Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ervaringen gevraagd

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

rico1984
geregistreerd lid
Aantal honden: 4

ervaringen gevraagd

Ongelezen bericht door rico1984 »

(weet niet of ik hem hier juist geplaatst heb, anders natuurlijk graag in het juiste topic plaatsen) :mrgreen:

Ik krijg binnenkort (na de 15 weken regel) een nieuwe pup. (import nieuw bloed voor mijn kennel)
Het is de bedoeling dat ik met deze teef ook ga fokken in de toekomst mocht ze hiervoor geschikt blijken te zijn.
Nu is ze nog bij de huidige eigenaar/fokker en zit ze in een kennel, hier groeit ze dus in op momenteel.

Wanneer ze bij mij in Nederland is wil ik haar ook graag buiten in de kennel laten.
Is helemaal netjes zoals het hoort te zijn met voldoende ruimte (40 m2) en een geïsoleerd en verwarmd nachthok.

Nu is mijn vraag is het verstandig om deze teef in het begin in huis te nemen zodat ze in elk geval bekend/vertrouwd is in huis aangezien
ik haar natuurlijk wanneer ze dragend is en moet werpen in huis wil halen.

Heeft iemand hier ervaring mee en tips? dank alvast! :ok:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: ervaringen gevraagd

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Komen je honden normaal nooit binnen? Of mogen ze gewoon op bepaalde momenten wel binnen zijn? Muv dracht dan.
Ik zou het zelf nooit over m'n hart kunnen verkrijgen, zo'n jong ding wat net weg is bij de moeder in een kennel te stoppen :schrik: dus mijn advies zou sowieso zijn, lekker binnen laten. :mrgreen:
rico1984
geregistreerd lid

Brindlecardi schreef:Komen je honden normaal nooit binnen? Of mogen ze gewoon op bepaalde momenten wel binnen zijn? Muv dracht dan.
Ik zou het zelf nooit over m'n hart kunnen verkrijgen, zo'n jong ding wat net weg is bij de moeder in een kennel te stoppen :schrik: dus mijn advies zou sowieso zijn, lekker binnen laten. :mrgreen:
Ik deel je gevoel volledig hoor. Dit zou ook de eerste zijn waarvan ik overweeg om buiten te houden. De andere 4 zitten gewoon in huis.. Overdag wanneer mogelijk lekker in de ren buiten. Uiteraard wandelen wij ook gewoon dagelijks met de honden.
Hakkene
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hakkene »

Och, en dan moet de pup alleen buiten? Wat sneu! Ik zou d'r ook lekker binnen laten. Of de hele roedel naar buiten doen, zodat ze gezelschap heeft. Geleidelijk het hele zwikje laten wennen aan het kennelleven. Kan ze mooi meedraaien. Of alles lekker binnen houden :)
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ik heb 1 in huis, dat vind ik meer dan genoeg. andere zitten buiten.
Ik leer ze overigens inderdaad ook wel het binnenhuis leven aan, omdat ze op vakantie wel mee binnen zitten op hotel/vakantiehuis en ze bij ziekte ook binnen zouden kunnen revalideren. En als de binnenhond sterft, komt de volgende in rij wel binnen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hier zitten ze tot 2 jaar allemaal binnen. Daarna is t een beetje hondafhankelijk of hij naar buiten gaat of binnen blijft. Het meerendeel verkoos buiten voor binnen overigens. Ik wil ze ook probleemloos binnen kunnen hebben ivm vakantie/ziekte etc. Dus vandaar eerst alles binnen.
Overigens komen de honden die buiten zitten ook dagelijks binnen maar meestal gaan ze zelf na een tijdje weer naar buiten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
rico1984
geregistreerd lid

Cleva schreef:Van welk ras is deze pup een telg?
Ik vind het eerlijkst om een kennelhond nooit binnen te halen. Niet als pup en ook niet als ze een nest heeft.

Dat de kennel problematisch mbt contact is jouw probleem. Dan ga je zelf ook maar lekker naar buiten.

Ik vind er op zich niets mis mee. Het is een andere manier van met je hond omgaan en in mijn optiek absoluut niet prettiger of praktischer maar dat moet iedereen zelf bepalen. Voor de hond mag het niets uitmaken.
Ik fok Cane Corso Italiano's
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Hier zit alles binnen in de pup tijd. Afhankelijk van het weer met 6 maanden wennen aan in een buitenkennel zitten.
Hier nu twee reuen en drie teven. Met vooruitzicht op het evt niet meer samen kunnen op een bepaalde leeftijd of tijdens loopsheden zijn ze allemaal gewend om buiten te verblijven. We hebben alles dan ook gescheiden als we weg zijn al gaan ze eigenlijk allemaal mee naar ons werk dus echt alleen zijn ze bijna nooit.
Ik ken zad mensen die pups met 9 weken al buiten houden maar ik heb dat nooit fijn gevonden.
Voordeel hier is dat we altijd oppad zijn met de honden aangezien zowel ik als partner met honden werkt en onze hobby's ermee trainen is of dagtochten met de honden maken. Eigenlijk slapen ze dus alleen buiten en verder zijn we op pad.
rico1984
geregistreerd lid

Het is natuurlijk zo dat de pup nu ook al buiten leeft, hond weet niet beter of het woont niet in huis zeg maar...
Dus dan is de stap wat makkelijker voor mij om dan te zeggen, dan gaat ze hier ook maar meteen naar buiten.
Maar zal haar ook wel moeten laten wennen om in huis te zijn, aangezien de pups die uiteindelijk geboren zullen
gaan worden in huis zullen zitten.

Ben zelf geen fan van een teef en pups in een kennel of ander verblijf te laten zitten dan in de werpkist in huis.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Onze eerste mechel zat binnen bij mensen. We kochten hem met 8,5mnd oud en hij zette bij de vorige eigenaar de hele boel op stelten. In huis was hij onrustig en sloopte. Die hebben we in de kennel gedaan, meest relaxte hond ooit. Kenneldeur stond bijna heel de dag open. Hij kwam regelmatig even binnen en ging dan zelf weer naar buiten.

Dat regelmatig even binnen zijn vind ik een pre, ze gaan hier namelijk ook mee op vakanties. De mechels die ik nu heb zitten 's nachts binnen en als we thuis zijn vaak, als we weg zijn of ze zijn erg nat van het zwemmen, dan zitten ze in de kennel. Oscar heb ik vanaf pup, die heb ik tot een halfjaar binnen gehouden zodat hij dat ook gewend is.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”