Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

(ras)pup of asielhond?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: (ras)pup of asielhond?

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Pup, en die fok ik dan zelf, ga ik vanuit.
Ik wil maar een paar rassen, simpel genoeg dus.

Overigens zitten de asiels hier helemaal niet zo vol naar ik begrijp?
Maar die wereld ben ik al 30 jaar uit, dus dat is alleen wat ik hoor.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Alfilillo schreef:
Wolfsblut schreef:Met het aanschaffen van asielhonden, met name uit Roemenië houden we dierenbeulerij en corruptie in stand.

https://ejbron.wordpress.com/2014/02/15 ... aathonden/
Als je je baseert op het artikel kun je de woorden 'met name' weglaten, want het gaat alleen over Roemenie.

Ik vond het zo'n bizar verhaal dat ik ben gaan lezen op het net. Ik begrijp dat het niet de EU maar de Roemeense overheid is die 250 euro aan gemeentes of asiels betaalt voor elke afgemaakte hond. Wat ik trouwens niet snap van jouw argument is waarom je geen Roemeense hond zou adopteren. Dan red je hem juist van een zekere dood.

20 jaar geleden heb ik 2 weken vertoeft in een buitenwijk van Boekarest, in zo'n depressieve Ceaucescu flat. De mensen daar gooiden hun vuilniszakken gewoon uit het raam. Je kunt je voorstellen hoe de omgeving eruit zag en de bendes straathonden die daar rond struinden. Die honden zijn echt een probleem, maar Roemeense dierenorganisaties pleiten voor een andere oplossing, zoals een uitgebreid castratieprogramma.
Het staat er toch duidelijk:
" Een petitie eist het einde van de EU-subsidies voor de dierenbescherming in Roemenië, waar ze blijkbaar misbruikt worden. De Roemeense gemeenten zouden € 250,- voor de “liquidatie van de hond” krijgen. Daarvan zou de hondenmepper € 50,- per hond krijgen, de rest zou bij de corrupte politici in de gemeenten terechtkomen."

Zelf wil ik geen hond uit Roemenië. Daarmee houd je het ongebreidelde aanbod in stand en maak je je medeschuldig aan de erbarmelijke toestanden waarin de honden verkeren.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Wolfsblut schreef:
Alfilillo schreef:
Wolfsblut schreef:Met het aanschaffen van asielhonden, met name uit Roemenië houden we dierenbeulerij en corruptie in stand.

Als je je baseert op het artikel kun je de woorden 'met name' weglaten, want het gaat alleen over Roemenie.

Ik vond het zo'n bizar verhaal dat ik ben gaan lezen op het net. Ik begrijp dat het niet de EU maar de Roemeense overheid is die 250 euro aan gemeentes of asiels betaalt voor elke afgemaakte hond. Wat ik trouwens niet snap van jouw argument is waarom je geen Roemeense hond zou adopteren. Dan red je hem juist van een zekere dood.

20 jaar geleden heb ik 2 weken vertoeft in een buitenwijk van Boekarest, in zo'n depressieve Ceaucescu flat. De mensen daar gooiden hun vuilniszakken gewoon uit het raam. Je kunt je voorstellen hoe de omgeving eruit zag en de bendes straathonden die daar rond struinden. Die honden zijn echt een probleem, maar Roemeense dierenorganisaties pleiten voor een andere oplossing, zoals een uitgebreid castratieprogramma.
" Een petitie eist het einde van de EU-subsidies voor de dierenbescherming in Roemenië, waar ze blijkbaar misbruikt worden. De Roemeense gemeenten zouden € 250,- voor de “liquidatie van de hond” krijgen. Daarvan zou de hondenmepper € 50,- per hond krijgen, de rest zou bij de corrupte politici in de gemeenten terechtkomen."

Zelf wil ik geen hond uit Roemenië. Daarmee houd je het ongebreidelde aanbod in stand en maak je je medeschuldig aan de erbarmelijke toestanden waarin de honden verkeren.
Zoals het in door jouw genoemd artikel geformuleerd is, lijkt het alsof de EU direct 250 euro betaalt per afgemaakte hond. Ik vind wat dat betreft dit artikel duidelijker: http://www.dierennood.nl/Petitie-voor-m ... menie.html .

Maar nog steeds begrijp ik niet waarom je mede schuldig zou zijn aan de erbarmelijke omstandigheden van de honden in Roemenie als je er een adopteert. Er zijn ook bonafide dierenorganisaties en oprechte dierenactivisten in die landen. De stichting van bovenstaande link werkt overigens met organisaties in Portugal, Macedonie en Griekenland.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

hier is werkelijk alles langs gekomen,van herplaatshonden met én zonder stamboom,gedumpte honden,oude honden uit asiel en puppen,met stamboom en zonder stamboom en dan als laatste 3 zelf gefokte puppen gehouden.

ik vind puppies echt helemaal geweldig dus áls er een nieuwe hond bij zou komen zou mijn voorkeur een pup zijn,maar ja...er wordt nog weleens wat aangeboden en sommige honden kan ik dan weer niet in de situatie laten waar ze in zitten en als we dan een plek hebben dan worden plannen weer anders..

loopt hier altijd anders als we dachten te gaan doen.. :D
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Johnny Jones schreef:Als Noa en Tommy er niet meer zijn, mag er hier weer een wat grotere hond bijkomen. Dan zou ik kiezen voor een jonge hond met een scheutje herdershond uit het Spaanse asiel waarvoor ik honden opvang. Dit asiel wordt gerund door een Nederlander, in Nederland is een stichting gevestigd welke dit asiel ondersteunt. Allemaal heel transparant!
Even nieuwsgierig, welke zijn dit dan?
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Noa is de Mastin en Tommy de kruising flatcoat, allebei nog springlevend maar inmiddels aardig op leeftijd.
Ik moet toch eens zien de namen erbij te krijgen in mijn onderschrift..
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik denk dat ze wil weten wel asiel en welke stichting ?
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

fenneke schreef:Ik denk dat ze wil weten wel asiel en welke stichting ?
:LOL: dat dacht ik ook, maar nu wil ik ook weten hoe de Mechelaar en dat Markiesachtige hondje heten. :mrgreen:
Gr. Aniek

Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Alle 4 zijn ze als pup gekomen; 1 uit het asiel, 1 via een fokker en de laatste 2 via MP
Hierna komt er een volwassen herplaatser; waar vandaan maakt niet uit, ligt eraan wat er op mijn pad komt.
Of uit "mijn" asiel of via een stichting. Ben nu al tijdje verliefd op een hond bij la linea van peter maar kan en mag geen 3e hond en zag gelukkig dat hij eindelijk gereserveerd staat.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb 1 asielhond die als pup van 10 weken in het asiel werd gedumpt wegens niet zindelijk zijn, niet aan een lijntje mee kunnen lopen en piepte. de tollers zijn als pup bij mij gekomen waarvan twinkel bij mij is geboren.
ik val op een hond of niet ras, geen ras stamboom of stamboomloos, maakt mij niet uit. ik moet de hond leuk vinden en de hond moet in mijn roedel passen.
ellen
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Budkes schreef:
:LOL: dat dacht ik ook, maar nu wil ik ook weten hoe de Mechelaar en dat Markiesachtige hondje heten. :mrgreen:
:oohja: Hahaha! Het namaakmarkiesje is Digger, een kruising, Chihuahua, Yorkie, Pointer en Schnauzer uit Spanje :scratch: , de 'Mechelaar' is Foxy, een Cattledog :lol1:
Maar het asiel in Spanje is Animal in need, de Nederlandse stichting Second chance foundation!
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

dre schreef:

Dat is dan jammer, maar ik zocht een hond en niet de oplossing van een (maatschappelijk) probleem
Och, ik wil wel een combi van beide doen. Idealisme he. Een betere wereld willen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Wolfsblut schreef:
Alfilillo schreef:

:19: EJbron.

Jij wilt ook geen hond uit spanje of bulgarije, dus mier niet.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Een stok zoeken om mee te slaan, heet dat? :denken:

Edit: 'wie een hond wil slaan, vindt altijd wel een stok' :D
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Johnny Jones schreef:
Budkes schreef:
:oohja: Hahaha! Het namaakmarkiesje is Digger, een kruising, Chihuahua, Yorkie, Pointer en Schnauzer uit Spanje :scratch: , de 'Mechelaar' is Foxy, een Cattledog :lol1:
Maar het asiel in Spanje is Animal in need, de Nederlandse stichting Second chance foundation!
:lol1: Haha ja dat bedoelde ik, ga eens kijken!
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Alfilillo schreef:
Jonas26 schreef:Mede door dit forum gaat het geen rashond worden maar een buitenlandse pup of jonge hond.
Even vanuit nieuwsgierigheid: in welke zin heeft dit forum je keus beinvloed?
Diverse redenen :wink: Ik dacht altijd dat rashonden kerngezond waren maar via dit forum kwam ik er al snel achter dat dit vaak niet zo is. Van buitenlandse honden dacht ik altijd dat ze gedragsgestoord waren en-of ziek maar ook dat is meer niet het geval dan wel. Zorgvuldigheid is het woord in deze. Voor mij hoeft niet speciaal een hondje op de wereld gezet te worden als er elders miljoenen op een walgelijke manier kreperen.
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Jonas26 schreef:
Alfilillo schreef:
Jonas26 schreef:Mede door dit forum gaat het geen rashond worden maar een buitenlandse pup of jonge hond.
Even vanuit nieuwsgierigheid: in welke zin heeft dit forum je keus beinvloed?
Diverse redenen :wink: Ik dacht altijd dat rashonden kerngezond waren maar via dit forum kwam ik er al snel achter dat dit vaak niet zo is. Van buitenlandse honden dacht ik altijd dat ze gedragsgestoord waren en-of ziek maar ook dat is meer niet het geval dan wel. Zorgvuldigheid is het woord in deze. Voor mij hoeft niet speciaal een hondje op de wereld gezet te worden als er elders miljoenen op een walgelijke manier kreperen.
:ok:
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik ben door het forum juist overgestapt op rashonden ipv buitenlandertjes;)
Afbeelding
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

_Jules_ schreef:
Ik ben door het forum juist overgestapt op rashonden ipv buitenlandertjes;)
Dat kan en mag natuurlijk ook :mrgreen:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik heb altijd herplaatsers gehad en nu 2 rashonden vanaf pup. Mijn herplaatsers waren niet gezond en gingen vrij jong dood. Jigzy is daarmee wel een schot in de roos, gezonder krijg je ze niet. Mijn dure Akita is ook niet gezond. Ik zou hierna dus zeker voor een vuilnisbakje gaan. Uit het buitenland is zeker een optie, liefst een volwassen hond zodat je weet wat je in huis haalt.
Overigens moest ik Kiyoshi wel als pup nemen omdat Jigzy niet een van de makkelijkste is en anders de kans groot was dat het mis zou gaan. Zolang zij er is komt er ook geen huisdier bij.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

noekie schreef:Ben nu al tijdje verliefd op een hond bij la linea van peter maar kan en mag geen 3e hond en zag gelukkig dat hij eindelijk gereserveerd staat.
Welke? :lees: ik ben maar een beetje nieuwsgierig.. :mrgreen:
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Dom dom dom. Ik moet ook niet kíjken :oohja: . Door veertje :mep: (nouja okee, door het linkje dat ze plaatste en mijn nieuwsgierigheid) zo'n leukerd gezien :I: . Maar nee, ik heb nog genoeg werk aan die andere mormels. Zegt ze met verstand. Goffer wat een leuk ding.
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Ik hou van bepaalde rassen en daar koop Ik dan Een hond van ook voor het fokken. Dit kan Een jonge herplaatser zijn of Een pup. Ik vind pups van de mollosergroep echt heel makkelijk en geniet er ook met volle teugen van. Rottweilers zijn kleine duiveltjes als pup en vind Een oudere hond van dat ras stiekem wel fijner.
als Ik verliefd word op Een kruising oudere hond of pup ga Ik daar ook voor, als je Een klik hebt dan is dat gewoon heel fijn.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Valerie schreef:
noekie schreef:Ben nu al tijdje verliefd op een hond bij la linea van peter maar kan en mag geen 3e hond en zag gelukkig dat hij eindelijk gereserveerd staat.
Welke? :lees: ik ben maar een beetje nieuwsgierig.. :mrgreen:
Duque :I: :I:
Maar zag gisteren bij peter op zijn fb dat hij naar zijn nieuwe huis ging.
Dus hoef niet meer wekelijks te kwijlen bij zijn foto :cheer:
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Aan de ene kant hebben herplaatsers mijn voorkeur, maar als we nog eens een hond nemen, dan een niet verharende soort.
Bijvoorbeeld dwergpoedel of biewer terriër. En daar zijn vrijwel geen ongecompliceerde herplaatsers van.
Of een Yorkie kruising poedel bijvoorbeeld.

Trouwens helaas vind ik veel kleine kruisinkjes leuk, maar zijn bijna allemaal broodfok. Of buitenlandertjes die dan weer een verhaar vacht hebben.
Na Buster :schrik: :mrgreen: graag een wat minder grote haarbal :lol1:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Luca kwam als gewone pup, een marktplaats nestje :) Dumás als herplaatser met papieren. Hij was 1 jaar toen hij bij ons kwam en Csiva kwam als pup uit een buitenlands asiel. Onze volgende hond wordt een rashondpup. Het maakt mij allemaal niet heel erg veel uit, als de hond maar bij me past :)
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Zamunda schreef:Dom dom dom. Ik moet ook niet kíjken :oohja: . Door veertje :mep: (nouja okee, door het linkje dat ze plaatste en mijn nieuwsgierigheid) zo'n leukerd gezien :I: . Maar nee, ik heb nog genoeg werk aan die andere mormels. Zegt ze met verstand. Goffer wat een leuk ding.
Welke? :engel:

Ik heb nu een buitenlander (Roemeen), gekregen als volwassen hond. De volgende wordt een rashond, een pup. Beide heeft zo zijn voor- en nadelen. Toen ik Finn nam wilde ik een leuke en makkelijke hond die paste in mijn situatie toen (studerend en wonende met 5 meiden in een huis). De nadruk lag vooral op sociaal naar mens en dier. Ik vond het leuk om ermee te gaan trainen, maar had geen hoge verwachtingen of doelen (gelukkig maar :mrgreen: ). Nu wil ik een hond erbij waar ik mee kan gaan trainen en die dat waarschijnlijk zelf ook graag wil. Dan ga ik niet voor een buitenlander, omdat een (volwassen) buitenlander mij een te grote gok is qua trainingsmogelijkheden. Bovendien mis je dan toch al een paar jaar aan basis, wat ik jammer zou vinden. En ik wil geen buitenlandse pup. Daarom dus nu een raspup :wink:
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

veertje schreef:
Zamunda schreef:Dom dom dom. Ik moet ook niet kíjken :oohja: . Door veertje :mep: (nouja okee, door het linkje dat ze plaatste en mijn nieuwsgierigheid) zo'n leukerd gezien :I: . Maar nee, ik heb nog genoeg werk aan die andere mormels. Zegt ze met verstand. Goffer wat een leuk ding.
:mep:

Pippi :love: :oeps: .
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

En dan viel ik al op haar vanaf de foto's, maar dat filmpje...vrolijke pip :I:!

Maar nee. Kan niet.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik ga voor een herplaatser van het ras van mijn keuze en helaas zijn die er genoeg :(
ben stapel op puppen, maar geef liever een zoveelstehands hondje een goed tehuis.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Zamunda schreef:
veertje schreef:
:mep:

Pippi :love: :oeps: .
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

En dan viel ik al op haar vanaf de foto's, maar dat filmpje...vrolijke pip :I:!

Maar nee. Kan niet.
Ah Pippi!
Maar natuurlijk kan dat :pffff: Leuk racemonster erbij voor Willem :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”