Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beetpakken in de nek.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Westertoren
Vaste gebruiker

Beetpakken in de nek.

Ongelezen bericht door Westertoren »

Wat kan de oorzaak zijn dat een hond door iedere andere hond steeds in de nekvel wordt beetgepakt??????

Een buurman van ons heeft een hond ( merk kliko ) die iedere keer opnieuw in zijn nekvel wordt gepakt ook door onze Tijs.
Wat kan hier de oorzaak van zijn??
================================================
Het gaat erom dat iedere hond de hond van de buurman in zijn nek pakt groot of klein maakt niet uit.
Het merk kliko lijkt op een labrador alleen dan iets kleiner uitgevallen.
Laatst gewijzigd door Westertoren op 16 feb 2004 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

tja schijnt herder eigen te zijn ,ik zie dit heel veel bij de herders ,kan geen kwaad volgens mij ,de mijne doet het ook altijd.
Afbeelding
Martha
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Martha »

Haha,

Zal dat echt zo zijn? Onze Boris doet dat ook bij onze Bonny. Dat was me wel opgevallen, maar ik had er nog niet over nagedacht dat dat misschien herder eigen is. Grappig.
Maar een moederhond doet dat toch ook bij de pups om te corrigeren?
Veel liefs van Martha en aanhang.

<A HREF="http://members.home.nl/boris-vom-eggetraum">Afbeelding </A>
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

indiera schreef:tja schijnt herder eigen te zijn ,ik zie dit heel veel bij de herders ,kan geen kwaad volgens mij ,de mijne doet het ook altijd.
dobers doen het ook en zelfs mijn westie deed het ;) .
maar zal het er niet meer mee te maken hebben dat de nek een zwakke plek is?
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Mykos is waarschijnlijk een kruising Mechelse herder en doet dit ook bij Indy, de pup van 4 1/2 maand. Eerst schrok ik er wel van, zo'n grote lomperd die een ukkie in haar nek pakt. Maar er gebeurt verder niks en Mykos is dan best voorzichtig.
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Het in de nek bijten is een dominante handeling. Hiermee wil de "bijtende" hond aantonen dat hij zich hoger voelt dan de andere hond.

In sommige gevallen kan het echter ook prooigedrag zijn. Vaak wordt er dan bij geschud. Ik weet niet om wat voor soort kliko gaat, maar bij bijvoorbeeld kleine hondjes als yorkies (of die daar op lijken) zie je ook nog wel eens dat andere honden ze niet herkennen als "collega'hond, maar ze aanzien voor prooi. In dat geval is het dus wel een gevaarlijke situatie.

Afgaande op wat je schrijft (dat het vaker gebeurt en volgens mij nog nooit nare gevolgen heeft gehad) vermoed ik echter dat het hier gewoon om dominant gedrag gaat.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”