Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stichting Fokregistratie en Gezondheidsbeheer

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Re: Stichting Fokregistratie en Gezondheidsbeheer

Ongelezen bericht door Neeltje »

Kan er niet veel van vinden. Het zoveelste clubje dat er iets aan wil verdienen?? Meer nog de vraag, wie zitten hier achter?? Kan daar op de site niets van terugvinden en de pagina van tarieven is leeg......
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik vind de site ook wat wazig. Bovendien weet ik te weinig af van erfelijkheidsleer. Interessant vind ik het wel, maar om daar nou een discussie over aan te gaan, nee. Ik ga het topic wel volgen. Ik vind mensen zoals Marjoleine en wellicht nog enkelen met een professionele achtergrond hier dan weer uitermate geschikt voor.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Mizzsylver schreef:
Neeltje schreef:Kan er niet veel van vinden. Het zoveelste clubje dat er iets aan wil verdienen?? Meer nog de vraag, wie zitten hier achter?? Kan daar op de site niets van terugvinden en de pagina van tarieven is leeg......
Daarnaast vind ik het ontbreken van een openbare database een groot nadeel. Ik wil zelf dingen kunnen opzoeken en niet voor elke combinatiecheck 5 euro betalen.
Waar gaat het ze nou om, gezondere honden of geld?
Wat denk je?
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mizzsylver schreef:
Neeltje schreef:Kan er niet veel van vinden. Het zoveelste clubje dat er iets aan wil verdienen?? Meer nog de vraag, wie zitten hier achter?? Kan daar op de site niets van terugvinden en de pagina van tarieven is leeg......
http://www.fokregistratie.com/tarieven.htm Tarieven staan hier, de nieuwe site werkt nog niet naar behoren.
Ik heb geïnformeerd naar de voorwaarden voor dat QA certificaat. Kon geen antwoord op gegeven worden. Op de vraag of mijn nest in aanmerking zou komen hypotetisch gezien moest binnen het bestuur over overlegd worden. Ik wacht nog steeds op antwoord.
Op Facebook is door de oprichtster gezegd dat pups met een koopcontract van hun, welke gemaakt?/gecontroleerd is door Dier en Recht, de fokker daarvan niet aangeklaagd kan worden door Dier en recht.

Ik zie de meerwaarde van deze club niet, als je het fokreglement leest is het niet anders dan die van de raad van beheer, misschien zelfs wel soepeler.

Het gevaar en het nadeel vind ik dat als er fokkers van fci rassen zijn die met deze club gaan samenwerken, dat die nakomelingen niet meer beschikbaar zijn voor de fci stamboomfok en daarmee verklein je juist de populatie/genenpool.

Daarnaast vind ik het ontbreken van een openbare database een groot nadeel. Ik wil zelf dingen kunnen opzoeken en niet voor elke combinatiecheck 5 euro betalen.
Waar gaat het ze nou om, gezondere honden of geld?
Klinkt wel een beetje dreigend dat met hun koopcontract je niet aangeklaagd kan worden. :mann:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Als ik QA certificaat hoor, hoeft t al niet meer. Als ik iets geleerd heb is het wel dat QA niets te maken heeft met kwaliteit en alle smet regels en procedures. Als je die maar volgt is t allemaal prima, wat de uitkomst verder ook is. Nee bedankt
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik vind het vooral een baggersite. Ik haat bewegende achtergronden ;)
_Spiza
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Parson Russell Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Spiza »

Als er op de hoofdpagina van de website 2 knoppen staan met 'doneren', het lettertype is van een werkstuk van een meisje uit groep 8 en de site er verder uit ziet alsof ze er een halve zaterdag middag aan besteed hebben.
Dan heb ik niet eens de neiging om de inhoud serieus te lezen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”