Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alweer een PB verhaal, triest, zucht.....
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Alweer een PB verhaal, triest, zucht.....
Preventieve maatregelen zijn grotendeels onuitvoerbaar. De meerderheid der klapkaakeigenaren kan niet eens fatsoenlijk lezen of schrijven. Met vereende krachten en veel pijn en moeite kunnen ze net ontcijferen hoeveel alcohol er in een blikje Aldi bier zit. Een basiscursus honden houden is in hun belevingswereld dan ook het niveau van een kernfysicus of microchirurg en dat kunnen ze psychisch niet aan. Dat kun je dan wel mondeling gaan doen, maar als de instructeur zin twee uitspreekt zijn ze de eerste zin al weer vergeten. Maar dat even terzijde. De cursuskosten is het volgende probleem waar je tegen aan loopt. Als ze hun uitkering krijgen zitten ze de volgende drie weken op zwart zaad. Dat geldt ook voor een verhoogde hondenbelasting. Die gaan ze echt niet betalen, doen de meesten nu al niet met de reguliere hondenbelasting.
Dat geldt natuurlijk ook voor een bewijs van goed gedrag. Dat vind ik persoonlijk echter wel een goede oplossing. Circa 95% zal geen verzoek indienen omdat ze toch weten dat ze die niet zullen krijgen. Dit soort mensen is echter heel creatief en stoten de klapkaken gewoon af. Vervolgens halen ze een Duitse herder die ook massaal voor een appel en een ei worden aangeboden. Die bijten tenslotte ook, vooral als je ze lekker vals maakt.
De serieuze eigenaren zoals Sandra en nog een paar zijn hier dan weer mee gebaat. Die krijgen gewoon een gele medaille aan hun halsband zodat iedereen weet dat deze hond en baas aan alle voorwaarden voldoen.
Dat geldt natuurlijk ook voor een bewijs van goed gedrag. Dat vind ik persoonlijk echter wel een goede oplossing. Circa 95% zal geen verzoek indienen omdat ze toch weten dat ze die niet zullen krijgen. Dit soort mensen is echter heel creatief en stoten de klapkaken gewoon af. Vervolgens halen ze een Duitse herder die ook massaal voor een appel en een ei worden aangeboden. Die bijten tenslotte ook, vooral als je ze lekker vals maakt.
De serieuze eigenaren zoals Sandra en nog een paar zijn hier dan weer mee gebaat. Die krijgen gewoon een gele medaille aan hun halsband zodat iedereen weet dat deze hond en baas aan alle voorwaarden voldoen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Zoals al eerder gezegd de herder heeft niet de vasthoudendheid van een terrier. Die knokken ook heel anders en willen ook niet blijven vasthouden... zijn ook niet zo te krijgen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
En die gele medaille wordt dan natuurlijk niet overal nagemaakt......Wolfsblut schreef:Preventieve maatregelen zijn grotendeels onuitvoerbaar. De meerderheid der klapkaakeigenaren kan niet eens fatsoenlijk lezen of schrijven. Met vereende krachten en veel pijn en moeite kunnen ze net ontcijferen hoeveel alcohol er in een blikje Aldi bier zit. Een basiscursus honden houden is in hun belevingswereld dan ook het niveau van een kernfysicus of microchirurg en dat kunnen ze psychisch niet aan. Dat kun je dan wel mondeling gaan doen, maar als de instructeur zin twee uitspreekt zijn ze de eerste zin al weer vergeten. Maar dat even terzijde. De cursuskosten is het volgende probleem waar je tegen aan loopt. Als ze hun uitkering krijgen zitten ze de volgende drie weken op zwart zaad. Dat geldt ook voor een verhoogde hondenbelasting. Die gaan ze echt niet betalen, doen de meesten nu al niet met de reguliere hondenbelasting.
-
- Zeer actief
Eigenlijk raar om voor zo'n type hond te kiezen, als er eigenlijk niks bij je te halen maar alleen maar te brengen valt.Wolfsblut schreef:Preventieve maatregelen zijn grotendeels onuitvoerbaar. De meerderheid der klapkaakeigenaren kan niet eens fatsoenlijk lezen of schrijven. Met vereende krachten en veel pijn en moeite kunnen ze net ontcijferen hoeveel alcohol er in een blikje Aldi bier zit. Een basiscursus honden houden is in hun belevingswereld dan ook het niveau van een kernfysicus of microchirurg en dat kunnen ze psychisch niet aan. Dat kun je dan wel mondeling gaan doen, maar als de instructeur zin twee uitspreekt zijn ze de eerste zin al weer vergeten. Maar dat even terzijde. De cursuskosten is het volgende probleem waar je tegen aan loopt. Als ze hun uitkering krijgen zitten ze de volgende drie weken op zwart zaad. Dat geldt ook voor een verhoogde hondenbelasting. Die gaan ze echt niet betalen, doen de meesten nu al niet met de reguliere hondenbelasting.
Zou je beter voor een wat vriendelijker hondje kunnen kiezen.
-
- Zeer actief
Daar heb je gelijk in. Maar als ze geen klapkaak meer mogen houden zal de D.H. of andere rassen die je met wat pesterijen flink agressief kunt krijgen een redelijk alternatief zijn.malinois schreef:Zoals al eerder gezegd de herder heeft niet de vasthoudendheid van een terrier. Die knokken ook heel anders en willen ook niet blijven vasthouden... zijn ook niet zo te krijgen.
Het zou me niets verbazen als de Rhodesian Ridgeback het volgende statussymbool gaat worden. Heb in korte tijd al een aantal pups gezien in mijn wijk. Prachtige honden, maar dan wel weer in handen van voormalige klapkaakbaasjes. En dat zijn beslist niet dit soort mensen:

Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
Dat vind ik ook Korthaar. Maar zoiets willen ze niet, hoewel, die op de eerste foto misschien wel weer.korthaar schreef:Eigenlijk raar om voor zo'n type hond te kiezen, als er eigenlijk niks bij je te halen maar alleen maar te brengen valt.Wolfsblut schreef:Preventieve maatregelen zijn grotendeels onuitvoerbaar. De meerderheid der klapkaakeigenaren kan niet eens fatsoenlijk lezen of schrijven. Met vereende krachten en veel pijn en moeite kunnen ze net ontcijferen hoeveel alcohol er in een blikje Aldi bier zit. Een basiscursus honden houden is in hun belevingswereld dan ook het niveau van een kernfysicus of microchirurg en dat kunnen ze psychisch niet aan. Dat kun je dan wel mondeling gaan doen, maar als de instructeur zin twee uitspreekt zijn ze de eerste zin al weer vergeten. Maar dat even terzijde. De cursuskosten is het volgende probleem waar je tegen aan loopt. Als ze hun uitkering krijgen zitten ze de volgende drie weken op zwart zaad. Dat geldt ook voor een verhoogde hondenbelasting. Die gaan ze echt niet betalen, doen de meesten nu al niet met de reguliere hondenbelasting.
Zou je beter voor een wat vriendelijker hondje kunnen kiezen.

Ik ga er even zo vanuit dat dit niet jouw foto's zijn???Wolfsblut schreef:Daar heb je gelijk in. Maar als ze geen klapkaak meer mogen houden zal de D.H. of andere rassen die je met wat pesterijen flink agressief kunt krijgen een redelijk alternatief zijn.malinois schreef:Zoals al eerder gezegd de herder heeft niet de vasthoudendheid van een terrier. Die knokken ook heel anders en willen ook niet blijven vasthouden... zijn ook niet zo te krijgen.
Het zou me niets verbazen als de Rhodesian Ridgeback het volgende statussymbool gaat worden. Heb in korte tijd al een aantal pups gezien in mijn wijk. Prachtige honden, maar dan wel weer in handen van voormalige klapkaakbaasjes. En dat zijn beslist niet dit soort mensen:
-
- Zeer actief
Goed opgemerkt Neeltje. Nee, ik woon wat Zuidelijker.Neeltje schreef:Ik ga er even zo vanuit dat dit niet jouw foto's zijn???Wolfsblut schreef:Daar heb je gelijk in. Maar als ze geen klapkaak meer mogen houden zal de D.H. of andere rassen die je met wat pesterijen flink agressief kunt krijgen een redelijk alternatief zijn.malinois schreef:Zoals al eerder gezegd de herder heeft niet de vasthoudendheid van een terrier. Die knokken ook heel anders en willen ook niet blijven vasthouden... zijn ook niet zo te krijgen.

Is het dan wel zo netjes om deze te gebruiken??? Lijkt me niet.Wolfsblut schreef:Neeltje schreef:Goed opgemerkt Neeltje. Nee, ik woon wat Zuidelijker.Wolfsblut schreef:Daar heb je gelijk in. Maar als ze geen klapkaak meer mogen houden zal de D.H. of andere rassen die je met wat pesterijen flink agressief kunt krijgen een redelijk alternatief zijn.malinois schreef:Zoals al eerder gezegd de herder heeft niet de vasthoudendheid van een terrier. Die knokken ook heel anders en willen ook niet blijven vasthouden... zijn ook niet zo te krijgen.
Ik ga er even zo vanuit dat dit niet jouw foto's zijn???
-
- Zeer actief
Jawel Neeltje, dat is het risico als je het leuk vind om alles op internet te plaatsen. Tenzij je erbij schrijft dat het kopiëren ervan niet toegestaan is.
-
- Zeer actief
Of in een joggingpak en konijnenpantoffels achter een Boerboel aan fladderen.Wolfsblut schreef:Daar heb je gelijk in. Maar als ze geen klapkaak meer mogen houden zal de D.H. of andere rassen die je met wat pesterijen flink agressief kunt krijgen een redelijk alternatief zijn.malinois schreef:Zoals al eerder gezegd de herder heeft niet de vasthoudendheid van een terrier. Die knokken ook heel anders en willen ook niet blijven vasthouden... zijn ook niet zo te krijgen.
Het zou me niets verbazen als de Rhodesian Ridgeback het volgende statussymbool gaat worden. Heb in korte tijd al een aantal pups gezien in mijn wijk. Prachtige honden, maar dan wel weer in handen van voormalige klapkaakbaasjes.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Wolfsblut schreef:Jawel Neeltje, dat is het risico als je het leuk vind om alles op internet te plaatsen. Tenzij je erbij schrijft dat het kopiëren ervan niet toegestaan is.
Fout.
Elke foto is auteursrechtelijk beschermd of er nou wel of niet zichtbaar een copyrigt op staat.
Het is dus helemaal niet zo netjes om zomaar foto's te plaatsen, los van de risico's over de risico's had Neeltje het niet, ze vroeg of het wel zo netjes is. En jij antwoord luchtig met jawel.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
Ja precies, dat lopen met zo`n hond is maar een kant, maar zelfs dat opvoeden lijkt niet te lukken tegenwoordig, gezien de aantal ongelukken in huiselijke kring na onoordeelkundig gebruik. ik vind de ontwikkelingen doodeng, mensen zijn echt hopeloos soms.... dat soort mensen moeten geen dieren gewoon helemaal niets..Budkes schreef:Dat is ook zo, helemaal mee eens, en ik kan zo boos worden op de mensen die weten dat hun ASP agressief is tegen andere honden dat ze hem dan niet vasthouden. Want buiten dat zijn het vaak fantastisch leuke beesten en dat is toch doodzonde.S@ndr@ schreef:het is maar 1 kant, en er is maar weinig met maar 1 kant, ze hebben dus ook nog best leuke dingen
Moet je de discussies zien als er een foto van een van de honden van het forum ergens gebruikt wordt. Er zit inderdaad auteursrecht op en zonder toestemming mag je ze niet gebruiken. Ik wil de mensen wel even inlichten en vragen of ze toestemming heben gegegeven Wolfsblut?toots schreef:Wolfsblut schreef:Jawel Neeltje, dat is het risico als je het leuk vind om alles op internet te plaatsen. Tenzij je erbij schrijft dat het kopiëren ervan niet toegestaan is.
Fout.
Elke foto is auteursrechtelijk beschermd of er nou wel of niet zichtbaar een copyrigt op staat.
Het is dus helemaal niet zo netjes om zomaar foto's te plaatsen, los van de risico's over de risico's had Neeltje het niet, ze vroeg of het wel zo netjes is. En jij antwoord luchtig met jawel.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik vind zeker foto's waar mensen op staan of dieren van mensen, persoonlijke foto's zeg maar not done om zomaar te gebruiken.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10

Wat flauw zeg. Ik zie hier zo vaak plaatjes voorbij komen en dan wordt dit nooit gevraagd. Jammer dat jullie niet altijd zo consequent zijn.Neeltje schreef:Moet je de discussies zien als er een foto van een van de honden van het forum ergens gebruikt wordt. Er zit inderdaad auteursrecht op en zonder toestemming mag je ze niet gebruiken. Ik wil de mensen wel even inlichten en vragen of ze toestemming heben gegegeven Wolfsblut?toots schreef:Wolfsblut schreef:Jawel Neeltje, dat is het risico als je het leuk vind om alles op internet te plaatsen. Tenzij je erbij schrijft dat het kopiëren ervan niet toegestaan is.
Fout.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Dit dus.tbeast schreef:
Wat flauw zeg. Ik zie hier zo vaak plaatjes voorbij komen en dan wordt dit nooit gevraagd. Jammer dat jullie niet altijd zo consequent zijn.Neeltje schreef:Moet je de discussies zien als er een foto van een van de honden van het forum ergens gebruikt wordt. Er zit inderdaad auteursrecht op en zonder toestemming mag je ze niet gebruiken. Ik wil de mensen wel even inlichten en vragen of ze toestemming heben gegegeven Wolfsblut?toots schreef:Wolfsblut schreef:Jawel Neeltje, dat is het risico als je het leuk vind om alles op internet te plaatsen. Tenzij je erbij schrijft dat het kopiëren ervan niet toegestaan is.
Fout.
Er staan zoveel plaatjes hier van andere mensen die ook helemaal niet charmant zijn voor degenen die op de foto's staan, deze plaatjes zijn nog netjes.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Daar gaat het toch niet om? Neeltje vroeg of het zo netjes is om die foto's te gebruiken, niks mis mee.
En als er een antwoord komt van dat het netjes is en het risico van vind ik dat ik daar best wat op mag zeggen.
En ja er worden wel meer plaatjes gedeeld. Ook van mensen die er minder charmant op staan. Dit zijn vaak plaatjes die al op tal van andere fora's verschenen zijn. En vaak met een grappige tint. Ik vind het nog iets anders dan. In de meeste gevallen staat er zelfs nog een label in van de maker of iets in die trend.
En als er een antwoord komt van dat het netjes is en het risico van vind ik dat ik daar best wat op mag zeggen.
En ja er worden wel meer plaatjes gedeeld. Ook van mensen die er minder charmant op staan. Dit zijn vaak plaatjes die al op tal van andere fora's verschenen zijn. En vaak met een grappige tint. Ik vind het nog iets anders dan. In de meeste gevallen staat er zelfs nog een label in van de maker of iets in die trend.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 20 aug 2016 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, niet altijd consequent, maar ligt er wel aan WAT er op de foto staat, en zo'n groepsfoto van een bridgeclub hier neerzetten, nee, dat vind ik niet echt fatsoenlijk.tbeast schreef:
Fout.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Dat is in Nederland dus wel anders, de laatste dodelijke bijtincidenten die hier zijn voorgekomen waar kinderen bij betrokken waren kwamen door een husky , mechelaar en mastino.Nanna schreef:En zo goed als alle incidenten kunnen op het conto geschreven worden van de als gevaarlijk bekend staande rassenLieske_1977 schreef: En het aantal ernstige bijtincidenten is er de afgelopen tien jaar schrikbarend toegenomen: https://www.theguardian.com/uk-news/201 ... t-10-years![]()
En de eigenaars daarvan maar krijsen "dattuh labardors ook bijtuh". Idioten.
Maar in andere landen hoor je weer veel vaker dat er andere types honden bij betrokken zijn en inderdaad vaak de spa's alhoewel er ook een dodelijk bijtincident is geweest met een JR

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Hier heb je er nog een Neeltje. Maar die is van de kegelclub.

-
- Zeer actief
Je gaat met een foto van een ander aan de haal, dat je het kunt doen wil nog niet zeggen dat het ethisch gezien klopt of dat je het hoeft te doen
gewoon even in je kop stampen dat het niet netjes is en dat je tenzij je toestemming hebt dat gewoon niet hoort te doen. heel simpel

-
- Zeer actief
Nou vooruit, omdat het komkommertijd is. Speciaal voor jou. Een foto van de klapkakenclub.S@ndr@ schreef:Je gaat met een foto van een ander aan de haal, dat je het kunt doen wil nog niet zeggen dat het ethisch gezien klopt of dat je het hoeft te doengewoon even in je kop stampen dat het niet netjes is en dat je tenzij je toestemming hebt dat gewoon niet hoort te doen. heel simpel

Toont weer duidelijk je niveau.
-
- Zeer actief
De man in het midden lijkt mij echt een typetje die z'n steffertshaire gebruikt voor de jacht.Wolfsblut schreef:Nou vooruit, omdat het komkommertijd is. Speciaal voor jou. Een foto van de klapkakenclub.S@ndr@ schreef:Je gaat met een foto van een ander aan de haal, dat je het kunt doen wil nog niet zeggen dat het ethisch gezien klopt of dat je het hoeft te doengewoon even in je kop stampen dat het niet netjes is en dat je tenzij je toestemming hebt dat gewoon niet hoort te doen. heel simpel
-
- Zeer actief
Een fijne zonnige dag nog.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0