Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje over zelfverzekerde reuen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Vraagje over zelfverzekerde reuen

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Gewoon effe nieuwsgierig of iemand me hier wijzer over kan maken. :-D

Jack komt vandaag een vreemde Golden Retrieverreu tegen, allebei wisten ze niet hoe stoer ze moesten kijken en ze liepen bijna op hun tenen om maar groter te lijken. :-D Staarten fier in de lucht, en ik was een beeeeetje bang dat het grommen zou worden, maar tijdens het benaderen begonnen ze allebei (heel hoog) te kwispelen. Vervolgens was het even (al kwispelend) beleefd snuffelen, en daarna negeerden ze elkaar compleet.

Nou heb ik al een hoop meegemaakt met Jack, maar dit was nieuw. :-D Wat ik er uit kon lezen was "Wij zijn allebei even cool en stoer, en we zijn gewoon te cool om moeilijk te doen." Klopt dat?

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Hier weet Eline alles vanhahaha. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

M@ri@nne schreef:Hier weet Eline alles vanhahaha. :mrgreen:
Doet Eline dat dan ook? Even arrogant snuffelen aan vreemde mannen en dan negeren?

:p: :p: :p:

Hanneke
M@ri@nne
Zeer actief

Kijk maar eens in de fotohoek naar de foto's van Nelson. ;)
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

M@ri@nne schreef:Kijk maar eens in de fotohoek naar de foto's van Nelson. ;)
Ik snap niet welke foto. Of ik kan hem niet vinden. :cry:

Hanneke
M@ri@nne
Zeer actief

Ik zie nu dat het niet is vast gelegd. ;)
Maar Eline weet er alles van. ;) :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hoog en stijf kwispelen is echt een agressiesignaal. Vaak zo duidelijk dat de honden liever het conflict uit de weg gaan en de benen nemen ...bij voorkeur met opgeheven hoofd! ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Hanneke2
Zeer actief

Eline* schreef:Hoog en stijf kwispelen is echt een agressiesignaal. Vaak zo duidelijk dat de honden liever het conflict uit de weg gaan en de benen nemen ...bij voorkeur met opgeheven hoofd! ;)
Aha! Weer wat geleerd!

Maar dat betekent dus dat het goed *kan* gaan, en uit de klauwen loopt zodra een van de twee van houding verandert? Of kunnen ze vanuit deze houding al op elkaar klappen?

Pfft, het is niks dat mijn ventje volwassen geworden is, maar ik vind het wel vermoeiend soms. Hij heeft (AFKLOPPEN!!) nog steeds niet gevochten, maar ik heb al wat reuen terug naar hun baas lopen vloeken als ze op Jack probeerden te gaan rijen, want dat pikt hij echt niet meer. :roll: En dan meteen nog een vraag: bij zo'n opdringerige reu laat ik Jack zitten en BLIJF ZIT!, terwijl ik de reu in kwestie stijf scheld en weg jaag. Het werkt, maar is het ook verstandig? Ik bedoel, ik steun hem dan wel.

Als het andersom is, als Jack etterig gaat lopen doen bij een andere reu, probeer ik hem eerst af te leiden, en werkt dat niet, dan word ik boos op hem. Aanlijnen en mee, en geen frolicje. :roll:

Hanneke
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Voordat ze klappen gaat de staart eerst kaarsrecht overeind staan en wordt er meestal vanuit die houding puur geintimideerd. Twee zulke dominante type's denken wel even twee keer na voordat ze gaan matten.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik zelden meemaak dat er vanuit die situatie echt gevochten word.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Hanneke2
Zeer actief

Eline* schreef:Voordat ze klappen gaat de staart eerst kaarsrecht overeind staan en wordt er meestal vanuit die houding puur geintimideerd. Twee zulke dominante type's denken wel even twee keer na voordat ze gaan matten.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik zelden meemaak dat er vanuit die situatie echt gevochten word.
Dankjewel, da's weer iets waar ik op kan letten.

Ik vind het trouwens wel verbazingwekkend hoe dat onderdanige lulletje van mij zich heeft ontwikkeld. Ik wist dat het wel in het ras zit dat de reuen als ze eenmaal volwassen zijn dominant gedrag kunnen vertonen, maar in deze mate... :roll:

Voorlopig knijp ik maar in mijn handjes dat hij zonder 1 hap zijn positie bevestigd krijgt. In zijn gelegenheidsroedel is Jack ook al opgeklommen tot tweede man (voorzover ik het kan beoordelen), en dat ook zonder maar een grommetje. Wow, misschien heb ik wel een geboren roedelleider in huis! :-D

Hanneke
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”