Als gastgezin van het dierenasiel voor kittens komt er nogal eens wat voorbij. Meestal heb ik wilde kittens in opvang, geen mensen gewend, die blazen, spugen en uithalen. Aan mij de taak om ze het vertrouwen in mensen te geven en te laten ontdekken dat het leven als huiskat toch ook vele voordelen kent. Maar soms passeren er ook jonge zieltjes die hun moeder kwijt zijn geraakt en waar geen pleegmoeder voor is. Zo eentje heb ik nu. Geen spin dus, maar een kitten!
Zaterdag, nu een week geleden, kwamen laat op de avond drie pasgeboren kittentjes bij mij in opvang, misschien een dag oud. Piepjong en super kwetsbaar. Zo jong had ik ze niet eerder gehad en je weet ook nooit zeker of ze het gaan redden. Helaas overleed een van de poesjes al na een uur. Kleine Vlinder

Toen bleven er een poesje en katertje over. Het poesje doopte ik Vlieg en het katertje Vlo. Zij deden het redelijk. Hadden duidelijk te lang zonder voeding gezeten maar waren wel energiek en dronken wel. Na wat voedingen en buikmassages kwam zondags enorm veel poep uit beide kittens. De darmen kwamen weer op gang. Waar ze eerst afvielen kwamen ze nu heel langzaam aan. Maar vooral het poesje Vlieg had het wel zwaarder en het drinken ging minder goed.
Op maandag poepte Vlieg wat het leek onverteerde melk. Ik ben met ze bij de dierenarts geweest en gestart met sondevoeding. We wilden Vlieg toch een kans geven, ze was nog wel energiek en ook omdat het voor Vlo fijner is om niet alleen te zijn. Het ging eerst wat beter met Vlieg, goede poep en ze werd sterker. Maar dinsdag op woensdagnacht is ze er tussen twee voedingen toch tussenuit gepiept

Nog één klein kittentje over. Kleine Vlo, een zwart katertje met gelukkig wel genoeg power. De sondevoeding onderging hij met protest, dus gekeken of hij nu weer goed uit de fles kon drinken. En of dat kon, hij lurkte hem zo leeg. Vanaf het begin was hij al de grootste en sterkte en met Vlo gaat het nu eigenlijk erg goed. Hij is nog niet uit de gevarenzone, zo kwetsbaar zijn ze als ze zo klein zijn. Maar ik heb goede hoop!
Vlo is nu 8 dagen oud en groeit, eet, poept en plast goed. Het is echt een tevreden mannetje met pit. Ik zal proberen in dit topic zijn vorderingen bij te houden
Net bij mij, 1 dag oud

Afgelopen woensdag, 5 dagen oud

En vandaag, 8 dagen oud

Hongerrrrr