Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

DARF VOL Bites (brok)

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

DARF VOL Bites (brok)

Ongelezen bericht door Zamunda »

Tja, ik weet eigenlijk niet waarom ik het vraag (want je hond doet het er goed op of niet en dat is niet bepaald te voorspellen) :engel: :cool2: . Maar goed, ik kwam deze brok tegen en het verhaaltje klinkt mij heel goed in de oren (vrijwel enkel vlees). Zo goed dat ik benieuwd was waarom ik er niet eerder over gelezen heb. Ik ga het maar gewoon eens uitproberen, maar ik ben toch wel nieuwsgierig of hier mensen zijn die deze brok kennen/gevoerd hebben/er iets over gelezen of gehoord hebben.

Het is dus een brok, geperst van vers (biologisch) vlees en met maar weinig toevoegingen.
Vol bites, is een koud geperst droogvoer, van Biologische (Eko) kwaliteit. Per kilo bites is 3200 gram vers vlees verwerkt. Het verse vlees wordt door ons (DARF) zelf gedroogd, en direct daarna in eigen beheer geperst.
Door deze stappen zelf in eigen hand te houden blijven alle gezonde voedingsstoffen in het product behouden en zijn kunstmatige vitamine en mineralen niet nodig. Door het gebruik van verse grondstoffen, biologische kokosolie en krill heeft vol een lekkere geur, en een relatief korte houdbaarheid van 1 jaar. Doordat wij zoveel vlees in onze bites hebben zitten, zijn deze zachter als reguliere brokken. U kunt de bites eventueel oplossen in water om zo een soort diner voor de hond te maken.

Ingredienten:
Rundvlees, kipbot, lamsvlees, geitenvlees, runderhart, runderlever, pens, appel, wortel, kokosolie, brandnetel, gierst.
Wat ik raar vind is dat ik op de site van DARF zelf (darf. info) geen vermelding kan vinden over deze brok :scratch: . Wel op deze en deze site. Verder vind ik het wonderlijk dat DARF zo'n 4 euro per kilo kost, terwijl DARF VOL (de brok dus) ruim 3kg vers vlees bevat per kg brok en maar 3 euro per kilo kost (terwijl er ook nog eens verwerkingskosten zitten in het produceren van de brok). Misschien ben ik gewoon blond en mis ik iets heel voor de hand liggends :idea: ? [In dat geval maak ik hier een puntjestopic van natuurlijk :pffff: ]
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Re: DARF VOL Bites (brok)

Ongelezen bericht door sirene »

Ik kreeg bij mijn bestelling Darf een proefpak Bites en ik heb het als beloning gegeven. Het ziet er niet uit. Net paardenbrokken. Van die hele grote harde brokken. Het ruikt niet zo smerig als normale hondenbrok (ik vind dat altijd zo smerig ruiken aan je vingers). Mijn honden vonden het heel lekker, wat ik eigenlijk niet verwacht had omdat ze meer houden van vette, zachte of hele geurende dingen. Mijn honden zouden het dus geen straf vinden (maar ze krijgen het niet :mrgreen:

Oja, waarom die prijs zou ik ook niet weten. Misschien omdat anders niemand het koopt? :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Zamunda
Zeer actief

sirene schreef:Ik kreeg bij mijn bestelling Darf een proefpak Bites en ik heb het als beloning gegeven. Het ziet er niet uit. Net paardenbrokken. Van die hele grote harde brokken. Het ruikt niet zo smerig als normale hondenbrok (ik vind dat altijd zo smerig ruiken aan je vingers). Mijn honden vonden het heel lekker, wat ik eigenlijk niet verwacht had omdat ze meer houden van vette, zachte of hele geurende dingen. Mijn honden zouden het dus geen straf vinden (maar ze krijgen het niet :mrgreen:

Oja, waarom die prijs zou ik ook niet weten. Misschien omdat anders niemand het koopt? :wink:
Oh leuk, een proefervaringsdeskundige :F: . Ik vind sowieso dat geperste brok niet zo afgeeft aan je handen als geëtrudeerde brok (die geeft zo'n vettige zooi af), dus misschien dat het vooral daardoor komt dat deze niet vies ruikt aan je vingers?

En dat laatste: onder kostprijs is niet rendabel natuurlijk, dus dan beter niet produceren dan te goedkoop verkopen. Maar goed, het zal wel niet onder kostprijs zijn anders stopten ze er wel mee.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb laatst een doos vol van die brokken gewonnen. Mijn honden vonden het heerlijk! Ze hadden er prima ontlasting op al kregen ze het niet als gewoon eten, maar wel als beloningskoek. En daar krijgen ze het nodige van per dag :LOL:
Zamunda
Zeer actief

Machie schreef:Ik heb laatst een doos vol van die brokken gewonnen. Mijn honden vonden het heerlijk! Ze hadden er prima ontlasting op al kregen ze het niet als gewoon eten, maar wel als beloningskoek. En daar krijgen ze het nodige van per dag :LOL:
Ha, nog een (positieve) ervaring :ok: . Als ik zo kijk naar de info die ik kon vinden dan zie ik vooralsnog niet in waarom iemand Orijen zou voeren voor 10(?) euro per kilo als je deze brok kunt voeren :scratch: ? Niet dat ik Orijen zou voeren, dat vind ik namelijk echt veel te ver gaan qua prijs (zeker met drie honden rond de 30kg per stuk :schrik: ).
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik heb er toevallig gister naar zitten kijken maar toch iets anders besteld.
De kvv van darf ben ik altijd tevreden over. Maar dan wissel ik veel soorten of of ik geef er andere brokken naast.

Ik durfde dit niet als alleenvoer omdat ik niet goed snap hoe het volledig kan zijn? Er zitten geen toegevoegde vitaminen/mineralen in. Voor mijn gevoel is dat wel nodig voor bewerkt voer met een beperkt aantal diersoorten.
Voor erbij/tijdelijk lijkt het me wel een prima voer maar Mies eet in haar eentje zo weinig dat ik niet iets voor 'erbij' kan kopen.
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ik heb ook 3 kokers weer besteld.
en mijn hond krijgt het af en toe voor erbij.
hij vind het lekker.
Zamunda
Zeer actief

pioenroos schreef:Ik heb er toevallig gister naar zitten kijken maar toch iets anders besteld.
De kvv van darf ben ik altijd tevreden over. Maar dan wissel ik veel soorten of of ik geef er andere brokken naast.

Ik durfde dit niet als alleenvoer omdat ik niet goed snap hoe het volledig kan zijn? Er zitten geen toegevoegde vitaminen/mineralen in. Voor mijn gevoel is dat wel nodig voor bewerkt voer met een beperkt aantal diersoorten.
Voor erbij/tijdelijk lijkt het me wel een prima voer maar Mies eet in haar eentje zo weinig dat ik niet iets voor 'erbij' kan kopen.
Het zijn wel vier diersoorten, maar dat is niet overvloedig nee. Maar Orijen stopt ook geen extra vitaminen/mineralen in hun voer (zit wel een grotere diversiteit aan ingrediënten in), dat staat toch heel hoog aangeschreven (niet dat dat nou alles zegt).

krullie schreef:ik heb ook 3 kokers weer besteld.
hij vind het lekker.
Kokers :scratch: ?
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Waarom zegt de ene site:
Ingredienten:
Rundvlees, kipbot, lamsvlees, geitenvlees, runderhart, runderlever, pens, appel, wortel, kokosolie, brandnetel, gierst.
En de andere:
Ingrediënten: Rundvlees, runderhart, runderlever, appel, wortel, krill, kokosolie
:denken: :denken:

Ahhh beetje googlen:
http://www.volvoeding.nl
Grondstoffen:(Kipnekken, rundvlees, lamsvlees, geitvlees, kipvlees. , runderhart, runderlong runderpens, runderlever) samen 60%gedroogde wortel 15% gedroogde appel 14% gierst 5%,krill 2%, kokosolie 2%, brandnetel 1%, bio vitamine en mineralen preparaat 0.5% vocht 0,5% BEVAT GEEN GLUTEN
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ja die kleinverpakking brokken zitten in van die hardkartonnen kokers (je weet wel, waar je posters in doet).
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

Zamunda schreef:
krullie schreef:ik heb ook 3 kokers weer besteld.
hij vind het lekker.
Kokers :scratch: ?

ja van die kartonnen kokers met dacht 900 gram aan brok.
:mrgreen:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ja, zo'n koker had ik ook gewonnen :)
Zamunda
Zeer actief

Shibby schreef:Ahhh beetje googlen:
http://www.volvoeding.nl
Grondstoffen:(Kipnekken, rundvlees, lamsvlees, geitvlees, kipvlees. , runderhart, runderlong runderpens, runderlever) samen 60%gedroogde wortel 15% gedroogde appel 14% gierst 5%,krill 2%, kokosolie 2%, brandnetel 1%, bio vitamine en mineralen preparaat 0.5% vocht 0,5% BEVAT GEEN GLUTEN
Ah dankje, die site was ik nog niet tegengekomen :ok: .
Wel raar dat hier staat dat er een preparaat in zit (heb je dat ook op diezelfde site gevonden? Op de tab voedingswijzer staat namelijk ook hier dat zo'n preparaat niet nodig is - alhoewel dat niet hetzelfde is als dat het er niet inzit natuurlijk) :scratch: .

[Edit: ah, gevonden. Als je het hond en vlees aanvinkt dan staat het erbij. Misschien zijn ze begonnen zonder de preparaten en hebben ze die later toch toegevoegd zonder dat in hun verkooppraatje aan te passen. Ik ga ze wel eens mailen daarover.]
Laatst gewijzigd door Zamunda op 06 sep 2016 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Ik heb ze nu ook als proef besteld, de 2,5 kilo verpakkingen. Ze eten het heel erg graag moet ik zeggen...
Maar twijfel ook er over hoe men dat voor die prijs kan produceren, als ik kijk naar de prijzen van de biologische kvv.

Zeker gezien de bar slechte levering van kvv die we voorlaatste keer hadden (die mocht weliswaar meteen geruild worden, maar toch, je blijft er twijfels bij houden)
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Edit: zie nu andere bericht. Kennelijk is iets gewijzigd. Klinkt wel aantrekkelijker nu :wink:

Op de site waar ik keek staat als ingrediënten:
Rundvlees Kipbot, lamsvlees, geitenvlees, runderhart, runderlever, pens, appel, wortel, krill, kokosolie, brandnetel, gierst
Daarnaast staat er bij de omschrijving:
Door deze stappen zelf in eigen hand te houden blijven alle gezonde voedingsstoffen in het product behouden en zijn kunstmatige vitamine en mineralen niet nodig.
http://www.trentdierenvoerenzo.nl/produ ... g_900_gram

Ik denk dat het ook een een schoon en eerlijk product is. Maar als alleenvoer zou ik te bang zijn voor essentiële tekorten. Maar dat ben ik ook altijd geweest met alleen 4 diersoorten voeren zonder aanvullingen zoals groente/fruit/ietsvankoolhydraten/etc.
Zamunda schreef: Maar Orijen stopt ook geen extra vitaminen/mineralen in hun voer
Als ik bij zooplus kijk zie ik wel toegevoegde vitaminen/mineralen bij Orijen?
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

pioenroos schreef:Ik denk dat het ook een een schoon en eerlijk product is. Maar als alleenvoer zou ik te bang zijn voor essentiële tekorten. Maar dat ben ik ook altijd geweest met alleen 4 diersoorten voeren zonder aanvullingen zoals groente/fruit/ietsvankoolhydraten/etc.
Ja, er schijnt dus toch een preparaat aan toegevoegd te zijn (maar dat had je inmiddels gelezen zie ik nu).

pioenroos schreef:
Zamunda schreef: Maar Orijen stopt ook geen extra vitaminen/mineralen in hun voer
Als ik bij zooplus kijk zie ik wel toegevoegde vitaminen/mineralen bij Orijen?
Ik zie het ja :ok: . Ik had op een andere site gekeken en daar stonden alleen de ingrediënten bij die boven het stuk 'toevoegingen' staan bij zooplus. Toch apart dat die toevoegingen niet gewoon in de lijst met ingrediënten zelf (horen te) staan, maar daar zullen wel regeltjes voor zijn...
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Mijn honden vinden het erg lekker. Ze doen het er goed op naast de kvv.
De kostprijs is zo laag omdat de kosten het persen van de brok aardig 'goedkoop' is, ze kunnen grote hoeveelheden in korte tijd laten persen. De rest van de bewerking hebben ze in eigen hand, drogen van kvv en mengen van de ingrediënten.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ik ben overgestapt van Biofood naar Darfbrokjes en de honden doet het er prima op! Ze vinden het heerlijk :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ik geef de brokjes als beloning en als aanvulling op de Darf KVV of de Meat4Dogs (goedkopere versie van Darf). Tijdens de vakantie gaf ik het ook wel als volledig voer, maar toen gingen ze er wel enorme hopen van poepen. Maar gemengd met vlees valt dat erg mee.

Ze vinden het hier erg lekker. Er zit ook nog een vegetarische variant en eentje met kip aan te komen.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

De meest dramatische site van brokken tot nu toe. En dan is hij al beter dan dat hij was. Ik vind het verhaal niet kloppen. Er zou ruim 3kg vlees in zitten, met een vochtgehalte van 70-80% kom je dan op 600-900g gedroogd vlees per kg, dus ze rekenen met heel nat vlees (kvv's zijn gemiddeld 60-65% vocht). Dat bestaat dan voornamelijk uit eiwit en vet en een deel as. Wortel en appel is 30%, en voornamelijk suiker met een deel as. Laten we nog 10% vocht nemen en dan kom je niet aan de totale hoeveelheid analyse. Er zit dus veel meer aan koolhydraten en niet verteerbare zetmelen in dan je kan verklaren met de ingredientenlijst.

Ruw eiwit 24%, Ruw vet 10%, Ruwe celstof 2.72%, Ruw as 7.19%. Calcium 1.32%, Fosfor 0.80%, oftewel 44% verklaard met deze analyse en met nog 10% vocht erbij 54%. Dan moet er dus 46% koolhydraten etc. in zitten. Maar in de ingrediënten zit het niet.

En dan valt me nog iets op aan de ingrediëntenlijst: 0.5% vocht. Dat moet vocht toegevoegd zijn, waarschijnlijk met het conditioneren, want door de luchtvochtigheid en het verwerkingsproces kom je altijd uit op een vochtpercentage van 8-14%.

Hoewel ik best geloof dat de honden het er goed op doen, vind ik het een brok met te veel onduidelijkheid (hij is ook al 2x van volledig recept veranderd sinds de website geplaatst is).
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik vind het heel aanlokkelijk klinken. Maar ik vind niets ondoorzichtiger dan de informatie die op pakken hondenbrokken vermeld staan. Bij mijn weten is er geen instantie die dit allemaal controleert. En wat houdt vlees als hondenvoer voor honden, wettelijk gezien in? Hebben we het dan over afval of heeft een rund eerst drie dagen dood in een wei gelegen? Is kippenvlees afkomstig uit stallen die regelmatig affikken waarna de kadavers volledig met veren en al doorgemalen worden? Kopen ze dooie dierenn op bij destructiebedrijven? Strooien ze wellicht met wat populaire termen zoals biologisch vlees? Ik weet dat vlees voor menselijke consumptie die over de houdbaarheidsdatum heen zijn ook in hondenvoer verwerkt worden.
Misschien wordt er ook wel gesjoemeld met die percentages vlees. Want als het vermalen en vermengd wordt met pulp kun je niets meer waarnemen. Zolang er van overheidswege geen keurende instantie is ben en blijf ik zeer huiverig. Zeker als ik de zeer lage kiloprijs daarbij in overweging neem klopt er gewoon iets niet.

Aanvulling. Bij een zak van 20 kilo is het gratis verzenden. E 60 - E 12 verzendkosten = E 48.
De verkoopprijs van een kilo wordt dan E 2,40. En daar wordt nog op verdiend? Klinkt mooi om waar te zijn.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Dorine.
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dorine. »

Ik wist niet eens dat DARF brokken had tot ik dit topic las! Dus ik ben geinteresseerd mee aan het lezen, want als beloningsbrokken zou ik het opzich nog wel overwegen.

Zelf voer ik BARF en DARF KVV en de KVV van ze ben ik erg tevreden over. Waarom het dan goedkoper is... Sja in die brokken kunnen ze misschien de resten doen en blijft het erg lang goed? Dat verse spul kunnen ze misschien niet heel lang invriezen, en zal in de opslag ook duurder zijn. Voorderest zou ik het ook niet zo weten!

Wel maf dat het niet op hun officiele website staat. Misschien dat het nog in de uitprobeerfase is?
Zamunda
Zeer actief

Project Click schreef:Ik wist niet eens dat DARF brokken had tot ik dit topic las! Dus ik ben geinteresseerd mee aan het lezen, want als beloningsbrokken zou ik het opzich nog wel overwegen.

Zelf voer ik BARF en DARF KVV en de KVV van ze ben ik erg tevreden over. Waarom het dan goedkoper is... Sja in die brokken kunnen ze misschien de resten doen en blijft het erg lang goed? Dat verse spul kunnen ze misschien niet heel lang invriezen, en zal in de opslag ook duurder zijn. Voorderest zou ik het ook niet zo weten!

Wel maf dat het niet op hun officiele website staat. Misschien dat het nog in de uitprobeerfase is?
Dat vind ik ook. Je zou toch op zijn minst een verwijzing naar de brok en een linkje naar hun andere site verwachten :scratch: ?
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Hm, ik vind het zowel qua inhoud als prijs wel goed klinken, maar dat het dan weer niet op hun website staat, de receptuur 2x veranderd is etc. is vrij dubieus. Misschien kun je ze gewoon mailen om te vragen hoe dat nou precies zit?
Zamunda
Zeer actief

Ik heb trouwens gemaild over dat preparaat en ik kreeg wel heel snel reactie, maar inhoudelijk niet echt tot mijn tevredenheid.

Dit stukje vind ik dus vaag (icm met het toegevoegde - biologische - preparaat):
Door deze stappen zelf in eigen hand te houden blijven alle gezonde voedingsstoffen in het product behouden en zijn kunstmatige vitamine en mineralen niet nodig.

Als uitleg op mijn vragen kreeg ik het volgende antwoord:
Het preparaat wat gebruikt word is van biologische oorsprong dus niets chemisch of synthetisch. Word gewonnen uit natuurlijke biologische producten

Okee, het gaat dus puur om het verschil tussen kunstmatig (of chemisch/synthetisch) en biologisch. Maar dan nog vind ik het misleidend om niet te noemen dat er een preparaat aan toegevoegd is (en dat dat er bij de meeste wederverkopers niet bijstaat in de ingrediëntenlijst), nu lijkt het net alsof hun product zo gezond is dat er geen toevoegingen nodig zijn. Maar goed, dat staat er inderdaad niet letterlijk.

Ik ga het nog steeds bestellen om eens uit te proberen, maar ik vind het niet zo professioneel overkomen. Om te beginnen dat het een DARF-product is waar met geen woord over gerept wordt op hun hoofdsite darf .info, vervolgens de incomplete ingrediëntenlijsten op de sites van wederverkopers, dan nog eens het e-mailadres (dat onderaan hun brokkenpagina (volvoeding .nl) vermeld staat) wat geen werkend adres is - het goede adres staat wel op de contactpagina - en klap op de vuurpijl wordt er maar half op mijn mail ingegaan vanaf wéér een ander e-mailadres waarbij gevraagd wordt of ik níet op dat adres wil replyen :oohja: . De vaagheid dat de brokken bij hen voor 60,- euro ex btw geprijsd staan waar ze bij hun wederverkopers voor 60,- euro incl. btw kosten laat ik dan nog buiten beschouwing...

Soort Rivella: een beetje vreemd, maar (hopelijk) wel lekker (en gezond).
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik geloof er geen snars van dat ze het zo goedkoop kunnen produceren. Dan zit er naar mijn vermoeden voornamelijk slechte kwaliteit vlees in en dat zal dan om plofkippen gaan etc. Duur is zeker niet altijd beter (de Orijen Tundra is echt geen eerlijke prijs), maar zo goedkoop... Dat zegt iets over de inhoud.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik geloof er ook niks van, vraag me af hoe dit nog te persen is. Het is vocht bovenop vocht met nog meer vocht.

Dat het vitaminen/mineralenpreparaat niet bij de ingrediënten staat is normaal. Huisdiervoeding heeft wat dat betreft wat soepele regeltjes. Zo ontstond ook de discussie over de term 'dierlijke bijproducten' die op labels staat. Dat hoeft in huisdiervoeding niet gespecificeerd te worden.
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik vind het wel de moeite van het proberen waard. Dus als de (test)zak Orijen op is gaan we deze proberen.
Zamunda
Zeer actief

Nogmaals gemaild.

Ze melden de brok bewust niet om te voorkomen dat mensen broken krijgen ipv vers vlees (ik neem aan dat ze bedoelen 'kopen' ipv 'krijgen' :tongue: )
Verder is hun reden tot scheiden van de sites dat Darf versvlees is en geen brok...

Goed, we doen het er maar mee :tongue: .
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Nouja in ieder geval heb je daar denk ik wel indirect het antwoord op de vraag waarom de brok goedkoper is. Ik vermoed dat dat voor hen een soortvan restproduct is. Bijvoorbeeld versvlees dat te lang ligt en niet meer verkocht kan worden met een normale houdbaarheid, dat ze daar brok van persen. Anders hadden ze het wellicht weg moeten gooien en af moeten schrijven en zo zijn ze het misschien niet helemaal kwijt?
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”