Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jouw wandeling op film
Moderator: moderatorteam
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Jeannettebo
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Re: Jouw wandeling op film
Dat is bij de oude veerhaven Anna-Jacobapolder - Zijpe.Jeannettebo schreef:Heerlijk, waar is dat?korthaar schreef:
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Hier een stukje van vanmiddag. Omdat hij veel interesse krijgt in de struiken, pak ik de riem weer even op, er kunnen daar konijnen zitten
rondje Reindersmeer

rondje Reindersmeer
-
- Zeer actief
Wat leuk om te zien Veertje!
Zahra heeft gisteren voor het eerst een stukje losgelopen in het bos. Ik merkte tijdens het wandelen dat ze steeds meer gericht op mij werd. Ze maakt echt contact met mij, steeds meer. In het begin deed ze dat helemaal niet, maar onze band wordt wat beter. Nu durfde ik het wel aan om het even te proberen. Dit is ongeveer een privé bos voor het huis van m'n schoonouders. We hebben de riem er even aangelaten zodat we haar eventueel nog makkelijker konden pakken.
In het filmpje staan ook andere korte stukjes, vanaf 52 seconden is het losloop stukje.
Zahra heeft gisteren voor het eerst een stukje losgelopen in het bos. Ik merkte tijdens het wandelen dat ze steeds meer gericht op mij werd. Ze maakt echt contact met mij, steeds meer. In het begin deed ze dat helemaal niet, maar onze band wordt wat beter. Nu durfde ik het wel aan om het even te proberen. Dit is ongeveer een privé bos voor het huis van m'n schoonouders. We hebben de riem er even aangelaten zodat we haar eventueel nog makkelijker konden pakken.
In het filmpje staan ook andere korte stukjes, vanaf 52 seconden is het losloop stukje.
-
- Zeer actief
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Leuk om te zien. Ongeveer net zo lang uit zicht als Laila. Maar dit is dan wel echt de bedoeling bij jouw hond, bij Laila nietkorthaar schreef:

-
- Zeer actief
Nee, het is geen voerdummy. Maar ze krijgt wel eens een voerbeloning.Ri@ schreef:Leuk om te zien. Ongeveer net zo lang uit zicht als Laila. Maar dit is dan wel echt de bedoeling bij jouw hond, bij Laila nietkorthaar schreef:Misschien een stomme vraag maar zit er in die dummy voer?
Het is wel zo, dat met voerbeloning de dummy makkelijk voor je voeten wordt neer gekwakt.
Netjes laten voorkomen en gelijk zitten zoals het hoort, lukt mij niet zo best.
Als Luna eenmaal rustig naast mij staat en ik vraag een "zit" , lukt het dan weer wel.
- Jackira
- Zeer actief
korthaar schreef:Nee, het is geen voerdummy. Maar ze krijgt wel eens een voerbeloning.Ri@ schreef:Leuk om te zien. Ongeveer net zo lang uit zicht als Laila. Maar dit is dan wel echt de bedoeling bij jouw hond, bij Laila nietkorthaar schreef:Misschien een stomme vraag maar zit er in die dummy voer?
Het is wel zo, dat met voerbeloning de dummy makkelijk voor je voeten wordt neer gekwakt.
Netjes laten voorkomen en gelijk zitten zoals het hoort, lukt mij niet zo best.
Als Luna eenmaal rustig naast mij staat en ik vraag een "zit" , lukt het dan weer wel.

- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Minifilmpje van Nova. Zou het een schapendrijver in de dop zijn? Zit is nu aangelijnd omdat ze moe is en ik haar anders iedere keer uit de vieze sloot kan plukken
, maar los doet ze het ook. Ik was net te vroeg gestopt met filmen want precies toen ik stopte ging ze heel beheerst zitten en daarna netjes liggen. Ik vind het knap
Wat denken jullie? Een keer kijken bij de schapen?
https://www.youtube.com/watch?v=Q2FV3E_b5is

https://www.youtube.com/watch?v=Q2FV3E_b5is
- *Skye*
- Zeer actief
Haha ja je verwacht minstens een kudde schapen waar ze op af gaat, maar nee het was Skye die lekker aan het afkoelen was in het koude gras.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ze lijkt er inderdaad talent voor te hebben 

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Nova die Skye drijft
Dit soort tafereeltjes mis ik van vroeger. Die donderstenen van mij vermaakten zich daar altijd reuze mee. Ze mochten het alleen bij elkaar doen, naar andere honden toe was ten strengste verboden om miscommunicatie te voorkomen. Lijkt me interessant om te zien wat Nova met schapen zou doen.

- *Skye*
- Zeer actief
Ja echt wel he. Ze is ook heel anders met de katten hier als dat Skye ooit was. Skye denderde er op af en vond het raar dat ze weg liepen. Nova gaat heel voorzichtig, stapje voor stapje en als ze wegspringen is zij op de een of andere manier altijd eerder aan de kant waar ze op wilt springen. Maar vooral merk je dat ze zichzelf toch wel heel goed kan beheersen, ze snapt dat als ze wild doet dat dat niet helpt.veertje schreef:Ze lijkt er inderdaad talent voor te hebben
Kan ik me heel goed voorstellen. Skye drijft niet enorm, als een hond te ver weg gaat neemt hij wel vaak de buitenbocht en stuurt hij ze zo terug. En hij gaat rondjes om je heen rennen als je met meerdere mensen aan het wandelen bent en al helemaal als je met een groepje stil staat. Maar dat is het ook, echt in een drijfhouding is hij bijna nooit. Nova heeft het echt steeds meer dat zo op deze manier op Skye af gaat. Laatst waaide er een propje voorbij en ze ging er zo op af, maakte een mooie ruime bocht er om heen en ging daarna op 12u van mij liggen met het propje precies tussen ons in.Tamara/Bayko schreef:Nova die Skye drijftDit soort tafereeltjes mis ik van vroeger. Die donderstenen van mij vermaakten zich daar altijd reuze mee. Ze mochten het alleen bij elkaar doen, naar andere honden toe was ten strengste verboden om miscommunicatie te voorkomen. Lijkt me interessant om te zien wat Nova met schapen zou doen.
Skye mag het bij mij dus ook wel gewoon tijdens wandelingen en bij andere honden omdat hij verder niet fixeert, Nova zou dit ook inderdaad niet bij vreemde honden mogen doen. Maar sowieso komen ze eigenlijk niet vaak in aanraking met vreemde honden.
Ik ben ook heel benieuwd hoe ze het echt bij schapen zou doen aangezien ze vreemde honden op dit moment heel eng vindt, dan moet er geblaft en gegromd worden. Ben benieuwd hoe ze op schapen zou reageren.
- Feather__
- Zeer actief
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Ik geniet altijd erg van de filmpjes die hier geplaatst worden, super leuk om de omgeving te zien waar iedereen in loopt. En hondjes kijken is sowieso leuk natuurlijk
Hier een filmpje van Tobi vanmorgen. De kwaliteit is met uploaden wat achteruit gegaan, maar goed.

Hier een filmpje van Tobi vanmorgen. De kwaliteit is met uploaden wat achteruit gegaan, maar goed.
_Esmee
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Filmpje van gisteren. Paco en Elco lekker los
https://www.facebook.com/Fotogravin/vid ... 116155882/
https://www.facebook.com/Fotogravin/vid ... 116155882/
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
vanmiddag een eind met karel gelopen. Pom was niet mee. Heb er een filmpje van gemaakt, beetje lang wel maar ach

- dagmar88
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Boswandeling met z'n allen - ook met vier honden lukt dat ondertussen best aardig 
https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... =2&theater

-
- Zeer actief
Twéé honden aan de lange lijnDeDiana schreef:Boswandeling met z'n allen - ook met vier honden lukt dat ondertussen best aardig

- DeDiana
- Zeer actief
Ehh, nee, Amy aan de 10-meter flex en Tara aan de heupgordel aan een 1.80m-lijn. Twee lange lijnen is een volgend experiment.*Wolf* schreef:Twéé honden aan de lange lijnDeDiana schreef:Boswandeling met z'n allen - ook met vier honden lukt dat ondertussen best aardig
https://www.facebook.com/DeDiana/videos ... =2&theateren het lukt ook nog zo te zien

-
- Zeer actief
Ah, dan kan ik het weer volgen
Ik heb zelf meer dan genoeg aan één hond aan de lange lijn, flex of gewoon.
Uitdagend experiment wel ja. Maar wie weet kun je een stap overslaan en kan Tara van heupgordel naar los

Uitdagend experiment wel ja. Maar wie weet kun je een stap overslaan en kan Tara van heupgordel naar los

- DeDiana
- Zeer actief
Dat zit er, in ieder geval voorlopig, echt nog niet in. Ik denk dat ze nog niet goed genoeg het principe snapt van 'samen uit, samen thuis'*Wolf* schreef:Ah, dan kan ik het weer volgenIk heb zelf meer dan genoeg aan één hond aan de lange lijn, flex of gewoon.

Ze begint nu wel aardig op haar naam te reageren als ik haar roep en ze lijkt tot nu toe ook niet verschrikkelijk de behoefte hebben om te jagen, dus dat stemt wel hoopvol voor de toekomst. Maar dat gaan we eerst maar eens rustig uitproberen op een veilige plek.
Ze loopt wel heel netjes mee aan de riem, dus ik denk dat het wel zal lukken met twee lange lijnen, zelfs met ongeleid projectiel Amy erbij.
-
- Zeer actief
Vandaag op het strand. Een mooi stukje waarbij Uma zelf op ontdekking gaat, Manu dit heel goed in de gaten houdt en uiteindelijk komt er spel. Ik ben zo gek op mijn duo 

-
- Zeer actief
- *Skye*
- Zeer actief
@Manuma: beetje late reactie maar kan het zijn dat ik dit filmpje ook op Facebook voorbij heb zien komen? Maar heerlijk toch, lekker genieten van je beestjes.
@Korthaar: Er staat bij mij dat de film niet beschikbaar is.
Wij hebben vanochtend weer lekker in de polder gelopen. Zo heerlijk hoe ze zichzelf bezig kunnen houden met een safestick.
https://youtu.be/83pl8KM7kWU
En afwisselend hou ik hem even bij zodat ze ook even rustig aan doen
https://youtu.be/fs8rlF62K0U
Lekker genieten in de polder
@Korthaar: Er staat bij mij dat de film niet beschikbaar is.
Wij hebben vanochtend weer lekker in de polder gelopen. Zo heerlijk hoe ze zichzelf bezig kunnen houden met een safestick.
https://youtu.be/83pl8KM7kWU
En afwisselend hou ik hem even bij zodat ze ook even rustig aan doen
https://youtu.be/fs8rlF62K0U
Lekker genieten in de polder
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
https://www.facebook.com/ingrid.passchi ... 600816076/
rond 6 uur nadat de paarden eten hebben gehad, gingen we weer richting huis...zo reageren de honden altijd, vooral Nina gaat hard heen en weer sjezen, zo'n leuk gezicht

rond 6 uur nadat de paarden eten hebben gehad, gingen we weer richting huis...zo reageren de honden altijd, vooral Nina gaat hard heen en weer sjezen, zo'n leuk gezicht

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org