Afgelopen maandag heb ik Balto van Schiphol opgehaald, hij kwam bij ons in de opvang. En wat een feest was dat! Hij kwam kwispelend uit de bench in de aankomsthal en is niet meer gestopt met kwispelen. Hij liep vervolgens vrolijk mee naar de auto, ondertussen goed in de gaten houdend of mijn man ook wel mee liep. Eenmaal bij de auto sprong hij gelijk op de achterbank. De hele weg naar huis heeft hij mij vrolijk afgelebberd.
Eenmaal thuis hebben we hem eerst gewassen, dat vond Balto allemaal prima! Vervolgens kennismaken met mijn eigen honden. Hij had gelijk respect voor Noa, onze ranghoogste, met Foxy en Digger was het aftasten, maar zeker geen probleem. Ook de kat liet hij links liggen. Na een enkel plasje de eerste dag om te markeren bleek hij ook helemaal zindelijk!
Inmiddels zijn we vijf dagen verder en Balto blijkt een topper. Ondanks zijn gewicht is hij een vrolijke en actieve hond. Wel één met weinig conditie, dus dat bouwen we voorzichtig op. Hij is aanhankelijk en gek op 'zijn' mensen, het liefst houdt hij die ook bij elkaar, en hij is speels met de andere honden. Hij gaat heel erg graag mee wandelen en kan hier op ons eigen terrein al lekker los lopen. Ik maak me dus geen enkele zorg over zijn gewicht, dat komt wel goed. Het enige waar ik goed op let is om hem niet teveel te belasten. Hij wil erg graag en veel, maar dat kan zijn lijf nog niet aan. We bouwen rustig op. Ik ga er van uit dat hij wel een tijdje bij me in de opvang blijft, tot hij er weer wat knapper uitziet. Maar wie weet komt er iemand die daar doorheen kijkt, en vindt hij wel snel een eigen baas!
Vandaag heb ik foto's van hem gemaakt. Eigenlijk dacht ik dat die niet leuk zouden worden, maar hij is fotogenieker dan ik dacht!

Ik ben benieuwd hoe jullie hem vinden!