Blafke schreef:Hippo, voor mij vallen rotweilers en mechelse herders bijv. weer niet onder rassen die verboden moeten worden.
Maar pitbullachtige honden mogen van mij een fokverbod krijgen. Nog wel meer rassen hoor. Ook chihuahua's en buldogjes en andere rassen die kapot gefokt zijn en geen normaal of pijnvrij leven kunnen hebben mogen wat mij betreft op de verboden lijst gezet worden. Maar dat is dus om een andere reden dan de bijtincidenten.
Natuurlijk ken ik ook een geweldig leve stafford maar aangezien ik ooit ook door een grote pitbullachtige ben aangevallen maakt het dat ik voor een fokverbod van deze honden ben.
Ik merk dat ik deze honden mijd en wil ook niet dat mijn hond speelt of kennis maakt met deze honden. Ik ben echt bang dat er iets gebeurd. Maar spelen met rotweilers of herders vind ik geen probleem. Maar ik heb gewoon angst voor die pitbullachtige honden. Nooit eerder gehad maar als je zelf wordt aangevallen en het maar net na kan vertellen zul je begrijpen waarom ik angst heb.
Daarom is het jammer als mensen dan zoiets roepen. Stel dat ik door bijvoorbeeld een duitse herder wordt aangevallen, dan ga ik ook niet rondbazuinen dat die dan maar verboden moeten worden omdat ik er bang voor zou zijn. Ik hoor ook wel eens van die hersenloze typjes roepen dat die &#W%*@! politiehonden allemaal moeten worden afgemaakt. Want zo'n &#%@$ hond heeft hen wel eens gebeten.
Begrijp mij niet verkeerd, ik erger mij kapot aan al die doorsnee SPA baasjes die zo'n hond nemen alleen omdat hij zo stoer is en totaal geen verantwoording dragen voor hun dier. Een fokverbod van alleen SPA treft mijnsinziens geen doel, dan stappen dergelijke types wel weer over naar een ander ras(bijv de rottweiler, argentijnse dog, ambull, boerboel enz).
Daarom kan je al die rassen beter op 1 hoop vegen en bijv een verplichte cursus á € 1000,- aanhangen. Dan haakt het klootjesvolk dat zo'n hond wil voor hun imago al snel af.
Heavy schreef:Hippo schreef:Blafke schreef:Een aantal jaren geleden waren ze verboden toch? Moeten we misschien maar weer invoeren.
Dat gold alleen voor honden die eruit zagen als pitbulls. Het aantal bijtincidenten is 0,0 afgenomen in de periode dat RAD(Regeling agressieve dieren) van kracht was.
Misschien kan je even uitleggen wat voor zin het heeft om de RAD weer in te voeren?
Een cursus voor houderschapsbewijs voor álle vechthondenrassen of rassen die hoog in de top 10 staan van bijtincidenten, hoge 'houderschapskosten' o.i.d. hebben in mijn ogen veel meer zin.
Eigenlijk zou er een petitie voor gestart moeten worden .
Ik ben vóór