Ik heb mij een aantal dagen ingehouden, maar naar contact gehad te hebben met de eigenaresse van de 4 Rottweilers, bekende van hun te hebben gesproken en samen met een facebook vriendin alles uit te hebben gezocht en een gesprek te hebben gehad over deze hele kwestie met mijn advocaat, die zoals jullie weten in beslag genomen honden en eigenaren helpt ook samen met Stichting Freedom4Strays kan ik niet anders en wil ik ook niet anders dan mijn verhaal doen, mijn mening hierover te geven en de stem van de 4 vermoorde Rottweilers te zijn...
Een bijtincident is nooit leuk, een bijtincident waardoor een klein kind in het ziekenhuis beland en vecht voor zijn leven is vreselijk!!!!! laat dat duidelijk zijn, ook dat ik medeleven heb voor de peuter en de ouders!!!!!! want voor hun is dit een hel!!
Maar hoe het verhaal in de media word verteld en door de eigenaren is misselijkmakend, deze 4 honden hadden allemaal nog kunnen leven.
Het gebeurt zelden tot nooit dat honden die in beslag genomen worden die dag nog worden ingeslapen, dat kan alleen in overleg met de eigenaar, politie en officier van justitie.. Ik heb de dag van het incident de eigenaresse bericht om aan te geven dat ik de 2 in beslag genomen Rottweilers wil helpen.
Het hele verhaal omtrent deze 2 honden is dubieus, tegen mij zegt ze dat de honden op een " time out" staan, dan zitten ze weer in een asiel en dan zijn ze toch in beslag genomen, voor zover ik heb begrepen kwamen deze 2 juist op voor het kind, maar na meerdere keren mijn hulp te hebben aangeboden, geen reactie, tja de media en hoe mensen over je denken is natuurlijk belangrijker..
ik ken dit ras al heel mijn leven, ik geloof dan ook niet dat 1 van de Rottweilers de peuter beet doordat hij een "tik" ??? van de eigenaar kreeg.. Ik heb zo mijn ideeën over hoe het is gegaan, maar dat is speculeren.
Dit was roedel gedrag, een roedel is altijd gevaarlijker dan 1 hond, als er 1 begint doet de rest mee, dat is hier ook gebeurt... ..
De hoofdreden dat de eigenaren deze 4 Rottweilers in hebben laten inslapen was om geen gezichtsverlies te lijden... Want als je dan in ieder geval je 4 honden hebt vermoord dan nemen minder mensen het je kwalijk dat je honden een peuter het ziekenhuis in hebben gebeten..
Dat hun zelf onverantwoord bezig waren, er al vaker klachten zijn geweest in het verleden omdat ze niet goed op de roedel van 6 of meer?Rottweilers lette zijn ze vergeten te vermelden.. Ook dat fokken en het houden van zoveel Rottweilers in een klein rijtjeshuis niet verstandig is en je zo vraagt om problemen word ook vergeten.
En nee ik geloof niet dat er maar 7 nestjes waren in 15 jaar, los daarvan, ligt er een peuter getekend voor het leven in het ziekenhuis, zijn er 4 onschuldige Rottweiler vermoord en word er niet gevochten voor de 2 andere Rottweilers...
Want gezichtsverlies voor de buurt en facebook, het nieuws en de media is toch veel belangrijker dan te vechten voor je 4 honden, er geld en tijd in te investeren en in de media toegeven dat je een onverantwoordelijke fokker/ eigenaar bent en je dit had kunnen voorkomen...
Nee geef de honden de schuld, verzin een belachelijk verhaal omtrent de toedracht van het hele incident en laat je honden vermoorden en de andere 2 stikken oh en natuurlijk moet iedereen met jullie meeleven nu.. Krokodillen tranen zijn het...
Nou familie fokker, ik leeft niet met jullie mee! gezichtsverlies hebben jullie al lang!! 50 procent vind jullie honden moordenaars en de andere 50 procent neemt het jullie kwalijk dat er een peuter in het ziekenhuis ligt...
Jullie hadden kunnen vechten voor jullie honden, mijn advies was zeker geweest om ze aan Stichting Freedom4Strays over te dragen zodat wij ze konden herplaatsten, los van elkaar of aan andere met verstand van het ras.... Dit waren geen 4 agressieve los geslagen Rottweilers, er is iets gebeurt, waardoor en 1 aanviel en de rest meedeed, want dat is nu eenmaal roedel gedrag.. Er had gekeken kunnen worden wat nu de ware toedracht was geweest waarom de desbetreffende hond beet.... De andere volgde alleen maar, dus die kan je niks kwalijk nemen.. En de 2 die helemaal niks deden ook niet, maar die zijn ook de dupe van jullie ondeskundigheid.
Jullie nemen wel de tijd om met jullie kop op tv te komen en jullie zogenaamde verhaal te vertellen om er zelf beter uit te komen.
Maar jullie namen geen seconde de tijd om te vechten voor het leven van jullie honden... En de hand in eigen boezem te steken, ipv met een idioot verhaal aan te komen dat de hond een tik kreeg van 1 van jullie en daardoor aanviel..
Andere trappen daar misschien in, maar ik niet, in en in triest dit allemaal.. Het was allemaal niet nodig geweest, als, als en als..
Maar dat als heeft geen nut meer, het kwaad is al geschied, ik voel toch de behoefte om de stem van deze 6 Rottweilers te zijn waarvan er 4 zijn vermoord, zo zie ik het, moord....
Want het ras komt nu slecht en negatief in de publiciteit door jullie, door jullie fouten en leugens tegen de media....
Mijn angst is groot en die van mijn advocaat ook dat de RAD wet straks weer terug komt...
Zoveel incidenten, zoveel honden slachtoffers en soms ook mensen.. Voor wat???? als je een roedel heb, let dan goed op want ze zijn een team!! Dus als je zoveel grote sterke honden hebt laat ze dan niet allemaal los, want ook dat deden deze mensen..
Als je hond wel is uitvalt, doe voor de zekerheid een muilkorf om, beter voorkomen dan genezen... Leer je hond lezen, denk goed na en lees je goed in voor je een bepaald " groot, sterk" ras aanschaft..
Onderschat je hond niet en wees vooral niet overmoedig, het kan 30 x goed gaan maar ook 1x GOED FOUT! Als je gaat trainen doe aandachtstraining, zoek dat op in je buurt ga niet ergens trainen waar ze niks anders doen dan corrigeren, leer je hond kennen en de grenzen van je hond en kijk ook vooral goed naar je jezelf en je eigen aandeel aan bepaald gedrag van je hond...
Rust in vrede voor de 4 Rottweilers

Het spijt me, het spijt me dat jullie slachtoffer waren van jullie eigenaren, het spijt me dat ze niet voor jullie hebben gevochten, het spijt me dat ik niet de kans heb gekregen om jullie te helpen.. Run free now......
Voor de peuter en de ouders veel sterkte toegewenst, voor de eigenaren, hoop dat er aangifte tegen jullie gedaan word en ik begreep dat er een onderzoek gaat komen naar jullie zogenaamde goede fokbedrijf, ik hoop dat jullie nooit meer mogen fokken..
Schaam je diep dat je je eigen honden af hebt laten maken alleen maar voor gezichtsverlies..
Ironisch de dag van dit trieste gebeuren heeft Stichting Freedom4Strays een Rottweiler zijn leven gered en daar gaan we ook mee door... Want Rottweilers zijn fanatische lieve,gevoelige gezinshonden...
Zeker niet voor iedereen geschikt, maar we hebben er ondertussen 37 gered en allemaal met succes geplaatst... Ik kan niet denken voor andere, maar ik mag hopen dat dit verhaal geen grote impact gaat hebben op de naam van dit ras...
Dit is mijn verhaal en mijn mening, iedereen is vrij om te reageren, maar ik stel mijn mening niet bij en laat ook de eigenaren weten hoe ik erover denk..
Nu sluit ik dit af, met pijn, verdriet en teleurstelling, jammer dat ik genegeerd word en daardoor de andere 2 Rottweilers niet kan helpen.. Ik wil iedereen vragen mijn post te delen!! zodat ook de andere kant van het verhaal word gelezen en vooral in de naam van de 6 Rottweilers!!!
ps: ik hoor van veel mensen dat de man zeer agressief is en ook zijn honden zwaar mishandelde.... Ook is hij goed in dreigen, probeer dat niet bij mij, want dan heb je nog een aangifte aan je broek hangen... Je slaat er flink op los hoor ik, waardoor de honden dood zijn en een klein kindje vecht voor zijn leven....
Nogmaals niemand vergeet N... het kindje, we bidden voor hem dat hij het gaat redden en voor de familie...