Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Iemand ervaring met Orijen?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Iemand ervaring met Orijen?
Ik had de laatste tijd brokken Eukanuba kip, wat mijn honden wel aten, maar niet om over naar huis te schrijven. Van mijn zus kreeg ik laatst een zakje Orijen Red Meat, wat er wel als zoete koek in ging. Het schijnt één van de beste brokkenmerken te zijn. Ik zit er nu over te denken om over te stappen. Heeft hier iemand ervaring met Orijen? Zo ja, goede of slechte? Dank alvast...
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Iemand ervaring met Orijen?
Ja het is inderdaad een heel goed merk, maar ook best prijzig.
Ik vind dit wel een goede website om de verschillende brokken te vergelijken: http://www.voerwijzer.com/
Ik vind dit wel een goede website om de verschillende brokken te vergelijken: http://www.voerwijzer.com/
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik heb het een tijdje gegeven, maar Mila deed het er niet zo goed op. Zij doet het beter op een brok met ook wat koolhydraten (rijst of aardappel), anders wordt ze snel mager en heeft ze beduidend minder energie. Maar dat ligt aan Mila dus en doet verder niets af aan de kwaliteit van de brokken. Ze vond het ook erg lekker.
Voor katten heb je ook brokjes van Orijen en mijn katten zijn totaal niet kieskeurig, maar de Orijenbrokjes vinden ze niet echt lekker.
Voor katten heb je ook brokjes van Orijen en mijn katten zijn totaal niet kieskeurig, maar de Orijenbrokjes vinden ze niet echt lekker.

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Ongeveer 10% van de honden vind ik het er niet goed op doen. De verdenking ligt bij het hoge eiwitgehalte en de kleine hoeveelheid die ze er van eten. Ruige vacht, veel poep, onrustige ontlasting, jatten, algemeen net niet lekker in de vel. Ik adviseer het mensen dus zelden. Maar het is altijd te proberen, op zich zou het heel goed voer moeten zijn. Alleen stevig te hoog geprijst voor wat je krijgt.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Shib had met Orijen gigantische hopen ontlasting.
Op andere graanvrije brokken heeft hij dat niet. Ik vind zelf Purizon een goede, graanvrije brok. En is ook beter betaalbaar dan Orijen. Gewoon te bestellen bij Zooplus.
Op andere graanvrije brokken heeft hij dat niet. Ik vind zelf Purizon een goede, graanvrije brok. En is ook beter betaalbaar dan Orijen. Gewoon te bestellen bij Zooplus.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
- Zeer actief
Hmmmmm.... De brokkenvergelijker is positief, maar jullie niet bepaald. Ik heb gister een klein zakje gekocht, want moet iets kiezen, maar misschien toch niet de beste keus. Nu meng ik eukanuba en orijen. Alfil ging meteen perfect, goeie poep en voor het eerst eet hij alles op (ben het zo niet gewend dat ik bang ben dat hij niet genoeg krijgt). Lily had eerst idd veel en mousse achtige poep, maar dat is nu genormaliseerd. En ze vindt het heerlijk. Prijs is wel een struikelblok. En de vraag isof graan niet of juist wel goed is....
- DeDiana
- Zeer actief
Dat is echt per hond verschillend. Als jouw honden het er goed op doen (qua energie, ontlasting, vacht, etc.) dan is het voor hen dus een prima brok. Het is in ieder geval een kwaliteitsbrok en dat Mila het er niet zo goed op doet, ligt zoals gezegd echt aan Mila en niet aan de brok. Op Purizon en Taste of the Wild doet Mila het ook niet goed, wel op brokken met een iets lager percentage vlees en wat meer koolhydraten. Ik geef haar om die reden ook een flinke hand rijst of havermout bij de kvv.
- janeway
- Zeer actief
geen ervaring met Orijen. Maar Acana. Is wat goedkoper dan Orijen. Mijn hond van een half jaar doet het er goed op.
- krullie
- Zeer actief
orijen en acana eet mijn hond helaas niet.
de purizon is hij gek op..dus purizon maar...
de purizon is hij gek op..dus purizon maar...
-
- Vaste gebruiker
Hier positieve ervaringen met Orijen. Wordt altijd met smaak gegeten (ook de laatste portie uit een zak) en hij doet het er verder goed op. Ook Purizon en Taste of the Wild geprobeerd. Vond hij ook lekker, maar zijn ontlasting was daarbij niet goed.
- mito
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
- Aantal honden: 3
-
- geregistreerd lid
Ik heb dit voer in het begin ook gegeven, echter zoals mijn voorgangers al aan hebben gegeven.. ik vind het vrij duur, wat op zich niets uitmaakt alleen dan moeten ze het er verder wel goed op doen. En dat was ook niet echt het geval dus die zak heb ik aan de dierenvoedsel bank geschonken.
Ik voer nu voornamelijk vers vlees en barf (van Natuur en Dier) en geperste brokken. (van mezelf)
Ik voer nu voornamelijk vers vlees en barf (van Natuur en Dier) en geperste brokken. (van mezelf)

-
- Zeer actief
Dank voor alle reacties! Ik ga het gewoon eens proberen. In eerste instantie blijf ik nog even Eukanuba en Orijen mengen (tot de zak Eukanuba leeg is), en daarna 100% Orijen. Ik vind het vreemd dat Alfil en Lily nu hun bak leeg eten (hebben ze nooit gedaan met 100% Eukanuba), en daarna nog honger lijken te hebben, want steeds als ik naar de keuken loop, komen ze achter me aan. Kan het zijn dat Orijen een minder vol gevoel geeft? Ze zijn niet afgevallen trouwens.
(Wat betreft vers vlees: dat is hier niet te krijgen. En het is ook heel duur heb ik begrepen...)
(Wat betreft vers vlees: dat is hier niet te krijgen. En het is ook heel duur heb ik begrepen...)
- Domor
- Zeer actief
Hongerigheid is inderdaad een bekende kwaal van orijen (vandaar het jatten, 2 yorkies die dit gedrag vertoonden hadden dat daarvoor niet gedaan, terwijl ze nu opeens van alles jatten. Inclusief chocolade).
-
- Zeer actief
Waar ben jij op over gestapt na de Orijen?Domor schreef:Hongerigheid is inderdaad een bekende kwaal van orijen (vandaar het jatten, 2 yorkies die dit gedrag vertoonden hadden dat daarvoor niet gedaan, terwijl ze nu opeens van alles jatten. Inclusief chocolade).
- Domor
- Zeer actief
Renske vers. Maar onze hond (kruising schnauzer x maltezer) kreeg weer jeuk, dat lag niet specifiek aan dit voer. De ruige vacht en veel ontlasting had hij wel, maar zolang hij jeukvrij bleef op Orijen was dat van ondergeschikt belang.
De 2 yorkies zijn overgegaan op ik dacht Bandit KVV, omdat één van de twee ook serieuze ontlastingsproblemen had (zo waren ze al op Orijen uitgekomen).
Onze andere eigen honden krijgen Nutro Choice lam en rijst. Daar doen ze het goed op en het is betaalbaar. Ook de poedels eten het met periodes goed (de rest van de tijd gaat er echt alleen natvoer in). Maar Acana is ook goed.
De 2 yorkies zijn overgegaan op ik dacht Bandit KVV, omdat één van de twee ook serieuze ontlastingsproblemen had (zo waren ze al op Orijen uitgekomen).
Onze andere eigen honden krijgen Nutro Choice lam en rijst. Daar doen ze het goed op en het is betaalbaar. Ook de poedels eten het met periodes goed (de rest van de tijd gaat er echt alleen natvoer in). Maar Acana is ook goed.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Net DeDiana schreef, mijn honden hebben koolhydraten nodig. Ze deden het daarom ook niet echt goed op Orijen en Oscar vond het niet lekker. Daarnaast vind ik het belachelijk duur
Mijn kat heeft het 2jr gehad, uiteindelijk weer terug gezet naar Almo Nature omdat zijn vacht verslechterde.
Ik zou het gewoon uitproberen als ik jou was, ze vinden het in elk geval lekker zei je. Pas na een week of 8 zie je het volledige effect van de brok. Mochten ze het er toch niet goed op doen, kan je altijd weer overstappen.

Mijn kat heeft het 2jr gehad, uiteindelijk weer terug gezet naar Almo Nature omdat zijn vacht verslechterde.
Ik zou het gewoon uitproberen als ik jou was, ze vinden het in elk geval lekker zei je. Pas na een week of 8 zie je het volledige effect van de brok. Mochten ze het er toch niet goed op doen, kan je altijd weer overstappen.
- Domor
- Zeer actief
Bij katten heb ik geen klachten over Orijen gehoord. Mijn ervaringen zijn puur bij honden.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Geen ervaring met Orijen, maar je hebt kans dat de brok die ze nu zo lekker vinden, over een tijdje weer met moeite naar binnengaat als het gewoonte is geworden 

-
- Zeer actief
Ga het gewoon uitproberen inderdaad. Ik moet toegeven dat ik een beetje ongeduldig ben om het perfecte voer te vinden, want dan kan ik een grote zak kopen via internet en dan is het zoveel goedkoper. Nu durf ik dat nog even niet. Als dit zakje op is, ga ik ook eens Acana en Taste of the Wild proberen. Purizon hebben ze niet bij de dierenwinkel en in Nutro Choice vind ik vrij weinig vlees zitten. Dank nogmaals voor alle reacties!
- DeDiana
- Zeer actief
Acana bevalt hier dan wel weer heel goed, al mijn honden doen het daar uitstekend op. Ook Greenwoods gaat hier heel goed. Gelukkig heb ik dus twee merken kunnen vinden waar al mijn honden het goed op doen, zodat ik niet voor verschillende honden apart voer hoef aan te schaffen.
-
- Zeer actief
Zak orijen inmiddels op. Goede ervaringen. Ze vinden het lekker, niet teveel goede nauwelijks stinkende poep en ze hebben energie.
Ter vergelijking nu een zak taste of the wild gekocht. Daar zit wat aardappel in, maar wellicht is dat juist goed. En stukje goedkoper. (Bovendien zei de verkoper dat de hond van messi ook dit voer krijgt. Dan moet het wel qalité zijn toch?
Acaba is hetzelfde als orijen, alleen de verhouding vlees/groente is 60/40 ipv 80/20. Het is goedkoper, maar je moet er meer van geven. Denk dat het uiteindelijk op hetzelfde neerkomt.
Ter vergelijking nu een zak taste of the wild gekocht. Daar zit wat aardappel in, maar wellicht is dat juist goed. En stukje goedkoper. (Bovendien zei de verkoper dat de hond van messi ook dit voer krijgt. Dan moet het wel qalité zijn toch?

Acaba is hetzelfde als orijen, alleen de verhouding vlees/groente is 60/40 ipv 80/20. Het is goedkoper, maar je moet er meer van geven. Denk dat het uiteindelijk op hetzelfde neerkomt.