Leuk idee. Hebben ze wat te doen. Ik blijf er altijd bij voor het geval dat. Freya heeft zich ook nog nooit verslikt (afkloppen).-Lilo- schreef:Ik prop een plakje kaas in het gaatje van de kong en vul 'm dan met water, kaas, brokjes, vleeswaren, whatever ik in huis heb. Bovenop ook wat kaas en dan in de vriezer. Ik spoel de kong even af voor ik 'm geef en verder maak ik me niet zo druk. Vacuüm trekken, diarree, verslikken, dat gaat met Lola niet gebeuren. Die heeft een puppykong wegens niet kunnen (of willen) bijten, die likt de kong tot de helft uit en gaat er dan mee gooien om de boel los te maken en ze heeft een maag van schokbeton. Lekker makkelijk dus
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenijsjes
Moderator: moderatorteam
- Ronneke
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Hondenijsjes
- Ronneke
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
IJsje likt ze aan en kvv zou ze eten (grotere stukken)? Moet zeggen dat ze bij ons ook nog nooit diarree heeft gehad van ijsjes, maar zoals gezegd eet ze die ook niet. Alleen de stukjes kip die erin zitten, maar die zijn door het likken al ontdooit.Jeannettebo schreef:Wat is het verschil met het ijsje dat je geeft? Ik geloof zeker dat de ene hond er wel tegen kan en de ander niet. Mijn duo kan er wel tegen gelukkig, ze vreten ook ijskoude sneeuw trouwens, ook geen probleem.Ronneke schreef:Jeannettebo schreef:Ik geef ze gewoon af en toe hun rol kvv bevroren, is het ook een ijsje
Ik had gehoord dat je de kvv altijd op kamertemperatuur moet geven ivm diarree en/of spijsverteringsklachten?
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik snap eigenlijk niet waarom het precies een probleem zou moeten zijn als een hond brokjes (of grotere stukken) bevroren ijs of voer binnenkrijgt? Het gebeurt hier regelmatig dat het midden van het kvv nog niet helemaal ontdooid is, nog nooit problemen mee gehad eigenlijk. Bij ijsjes ook niet.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik gooi bij elkaar wat ze lekker vinden en steek er nog zeer artistiekerig een kauwstaafje in bij wijze van stokje.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ohja daar verbaas ik me altijd over. Waarom moet er een stokje in een hondenijsje? Een hond kan dat niet vasthouden toch? 
Ik doe alles altijd gewoon in een bakje, dat kan ze zelf uitlikken.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik vraag me dan af of alle moeite om het ijs uit een kong te krijgen niet meer warmte oplevert dan het ijs wegneemt.
Hier gaat het ijs gewoon in een bakje wat ik meestal even onder de kraan hou, zodat het los komt en dan krijgen ze het buiten.
Hier gaat het ijs gewoon in een bakje wat ik meestal even onder de kraan hou, zodat het los komt en dan krijgen ze het buiten.
- Ronneke
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik gebruik vormpjes waar een stokje in/aan zit. Ik houd het daaraan vast terwijl Freya aan het ijsje likt. Dat is voor mij de reden.mijke schreef:Ohja daar verbaas ik me altijd over. Waarom moet er een stokje in een hondenijsje? Een hond kan dat niet vasthouden toch?
- Ronneke
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Kvv geef ik altijd op kamertemperatuur. Zit er meer smaak aan. Lijkt me ook niet ideaal bevroren kvv eten. Als ik een te groot stuk ijs naar binnen schrok krijg ik hoofdpijn. Moet er ook niet aan denken steeds bevroren voedsel te moeten eten. Ga ik het Freya ook niet bevroren geven.mijke schreef:Ik snap eigenlijk niet waarom het precies een probleem zou moeten zijn als een hond brokjes (of grotere stukken) bevroren ijs of voer binnenkrijgt? Het gebeurt hier regelmatig dat het midden van het kvv nog niet helemaal ontdooid is, nog nooit problemen mee gehad eigenlijk. Bij ijsjes ook niet.
- Dorine.
- Actief
- Contacteer:
Ik maak wel eens hele simpele ijsjes door gewoon water met een paar snoepjes in een bakje te doen en in te vriezen. Dan uit het bakje tikken en geven. Ryuk is dol op ijsklontjes en dergelijken. Dat krijgt hij ook wel gewoon soms tussendoor, zeker nu hij tandjes aan het wisselen is. Hij vindt het leuk en likt eraan en houdt het in zijn bek. En het schuift ook nog eens erg leuk op de vloer als hij ze van de handdoek afhaal die ik erbij doe (zodat niet de vloer nat wordt, in theorie). Heb nog niet gemerkt dat het niet goed gaat.
KVV krijgt hij in principe zo uit de koelkast, eet hij gewoon op. Soms is er nog wel een stukje halfbevroren en dat maakt hem niks uit. Misschien heb ik een hele makkelijke hond!
KVV krijgt hij in principe zo uit de koelkast, eet hij gewoon op. Soms is er nog wel een stukje halfbevroren en dat maakt hem niks uit. Misschien heb ik een hele makkelijke hond!

- Ronneke
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Haha.Project Click schreef:Ik maak wel eens hele simpele ijsjes door gewoon water met een paar snoepjes in een bakje te doen en in te vriezen. Dan uit het bakje tikken en geven. Ryuk is dol op ijsklontjes en dergelijken. Dat krijgt hij ook wel gewoon soms tussendoor, zeker nu hij tandjes aan het wisselen is. Hij vindt het leuk en likt eraan en houdt het in zijn bek. En het schuift ook nog eens erg leuk op de vloer als hij ze van de handdoek afhaal die ik erbij doe (zodat niet de vloer nat wordt, in theorie). Heb nog niet gemerkt dat het niet goed gaat.

- dagmar88
- Zeer actief
Omdat ik wel duimen heb en niet heel nodig aan (blik) vlees hoef te zitten, x 7 honden.mijke schreef:Ohja daar verbaas ik me altijd over. Waarom moet er een stokje in een hondenijsje? Een hond kan dat niet vasthouden toch?
Bakjes maken ze stuk.