Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje doodgereden door wielrenner

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Mina2006
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
Aantal honden: 2

Re: Hondje doodgereden door wielrenner

Ongelezen bericht door Mina2006 »

mijke schreef:
Mina2006 schreef:In dit geval zou dat wel veiliger zijn geweest.
Nee het was pas echt veiliger geweest als die wielrenner niet zo snel had gefietst ;)
Ja, dat óók, maar het ging om plaats op het fietspad van de voetganger he..
Afbeelding

9,5 jaar
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

mijke schreef:
Shiloh86 schreef:Ze kunnen het gewoon nooit goed doen. Want ze gaan te hard (tja, dat is de sport) en ze zijn te stil, maar als ze rinkelen, dan zijn ze arrogant en verwachten ze dat je aan de kant gaat.
Dat is het probleem he. De rest is bijzaak en maakt het hooguit nog een tikje erger. Maar de kern is dat ze te hard gaan en dan met name in gebieden waar alle andere mensen juist komen voor hun rust. Het verschil is te groot en daardoor is het onveilig. Mensen, paarden en honden schrikken zich het apezuur en hebben geen tijd om weg te komen. Daar komt denk ik de meeste ergernis vandaan. Ik juich de sociale rijders toe - al moet ik zeggen dat die waar ik werkte zeldzaam waren - maar eigenlijk wordt het pas echt veilig als een wielrenner substantieel vaart mindert in het passeren, zoals brave scooters en automobilisten ook doen in dergelijk gebied. Maar dan is de lol er af, dat snap ik ook wel natuurlijk.
Nou ja, strikt genomen gezien, gaan ze niet te hard. Er is voor de fiets namelijk geen wet.

Whahaha, brave scooters die vaart minderen? Dat moet ik nog meemaken.

Binnen de bebouwde kom vind ik een maximum snelheid helemaal niet zo'n gek idee. Bromscooters (die 45 km/u mogen) mogen op het fietspad ook niet harder dan 30. Maar zeker buiten de bebouwde kom, vind ik dat je gewoon dat wielrenners hard mogen gaan en dat je dat soort beperkingen niet moet gaan opleggen. Het is een openbare weg, en daar moet iedereen gewoon ruimte maken voor elkaar. Als er geen duidelijk fietspad is, betekend dat ook dat je te gast bent op die weg. Net als paarden op een fietspad. Geef elkaar gewoon de ruimte. En ja, dat geldt ook voor wielrenners. Iedereen hoort gewoon op te letten. Als ik met mijn hond op een fietspad loop, zorg ik dat er geen enkele kans is dat hij contact kan maken met fietsers. Gewoon. Niet.

Alle wielrenners die ik ken gedragen zich super netjes en veroorzaken écht geen gevaarlijke situaties, en voor hen is er echt geen enkele reden om je te irriteren of boos te worden. Ja ze gaan snel, maar dat gaat een scooter, e-bike, elektische scooter ook. Maar het dondert haast niet hoe netjes je gedraagt, want mensen hebben hun mening al klaar.

Dat er ook heel veel zijn die zich wel misdragen, dat is nu eenmaal zo. Zo zijn er ook eikels die hun hond overal maar laten ronddenderen, zo zijn er ook bumperklevers, of mensen die met 200 km/u over de snelweg razen, of mensen die 4 breed over het fietspad fietsen, of mensen die stront overal laten liggen, etc etc etc.

Als de intstelling nou gewoon alle kanten op is, leven en laten leven en geef elkaar een beetje ruimte en niet alle mensen over 1 kam scheren, dan wordt het een heel stuk leuker op de wereld.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

mijke schreef:
ranetje schreef:
mijke schreef:
Mina2006 schreef: Voor de rest heb ik geleerd áltijd LINKS van een fietspad te lopen zodat je eventuele fietsers aan ziet komen (zodat ze dus niet ineens schrikt)
Dit was vroeger zelfs bij wet geregeld maar sinds een jaar of tien is dit niet meer zo. Het geeft namelijk ook nog wel eens gevaarlijke situaites. Zo had ik vorig jaar net geen ongeluk omdat er een hardloopster me tegemoet kwam aan onze kant (voor haar dus links), maar ik niet kon uitwijken omdat er ook een bejaard stel op de fiets aan kwam van dezelfde kant als de hardloopster. En de hardloopster had dat niet door dus die wilde gewoon door mij heen rennen omdat ze vond dat ik maar uit moest wijken. Het ging op het nippertje goed maar anders hadden we dus een botsing met 4 fietsers (mijn vriend fietste achter mij) en 1 hardloopster gehad. Dus ik doe het niet meer, aan de verkeerde kant lopen!
Dat vond zij ...... en daarom is het gevaarlijk om links te lopen? :denken:
Op een weg zonder stoep loop ik links, of dat nou bij wet is vastgelegd of niet (ik dacht dat dat nooit een verplichte verkeersregel is geweest?).
Ik zie graag wat er aan komt omdat ik dan tenminste op tijd opzij kan stappen.
Er viel voor haar niks opzij te stappen, daar was een sloot. Ik had 0 uitwijkmogelijkheden en zij ook niet. De enige optie was allebei stoppen, maar dat deed zij niet omdat zij geen ogen in haar achterhoofd heeft en die bejaarde fietsers niet zag aankomen. Sinds dit bijna-ongeluk heb ik er eens opgelet en ben ik tot de conclusie gekomen dat het eigenlijk op veel plekken dus helemaal niet veiliger is om links te lopen. Gewoon niet.
Dat snap ik niet.
Zij liep dus met het verkeer mee? :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ranetje schreef: Dat snap ik niet.
zij liep voor haar links, dus op de baan van mijke, en op de tegemoetkomende baan (voor mijke dus) kwamen 2 bejaarde fietsers aan
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

http://www.ad.nl/binnenland/wielrenner- ... ~acddd716/

Ook ik heb niet zulke leuke ervaringen met wielrenners. En ik kom van alles tegen in het verkeer. Motorcrossers, automobilisten, gewone fietsers. Maar het zijn de sportfietsers waar je vaak gezeik mee krijgt, ongevraagd. Die hebben ook echt een hele kwade reputatie bij het publiek.

Gek eigenlijk. Fietsen heeft toch niets met agressie te maken. Hoe komt dat toch?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
ranetje
Zeer actief

sbientje schreef:
zij liep voor haar links, dus op de baan van mijke, en op de tegemoetkomende baan (voor mijke dus) kwamen 2 bejaarde fietsers aan
Dus een fietspad voor beide richtingen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Soort testosteronbommen op banden dus?
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Oke, wannabetestosteronbom op banden. In lycra...

Beetje dubieus dat lycra, als je dan tòch stoer over wil komen.
Afbeelding
Mina2006
Zeer actief

Afbeelding

Gaat te ver of niet? :engel:
Afbeelding

9,5 jaar
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

ranetje schreef:
sbientje schreef:
Juist!
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

iones schreef:http://www.ad.nl/binnenland/wielrenner- ... ~acddd716/

Ook ik heb niet zulke leuke ervaringen met wielrenners. En ik kom van alles tegen in het verkeer. Motorcrossers, automobilisten, gewone fietsers. Maar het zijn de sportfietsers waar je vaak gezeik mee krijgt, ongevraagd. Die hebben ook echt een hele kwade reputatie bij het publiek.

Gek eigenlijk. Fietsen heeft toch niets met agressie te maken. Hoe komt dat toch?

Ik mountainbike en ik wielren (als is 40 km p/u toch echt een utopie) en lycra in de grootste maat zit strak :ugh:

Ik moet toegeven dat ik niet zulke leuke ervaringen heb met hondeneigenaren, die wandelen dus rustig op mountainbikeroutes. Bijv in het duin waar je niet zoveel zicht hebt, slinger je tussen de bomen door (nee niet hard dat gaat daar niet) kun je ineens vol op je remmen omdat iemand daar rustig kuiert met loslopende honden. Het antwoord was trouwens dat de honden mochten loslopen in heel het duingebied dus ook op de gemarkeerde mountainbike route.

Of de situatie dat er een stoep is maar men ervoor kiest om op het fietspad te lopen. of op een landweggetje waarbij er mensen met 3 naast lopen , een auto komt aanrijden en ik mezelf met mijn fiets moet te zien reden.

Daarnaast kom ik mountainbikers tegen op de hondenloslooproute die ik dan verwijs naar de juiste route. In het PWN gebied mogen mountainbikers maar tot 10.30 's ochtends fietsen. Dat betekent dat de 100 km die je aan elkaar kunt knopen 's ochtends vroeg wordt gefietst. Dan heb je volgens mij als wandelaar (honden moeten aangelijnd :engel: ) keuzes. Alles staat op borden aangegeven en het wordt actief gecontroleerd.

Wat ik wel merk is dat zaken verkeerd worden begrepen. Als je in een grote groep fietst ben je (als je niet vooraan fietst) redelijk blind. Daarom wordt er gewaarschuwd voor obstakels (paaltjes, tegenliggers, inhalers, geparkeerde auto's e.d.) zo'n hele groep maakt dan natuurlijk veel lawaai maar het is niet de opzet om lawaai te maken maar om te waarschuwen. Kan dat zachter?? hmmm lastig een fiets maakt best veel lawaai en daarnaast hebben weldenkende wielrenners een helm op. Ben jij diegene die wordt ingehaald klinkt het agressief (denk ik). Op verschillende tonen fietser, fietserrrrrrrrr , fietser fietserrrrrrrr horen klinkt niet lekker.
In een groep motorrijden is trouwens redelijk identiek (al gaat het daar met handsignalen)

Helaas hebben we in Nederland niet echt de ruimte om alles tegelijk te doen in ieders eigen ruimte, daarom denk ik ook dat we , met normaal doen, en een beetje respect voor elkaar een aardig eind komen. En met respect bedoel ik ook niet fietsen op een wandelpad, maar ook niet wandelen op een MTBpad.
En de groeten van de mannen :zwaai
ranetje
Zeer actief

mijke schreef:
ranetje schreef:
sbientje schreef:
Juist!
De hardloopster liep dus met het verkeer mee.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Met blijkbaar niet genoeg ruimte voor Mijke op links langs de hardloopsters te kunnen uitwijken.
Tuurlijk had die hardloopsters op moeten letten. Maar ik snap dan met "dat het nipt goed ging" ook niet dat je het als fietser er dan op aan laat komen. Dan stop je toch :?
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Ik stopte ook. Maar zoveel tijd was er niet. Het was in een bocht, ik zag ze niet eerder aankomen. Ik had niet verwacht dat dit zo ingewikkeld uitleggen zou zijn, anders had ik het wel gelaten :LOL:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

mijke schreef:Ik stopte ook. Maar zoveel tijd was er niet. Het was in een bocht, ik zag ze niet eerder aankomen. Ik had niet verwacht dat dit zo ingewikkeld uitleggen zou zijn, anders had ik het wel gelaten :LOL:
Jaa, want pas maar op, straks beland je ook zo op de motorkap bij Mina :wink:

Overigens rijden we altijd duo en haal ik ook geen gemiddelde van 40km/u. Maar die snelheden rijd je toch gemiddeld wel een keertje tijdens je tocht. Normaliter zit je zo rond de 30-35. En zo hard gaat de gemiddelde scooter, ondanks blauw kenteken, ook.
iones
Zeer actief

Nanna schreef:
iones schreef:

Het zijn mannetjes die er van balen dat ze niet meer jong zijn. Maar ze willen voor zichzelf bewijzen dat ze het heus nog wel zijn en willen die glorietijd van weleer neerzetten.
En alles wat ook maar enigzins oponthoud betekent moet dan weggekrijst worden.
Maar waarom zoeken die het altijd in fietsen? Waarom gaan ze dan niet een andere sport in die ze ergens op een afgebakend sportterrein kunnen uitoefenen?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Reny schreef:

Ik mountainbike en ik wielren (als is 40 km p/u toch echt een utopie) en lycra in de grootste maat zit strak :ugh:

Ik moet toegeven dat ik niet zulke leuke ervaringen heb met hondeneigenaren, die wandelen dus rustig op mountainbikeroutes. Bijv in het duin waar je niet zoveel zicht hebt, slinger je tussen de bomen door (nee niet hard dat gaat daar niet) kun je ineens vol op je remmen omdat iemand daar rustig kuiert met loslopende honden. Het antwoord was trouwens dat de honden mochten loslopen in heel het duingebied dus ook op de gemarkeerde mountainbike route.

Of de situatie dat er een stoep is maar men ervoor kiest om op het fietspad te lopen. of op een landweggetje waarbij er mensen met 3 naast lopen , een auto komt aanrijden en ik mezelf met mijn fiets moet te zien reden.

Daarnaast kom ik mountainbikers tegen op de hondenloslooproute die ik dan verwijs naar de juiste route. In het PWN gebied mogen mountainbikers maar tot 10.30 's ochtends fietsen. Dat betekent dat de 100 km die je aan elkaar kunt knopen 's ochtends vroeg wordt gefietst. Dan heb je volgens mij als wandelaar (honden moeten aangelijnd :engel: ) keuzes. Alles staat op borden aangegeven en het wordt actief gecontroleerd.

Wat ik wel merk is dat zaken verkeerd worden begrepen. Als je in een grote groep fietst ben je (als je niet vooraan fietst) redelijk blind. Daarom wordt er gewaarschuwd voor obstakels (paaltjes, tegenliggers, inhalers, geparkeerde auto's e.d.) zo'n hele groep maakt dan natuurlijk veel lawaai maar het is niet de opzet om lawaai te maken maar om te waarschuwen. Kan dat zachter?? hmmm lastig een fiets maakt best veel lawaai en daarnaast hebben weldenkende wielrenners een helm op. Ben jij diegene die wordt ingehaald klinkt het agressief (denk ik). Op verschillende tonen fietser, fietserrrrrrrrr , fietser fietserrrrrrrr horen klinkt niet lekker.
In een groep motorrijden is trouwens redelijk identiek (al gaat het daar met handsignalen)

Helaas hebben we in Nederland niet echt de ruimte om alles tegelijk te doen in ieders eigen ruimte, daarom denk ik ook dat we , met normaal doen, en een beetje respect voor elkaar een aardig eind komen. En met respect bedoel ik ook niet fietsen op een wandelpad, maar ook niet wandelen op een MTBpad.
dit is hetzelfde verhaal als mountainbikers op ruiterpaden.

Zulke dingen kloppen natuurlijk niet. Ik ga principieel niet wandelen met de honden of paardrijden op een route die voor mountainbikers is omdat ik weet hoe irritant dat is, als ruiter zijnde.
Het is zo dat recreatie en natuurgebieden onder druk liggen in bepaalde regio´s omdat daar te veel mensen wonen. Veel groepen worden daarmee tegen elkaar uitgespeeld in dat ruimtegebrek en daarmee komt iedereen in elkaars vaarwater en is men kennelijk niet meer bereid om zich in de ander te verplaatsen.

En natuurlijk heb je overal rotte appels bij, binnen elke groep. Maar waarom vind je ze juist onder sportfietsers zoveel? Ik vind dat wel frappant.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Nanna schreef:
Habibi schreef:Soort testosteronbommen op banden dus?
Nee. Wannabe-testosteron. :engel:
Bij extreem bewegen komt er een duivels stofje vrij dat normaal acteren blokkeert blijkbaar. Hardlopers, fietsers...
Testosteron? :F:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Niet alleen met mountainbikers op ruiterpaden, ook met wandelaars, al dan niet met honden die op ruiterpaden lopen. Maar net zo goed met ruiters die op wandelpaden rijden.
Brindlecardi
Zeer actief

iones schreef: En natuurlijk heb je overal rotte appels bij, binnen elke groep. Maar waarom vind je ze juist onder sportfietsers zoveel? Ik vind dat wel frappant.
Dat maak jij er van. Maar ik weet niet of je met de auto wat km's maakt, maar ook daar zijn er genoeg die asociaal gedrag vertonen. Onnodig links rijden, bumperkleven, bellen tijdens het rijden, veel te hard rijden etc etc. En wat denk je van scooterrijders? Rijden op paden waar ze niet mogen rijden, veel en veel te hard, stelselmatig door rood rijden etc.
Kortom, iedere groep weggebruikers heeft zo wel rotte appels. Iedereen hier krijgt alleen geloof ik al een beroerte bij het zien van een wielrenner. Maar misschien is sporten sowieso een vies woord hier :Q:
iones
Zeer actief

Brindlecardi schreef:
iones schreef: En natuurlijk heb je overal rotte appels bij, binnen elke groep. Maar waarom vind je ze juist onder sportfietsers zoveel? Ik vind dat wel frappant.
Dat maak jij er van. Maar ik weet niet of je met de auto wat km's maakt, maar ook daar zijn er genoeg die asociaal gedrag vertonen. Onnodig links rijden, bumperkleven, bellen tijdens het rijden, veel te hard rijden etc etc. En wat denk je van scooterrijders? Rijden op paden waar ze niet mogen rijden, veel en veel te hard, stelselmatig door rood rijden etc.
Kortom, iedere groep weggebruikers heeft zo wel rotte appels. Iedereen hier krijgt alleen geloof ik al een beroerte bij het zien van een wielrenner. Maar misschien is sporten sowieso een vies woord hier :Q:
Het is niet wat IK er van maak. Het is niet alleen wat ik zelf ervaren en gezien heb, maar je hoort het en leest het ook van alle kanten.
Mina2006
Zeer actief

Brindlecardi schreef:
Mee eens. Ik denk dat wielrenner gehaat worden omdat als je daar bovenop knalt, en al sneller doden vallen dan wanneer je achterop een auto knalt. Meer dus de angst dat iemand gewond raakt of zo.
Daarbij zijn rot automobilisten bijna dagelijkse kost, terwijl wielrenners niet altijd te zien zijn (of niet altijd rijden ivm het weer eventueel).

Maar ben het met je eens hoor.
Afbeelding

9,5 jaar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik had een paar dagen geleden een wielrenner die me bedankte voor het ruim op tijd Paco en Elco bij me roepen. Maar een andere keer had ik een boze wielrenner omdat ik even een halve minuut niet omgekeken had en hem dus nog niet gezien had (terwijl ik gewoonlijk ruim tijd heb om de honden te roepen als ik met die frequentie het fietspad scan). Beide keren op een fietspad zonder weg of voetpad er naast, er komen wel voetpaden op dat fietspad uit, dus voetgangers kunnen niet anders dan over het fietspad lopen. Als fietser kun je daar voetgangers (met honden) en ruiters verwachten. Als voetganger doe ik wel m'n best om de fietsers hun ruimte te geven. Alleen zijn sommige racers zo snel dat ik daar te weinig rekening mee kan houden
mijke
Zeer actief

iones schreef:
Nanna schreef:
iones schreef:

Het zijn mannetjes die er van balen dat ze niet meer jong zijn. Maar ze willen voor zichzelf bewijzen dat ze het heus nog wel zijn en willen die glorietijd van weleer neerzetten.
En alles wat ook maar enigzins oponthoud betekent moet dan weggekrijst worden.
Maar waarom zoeken die het altijd in fietsen? Waarom gaan ze dan niet een andere sport in die ze ergens op een afgebakend sportterrein kunnen uitoefenen?
Dat is natuurlijk niet zo. Maar als jij elke week een keer van je sokken wordt gereden door een bierbuikpeleton heb je daar last van, als diezelfde mannen elke week zouden gaan squashen in een afgehuurde baan merk je daar niks van ;)
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Ik vind t ook 9 vd 10 keer zielige figuren, en d'r zitten heus prima mensen bij die je bedanken dat je de honden in de berm laat zitten en ruimte maakt. Maar je hebt ook die idioten die stoppen, hun fiets aan de kant gooien en agressief op je af komen lopen.

Ik vraag me dan echt af wat er dan mis met je is als je als volwassen man op die manier op een vrouw af komt om je opgefokte punt te maken.
Of een scheldkanonne er tegen aan gooien.

Enzi is altijd alert als er een wielrenner voorbij komt en dat komt gewoon omdat er dus regelmatig naderhand gedoe ontstaat als er één voorbij komt racen.

En dan loop ik op de dijk, niet op een fietspad oid.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Shiloh86 schreef:
kooi schreef:
Shiloh86 schreef:
kooi schreef:komen ze luid rinkelend
Als ze stil ineens voorbij zoeven is het niet goed, maar als ze luid rinkelen is het ook weer niet goed....
Reageren op een halve zin is een beetje slapjes. :tongue:
Nee, de rest van de zin zijn interpretaties. Namelijk dat dat luid rinkelen betekend dat jij op moet rotten en de sloot in moet springen om plaats te maken. Terwijl het heel goed mogelijk niet meer is als "let op, schrik niet, want je ziet me niet". Ik geef ook best wel toe heel vaak ook niet hoor, en verwachten ze wel dat je oprot.

Maar ik hoop dat je mijn punt wel snapt. Ze kunnen het gewoon nooit goed doen. Want ze gaan te hard (tja, dat is de sport) en ze zijn te stil, maar als ze rinkelen, dan zijn ze arrogant en verwachten ze dat je aan de kant gaat.
Jij snapt mijn punt niet.
Ik heb het over wielrenners op het VOETPAD, daarvan vind ik dat ze voetgangers niet moeten hinderen. Dus je komt niet keihard aangefietst en luid rinkelend om die voetganger voor jou te laten uitwijken en snel graag. Je matigt je snelheid, maakt je kenbaar en dan is het aan de voetganger of die wel of niet voor jou opzij wil gaan. Jij hoort daar namelijk niet. Ik ben in zo'n geval als voetganger alsnog zo hoffelijk om voor jou opzij te gaan, maar niet als je dat op die manier probeert af te dwingen. Ik heb het niet over interpretaties, ik heb het over concrete ervaringen, waarbij zo'n wielrenner dan in woede uitbarst als het hem niet snel genoeg gaat. Of niet te bedonderd is om opzettelijk tegen je hond aan te botsen, als je die niet snel genoeg van 'zijn' pad verwijdert. Op het voetpad van een hondenlosloopgebied. Echt je maakt het mee...

Overigens, maar dat was niet jouw reactie, heb ik hier niemand zien ' schreeuwen' dat 'alle' wielrenners
boeven zijn. En zelf geef ik aan dat het wel degelijk soms goed is, n.l. als zo'n wielrenner geen rechten claimt waar die die niet heeft, maar het aan de ander overlaat om hem die ruimte te 'gunnen'. Snap je mijn punt nu?
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Aso's zijn het :pffff:
Ze hebben soms zelfs een motorrijder mee die even op de weg gaat staan zodat ze door kunnen rijden en nee het is dan geen wedstrijd :piew:

Sinds ze de spiegel van mijn auto eraf hebben gereden, terwijl ze op de weg fietsten ipv op het fietspad en ik half in de berm stond om ze te ontwijken en ze verklaarden dat dat vaker gebeurde en ik zelf voor de kosten kon opdraaien omdat de fiets altijd gelijk krijgt in het verkeer ten opzichte van de auto ben je de lul.

Van mij mogen ze het verbieden :ok:
Afbeelding
Miepmiept
Zeer actief

Ongelezen bericht door Miepmiept »

Brindlecardi schreef:
Ik kom meer wielrenners tegen die stelselmatig door rood rijden dan scooters eigenlijk. Regelmatig heb je bijna zo'n zot op je motorkap. Als dank voor het remmen krijg je nog een middelvinger ook. Sportieve mensen zijn het ja.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Net pitbulls die wielrenners :mrgreen:

Braaf aan de kant wachten met gepaste afstand, dan gebeurt je niets. Iets te dichtbij en je mist minstens een teen en bent kwijl en een scheldpartij rijker.
Brindlecardi
Zeer actief

Miepmiept schreef:
Brindlecardi schreef:
Ik kom meer wielrenners tegen die stelselmatig door rood rijden dan scooters eigenlijk. Regelmatig heb je bijna zo'n zot op je motorkap. Als dank voor het remmen krijg je nog een middelvinger ook. Sportieve mensen zijn het ja.
Haha klootvolk is het toch, ik zou ze allemaal van de fiets af rijden dat verdienen ze wel, want het zijn stuk voor stuk debielen die door rood fietsen en een agressieprobleem hebben. :Q:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”