kiezebrink krijgen en ik vind de prijs niet verkeerd.
Voor Malou wel fijn als ze goede afwisseling kan krijgen. Bij Shib begin ik er niet eens aan om het hem te geven, die heeft een dure smaak
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Fotogravinnetje schreef:Ik heb het weleens aan Elco gevoerd, maar vond het erg fijn gemalen. Heb liever de grove maling van Lotgering
En ik ben helemaal klaar met Lotgering dus da's geen optie
Kaiou schreef:Kaiou krijgt Kiezebrink, hij vindt het heerlijk.
Maar Kaiou is niet echt een graadmeter denk ik, hij vindt alles lekker
Malou vindt ook alles lekker
Maar dacht voordat ik een vriezertje bij koop en 10+ kilo Kiezebrink ga kopen, toch maar even checken op het forum
Voordeel wat ik bij Kiezebrink zie is dat ze zeer schappelijk in prijs zijn en veel diersoorten hebben die Malou mag hebben en veel diersoorten met een lager vetpercentage aangezien trutteput met al haar jat-acties is aangekomen ipv afgevallen
Even nieuwsgierig, maar waarom geen lotgering? Ik ben nog aan zoeken naar een goede KVV. Heb al wat geprobeerd, maar Lotgering is wel goedkoop. Wilde dat nu eens gaan proberen.
Voor een hond die moet afvallen is Lotgering niet echt een goede keuze. Staat bekend als een wat vettere kvv. Hier alleen maar goede ervaringen met Lotgering
Even nieuwsgierig, maar waarom geen lotgering? Ik ben nog aan zoeken naar een goede KVV. Heb al wat geprobeerd, maar Lotgering is wel goedkoop. Wilde dat nu eens gaan proberen.
Ik vind ze zo niet constant in kwaliteit. En dat vind ik toch nog belangrijker dan de prijs.
Zó, Lemuria de geweldige heeft nog een tafelmodel vriezer staan die ik vanavond op kan halen dus ik heb zojuist voor Malou 7 verschillende diersoorten van Kiezebrink bij Lupa besteld. Allemaal met een vetpercentage van max 12% en das voor de dame die af moet vallen ook wel handig. + dan ben ik met 30 euro in de 2 maanden klaar voor haar.
Shib kost me klauwen vol met geld met zijn dure smaak dus het is wel fijn als ik wat kan besparen op het voer van die allesvreter
Lotgering is prima voer. Heb t jaren alleen gevoerd. Nu er meer kvv merken in de buurt verkrijgbaar zijn wissel ik af met oa dogmeat, kivo, tamro en lotgering.
Lotgering is prima voer. Heb t jaren alleen gevoerd. Nu er meer kvv merken in de buurt verkrijgbaar zijn wissel ik af met oa dogmeat, kivo, tamro en lotgering.
Hoe bevalt de dogmeat?
Prima voer alleen poepen ze krijtjes als ik t 2 dagen achter elkaar voer daarom ook fijn om af te wisselen. Ziet er mooi uit!
Kiezerbrink is vaak niet compleet. Dus of alleen karkas gemalen, of karkas met orgaan, daar dus even goed op letten. Kan namelijk zijn dat je er spiervlees bij moet geven, omdat de verhoudingen scheef zijn. Ze hebben als het goed is ook gemalen spiervlees, dus dan moet je een beetje mengen.
Ik geef bepaalde dingen er wel eens van, zolang ik er op let dat er soms iets bij moet doen ze het er goed op.
TessaThomas schreef:Kiezerbrink is vaak niet compleet. Dus of alleen karkas gemalen, of karkas met orgaan, daar dus even goed op letten. Kan namelijk zijn dat je er spiervlees bij moet geven, omdat de verhoudingen scheef zijn. Ze hebben als het goed is ook gemalen spiervlees, dus dan moet je een beetje mengen.
Ik geef bepaalde dingen er wel eens van, zolang ik er op let dat er soms iets bij moet doen ze het er goed op.
Enige wat ik online heb kunnen vinden is dat je verschillende diersoorten moet afwisselen om het compleet te krijgen. Daar dus ook bewust voor gekozen.
Wat ze nog hebben is een losse orgaanmix, maar zover ik de ingredienten van de verschillende mixen heb gezien is er aan orgaan geen gebrek.
Wat valt er onder spiervlees? Eens kijken of ik dat ook bij Lupa kan bestellen en 1 of 2 maaltijden in de week kan bijvoeren.
Ik dacht dat ze meer gemalen spiervlees hadden? Misschien alleen in het jachtseizoen. Ik zie nu namelijk alleen paard staan, maar dat is weer met orgaan. Van Kiezebrink dan.
Je hebt bij lupa bij de barf wel gemalen rundvlees en paardenvlees staan. En kippenvlees, maar dat zijn stukken, is maar net wat je wilt, maar dan kan je er rekening mee houden als het te veel bot is.
TessaThomas schreef:Ik dacht dat ze meer gemalen spiervlees hadden? Misschien alleen in het jachtseizoen. Ik zie nu namelijk alleen paard staan, maar dat is weer met orgaan. Van Kiezebrink dan.
Je hebt bij lupa bij de barf wel gemalen rundvlees en paardenvlees staan. En kippenvlees, maar dat zijn stukken, is maar net wat je wilt, maar dan kan je er rekening mee houden als het te veel bot is.
Tnx, Lupa gelijk ff gemaild voor paard en rund
Heb nu toch ruimte in de vriezer
En tutje krijgt max 200 gram per dag in totaal dus daar kunnen we dan wel een tijdje mee doen.