Alfilillo schreef:Hebben jullie dat dat nooit, dat je verschilt van mening met je partner over hoe met de hond om te gaan? Of verloopt het altijd soepeltjes?
Wij hebben geen meningsverschil omdat de zorg voor Toots geheel voor mij is.
Mijn vriend voed hem niet op, geeft hem geen commando's en schreeuwt niet tegen hem
Met als gevolg dat baasje vooral leuk is. S'avonds gaat meneer Tooots lekker bij baasje op de bank liggen. Want baasje vind Tootsje wel leuk en andersom. Maar om verwarringen te voorkomen bemoeid hij zich niet met de opvoeding, wel laat hij wel eens een kruimel vallen ofzo
Maar jij geeft aan dat je man angstig wordt en dan gaat schreeuwen waarschijnlijk meer uit onwetendheid en als hij het helemaal niet meer weet dan kan de hond het balkon op. Een hond snapt het dan ook niet meer. Een baasje moet je kunnen vertrouwen en kunnen snappen anders gaan ze zelf hun regels bepalen en ik zou het ook niet leuk vinden als er een vent ineens tegen me begon te schreeuwen dan zou ik wel eens heel lelijk kunnen gaan doen

En als hij al geen geduld heeft en geen zin heeft om tijd en moeite erin te steken, maar wel om hem af te snauwen dan zou ik als vrouwtje zijnde eens een hartig woordje met het baasje praten. Zou hoeft mijn vriend iig niet tegen Toots te doen

Ik vind het niet zo gek dat de hond daardoor uit zijn stekker gaat. Een dier opvoeden dat kost nou eenmaal tijd en daar moet je gewoon ook rustig mee omgaan.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.