Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toots weigert steeds vaker kvv

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Toots weigert steeds vaker kvv

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Zoals de titel aangeeft weigert Toots de laatste maanden steeds vaker kvv.
Ik heb al veel weg moeten kiepen.
Het gestoomde vlees van best for your friend lust hij wel dat is 80 procent vlees.
Nou tijfel ik om over te gaan weer op een brok en dan dat best for your friend.
Toots heeft al een hele tijd geen brok meer gehad.
Ik zou ook een ander merk kvv nog kunnen proberen.
Wat weigerd hij momenteel
Darf, degomeat, farm food.

Carnibest zal hij wel eten maar ik was destijds over gegaan omdat ze daar niet veel van hadden hier steeds alleen kip, kalkoen, rund.

Met een beetje visolie heeft hij het nog een tijdje wel weer gegeten maar dat hield ook weer op.

Het komt er op neer dat ik het even niet weet.
Ben zelfs afen toe pedegree gaan voeren dat vind hij erg lekker.
Maar denk dat dat verse gestoomde vlees dan beter is.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Re: Toots weigert steeds vaker kvv

Ongelezen bericht door Shibby »

Tsja, ik zou het gewoon gaan proberen.
Goede, graanvrije brok, gestoomd spul erbij en kijken wat hij daar van vindt.

Ik ben daar niet zo heel moeilijk in :wink:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

toots schreef: Het komt er op neer dat ik het even niet weet.
Ben zelfs afen toe pedegree gaan voeren dat vind hij erg lekker.
Maar denk dat dat verse gestoomde vlees dan beter is.

:mrgreen: Goed afgericht.

Hij is niet mager toch? Ik zou hem het voer later nog eens aanbieden en anders maar een dag honger.
Ik verwen ze tot op het bot hoor, maar wat ze onder hun neus krijgen moet gewoon op.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Hij is niet mager meer. Maar is het wel geweest. Echt extreem mager.
Hij is met behulp van kvv eindelijk toen wat aangekomen. Hij at het weg alsof het niets was was echt gek op kvv.
Voordat we op vakantie gingen is Toots mee geweest naar de da voor een ontworming en na gekeken ook zijn gebit.
Hij eet wel gedroogde kluifjes en andere koekjes en eigenlijk alles anders dan kvv. Maar ik wilde gewoon zeker zijn.
Een dag niet voeren hebben we al geprobeerd hij weigert echt zijn kvv te eten. Het het met meerdere smaken geprobeerd. En sommige smaken wil hij soms ineens weer. En anderen die hij echt niet wil en hij uiteindelijk eet braakt hij uit.

Een ander merk kan nog wel geprobeerd worden. Maar de merken die nu geweigerd worden gaan we even niet meer mee verder.
Ik had het nier niet neer gezet als het iets van gister was.

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hoe meer je er een issue van maakt hoe erger t wordt over t algemeen. Straks kun je 2x per dag iets anders gaan geven en dat elke dag...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chihuahua-paws
Zeer actief

Maar het alternatief is dat hij niet eet.
Ik heb het een periode volledig genegeerd.
Ik koop de kvv tegenwoordig bij een tussenpersoon bij ons om de hoek nog met hun overlegd hoe en wat.

Vooral omdat Toots juist echt gek was op kvv en er nu niet meer tegen lijkt te kunnen.
Hij eet het niet. En als hij ma een tijd niet te hebben gegeten het toch eet het vervolgens uitspuugd en vervolgens weer niet eet. is het niet goed om hier mee verder te gaan lijkt mij. Maar ik moet wel zeggen dat ik zelf de fout heb gemaakt om ook een tijdje na de visolie pedegree ben gaan mengen met de kvv dat ging ook even goed. Toen wou meneer alleen pedegree eten.

Toen heb ik nog vers vlees uit blik gehad van darf dat eet meneer wel, maar is geen vaste oplossing er zit 850 gram in een blik en na opening is het nog maar 2 of 3 dagen houdbaar. Dat komt niet op met Toots.
Het komt er op neer dat ik het gedoe zat ben met dat eten ;)

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Dan geef je hem toch gewoon wat ie lekker vindt, goed verdraagt en wat hij binnen houdt?
Ik zou me daar niet zo druk om maken. Brokken of vlees of KVV. Ik zou het hem gewoon aanbieden en als hij het laat staan, dan niet en morgen wat anders. Zonder daar een toestand van te maken. T sop was me de kool niet waard met 1 klein hondje. Als hij het er goed op doet is het toch prima? :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

toots schreef: Toen heb ik nog vers vlees uit blik gehad van darf dat eet meneer wel, maar is geen vaste oplossing er zit 850 gram in een blik en na opening is het nog maar 2 of 3 dagen houdbaar. Dat komt niet op met Toots.
Het komt er op neer dat ik het gedoe zat ben met dat eten ;)

Hoogst waarschijnlijk maak je dat zelf. Zeker met foto's er bij lijkt me dat hij gewoon geen honger heeft en zorgt dat je hem uit bezorgdheid lekkere hapjes geeft.
Hier krijgen ze wel afwisselend voer, ze weten nooit wat er de dag aan brok/kvv/barf en extraatjes in hun bak gaat zitten.
Maar miepen is pech gehad, dan mag een ander het opeten.
Door na een dag wel met lekkers aan te komen zetten leert hij dat het uiteindelijk wat oplevert.

Zo'n blik kun je toch in porties invriezen.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Nou ik zou niet zo moeilijk doen, hier doen ze het ook beter op brok, dan kvv.
Je kan ook een beetje kvv door brok geven, als hij liever brok eet op dit moment.

Op brok worden honden ook oud.
Ik ben zelf ook met kvv begonnen, maar later deden ze het ook beter op brok.

Lees nu denk ik dat je bedoelt dat toots wel blikvoer wil eten? Of eet hij ook graag brok?
Van het merk Renske heb je ook kleine bakjes bereid kvv. Dus geen echte kvv, maar het is ook geen plakkerig vies blikvoer.misschien is dat nog wat?
Chihuahua-paws
Zeer actief

Hij eet alles momenteel behalve kvv.
Brok lust hij zeker wel. Voorheen zat hij op Brok maar bleef mager.
Puur en alleen brok zou ik niet willen proberen.
Maar brok icm met vlees wel.I.c.m kvv gaat niet want dan eet hij bijv alleen s'morgens zijn brok en savond's laat hij dan kvv liggen. Terwijl hij blikvoer wel naar binnen werkt. Ik zou zelf dus het liefst brok willen proberen icm best for your friend of ander vlees.

Renske kennen we maar daar is Toots nooit gek op geweest, heel gek want volgens mij is het bijna het zelfde als best for your friend.

Die blikken invriezen is ook zeker een idee.

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ach dan geef je een hoogwaardige brok met om mij part Pedigree pall bkikmeuk erdoor heen geprakt. Gaat ze heus niet dood aan en blijft ze op gewicht...
Gr. Aniek

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Jol heeft ook een periode gehad dat ze ineens geen lotgering meer at. Destijds was het al fijn dat ze dat ging eten want ze kreeg altijd paté kuipjes van de Lidl en wat brok. Haar baas stond verbaasd dat ze pens ging eten en het verse vlees wat ik mijn herders destijds gaf.
Maar er was dus een moment dat ze het ineens niet meer moest.
Na een week ben ik toen maar brok gaan geven en dat ging er wel weer in. Nu eet ze weer gewoon het verse vlees met smaak.
Ik heb ook liever dat ze eten wat ik ze voorzet, maar als het er echt niet in gaat of niet met "smaak" dan ga ik over op iets wat ze wel eten.
Mits niet te gek natuurlijk. Madam komt altijd als de wiedeweerga voor een stuk leverworst of bonzo koekje, als haar dieet daaruit bestond deed ze het er voor :W:
Baasje is soms wel zo gek, ik niet, want ze is best doortrapt genoeg om te wachten tot ze de leverworst en koekjes van de baas krijgt omdat ze dat lekkerder vindt dan haar standaard eten.

Maar zoals ik zei als het echt niet wordt weggegeten dan geef ik ook een voedzaam alternatief en na een tijdje geef ik toch het gangbare voer weer, al dan niet met wat sperziebonen (vindt ze heerlijk) of kliekjes erbij. Aardappel gaat er ook altijd goed in bijvoorbeeld, of rijst en spaghetti. Met een beetje vers vlees erbij en dan gaat de bak wel leeg.
Sylvi@
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvi@ »

De Darf blikken komen zeer binnenkort in 400 gram.
En misschien toch de Carnibest weer proberen als hij dat altijd wel goed at? Dat het maar 3 smaken zijn is geen probleem qua voedingsstoffen.

En als hij nu goed op gewicht is, misschien toch proberen er minder een punt van te maken, mijn oudste CC (al overleden), was altijd te mager, maar ik kreeg haar met geen mogelijkheid iets dikker, dan begon ze ook te meuten met het eten.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco stopt gewoon met eten als hij genoeg gehad heeft. Probeer ik hem dikker te krijgen, lukt dat de eerste dagen wel, maar daarna vindt hij het tijd voor een dagje vasten.
Zou me er dus niet al te druk om maken als hij op zich prima op gewicht is. Tikkeltje schraal staan kan heus geen kwaad.
Bij Elco kan ik er echt van op aan dat als hij onder de 6.8 kg komt hij hongerig gaat doen en boven de 7.0 kg z'n eten laat staan. Blijkbaar is zijn ideale gewicht gewoon 6.9 kg. Ene dag eet hij wat meer dan de andere. Is prima wat mij betreft. En ja, hij heeft ook zo z'n voorkeuren qua eten. Maar bak leeg betekent dat er iets nog lekkerders gaat volgen. Eet hij slecht, krijgt hij ook geen toetje. Gisteren heeft hij dus geen toetje gehad, want hij at 's ochtends z'n bak niet leeg. Dat kreeg hij 's avonds dus nogmaals aangeboden en toen ging het er wel in. Vanochtend had hij duidelijk meer trek dan meestal ;)
Sylvi@
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvi@ »

Hier dus exact hetzelfde als Fotogravinnetje met Elco, was ik blij dat ze na een week extra voeren iets dikker leek (ribben minder zichtbaar), werd het gevolgd door een dagje vasten :mep: dus dan beter in balans met alle dagen goed eten. Ik kreeg haar echt niet dikker, want dan regelde ze het zelf door slechter te eten, of helemaal te staken.

Op een geven moment in de periode slacht eten, ben ik haar extreem weinig gaan voeren, zodat ze iedere keer haar bak leeg at en daarna iets lekkers te geven 'als beloning' voor het bak leegeten, ik ben de hoeveelheid langzaam gaan opvoeren tot ze weer ging weigeren, zodoende wist ik met welke hoeveelheid ze goed bleef eten.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Toots is na het aankomen al 2 jaar braaf aan de kvv eigenlijk nooit geen problemen gehad sinds de afgelopen paar maanden.
darf in 400 blikken zou wel fijn zijn.

Voor mij was het een compleet raadsel waarom hij ineens niet meer wilde.

Hij krijgt 3 keer per dag een klein beetje. En de bak was altijd met 2 seconden leeg ;)

Het is gewoon een ommeschakeling van ineens niet willen eten toen. dat hebben we toen eerst aangekeken, toen met visolie gedaan ging goed toen weer niet, toen met andere dingen ertussen door geprobeerd en dan gaat het ook op kvv weer even en dan weer niet.

Toots is nu zeer goed op gewicht gezonde vacht etc hij mag zelfs nog wel 20gram afvallen dus wellicht is dat wel degelijk het euvel.

O ja rauwe groentes wortelen, sperziebonen etc daar wordt Toots wild van als ik het klaar maak al dan krijgt hij daar ook wel een stukje van meestal een half worteltje of een heel sperzieboontje, dat is voor hem al heel wat ;)

Het is gewoon puur het kvv waar meneer ineens van de een op de andere dag geen zin meer in had. En toen had hij dus geen peddegree of iets gehad en baasje geeft hem niks, ook geen koekjes ofzo.

blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Hier gaan gekookte sperziebonen en wortels er in als koek. Even door de kvv en wellicht eet hij dan wel weer gewoon met smaak. Maar ik zal er geen halszaak van maken.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Hij eet groente alleen rauw de mafketel ;)

En ik heb dat al door kvv geprobeerd dan vist hij enkel de groente eruit.

Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ik ben daar misschien te makkelijk in maar ja. Teun heeft ook wel eens zo'n periode dat hij zijn vlees met lange tanden eet, dan krijgt hij een paar dagen brokken. Brokken is hij ook gauw zat en dan krijgt 'ie weer vlees. :tongue: Vind het sneu als ze niet eten..
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Charlie »

Hier ook precies hetzelfde probleem gehad met één van mijn honden. Zij heeft 1,5 jaar op kvv gestaan en opeens wilde ze niet meer. Nu ben ik bezig met gestoomd vlees uit blik. Dit werkt echt heel goed. Momenteel krijgt ze van terra pura. Wel wat duurder, maar echt goed ! Dit merk heeft blikken van 200 gr, 400 gr en 800 gr.
Waar ik ook goede verhalen over hoor is Hermann's. Die heb ik nog niet geprobeerd maar dat zal voor de volgende bestelling zijn (Zooplus). Dit is ook goedkoper dan de terra pura, maar even goed qua kwaliteit. (heb ik horen zeggen).
Ze hebben ook blikken van 400 gram.

Succes ermee !
Groetjes Charlie

Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Ean at 8 jaar lang zonder problemen KVV. Toen ging hij af en toe een bullepees laten liggen en ik dacht; ach.. In de loop der maanden evolueerde dat tot het af en toe laten staan van de maaltijd. Maar Ean is een ongecastreerde reu en we hadden een nieuw loops buur-teefje dus daar gaf ik het op.
Tot hij gewoon niet meer at, alhoewel hij voertjes etc wel at. Maar KVV liet ie staan. Hij was niet aan de diarree en gaf niet over.
Ik ben naar de DA gegaan en na wel wat gedoe zijn we uitgekomen bij een endoscopie. Ean bleek een maag-darmontsteking te hebben, waarschijnlijk als gevolg van opgebouwde intolerantie maar het is lastig om de exacte oorzaak te achterhalen. Hij staat nu al een tijdje op prednison (zijn aan het afbouwen) en het gaat nu weer goed.
Ik ben dus blij dat ik naar de DA gegaan ben en niet verder zelf ben gaan uitproberen met andere voeding.
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Chihuahua-paws
Zeer actief

ja Toots is 7, en ik had ook wel zo iets van wat als er iets medisch is.
Maar dat lijkt niet het geval.

ik kan eel een aantal merken gestoomd vlees gaan proberen evt.
Als ik goed gestoomd vlees kan vinden, hoeft het geen combi te zijn met brok dan kan hij enkel op vlees blijven.
mogelijk als hij een tijdje geen kvv gehad heeft wil hij het over een tijdje wel weer.

Dank voor jullie adviezen en tips.

Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

toots schreef:Hij eet alles momenteel behalve kvv.
Maar brok icm met vlees wel.I.c.m kvv gaat niet want dan eet hij bijv alleen s'morgens zijn brok en savond's laat hij dan kvv liggen. Terwijl hij blikvoer wel naar binnen werkt. Ik zou zelf dus het liefst brok willen proberen icm best for your friend of ander vlees.

Renske kennen we maar daar is Toots nooit gek op geweest, heel gek want volgens mij is het bijna het zelfde als best for your friend.

Ik zou voeren wat hij wel lust :wink:
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Jonas26 schreef:
toots schreef:Hij eet alles momenteel behalve kvv.

Ik zou voeren wat hij wel lust :wink:
Ik ook, ik heb hier een kieskeurige eter (is hij al vanaf pup af aan geweest) en geef hem blikvoer met kvv. Dat is het enige wat hij echt goed eet. Ik wissel regelmatig af met wat vis (zalm) en met kippen nekken want dat eet hij ook graag.
Hij krijgt het betere blikvoer, ben erg tevreden over Zooplus selection: http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... sselection
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”