Oh ja joh?Célie schreef:Daar had ik je ook al op gewezensmoekie schreef:Oh is dat zo? Ik heb niet anders gelezen dan dat het er geen "losloopgebied" is. Je weet wel. Die gebieden die speciaal aangewezen zijn waar je je hond los mag laten lopen.wolvster schreef:De hond mag daar wel los en heel veel mensen lopen daar met hun hond omdat het autoluw is, overzichtelijk en ruim. Het is een industrieterrein in opbouw.![]()

smoekie schreef:Oh was het losloopgebied? Sorry, even overheen gelezenCélie schreef:Hoezo mochten ze daar niet loslopen dan Smoekie?

Mensen denken al snel dat ze hun hond ergens los kunnen laten en al gauw doet "iedereen" het. Snap ik ook wel hoor, doen ze hier in Hilversum niet anders, maar desondanks ben ik wel van mening dat als je je hond daar los gooit waar het niet mag (Losloopgebieden zijn gewoon specifiek aangegeven, ook dat weet "iedereen" wel denk ik) het je kan overkomen dat je óf een boete krijgt van een overijverige BOA of nog erger, een loslopende hond tegenkomt die eigenlijk niet los zou mogen. Noch in losloopgebied, noch in "buitengebied". Waarschijnlijk dachten "beide" eigenaren dat ze hun (moeilijke) hond daar wel los konden laten lopen, maar linksom, rechtsom blijft het gewoon triest. Zoals ik al eerder zei, waar de "schuld" ook ligt, er mag wat mij betreft gewoon een veel strengere wet/regelgeving komen voor het fokken maar ook houden van "dit soort" honden.wolvster schreef:Ik moet mijn ongelijk toegeven. Het betreffende veld/braakliggende terrein ligt zo'n 25 meter binnen de bebouwde kom. (Ben er net even langsgelopen.) Technisch gezien mochten de honden daar dus inderdaad niet loslopen.
Echter, het wordt gezien als 'buitengebied' en iedereen laat zijn hond daar los.