Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
mijke schreef:Ja geef mij ook maar een kruising! Ik vind de meeste straathondjes ontzettend leuk. Sommige rassen natuurlijk ook, maar toch... ik zoek wel iets eigens. Ze hoeven heus niet allemaal een gek oor te hebben maar 13 in een dozijn hoeft van mij écht niet. Ik heb dan qua rassen ook het meest met honden die onderling toch wat verschillen, zoals herders en teckels. 100 Gelijk uitziende borders of kooikers doen mij echt helemaal niks.
Er zit enorm veel verschil in borders [WINKING FACE] door de vele kleuren die zijn toegestaan en de 3 verschillende "types". Als je alleen kijkt naar 1 type (en dan met name werk of show) zijn er wel meer gelijkenissen
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014) Makso's Stars op Facebook
Slechte voorbeelden, die kooikers en border collies. Je had beter labradors of goldens kunnen noemen. En toch, als je een ras beter kent, zie je ook duidelijker de verschillen.
Fotogravinnetje schreef:Slechte voorbeelden, die kooikers en border collies. Je had beter labradors of goldens kunnen noemen. En toch, als je een ras beter kent, zie je ook duidelijker de verschillen.
Nou ja, zelfde hond ander kleurtje, ik snap wel wat mijke bedoelt. Ik heb dat ook, of het nou borders, kooikers of labradors zijn. Je ziet vast verschillen tussen rasgenoten, maar uiteindelijk zijn het wel redelijk dezelfde honden itt de 'rare kruizingen' uit dit topic.
nomo schreef:Ik vind kruisingen hartstikke leuk, een goed gefokt kruisingnest is alleen maar toe te juichen als je het mij vraagt. Maar er zijn inderdaad ook kruisingen waar ik mijn vraagtekens bij zet. Zo ken ik een teckel X bordeauxdog. Het ziet eruit als een bordeauxdog met een lang teckellijf en korte pootjes. Kan me niet voorstellen dat dat prettig oud gaat worden. Zo'n zwaar log lijf op die korte pootjes.
Hier hoop ik toch echt dat de Bordeaux de moeder is
Hier loopt er ook een met een Great Dane X PB en een Great Dane X Mastiff.... monsters van honden
Die GD X Mastiff kwam bij de DA, ze moesten Monster met 2 mensen vasthouden, de DA deed wijselijk een stapje terug en verzocht ze vriendelijk maar terug te komen als Monster een muilkorf om had. Zeer goed advies, ik wil m'n DA nog niet kwijt
Hier in de straat woont een Leonberger op korte pootjes. Toen we elkaar voor het eerst tegenkwamen, zat de eigenares te kijken naar Otto (Engelse bulldog x maltezer) en ik naar die van haar, zo van: daar klopt ook iets niet
Ik kan ook echt genieten van mooie, unieke of aparte kruisingen Ik vind mijn Amoz ook een bijzonder goed uitgepakte kruising.
Ook dat ze vaak meer naar een gemiddelde gaan en geen enorme rastypische overdrijvingen hebben, vind ik heel aantrekkelijk. Bij rashonden vind ik ook steevast de exemplaren het mooist die het minst extreem zijn.
DeDiana schreef:Ik kan ook echt genieten van mooie, unieke of aparte kruisingen Ik vind mijn Amoz ook een bijzonder goed uitgepakte kruising.
Ook dat ze vaak meer naar een gemiddelde gaan en geen enorme rastypische overdrijvingen hebben, vind ik heel aantrekkelijk. Bij rashonden vind ik ook steevast de exemplaren het mooist die het minst extreem zijn.
Ja, precies.
Misschien moet ik de titel aanpassen: extreme kruisingen .....
Ik heb ook altijd kruisingen gehad, Alex is m'n eerste echte rashond.
Fotogravinnetje schreef:Slechte voorbeelden, die kooikers en border collies. Je had beter labradors of goldens kunnen noemen. En toch, als je een ras beter kent, zie je ook duidelijker de verschillen.
Nou ja, zelfde hond ander kleurtje, ik snap wel wat mijke bedoelt. Ik heb dat ook, of het nou borders, kooikers of labradors zijn. Je ziet vast verschillen tussen rasgenoten, maar uiteindelijk zijn het wel redelijk dezelfde honden itt de 'rare kruizingen' uit dit topic.
Precies. Ik zie ook heus wel dat er wat verschillen onderling zijn maar per saldo zie ik toch vooral 1000x dezelfde hond. Dat zal aan mij liggen wellicht maar het is toch zo
En wat DeDiana zegt vind ik ook, als alles een beetje kruist krijg je meer een 'normale' hond met alle variaties van dien, maar zonder de extreme vervormingen. En dus ook zonder de extreme lookalikes.
Ik heb ooit getraind samen met tokkies met een pitbull. Die liepen shows met dat beest en lieten me daar foto's van zien. Herkende ik heel die hond niet, alleen als z'n baas erbij op de foto stond allemaal hetzelfde, ik heb met verbazing zitten kijken. Dan toch liever mijn mislukte gremlin
Misschien bedoelt ze wat te zien is in de showring? Daar mis je heel vaak de diversiteit die je op straat wel ziet. Hoewel ik snap dat mensen het verschil moeilijk kunnen zien. Ik heb dat bij honden met een hele lange vacht, beardies of bouviers bijvoorbeeld vind ik allemaal op elkaar lijken.
Maandag kwam iemand zich inschrijven met een Belgische mastiff pup Outcross, vader is een grote Zwitserse sennenhond.
En een kruising waar ik de pupjes buitengewoon leuk van vind is teckel x jack russell.
Ik bedoel gewoon de typische zwarte langhaar met witte kraag collie iig. Maargoed dat maakt voor het verhaal verder niet zo veel uit toch Ik vind kruisingen gewoon leuker, klaar
Misschien bedoelt ze wat te zien is in de showring? Daar mis je heel vaak de diversiteit die je op straat wel ziet. Hoewel ik snap dat mensen het verschil moeilijk kunnen zien. Ik heb dat bij honden met een hele lange vacht, beardies of bouviers bijvoorbeeld vind ik allemaal op elkaar lijken.
Maandag kwam iemand zich inschrijven met een Belgische mastiff pup Outcross, vader is een grote Zwitserse sennenhond.
En een kruising waar ik de pupjes buitengewoon leuk van vind is teckel x jack russell.
Pupjes zien er misschien leuk uit, maar daar houdt het dan ook mee op. Wil niet weten wat voor karakter daar op komt te staan, oftewel, geen land mee te bezeilen.
Neeltje schreef:Pupjes zien er misschien leuk uit, maar daar houdt het dan ook mee op. Wil niet weten wat voor karakter daar op komt te staan, oftewel, geen land mee te bezeilen.
Tuurlijk wel, het is alleen geen kruising voor iedereen en het karakter moet je liggen.
Het hondje wat nu al een tijdje mijn groep uit is blijkt een natuurtalent in detectie, kan je urenlang mee wandelen en kan in de toekomst als hij dat wil veel kanten op qua hondensport.
Niet te vergelijken met pakweg de newfoundland, berner sennen of Ierse wolfshond pup die in dezelfde groep zaten maar die hoef ik dan weer niet in huis.
Neeltje schreef:Pupjes zien er misschien leuk uit, maar daar houdt het dan ook mee op. Wil niet weten wat voor karakter daar op komt te staan, oftewel, geen land mee te bezeilen.
Tuurlijk wel, het is alleen geen kruising voor iedereen en het karakter moet je liggen.
Het hondje wat nu al een tijdje mijn groep uit is blijkt een natuurtalent in detectie, kan je urenlang mee wandelen en kan in de toekomst als hij dat wil veel kanten op qua hondensport.
Niet te vergelijken met pakweg de newfoundland, berner sennen of Ierse wolfshond pup die in dezelfde groep zaten maar die hoef ik dan weer niet in huis.
Dat zijn ook geen rassen om te vergelijken. Een Jack Russell en teckel zijn beide felle blaffende hondjes, wat er denk ik niet beter op wordt als je deze kruist. Fijn dat er een de detectie in kan, maar dat kunnen zoveel honden.
waarom zou een felle teckel (vind ik nogal meevallen trouwens) gekruisd met een felle JR een feller hondje geven dan bij een felle mama-JR met een felle papa-JR? In beide gevallen heb je toch gewoon felle ouders?
Het lijkt mij ook niks ergers opleveren dan een rasteckel of een rasrussell. Doorgaans zijn kruisingen juist wat gematigder. Ja, als je geen eigenwijze felle rakker wil moet je die kruising voor de zekerheid maar overslaan, maar dan zou je ook niet voor die rassen zelf gaan waarschijnlijk.
Neeltje schreef:Dat zijn ook geen rassen om te vergelijken. Een Jack Russell en teckel zijn beide felle blaffende hondjes, wat er denk ik niet beter op wordt als je deze kruist. Fijn dat er een de detectie in kan, maar dat kunnen zoveel honden.
En wat als een felle hond net is wat je leuk vindt? Niet iedereen hoeft een cavalier.
Tig rassen waar je net zo snel een kuthond van maakt als deze kruising hoor.
Ik kan een mix vaak erg waarderen. Het is dat mijn vriend geen 'vuilnisbakkie' wilde, maar anders was ik daar wel voor gegaan.
Hoewel ik het wel lastig vond (had natuurlijk allang rond gekeken) om een betrouwbaar iemand te vinden die zo'n nestje had. Hier in de omgeving zijn het dan toch vaak de boeren en zo'n pup die in de schuur opgroeit vind ik dan niets.
Ja, gericht een kruising pup zonder 'onhandige' achtergrond (zoals van een boer of uit een opvang) is verdmod lastig. Tegen zoiets moet je maar net aanlopen. Ik had gewoon geluk dat een goeie vriendin een nestje met haar beide honden kreeg. Ik kende die honden, en haar, en kon dus een uitstekende inschatting maken hoe de pups zouden uitpakken, en wist zeker dat ze goed opgevoed zou worden de eerste maanden. Maar dat is een luxe situatie waar ik echt mazzel mee had.
mijke schreef:waarom zou een felle teckel (vind ik nogal meevallen trouwens) gekruisd met een felle JR een feller hondje geven dan bij een felle mama-JR met een felle papa-JR? In beide gevallen heb je toch gewoon felle ouders?
Die vraag kwam ook in me op idd.
Ik heb eigenlijk niet echt een voorkeur voor of rashond of mix, hoewel sommige rassen me meer aanspreken dan andere. Alfil is een mix van ik weet niet wat die uiterst goed gelukt is (gezien het gedrag moet er een soort herdershond in zitten, Border Collie denk ik). Knap ventje... Lily is hoofdzakelijk kleine podenco, maar de vader heeft ook iets stevigers in zich, wat Lily geerfd heeft. Erg leuk ook.
In het geval van alfil heb ik bewust voor een asielhond gekozen, die meestal mixjes zijn, vooral omdat die asiels zo bomvol zitten.
alfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]
Lieske_1977 schreef:
Ik zag laatst zo'n grappige kruising op een asielsite; sharpei x golden retriever geloof ik. Die sharpei is gewoon áltijd terug te zien, waar je hem ook mee kruist. Doorgaans vind ik dat geen succes, maar deze hond ziet er zo grappig en vrolijk uit
Gevonden:
Sharpei geeft hele vreemde honden. Bij ons op de club zat een kruising Sharpei met Border Collie. Had een hele vierkante kop en het lijf klote gewoon niet. Wel de vacht en kleuren van de Border Collie.
Bij ons in de buurt woont wel een hele leuke kruising. Zijn moeder was een kruising engelse bulldog\grote witte poedel, de vader was een Cane Corso. Model Cane Corso met lange witte vacht, en een donkere ondervacht.
Hebt je daar een foto van, ben benieuwd hoe dat eruit ziet.
_Tiny_ schreef:Ik ben meer dan blij met mijn grote poedel x australian shepherd . Ze is wat gematigder dan een aussie en net wat serieuser dan een poedel. Heel baasgericht en daarbij het innemende van de poedel. Ook een kuitenbijter en soms probeert ze me te drijven Maar over het algemeen zo poepmakkelijk.
Uiterlijk moet je van houden denk ik Grappig, lelijk, mooi. Ze is al voor vanalles uitgemaakt.,
Ik hou van kruisingen. Heb ze altijd gehad en zal ze in de toekomst ook altijd wel hebben.