Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hippo schreef:Nee dat is gewoon een pitbull, kruising lab/chow zou dat niet doen. Die zijn niet zo onberekenbaar...
Je hebt de nieuwsberichten over de hond gelezen? Ja?
"Labrador-Chow mix reportedly destroyed at Bakersfield animal shelter"
Gok maar zo dat als het een pitbull(kruising of niet) zou zijn geweest dat zéér zeker vermeld zou worden en men niet zelf e.o.a. kruising "verzint". Daarbij alsof je kunt zeggen wat de "eigenschappen" van een dergelijke kruising zou zijn.
edit: yellow lab/chow mix....
Maar goed, als jij er liever een pitbull van maakt mij prima hoor. Maakt mij ook verder niet zo heel erg veel uit want rechtsom of linksom horen dit soort honden van welk ras ze ook zijn hier niet thuis en is een spuit er in niet meer dan terecht!
Laatst gewijzigd door smoekie op 30 aug 2016 11:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Hippo schreef:Nee dat is gewoon een pitbull, kruising lab/chow zou dat niet doen. Die zijn niet zo onberekenbaar...
Je hebt de nieuwsberichten over de hond gelezen? Ja? Gok maar zo dat als het een pitbull(kruising of niet) zou zijn geweest dat zéér zeker vermeld zou worden en men niet zelf e.o.a. kruising "verzint". Daarbij alsof je kunt zeggen wat de "eigenschappen" van een dergelijke kruising zou zijn. Zo heel veel zijn die er gok ik wederom niet.
Maar goed, als jij er liever een pitbull van maakt mij prima hoor. Maakt mij ook verder niet zo heel erg veel uit want rechtsom of linksom horen dit soort honden van welk ras ze ook zijn hier niet thuis en is een spuit er in niet meer dan terecht!
Het gaat erom dat veel mensen bijna elke hond die heeft gebeten aanzien voor een pitbull. Soort van cognitieve dissonantie. Het bijt dus het is een pitbull. Had uiteraard gelezen dat het om een kruising lab/chow ging. Mijn vorige opmerking was dan ook cynisch .
Hippo schreef:Het gaat erom dat veel mensen bijna elke hond die heeft gebeten aanzien voor een pitbull. Soort van cognitieve dissonantie. Het bijt dus het is een pitbull. Had uiteraard gelezen dat het om een kruising lab/chow ging. Mijn vorige opmerking was dan ook cynisch .
Ah op die fiets. Dat had ik even niet door Ja, dat is sowieso een feit. Alles wat maar enigszins lijkt op is een staff/pitbull.
Had nog een edit geplaatst met een foto van zo'n mixje. Zijn er tegen mijn verwachting in toch nog aardig wat van dit soort achterlijke kruisingen zeg
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Hippo schreef:Het gaat erom dat veel mensen bijna elke hond die heeft gebeten aanzien voor een pitbull. Soort van cognitieve dissonantie. Het bijt dus het is een pitbull. Had uiteraard gelezen dat het om een kruising lab/chow ging. Mijn vorige opmerking was dan ook cynisch .
Ah op die fiets. Dat had ik even niet door Ja, dat is sowieso een feit. Alles wat maar enigszins lijkt op is een staff/pitbull.
Had nog een edit geplaatst met een foto van zo'n mixje. Zijn er tegen mijn verwachting in toch nog aardig wat van dit soort achterlijke kruisingen zeg
In Brielle woont er 1, die ziet er echt precies zo uit als op die foto die je plaatste. Dat is ook al zo'n gezelligerd...
Hippo schreef: In Brielle woont er 1, die ziet er echt precies zo uit als op die foto die je plaatste. Dat is ook al zo'n gezelligerd...
Dat zal vast
mijke schreef:
smoekie schreef:Ter info. Het gaat hier iig niet om een "pitbull" maar achterlijke kruising lab/chow.
Nou had ie mij toch te pakken, ik dacht echt dat het een pitbull was! Van chowchows heb ik geen verstand, met welk doel is dat ras vroeger gefokt?
Nu zie je de hond op de camera natuurlijk ook niet heel erg goed dus tis nogal snel dat een dergelijke conclusie wordt gemaakt.
Heb er ook geen verstand van, van wat ik net zo ff 1-2-3 gelezen heb zijn het iig kolerelijers 1e klas Dus met welk "doel" ze worden gefukt? Geen idee!
Hippo schreef: In Brielle woont er 1, die ziet er echt precies zo uit als op die foto die je plaatste. Dat is ook al zo'n gezelligerd...
Dat zal vast
mijke schreef:
smoekie schreef:Ter info. Het gaat hier iig niet om een "pitbull" maar achterlijke kruising lab/chow.
Nou had ie mij toch te pakken, ik dacht echt dat het een pitbull was! Van chowchows heb ik geen verstand, met welk doel is dat ras vroeger gefokt?
Nu zie je de hond op de camera natuurlijk ook niet heel erg goed dus tis nogal snel dat een dergelijke conclusie wordt gemaakt.
Heb er ook geen verstand van, van wat ik net zo ff 1-2-3 gelezen heb zijn het iig kolerelijers 1e klas Dus met welk "doel" ze worden gefukt? Geen idee!
Tegenwoordig worden ze gefokt omdat t van die 'schattige' fluffy bollen zijn; voor het uiterlijk dus. Vroeger werden ze voornamelijk gebruikt als waakhond. Kennissen in Canada hadden ze als waakhond, de honden woonden altijd buiten.
Ik heb nog nooit een vriendelijke chow ontmoet eerlijk gezegd. In mijn jeugd waren ze een tijd in de mode en toen heb ik geleerd dat je ze het beste kunt mijden.
Bij mij in de buurt loopt er een vriendelijke Chowchow van 12 jaar oud, een ouderwets type met een prachtig mooi hoofd met grote ogen. Helaas zie je deze types zelden of nooit meer.
Lizzie. schreef:Bij mij in de buurt loopt er een vriendelijke Chowchow van 12 jaar oud, een ouderwets type met een prachtig mooi hoofd met grote ogen. Helaas zie je deze types zelden of nooit meer.
Het lijkt erop dat ook de chows tegenwoordig met steeds meer plooien gefokt worden helaas, net als veel andere rassen.
Lizzie. schreef:Bij mij in de buurt loopt er een vriendelijke Chowchow van 12 jaar oud, een ouderwets type met een prachtig mooi hoofd met grote ogen. Helaas zie je deze types zelden of nooit meer.
Het lijkt erop dat ook de chows tegenwoordig met steeds meer plooien gefokt worden helaas, net als veel andere rassen.
En steeds steilere stelt-achterpoten zodat ze niet meer kunnen lopen van de patella-luxatie.
Je ziet ze weinig meer, op shows ben ik ze nog wel eens tegen gekomen en dat waren idd stuk voor stuk nurkse zuurpruimen. Zullen wel last gehad hebben van hun brakke lijven.
Ja die achterpoten, ook zo raar. Bij ons in de buurt woont iemand die er drie heeft en die lopen allemaal alsof ze een volle poepluier hebben.
veertje schreef:Ik zou er als verantwoorde SPA baas misschien wel blij van worden, maatregelen om bijtincidenten te verminderen en het houden van SPA's minder aantrekkelijk te maken. Als er iets komt als een muilkorf-/aanlijnplicht, dan kan je ook pleiten voor een uitzonderingsregel. Ieder jaar een gedragstest om te zien of de hond geschikt is om los danwel zonder muilkorf te lopen. Ik noem maar wat hoor, maar het lijkt me niet onmogelijk.
Hippo schreef:...geen SPA meer zal nemen hierna...
Denk ook dat dat het hele beoogde effect is.
En het is iig beter dan de RADwet.
Je kunt er toch als liefhebber niet tegen zijn dat er maatregelen genomen gaan worden die er voor zorgen dat de enorme toevloed van dit soort honden richting asiels, plus bijbehorende euthanasie, dramatisch gaat afnemen.
Vind het redelijk kortzichtig om tegen maatregelen te zijn alleen maar omdat jouw Killa niks doet. Er zijn er teveel die wel wat doen.
Ik zou willen dat niemand zijn Pitbull-achtige nog zou laten loslopen nu... gewoon niet.. ook niet de sociale exemplaren.
Het zijn en blijven vechthonden in hun dna, ik geloof echt dat bij de sociaalste nog de mogelijkheid bestaat dat het knopje omgaat. De trigger kan van alles zijn.
Lemuria schreef:
Dan kan ik Izzy net zo goed gelijk afspuiten.
Als ik niet donders goed oplet heb ik op veel plekken binnen een kwartier Heintartaar vanwege Izzies.
Vind je het heel erg als ik er even niet mee zit als jij je hond aangelijnd moet houden?
Ik heb een illegale hond tijdens de RAD gehad en het is geen seconde in me opgekomen om de gebeten hond te gaan lopen uithangen.
Lemuria schreef:
Dan kan ik Izzy net zo goed gelijk afspuiten.
Als ik niet donders goed oplet heb ik op veel plekken binnen een kwartier Heintartaar vanwege Izzies.
Vind je het heel erg als ik er even niet mee zit als jij je hond aangelijnd moet houden?
Ik heb een illegale hond tijdens de RAD gehad en het is geen seconde in me opgekomen om de gebeten hond te gaan lopen uithangen.
Dit dus in een notendop!
Klaarblijkelijk zijn de Izzys dan ook niet "gewend" aangelijnd te lopen
Vorige maand werd Izzy (voor haar totaal onverwacht) aangevallen door een BC. Nu was Izzy "de lul" maar wat als als de korte "schermutseling" lzoals jij het noemde lang genoeg zou hebben geduurd en Izzie weer bij de pinken zou zijn geweest en de BC zélf zou hebben gegrepen? Dan zou Izzy ook een "krantenartikel" zijn geworden gevolgd door een "dat doet ze anders nooit"
Van mij mogen ze het fokken en houden van dan ook goed aan banden gaan leggen door de invoering van ontmoedigende maatregelen/regels/wetgeving!
Wat mij betreft ook.
Ik houd me gewoon aan de opgelegde regeltjes, en zo kan ik zonder gezanik mijn hond houden.
Al die roze brillen figuren die denken dat hun hond zoiets nooit zal doen... word er niet goed van.
Nanna schreef:
Hetzelfde geldt voor die andere chagrijnen, Shar Peis. Lekker uit laten sterven. Het is puur ongezond en het heeft een rotkarakter. Weg ermede.
Nah ben ik totaal niet mee eens. Ik ken verschillende Shar peis en niet 1 is wat mis mee.
Paisley schreef:
Kortzichtig hoor, om t zo af te serveren. Alle kruisingen zijn dus de klos? Alleen rashonden zijn nog veilig, en mag dan met je stamboom op zak pas t huis uit zonder muilkorf?
Als je wetgeving voor sommige honden wel en voor sommige honden niet wil invoeren, moet je ook goed afbakenen welke honden wel en welke niet in de categorie vallen. Alleen de kreet "DNA profiel" zegt me ook weinig. Wordt iedereen dan verplicht om een DNA profiel of stamboom ten aller tijde met je mee te nemen, om te kunnen bewijzen dat de muilkorfplicht niet voor jou hond geldt? Of komt het onder het chipnummer te staan en mag je je hond laten schouwen?
Ik zit niet echt op de situatie te wachten dat politie agenten zonder oog voor honden een checklist van uiterlijke kenmerken kan lopen afvinken en als zn kop hem niet aanstaat, gelden er blijkbaar represailles die de eigenaar niet zag aankomen omdat ie vindt dat ie een labrador lookalike heeft.
gefeliciteerd! u heeft zojuist de RAD beschreven die tot 2008 van kracht was.
en als men niet oppast gewoon weer terug ingevoerd zal worden.
helaas weet 99% van de eigenaren van deze honden niet meer hoe het toen was en bagatelliseren ze het nu.
Paisley schreef:
Kortzichtig hoor, om t zo af te serveren. Alle kruisingen zijn dus de klos? Alleen rashonden zijn nog veilig, en mag dan met je stamboom op zak pas t huis uit zonder muilkorf?
Als je wetgeving voor sommige honden wel en voor sommige honden niet wil invoeren, moet je ook goed afbakenen welke honden wel en welke niet in de categorie vallen. Alleen de kreet "DNA profiel" zegt me ook weinig. Wordt iedereen dan verplicht om een DNA profiel of stamboom ten aller tijde met je mee te nemen, om te kunnen bewijzen dat de muilkorfplicht niet voor jou hond geldt? Of komt het onder het chipnummer te staan en mag je je hond laten schouwen?
Ik zit niet echt op de situatie te wachten dat politie agenten zonder oog voor honden een checklist van uiterlijke kenmerken kan lopen afvinken en als zn kop hem niet aanstaat, gelden er blijkbaar represailles die de eigenaar niet zag aankomen omdat ie vindt dat ie een labrador lookalike heeft.
gefeliciteerd! u heeft zojuist de RAD beschreven die tot 2008 van kracht was.
en als men niet oppast gewoon weer terug ingevoerd zal worden.
helaas weet 99% van de eigenaren van deze honden niet meer hoe het toen was en bagatelliseren ze het nu.
Nou dit dacht ik dus ook. En vind het ook doodeng.
Nanna schreef:
Hetzelfde geldt voor die andere chagrijnen, Shar Peis. Lekker uit laten sterven. Het is puur ongezond en het heeft een rotkarakter. Weg ermede.
Nah ben ik totaal niet mee eens. Ik ken verschillende Shar peis en niet 1 is wat mis mee.
Ik ken een Sharpei en die is heel erg lief, dat arme beest wordt zelf tig keer gepakt door andere honden. Sprak die vrouw voor het laatst een paar jaar geleden en toen was hij al vijfentwintig keer gepakt zonder dat hij wat terug deed.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou. Groetjes Gonnie. Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gonnie 25 keer? Ik vermoed dat die mevrouw dan een nogal ruime definitie van het woord 'gepakt' heeft
Ik ben een van die mensen die tijdens de RAD geen hond had. Niet om die reden maar omdat ik toen net uit huis was en zelf nog geen hond kon. Ik heb het dus totaal niet meegekregen. Kan iemand mij uitleggen wat er zo erg aan was?
Nanna schreef:Honden werden opgepakt en afgemaakt vanwege hun uiterlijk. Dat slaat natuurlijk ook helemaal nergens op.
Ik snap dat vechthondbezit teruggedrongen moet worden maar dat is niet de manier.
Nee dat klinkt nogal ongenuanceerd. Maar dat beleid in Duitsland waar iedereen steeds naar verwijst beoordeelt honden toch ook op uiterlijk? Waarom is dat dan wel een goed beleid?
Beoordelen wil dan niet zeggen afspuiten zoals in de Rad. Dus heb je een klapkaak of lijkt ie erop dan een aanlijngebod of event muilkorf bijv. De DNA zou imo alleen hoeven als je zelf wil aantonen dat t geen klapkaakkruising is.
Dan kun je ermee onderuit komen bij bijv een boxer x lab.
En nee dan is het echt niet zover dat je geen enkele kruising meer kunt kopen. Er is geen kip die mijn kruising voor een klapkaakkruising aanziet nl.
Haha, en hoe zit dat dan met mijn kruising, die volgens zijn DNA-test deels Rottweiler is?
Waarschijnlijk zou ik mazzel hebben dus, omdat je dat niet zo ziet in Amoz' uiterlijk (en het is ook maar 1/8ste).