Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

toch niet zindelijk?!?!?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Patrol
Zeer actief

toch niet zindelijk?!?!?

Ongelezen bericht door Patrol »

Enige tijd terug heb ik een topic gemaakt over het feit dat onze hond ´s nachts vastligt, omdat ze anders in de gang poept! Eigenlijk ging het toen heel goed,maar ja.......

Vlak voor onze vakantie plaste ze zomaar in de gang, terwijl ze echt net uit was geweest en wij ook in de buurt waren. Ook bij andere mensen thuis plast ze vaak ergens, maar dan ruikt ze vaak wel iets.

Vandaag kwam ik thuis en ligt er weer een plas in de gang!! Dat heeft ze echt al in tijden niet gedaan........

Hoe en wat moet ik doen om haar ´echt´ zindelijk te krijgen?

Oh ja, over de zindelijkheid bij het oppasadres in onze vakantie zullen we het helemaal maar niet hebben :jank: :jank: . De eerste vier dagen gingen goed, maar daaarna heeft ze alles eronder gepoept en plast....
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Re: toch niet zindelijk?!?!?

Ongelezen bericht door Dingo »

Patrol schreef:Enige tijd terug heb ik een topic gemaakt over het feit dat onze hond ´s nachts vastligt, omdat ze anders in de gang poept! Eigenlijk ging het toen heel goed,maar ja.......

Vlak voor onze vakantie plaste ze zomaar in de gang, terwijl ze echt net uit was geweest en wij ook in de buurt waren. Ook bij andere mensen thuis plast ze vaak ergens, maar dan ruikt ze vaak wel iets.

Vandaag kwam ik thuis en ligt er weer een plas in de gang!! Dat heeft ze echt al in tijden niet gedaan........

Hoe en wat moet ik doen om haar ´echt´ zindelijk te krijgen?

Oh ja, over de zindelijkheid bij het oppasadres in onze vakantie zullen we het helemaal maar niet hebben :jank: :jank: . De eerste vier dagen gingen goed, maar daaarna heeft ze alles eronder gepoept en plast....
Hoe oud is Patrol?
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Patrol
Zeer actief

Re: toch niet zindelijk?!?!?

Dingo schreef: Hoe oud is Patrol?
Patrol is ruim 2,5 jaar. Ze heeft de eerste tijd van haar leven bij Fokkers in kennels gezeten en is uiteindelijk bij ons terecht gekomen. De fokker die haar ´verhandeld´ heeft vertelde erbij dat ze waarschijnlijk niet helemaal zindelijk was, maar ja hij vertelde wel meer dingen die ook niet klopte en de eerste week dat ze bij ons was heeft ze niks in huis gedaan, daarna begon de a-zindelijkheid!
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

Misschien toch weer van voor af aan beginnen met zindelijk maken??
Wat moet ik me voorstellen bij het feit dat je Patrol vast hebt liggen s'nachts???
AfbeeldingAfbeelding
Patrol
Zeer actief

Dingo schreef:Misschien toch weer van voor af aan beginnen met zindelijk maken??
Wat moet ik me voorstellen bij het feit dat je Patrol vast hebt liggen s'nachts???
Ze ligt met haar riem vast. Op die manier is ze namenlijk ´s nachts wel zindelijk, want ze bevuild haar eigen mand natuurlijk niet.

Als ik haar ´s ochtends uitlaat is het geen questie dat ze heeeeel nodig moet, want ze plast pas als we in het weiland zijn, terwijl ze dan onze hele tuin en oprit over is geweest, plekken waarvan ze weet dat ze daar ook gewoon kan en mag plassen.

Waarom plast ze dan toch soms ´zomaar´ in huis??
Afbeelding
-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

Ze ligt met haar riem vast. Op die manier is ze namenlijk ´s nachts wel zindelijk, want ze bevuild haar eigen mand natuurlijk niet.

Misschien kun je inplaats van haar met die riem vast te leggen haar in een Bench doen ( En nu niet iedereen over van GEEN bench Beginnen :mrgreen: ) , maar persoonlijk vind ik het niet veilig haar aan die vast te legggen zonder dat je er zelf bij bent.

Wat betrefd het plassen kan ik je niet helpen helaas :?
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Deed ze in die kennel waar ze zat bij de vorige eigenaar ook haar behoefte? Is ze daar op een normale manier zindelijk gemaakt en werd ze regelmatig (4-5 keer per dag voor een volwassen hond) uitgelaten?
Dingo
Zeer actief

Ik zou dus opnieuw beginnen, en Patrol zeker niet vastleggen..Ik weet niet hoeveel bewegingsvrijheid Patrol nu heeft, maar het lijkt me geen gezonde situatie ;)
AfbeeldingAfbeelding
Patrol
Zeer actief

sypke schreef:Deed ze in die kennel waar ze zat bij de vorige eigenaar ook haar behoefte? Is ze daar op een normale manier zindelijk gemaakt en werd ze regelmatig (4-5 keer per dag voor een volwassen hond) uitgelaten?
Ik weet dat dus niet! Maar na alle waarschijnlijkheid werd ze nooit of bijna nooit uitgelaten en deed ze dus al haar behoeften in haar kennel.... maar ja zeker weten doe ik dat niet......

Misschien dat het volgende jullie ook wat zegt:

Afgelopen zomer is ze bij ons gekomen en was het mooi weer dus waren we de hele dag buiten. Patrol dus ook! Vaak als ik dan via de schuur naar binnen liep, dan zag ik dat Patrol in de schuur geplast had.... terwijl ze 6000 m2 tuin tot haar beschikking had.......... Plaste ze dus toch binnen in de schuur...... :U Waarom???
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

Dingo schreef:Ik zou dus opnieuw beginnen, en Patrol zeker niet vastleggen..Ik weet niet hoeveel bewegingsvrijheid Patrol nu heeft, maar het lijkt me geen gezonde situatie ;)
en waarom mag ik haar dan niet vastleggen?? Op die manier poept en plast ze ´s nachts niet in huis en we waren al zover dat ze het twee keer ´s nachts heeft aangegeven door te gaan piepen..... Aangezien vrouwtje op 1,5 meter ligt ( wel muur er tussen :mrgreen: ) heb ik haar toen naar buiten gedaan en daarna ging ze weer vrolijk verder slapen...

Dus zover zijn we al wel!
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

Patrol schreef:
Dingo schreef:Ik zou dus opnieuw beginnen, en Patrol zeker niet vastleggen..Ik weet niet hoeveel bewegingsvrijheid Patrol nu heeft, maar het lijkt me geen gezonde situatie ;)
en waarom mag ik haar dan niet vastleggen?? Op die manier poept en plast ze ´s nachts niet in huis en we waren al zover dat ze het twee keer ´s nachts heeft aangegeven door te gaan piepen..... Aangezien vrouwtje op 1,5 meter ligt ( wel muur er tussen :mrgreen: ) heb ik haar toen naar buiten gedaan en daarna ging ze weer vrolijk verder slapen...

Dus zover zijn we al wel!
Omdat je daar het probleem niet mee oplost, je verplaatst het. Bovendien kan het ook nog gevaarlijk zijn. Zoals ik al eerder heb gezegd, ik zou opnieuw beginnen met zindelijk maken, vooral s' nachts dus, door er een aantal keren per nacht uit te gaan, en haar gewoon los te leggen...
AfbeeldingAfbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Of een bench proberen. Er zijn benches te huur; als je wilt kan ik je het adres geven van een winkel die ze verhuurt zodat je eerst kunt proberen of het werkt voordat je er een koopt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Ik ben het met de mensen eens die zeggen doe de hond in een bench want dit is echt veiliger dan aan een lijn. Als ik denk wat er met de hond kan gebeuren als hij aan de lijn zit. En ook zou opnieuw beginnen met zinnelijkheid training. Succes.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik denk dat het weinig zin heeft je nog eens te zeggen dat het vastleggen echt heel gevaarlijk kan zijn, want dat is al eerder door meerdere mensen in een vorig topic van je gezegd. Ik ben geen voorstander van een bench, maar ik dit geval zie ik toch liever een hond in een mand in een bench dan vastleggen aan de riem. Verder zou ik ook overnieuw beginnen, maar ik denk dat er misschien ook wel stress bij komt kijken bij haar.
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

Hartelijk dank voor jullie reacties.

Het opnieuw zindelijk maken door er ´s nachts ook uit te gaan met haar heb ik natuurlijk al geprobeerd, maar ik ben een half uur verder, het hele dorp door geweest en dan heeft ze misschien een enkel plasje gedaan, maar nog steeds niet gepoept. En Patrol blijft vrolijk heen en weer springen en gek doen...... Vervolgens komen we thuis, vrouwtje gaat in bed en dan ligt er vijf minuten laten wel een poepje.... in de gang.

Ik denk dus dat ze een slechte ervaring heeft gehad met poepen en dat ze dus niet goed durft......Eigenlijk wat Hutsje zegt, Stress of zo iets.

We gaan haar dit komende weekend los leggen eens kijken hoe het gaat.....

Ik begrijp dat jullie mij waarschuwen voor het vastleggen, maar ze ligt aan een hele lange riem, haar mand staat er vlakbij en ze kan nog zeker op 6 m2 rondlopen, howel ze dat eigenlijk nooit doet. Maar ja ook ik vind het niet ideaal, dus we gaan maar weer oefenen met loslaten...... want natuurlijk heeft Dingo wel gelijk, we verplaatsen het probleem en we lossen het niet op......
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik ga het toch weer proberen. Het i secht heel gevaarlijk haat vast te leggen, zeker een een lange lijn. Haar poot kan erin verstrikt raken met alle gevolgen van dien. Ook kan hij om haar nek komen te zitten waardoor ze zichzelf kan wurgen. Niet alle honden laten weten dat ze in moeilijkheden zijn, dus al ben je in de kamer ernaast, dan nog is de kans aanwezig dat je het dus niet hoort.
Waarom probeer je geen bench ipv vastleggen, of beter nog, zet een stukje af waar ze mag liggen.
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

Het hele weekend en vanacht ook weer los gelegen en..... :ok: Geen poepjes en geen plasjes.... we blijven hier nu mee doorgaan en ik heb de hoop dat ze inmiddels over haar poep-stress heen is en dat ze elke keer netjes tijdens de laatste wandeling poept!

En als het toch nog een keertje misgaat........ ruimt vrouwtje het wel even op.. :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”