Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Ben een weekje op de Veluwe mét paard (en natuurlijk de honden, maar voor hen is het vaste prik), en vandaag heeft manlief wat foto's gemaakt op de hei van mij en Romanov.
Ik was ook supertrots op Romanov. Hij plakt nogal aan andere paarden en dan met name aan zijn stalgenoot van "thuis" die daar ook staat, Femke. Dus of hij het goed zou doen in zijn eentje op de hei, dat was even de vraag. Maar hij deed het geweldig, ging zonder problemen heen en weer over de paden voor de foto's, en stond stil waar ik dat even wilde. Hij hinnikte wel af en toe maar deed verder geen stap verkeerd. Is wel heel fijn om te weten dat hij ook in zijn eentje buiten gewoon betrouwbaar is.
Tara schreef:Wat heb ik hier toch altijd van gedroomd als meisje... Lekker te paard over de heide!
Helaas is het nooit zover gekomen, maar ik kan er nog wel eens naar verlangen als ik dit zo zie.
Wat let je? Als je ooit gereden hebt kun je dat nog steeds. Paar lessen nemen en ergens een buitenrit boeken zou ik zeggen.
Het is echt zalig om op de paardenrug over de hei en in het bos te rijden. De kans dat je wild ziet dat niet direct voor je op de loop gaat is ook behoorlijk groot te paard.
Prachtig
Hier vanmiddag ook weer heerlijk gereden. Er is voor mij weinig wat meer ontspanning biedt dan een buitenrit. Heerlijk.
Heb je Romanov bij je huisje staan?
Oh wat heerlijk zeg! Ik heb als meisje ook een paar jaar paard gereden dus hier heb ik ook heeel veel van gedroomd. Maar het helpt niet echt dat ik eigenlijk een beetje bang ben voor paarden Daar heb jij zo te zien totaal geen last van. Jij en je paard passen goed bij elkaar! Vraag me niet waarom ik dat vind trouwens want ik heb geen idee
Budkes schreef:
Nee, hij staat op een pensionstal een paar dorpen verderop. Daar staat ook een vriendin en stalgenoot van mij met haar paard.
Bij het huisje is het verloop heel groot en staan er niet altijd paarden. Romanov kan echt niet alleen staan, dan schiet hij in de paniek. Bij die pensionstal is hij nu voor de vierde keer en dat gaat heel goed daar.
Budkes schreef:
Nee, hij staat op een pensionstal een paar dorpen verderop. Daar staat ook een vriendin en stalgenoot van mij met haar paard.
Bij het huisje is het verloop heel groot en staan er niet altijd paarden. Romanov kan echt niet alleen staan, dan schiet hij in de paniek. Bij die pensionstal is hij nu voor de vierde keer en dat gaat heel goed daar.
Dat is een mooie oplossing dus. Genieten zo hoor op de Veluwe. Ik heb nu vakantie heb nog niet echt wat in de planning om weg te gaan maar misschien nog wel even met een vriendin en de paarden ergens naar toe. Gewoon een paar dagen, daar heb ik wel zin in.
mijke schreef:Oh wat heerlijk zeg! Ik heb als meisje ook een paar jaar paard gereden dus hier heb ik ook heeel veel van gedroomd. Maar het helpt niet echt dat ik eigenlijk een beetje bang ben voor paarden Daar heb jij zo te zien totaal geen last van. Jij en je paard passen goed bij elkaar! Vraag me niet waarom ik dat vind trouwens want ik heb geen idee
Nee, ik ben niet snel bang voor paarden, rijd al sinds mijn jeugd en heb Romanov inmiddels al ruim 10 1/2 jaar. Dus we kunnen wel lezen en schrijven met elkaar inmiddels.
gaaf! de foto's natuurlijk en de omgeving, maar vooral jouw gezicht op de eerste foto's. je stuitert nog nét niet van dat paard af zo leuk lijk je het te vinden!
M@scha schreef:gaaf! de foto's natuurlijk en de omgeving, maar vooral jouw gezicht op de eerste foto's. je stuitert nog nét niet van dat paard af zo leuk lijk je het te vinden!
Dat lijkt niet alleen zo hoor, ik ben niet zo van de geposeerde foto's, dat ziet er altijd erg nep uit gelijk.
Maar ik vond het gewoon prachtig, mooie omgeving en dan gewoon in je eentje met je eigen knappe knol op de hei mogen vertoeven. Daar word ik spontaan blij van hoor.
LongFields schreef:
Ik reed bij Vierhouten (tussen Vierhouten en Elspeet) op de hei, maar was echt samen met de Fries dus we reden naast of vlak achter elkaar.
Reden naast elkaar idd. Dit was aan de kant van Elspeet (vlakbij een grote uitkijktoren).
Lucia schreef:Ja! Wat toevallig. Was tussen de 8 en 9. Jullie reden een tijdje op een pad langs de weg, ik liep op een pad parallel daaraan.
Ik vindt het een heerlijk gebied, zal een mooie rit geweest zijn.
Klopt, dat stuk loopt het ruiterpad parallel aan de weg. Heb jou niet gezien, maar ik denk ook dat wij aan het draven of galopperen waren daar, dan kijk ik het liefst recht voor me uit want Romanov wil soms nog wel eens schrikken.
Het is inderdaad een heerlijk gebied, ik ben wel blij dat mijn vriendin er heel goed de weg weet want ik ben zelf niet zo goed in routes als ik te paard zit.