Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Peuter zwaargewond na hondenbeten
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Peuter zwaargewond na hondenbeten
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Van
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder, Tamaskan, Turkse Vans
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Peuter zwaargewond na hondenbeten
hier staat meer info. Het gaat om meerdere honden
http://www.rtlnieuws.nl/nederland/buurt ... lieverdjes
Diezelfde honden vielen 2 week terug nog een hond van een vriendin aan hier voor ons huis
Ik durf hier ook niet met mijn zoontje erbij te lopen om deze honden. Het verbaast me dus ook helemaal niks
arm arm kind
http://www.rtlnieuws.nl/nederland/buurt ... lieverdjes
Diezelfde honden vielen 2 week terug nog een hond van een vriendin aan hier voor ons huis
Ik durf hier ook niet met mijn zoontje erbij te lopen om deze honden. Het verbaast me dus ook helemaal niks
arm arm kind

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
Oh wat vreselijk en dan door meerdere honden, wat een horror !
- Van
- Zeer actief
- Contacteer:
In het Drentse Nieuw-Buinen is een peuter van 3 jaar zwaargewond geraakt nadat hij was gebeten door vier Rottweilers. De honden worden afgemaakt. De peuter is ernstig gewond.
Het jongetje was aan het spelen in de tuin van de buren toen vier Rottweilers honden over de schutting sprongen. De bewoonster van het huis schoot het jongetje te hulp, ook buurtbewoners trokken de honden van het kind. Andere kinderen die in de tuin aan het spelen waren, zijn niet aangevallen.
De honden zijn afkomstig van een fokker die in die straat actief is. In overleg met de gemeente, de dierenpolitie en de eigenaar van de honden is besloten alle vier de honden in te laten slapen. Twee andere honden van de fokker die niet over het hek sprongen, zijn meegenomen voor een gedragsonderzoek. Daarna moet worden besloten wat er met die honden moet gebeuren.

't Arme schaap 

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Dit is de omheinde tuin van de fokker. De schutting is naar mijn idee goedgekeurd voor een teckel of een dwergpoedel maar niet voor een groep Rottweilers. Als fokker van dit soort honden dien je dat toch te weten. Financieel helemaal kaal plukken, eerder zullen zijn hersens niet werken.

Laatst gewijzigd door Wolfsblut op 23 aug 2016 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
-
- Zeer actief
Jezus, dat arme kind.
Hopelijk komt het weer goed met dat kleintje.
Laat ze die fokker flink aanpakken.

Laat ze die fokker flink aanpakken.
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Jeetje dan heb je toch geen hersens als je dit goed vind voor een rottweiler.Wolfsblut schreef:Dit is de omheinde tuin van de fokker. De schutting is naar mijn idee goedgekeurd voor een teckel of een dwergpoedel maar niet voor een groep Rottweilers. Als fokker van dit soort honden dien je dat toch te weten. Financieel helemaal kaal plukken, eerder zullen zijn hersens niet werken.
Wat een triest bericht. Ik kan er wel om janken zo'n arm hummeltje.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Van
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is hun voortuin. Volgens mij hebben ze achter wel hogere hekken
niet dat dat wat uitmaakt want ze liep er gewoon los mee over straat met alle 6 tegelijk
niet dat dat wat uitmaakt want ze liep er gewoon los mee over straat met alle 6 tegelijk

Maar wel zo'n waarschuwingsbordje ophangen. Moggool 

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat is toch een voortuintje met een tuinhek. Geen omheinde tuin... daar stappen mijn honden al zo met gemak over. Ik zat me al te bedenken hoe een rottweiler zo makkelijk over een 1.80 mtr hoge schutting zou komen en dat dan 4x...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
`Van schreef:dat is hun voortuin. Volgens mij hebben ze achter wel hogere hekken
Durf jij wel met je honden over straat?

- Van
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik woon hier nog niet zolang. Die aanval op de hond van een vriendin hier 2 week terug was de eerste keer dat ik ze zag sindsdien loop ik wel met mijn ogen op steeltjes jaPemba schreef:`Van schreef:dat is hun voortuin. Volgens mij hebben ze achter wel hogere hekken
Durf jij wel met je honden over straat?

-
- Zeer actief
Misschien liepen de honden nog maar sinds kort ook in de voortuin, want die gepotdekselde schutting staat daar zo te zien nog niet zo lang.Van schreef:dat is hun voortuin. Volgens mij hebben ze achter wel hogere hekken
- Van
- Zeer actief
- Contacteer:
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
En dan dit ook:
"Stichting Rottweiler Nederland zegt dat te betwijfelen. De fokkers stonden juist goed bekend bij de organisatie. Bij Rottweiler Nederland zijn dan ook geen bijtincidenten bekend."
Dat is natuurlijk het eerste wat je doet als je gebeten wordt door een Rottweiler, of je hond gebeten wordt door een Rottweiler, "ik bel eerst even met de Stichting Rottweiler Nederland....
Reageer dan gewoon niet. Of in ieder geval met empathie.
Arm kereltje.
"Stichting Rottweiler Nederland zegt dat te betwijfelen. De fokkers stonden juist goed bekend bij de organisatie. Bij Rottweiler Nederland zijn dan ook geen bijtincidenten bekend."

Dat is natuurlijk het eerste wat je doet als je gebeten wordt door een Rottweiler, of je hond gebeten wordt door een Rottweiler, "ik bel eerst even met de Stichting Rottweiler Nederland....
Reageer dan gewoon niet. Of in ieder geval met empathie.
Arm kereltje.
Gr. Aniek

- Hanneke2
- Zeer actief
Zo, petje af voor die man.

Ik hoop van harte dat dat kind er bovenop komt, en misschien dat dit ons weer iets verder helpt richting nul bijtgrage honden op straat.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
hij sloeg blijkbaar niet hard genoeg want die honden leefden nog
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Was gisteren toevallig bij een vriendin die ze jaren gefokt en getraind heeft en die is er mee gestopt jaren geleden omdat het gewoon puinbakken zijn. In uiterlijk , gezondheid en karakter. Haar zus heeft er nog 1 lopen van 1,5 en die staat ook op de nominatie voor de regenboogbrug.
Zielig kind en ouders , dat beeld ben je niet zomaar kwijt .
Zielig kind en ouders , dat beeld ben je niet zomaar kwijt .
Wat je zegt ben je zelfffff 

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Wat een vreselijk bericht zeg, arm kind...

Het valt mij altijd op hoe gemakkelijk Rottweilers springen. Nu is een 1m haag natuurlijk geen vergelijking met een 1.80 schutting, maar ik heb op wedstrijden nog geen hond gezien die niet makkelijk sprong en misschien 1 die moeite had met klimschutting. Maar goed, misschien zat er een poort niet goed dicht, of stond de voordeur open?malinois schreef:Dat is toch een voortuintje met een tuinhek. Geen omheinde tuin... daar stappen mijn honden al zo met gemak over. Ik zat me al te bedenken hoe een rottweiler zo makkelijk over een 1.80 mtr hoge schutting zou komen en dat dan 4x...

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Vreselijk
Begrijp van een kennis daar uit de buurt die zelf ook rottweilers heeft dat het broodfokkers zijn.
En dat ze "ontsnapt" zijn omdat het hek open stond
Begrijp van een kennis daar uit de buurt die zelf ook rottweilers heeft dat het broodfokkers zijn.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Arm arm kind
Arme ouders en arme mensen die het hebben zien gebeuren 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Volgens een bericht speelden de kinderen bij de fokker in de tuin. En werd alleen dit kind gebeten.
De honden sprongen over de afscheiding heen tussen het hondenverblijf en de tuin.
Arm kind.
De honden sprongen over de afscheiding heen tussen het hondenverblijf en de tuin.
Arm kind.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Wat mankeert sommige mensen toch, is toch niet te bevatten zo stom.Van schreef:dat is hun voortuin. Volgens mij hebben ze achter wel hogere hekken
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Betwijfel of dat (het ontsnapt zijn) wat uit maakt. Heb op fb filmpjes voorbij zien komen van haar. En in alle filmpjes lopen alle honden gewoon loscrutz schreef:Vreselijk

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
crutz schreef:Vreselijk
Ik hoop dat het broodfokkers zijn, want als dit het gedrag is van een goed gefokte Rottweiler, dan kan je het hele ras
wel weg donderen. Dit is absoluut niet hoe dit ras bedoeld is of hoort te zijn.
Wat vreselijk erg voor het kindje en de ouders, afschuwelijk gewoon

Blinde adoratie voor hun engeltjes, gaat altijd gepaard met afschuiven van verantwoordelijkheid want engeltjes doen immers nooit wat verkeerd. Gaat er toch wat fout dan kan het natuurlijk nooit aan 't engeltje liggen want zoals iedereen weet: engeltjes doen nooit wat verkeerd.Nanna schreef:Op de FvF pagina op FB is het ook weer zover hoor.
Fokkers en eigenaren van de 'honden met karakter' (ik geloof dat agressieve joekels tegenwoordig zo genoemd worden. Jachthonden hebben denk ik dan geen karakter) buitelen over elkaar heen met foto's van kinderen met een rotweiler aan de riem en schreeuwen dat kleine hondjes het ook doen hoorrrr. Misschien moet je wel een apart slag zijn om zo'n hond te kopen want ik vind dat maar een rare reactie.