Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jones SJP's: update 20-08 2e A en foto's!

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Jones jachtwedstrijden: update 20-08 gelijk de 2e A binn

Ongelezen bericht door ranetje »

mosquito1980 schreef:
samantha! schreef:
sbientje schreef:mocht je ooit naar de nimrod gaan is een groene broek wel verplicht ja. Doe ik er ook een aan ;)
Haha deal!
Als jullie naar de nimrod gaan, let me know, ik kom er speciaal voor over en kan jullie "groom" zijn zodat de groen broeken schoon blijven :ok: :W:
:lol1:
Houd dan vast de eerste helft van de maand november volgend jaar vrij :D :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Zo, we zijn bijgekomen van het avontuur :D

Wat een complimenten hebben we de afgelopen dagen gehad zeg :oops:
Er zaten een aantal mensen die ik ken in het publiek bij de dirigeer en ze zeiden dat je een speld kon horen vallen, de mensen waren er stil van.
Als je dan van mensen die al jaren in het vak zit te horen krijgt dat dit het mooiste werk was dat ze gezien hebben de afgelopen jaren ben je gewoon even stil en kun je alleen maar verliefd naar je hondje kijken :I:
Het ging ook gewoon zo mooi!! en dan heb ik nog wel een extra onnodig gefloten (altijd ik die de fouten maakt, niet de hond haha).
Achteraf zijn de keurmeesters nog naar me toegekomen met complimenten en ook via FB ben ik nog door ze aangesproken, super tof allemaal :D
En gelukkig staat het ook op foto, het moment dat hij de duif in sneltreinvaart terug kwam brengen!
Afbeelding

Dan was er nog de sleep.
De sleep was 300 meter en Jones kwam snel met de eend terug.
Maar je weet dan nog niet of het voldoende was, of hij alle haken goed genomen heeft etc. want zelf sta je nog steeds aan de waterkant.
Toen was er ook nog een keurmeester die voor de diplomauitreiking tegen anderen aan het vertellen was dat hij Jones niet gezien had op de sleep (keurmeester stond midden op de sleep).
Gelukkig was hij gewoon aan het dollen en kwam hij naar me toe om te zeggen dat hij alleen een zwarte flits voorbij zag schieten :tongue:
Ja.. dat is Jones! die zie je bijna niet, die gaat altijd full speed.
Dat was ook wel te merken toen hij terugkwam van de sleep want het bloed droop van zijn buik.. gewoon overal doorheen geknald (sleep was door het bos) en niets gevoeld.
Maar goed, de sleep was volgens de keurmeesters: fantastisch!
Ook daar een foto van als hij terug door het water zwemt om de eend terug te brengen :D
Afbeelding

En dan deze van na de prijsuitreiking, vind ik gewoon een erg mooie foto.
Een heel blij vrouwtje en een hond die gewoon uitstraalt dat hij nog wel wat uurtjes door wil gaan :D
Afbeelding
Laatst gewijzigd door samantha! op 22 aug 2016 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief

mosquito1980 schreef:
samantha! schreef:
sbientje schreef:mocht je ooit naar de nimrod gaan is een groene broek wel verplicht ja. Doe ik er ook een aan ;)
Haha deal!
Als jullie naar de nimrod gaan, let me know, ik kom er speciaal voor over en kan jullie "groom" zijn zodat de groen broeken schoon blijven :ok: :W:
Haha mocht het ooit zover komen (en dat moet ik echt nog maar zien hoor, echt geen idee) dan hou ik je eraan :tongue:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief

ranetje schreef:
mosquito1980 schreef:
samantha! schreef:
Haha deal!
:lol1:
Houd dan vast de eerste helft van de maand november volgend jaar vrij :D :wink:
:LOL:
Steeds meer mensen beginnen het te zeggen/vragen: ga je proberen om naar de nimrod te gaan?
En eerlijk gezegd heb ik nog steeds geen idee haha.
Sowieso moet ik eerst nog maar eens gaan zien hoe het gaat in de MAP, Jones heeft nog nooit een MAP gedaan en ik moet dus eerst maar eens zien hoe hij dat oppikt, de concurrentie is ook enorm groot bij de labs natuurlijk dus het moet wel echt heel goed gaan wil je er ook maar zicht op krijgen.
Maar goed, ik heb dus ook echt geen idee nog hoe ik er tegenaan ga kijken straks en het hangt van zoveel dingen af.
Maar sowieso duurt het nog wel even want volgend jaar ga ik geen maps lopen met Jones.
We gaan vooral genieten en zien wel waar we gaan eindigen :D
Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Re: Jones jachtwedstrijden: update 20-08 2e A en foto's!

Ongelezen bericht door Bishy »

Kippenvel :lief: geweldig gedaan weer.
Ik herken het balanceren tussen appèl en eigen initiatief (maar dan in het schapenhoeden), voorlopig leg ik de nadruk op appèl.

Heb jij geen last van zenuwen? Ik heb tijdens examens altijd een soort gestresste mini mouse stem en dan ook nog onnodige lichaamsbewegingen maken die m'n hond in de war brengen.
samantha!
Zeer actief

laura23 schreef:
samantha! schreef:
Zeeuwse labjes schreef:Fantastisch resultaat Sam! Op deze leeftijd 2x zo'n mooie A lopen is toch wel bijzonder.
Ik ben heel benieuwd hoe Jones zich gaat ontwikkelen in de MAP A training en uiteindelijk proeven. Ik snap je aanpak wel om eerst de standaardproeven te doen tot het hoogste niveau met bijbehorend benodigd appèl op je hond en dan pas de vrijheid erin te brengen. Ik ben wel heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken! Het is misschien ongebruikelijk, maar het kan zeker een goed passende weg zijn voor jou en Jones.
Het is dan ook een bijzonder hondje :I:
Ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat uitpakken!
Ik ben in ieder geval heel blij dat ik nu van de standaard jachthondenproeven af ben, daar hoef ik nooit meer naar terug.
Nu is er dus veel ruimte om hem lekker vrij te gaan laten werken en ontdekken, hij is nog zo jong en onvervaren dat hij ook geestelijk echt nog moet groeien hierin.
Ik ga hem wel vast even testen :wink: gewoon even ontdekken hoe zoiets in zn werk gaat en kijken hoe Jones het oppikt op zo'n dag, 1 oktober ga ik een MAP-A met hem lopen.

Zal je zien dat dat ook super gaat... Ik zal duimen!

Oh en supergoed gedaan hoor!
Haha ja, ik heb dus echt geen idee hoe dat zou gaan!
We gaan het zien, we gaan mooi eens wat ervaring op doen, weten we gelijk waar we nog aan moeten werken :D
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Bishy schreef:Kippenvel :lief: geweldig gedaan weer.
Ik herken het balanceren tussen appèl en eigen initiatief (maar dan in het schapenhoeden), voorlopig leg ik de nadruk op appèl.

Heb jij geen last van zenuwen? Ik heb tijdens examens altijd een soort gestresste mini mouse stem en dan ook nog onnodige lichaamsbewegingen maken die m'n hond in de war brengen.
De dag ervoor en vlak voor sommige proeven heb ik wel last van zenuwen ja.
Maar gek genoeg verdwijnt dat grotendeels als ik er sta, dan is het alleen maar even "mijn hond en ik".
Gelukkig ook maar want ik doe alles met lichaamsbewegingen en niets met stem, het zou hem ook erg verward maken als ik rare dingen zou doen ineens.
Afbeelding
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mito »

Prachtig, wat kan je dan genieten van het werk van je hond he?
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

mito schreef:Prachtig, wat kan je dan genieten van het werk van je hond he?
Ja absoluut :D

Vandaag zouden we onze laatste SJP (KNJV) proef gaan lopen, met beide honden tegelijk dus.
Helaas was Jones vanmorgen mank.
Dus dan gaat het niet door... het was maar lichtjes mank hoor maar ik ga geen risico nemen.
Dus.. de SJP voorgoed achter ons gelaten :tongue:
Het was ook niet meer "nodig", beide heren hebben prachtig werk laten zien dit seizoen en beiden 2 keer een A gehaald.
De hele weg ligt nu open voor allerlei leuke dingen, MAP-A, WT etc. :cheer:
Afbeelding
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mito »

Klinkt goed. Lekker van genieten.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”