Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorbijganger zwaargewond bij aanval agressieve hond in Nisp

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Cairo_
Zeer actief

Voorbijganger zwaargewond bij aanval agressieve hond in Nisp

Ongelezen bericht door Cairo_ »

15 september 2016
NISPEN - Een man is donderdagochtend zwaargewond geraakt bij een aanval van een hond in de Hollands Diepstraat in Nispen.

De agressieve hond, een Mastín Español, wist over het tuinhek te springen en viel vervolgens de voorbijlopende man aan.

Het slachtoffer heeft zware verwondingen opgelopen, voornamelijk aan de arm.
De man ligt momenteel in het ziekenhuis en moet meerdere operaties ondergaan.

De politie heeft in eerste instantie de hond niet in beslag genomen.
Na tussenkomst van de dierenpolitie is er toch een onderzoek ingesteld.
Samen met de gemeente wordt overlegd wat er met de hond moet gebeuren.

Het slachtoffer heeft vanwege zijn toestand nog geen aangifte kunnen doen.
http://www.bndestem.nl/regio/roosendaal ... _term=free
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: Voorbijganger zwaargewond bij aanval agressieve hond in

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Jeetje wat een nachtmerrie :ugh: loop je daar even nietsvermoedend. Vreemd dat ze de hond niet meteen in beslag hebben genomen bij zulke ernstige verwondingen..
Brindlecardi
Zeer actief

Nanna schreef:Koop je een agressieve waakhond en dan zet je een knullig hekje neer waar zelfs zo'n zware joekel overheen kan springen :piew:
Tsja het is zeker niet de eerste die zegt 'Neuh mijn hond springt niet over dat hekje hoor'.
Kijk maar naar het verhaal met de rottweilers en de peuter. Hier in de buurt hadden we ook een agressieve DH reu. Stond altijd helemaal uit zijn plaat te gaan op een hekje van een meter hoog... :ugh:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Marij op BN de Stem schreef:Jammer dat het in het artikel anders staat vermeld dan hoe het is gegaan. Hoezeer ik het gebeuren ook betreur, deze man is al vaker gevraagd om de hond met rust te laten. Hij stond hem regelmatig wat te plagen. Het dier is niet van zijn terrein afgeweest, jammer dat het nu zo moet gaan

Het trieste van dit verhaal is,dat deze hond twéé stalen platen in zijn heupen heeft, en nog aan het revalideren is, hij kan onmogelijk over de omheining zijn gesprongen! Hij kan zonder hulp niet in een auto komen. De hond was nog gewoon op eigen terrein toen het gebeurd is.
Nuanceert het verhaal nogal. Al ben ik wel van mening dat je er (in veel gevallen) voor moet zorgen dat voorbijgangers gewoon niet bij je hond kunnen komen als je er niet bij bent (plus zorgen dat de hond écht niet de straat op kan ontsnappen uiteraard). In dit geval werd deze hond schijnbaar vaker door een voorbijganger 'geplaagd', dan zorg je toch dat dat niet meer kan gebeuren?
Brindlecardi
Zeer actief

Zamunda schreef:
Marij op BN de Stem schreef:Jammer dat het in het artikel anders staat vermeld dan hoe het is gegaan. Hoezeer ik het gebeuren ook betreur, deze man is al vaker gevraagd om de hond met rust te laten. Hij stond hem regelmatig wat te plagen. Het dier is niet van zijn terrein afgeweest, jammer dat het nu zo moet gaan

Het trieste van dit verhaal is,dat deze hond twéé stalen platen in zijn heupen heeft, en nog aan het revalideren is, hij kan onmogelijk over de omheining zijn gesprongen! Hij kan zonder hulp niet in een auto komen. De hond was nog gewoon op eigen terrein toen het gebeurd is.
Nuanceert het verhaal nogal. Al ben ik wel van mening dat je er (in veel gevallen) voor moet zorgen dat voorbijgangers gewoon niet bij je hond kunnen komen als je er niet bij bent (plus zorgen dat de hond écht niet de straat op kan ontsnappen uiteraard). In dit geval werd deze hond schijnbaar vaker door een voorbijganger 'geplaagd', dan zorg je toch dat dat niet meer kan gebeuren?
Dat verhaal wordt daaronder trouwens wel weer weerlegt.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
Kruimel53 schreef:
Nou, dat dus. Doe dat beest in een deugdelijk omheinde achtertuin en zorg dat er niemand bij kan. Hou 'm anders binnen.
Je houdt altijd volk dat het wel...eh....stimulerend vindt als Monster als een bezetene tekeergaat.
Klopt.
Maar dan zorg je dat je "monster" niet meer kan worden gepest.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ranetje schreef:
Nanna schreef:
Kruimel53 schreef:
Nou, dat dus. Doe dat beest in een deugdelijk omheinde achtertuin en zorg dat er niemand bij kan. Hou 'm anders binnen.
Je houdt altijd volk dat het wel...eh....stimulerend vindt als Monster als een bezetene tekeergaat.
Klopt.

Ja. En toch kan ik me voorstellen (zou het bericht hier boven kloppen) dat je als eigenaar vindt dat de pester zich maar lekker moet gedragen en met z'n domme klauwen van je erf af moet blijven.
Eigen schuld, dikke bult.
Is het ook, alleen helaas ten koste van de hond.

:oeps: Mastins ook al pikverlengende monsters? Ken ze (stichtinghondjes) alleen als hond sociale grote sufferds.
Juist geen vervaarlijk schuimbekkende gilherders.
Maar ja, wel een waakhond op eigen terrein.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Hier vorige keer rond uur of 10 nog een krantenbezorger die het nodig vond om richting de buurhonden die achter het voordeurhek zaten als een idioot tekeer te gaan terwijl hij de krant kwam brengen. Ik dacht eerst dat het passerende jongeren waren die gewoon druk gilden, maar het bleek dus de krantenbezorger :roll:
Ik kan me wel voorstellen dat honden daar op reageren, alle honden in dit blokje waren trouwens direct "wakker" met dank aan de krantenjongen. En eerlijk gezegd denk ik dat als ik net toevallig de deur uitstap en een gillend figuur komt in het donker het hekje in onverwachts dan vrees ik dat er hier ook twee wat heftiger reageren, de kleine én de grote.
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

dagmar88 schreef:
ranetje schreef:
Nanna schreef:
Kruimel53 schreef:
Klopt.

Ja. En toch kan ik me voorstellen (zou het bericht hier boven kloppen) dat je als eigenaar vindt dat de pester zich maar lekker moet gedragen en met z'n domme klauwen van je erf af moet blijven.
Eigen schuld, dikke bult.
Is het ook, alleen helaas ten koste van de hond.
Ik ook. Het had natuurlijk niet mogen gebeuren, maar kom op. Je moet toch zelf ook een retard zijn om een dergelijke hond te blijven treiteren.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Nanna schreef:Het zijn ALTIJD mannen. Van die jammere figuren die vinden dat ze wat te bewijzen hebben en voorts een grote terreinhond uit gaan staan dagen. :roll:
" kijk eens mamma, hoe stoer ik ben"

Een vrouw zal dat nog niet in haar kop halen. Die hebben wel wat beters te doen.
Nou ik help je uit de droom, gisteren op FB als reactie op de eventuele spons hier in de buurt meerdere reacties van vrouwelijke bazen die de foto's van hun staffs en kruising pitbulls neerzetten met de opmerkingen erbij dat ze de dader wel in aanraking wilden laten komen met de kaken van hun honden :19:
Ik zit in het verkeerde topic haha
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Nanna schreef:Het zijn ALTIJD mannen. Van die jammere figuren die vinden dat ze wat te bewijzen hebben en voorts een grote terreinhond uit gaan staan dagen. :roll:
" kijk eens mamma, hoe stoer ik ben"

Een vrouw zal dat nog niet in haar kop halen. Die hebben wel wat beters te doen.

Die dame met Bokito destijds was ook niet van de helderste... ;) Maar ik geloof niet dat het uit stoerdoen was, toen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ranetje schreef:
Nanna schreef:
Kruimel53 schreef:
Klopt.
Mijn buurvrouw heeft en volwassen zoon die regelmatig lansg komt en dat ook heel erg leuk vond om de honden op te jutten- ( toen nog Baco, en DUcain, Baco geloofde het wel maar DuCain was dooe het raam gegaan als hij de kans kreeg- door die etter) ik heb hem dat ik verplicht was om zijn moeder overpad te verlenen maar dat hij niet meer welkom was en als hij ze op straat tegen kwam dan moest hij niet miepen :Q: het was wel over denk dat ik nog beuze overkwam. mensen zijn gek af en toe :help: knetter gek
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
ranetje schreef:
Nanna schreef:
Kruimel53 schreef:
Klopt.
Maar dan kan ie ook niet als een bezetene tekeergaan :engel:
Dat tekeer gaan vond die man leuk die gegrepen is, niet de baas in dit geval ........ dat bedoelde ik :F:
Dus dan leer je dat die man af zoals S@ndr@ heeft gedaan, of je zorgt dat je hond veilig is (achtertuin of iets dergelijks waar die idioot niet kan komen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Blafke
Actief

Ongelezen bericht door Blafke »

Vroeger bij mijn ouders hadden wij een foxterrier.
Die wilde uit nieuwsgierigheid nog wel eens zijn neus onder de poortdeur door schuiven.
De buurjongen vond het altijd nodig om een paar keer tegen de neus aan te schoppen en de hond te treiteren. En toen de hond eens een keer de kans had heeft hij die buurjongen ook gebeten. Niet hard maar het getreiter van de buurjongen was wel over.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Wij hadden in Vogelenzang ook zo'n treiterbuurkind. Gezien Orson hebben we van onze tuin toen een vesting gemaakt om dat jong buiten te houden.
Hij treiterde nog wel maar goed daar waren we dan altijd bij als het om de honden ging.
Tot hij een keer mijn nichtje die bij ons logeerde buiten treiterde en zij huilend naar mijn zoon toe liep waarna het treiterjong tegen diens vuist opliep :mrgreen: wat er wel toe geleid heeft dat w enooit gene last meer van hem hebben gehad.
Had ik dat maar eerder geweten :engel:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Leanne
Zeer actief

Tineke schreef:waarna het treiterjong tegen diens vuist opliep :mrgreen:
10 x zeker :F:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Leanne schreef:
Hopelijk wel :mrgreen: .
Mijn zoon is echt een lieverd en lijkt qua drift in niets op zijn moeder maar echt op zijn vader ,die krijg je ook niet kwaad.
Maar als je ze dan kwaad hebt weten te krijgen berg je dan maar.
Het treiterjong was echt een enorme dierenbeul en dat ergerde mijn zoon al wel.
Een bepaalde tijd van het jaar zaten er altijd heel veel slakken in de tuin en buurt en dan zette mijn zoon die van het looppad aan de kant en treiterjong ging ze dan, als hij dat gezien had, expres vertrappen zodat mijn zoon dat hoorde kraken.
Dat soort rotstreken had hij. Met nichtje ging het om een muisje welke hij gevangen had en die hij voor haar ogen dood maakte om haar te pesten.
Zij raakte daarop overstuur en zoon boos waarop de vuist tevoorschijn kwam :engel:
Was wel effectief want we hebben nooit geen last meer van hem gehad.
Dat jong had alles in zich om een psychopaat te worden , was laat zindelijk en laat met praten (volgens zijn moeder) en een dierenbeul , vandaar dat wij hem steevast Ted Bundy noemde :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
blondie
Zeer actief

Eng hé dat soort kinderen. Ik had er ook 1 in de straat. Die had de golden al behoorlijk pijn gedaan in de flat (als de eigenaren niet keken of net even weg waren), en altijd ook maar richting mijn honden komen en ik vertrouwde dat kind voor geen meter.
Ook bij mijn hekje komen staan e.d.
Finn heb ik op afstand eens maar een Luid commando gegeven (en dat deed hij heel eng altijd, blaffen met ontblote tanden), toen was het ventje even geschrokken en hield wat meer afstand.
Maar dat was ook zo'n raar jong, stenen gooien naar jonge eendjes en zo.. ben er toen ook al achter aan gegaan. Idioot kind. En later had hij een jong meisje misbruikt en bleek tijdelijk dus elders te verblijven, ik vond het toen al zo rustig.

Maar bij dat soort types moet je extra voorzichtig zijn als het gaat om je eigen kinderen of om je eigen dieren. Had hij gedaan als wat hij bij de golden deed, dan had hij aan mijn ene hond zeker en ik denk uiteindelijk bij mijn teefje ook een slechte gehad, maar goed dan ben ik als eigenaar de verantwoordelijke en je bent je honden kwijt.

Maar er bestaan vreselijk irritante mensen die doorgaan tot het uiterste en daar wil ik mijn honden niet aan blootstellen. Of ze krijgen een trauma, of ze komen voor zichzelf op met alle gevolgen van dien, dat is de reden dat ik ze niet onbeheerd in de voortuin wil laten eerlijk gezegd.
Leanne
Zeer actief

Tineke schreef:
Leanne schreef:

Dat jong had alles in zich om een psychopaat te worden
Jeetje :eek: nou zeg dat. Wat een gedrag zeg.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”