Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
honden uit buitenland.
Moderator: moderatorteam
honden uit buitenland.
gisteren was er op hart van nederland een stukje over honden.
met name de asiels die weer overvol zitten.
er werdt gezegt dat er veel stichtingen tot leven worden geroepen die honden uit het buitenland halen en ze in nederland plaatsen.
dit betekend dat de asielhonden in nederland langer in asiels zitten (er zitten 20.000 nederlandse honden in asiels).
de vrouw vond dat buitenlandse honden in het land zelf geholpen moeten worden en niet door ze naar nederland te halen.
dit bijv door asiels etc op te zetten in het buitenland.
wat vinden jullie hiervan???
er werdt gezegt dat er veel stichtingen tot leven worden geroepen die honden uit het buitenland halen en ze in nederland plaatsen.
dit betekend dat de asielhonden in nederland langer in asiels zitten (er zitten 20.000 nederlandse honden in asiels).
de vrouw vond dat buitenlandse honden in het land zelf geholpen moeten worden en niet door ze naar nederland te halen.
- Chica
- Actief
Re: honden uit buitenland.
Denk dat daar wel wat inzit.molly schreef:gisteren was er op hart van nederland een stukje over honden.
Ben er niet tegen om die honden hierheen te halen maar daar haal je het probleem niet mee weg eigenlijk haal je het probleem hier naar toe.
Ik denk dat de honden daar en hier beter af zijn als de oplossing in het land van herkomst opgelost kan worden.
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
- Aantal honden: 1
een hond uit het buitenland halen is alleen "symptoombestrijding"..zoalng de mentaliteit vanbijv de spanjaarden en de koreanen niet veranderd zullen er massa's honden hiernaartoe gehaald worden. als die buitenlandse honden "gewoon'" in het asiel aldaar geplaatst worden en niet mishandeld of gedood, zal er denk ik weinig animo zijn hier in nederland om een buitenlandse hond te nemen..
het is heel nobel om een buitenlandse hond te nemen omdat ie anders aan een gruwelijk einde zou komen.. maar daarmee blijft er weer een nederlandse hond in het asiel zitten..
en nou niet allemaal over me heen vallen, ik stel alleen een feit vast..
het is en blijft symptoombestrijding..toch?
het is heel nobel om een buitenlandse hond te nemen omdat ie anders aan een gruwelijk einde zou komen.. maar daarmee blijft er weer een nederlandse hond in het asiel zitten..
en nou niet allemaal over me heen vallen, ik stel alleen een feit vast..
het is en blijft symptoombestrijding..toch?
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
- Chica
- Actief
Re: honden uit buitenland.
Ik los geen enkel probleem op.Martijn schreef:Ik ben helemaal niet bezig met problemen oplossen. Ik wil gewoon een leuke hond en die lopen daar veel.Chica schreef: Ben er niet tegen om die honden hierheen te halen maar daar haal je het probleem niet mee weg eigenlijk haal je het probleem hier naar toe.
Ik denk dat de honden daar en hier beter af zijn als de oplossing in het land van herkomst opgelost kan worden.
Welk probleem lossen jullie eigenlijk op?
Het laatste probleem wat ik opgelost heb is niet omdat ik er zo vreselijk graag een hond bij wilde maar omdat de desbetreffende hond het dringend nodig had en heb het met liefde gedaan.
Maar als de asiels in die landen beter beheerd zouden worden en er wat meer steun vanuit de overheid zou zijn dan zou het helemaal niet nodig zijn om die honden hierheen te halen.
Dan kunnen ze lekker in hun eigen land in hun eigen klimaat blijven bovendie word er dan ook nog eens een ellendige reis bespaar.
En ja wellicht zouden de mensen die nu de honden daar helpen (wat ik overigens respecteer) dan hun oog op de honden hier kunnen laten vallen.
-
- Zeer actief
ik kwam er toevallig langs zappen, hoorde het woord "hond" dus bleef eerst hangen... maar ik zat me zo te ergeren dat ik maar snel weer door ben gezapt.
Ten eerste zitten de Nederlandse asiels naar mijn mening in zijn algemeenheid helemaal niet bomvol. Natuurlijk zijn er best asiels waar het nu druk is. Al vraag ik me af waarom er, als er in het asiel waarvan iemand aan het woord was inderdaad 60 honden zitten, er maar net meer dan 20 van hun op dierenasiels.com staan. Is dan ook een kwestie van geen handige taktiek om je honden aan de man te brengen. Met name de minder moeilijke honden plaatsen best goed, dat is althans mijn ervaring.
Maar dan moet je ze ook wel een beetje leuk in de kijker zetten.
Ten tweede geloof ik niet in het "eigen honden eerst" principe. Een Spaanse hond verdient wat mij betreft een net zo goede plek als een Nederlandse. Als die Spaanse hond bij jou past neem je toch lekker die.
Ten derde GEBEURT er wel degelijk het een en ander aan het tot stand brengen van een mentaliteitsverandering in de landen in kwestie. Vrijwel alle Stichtingen die daar bezig zijn doen beiden: proberen te werken aan de situatie daar én honden naar Nederland halen voor een betere toekomst. Met de eerste voorzichtige resultaten her en der. Tot het daar netjes geregeld is kun je natuurlijk de dieren die nu in de knel zitten lekker laten stikken. Je kunt ook je handen uit je mouwen steken en elk dier dat wel geholpen kan worden de moeite waard vinden.
Ten vierde... als we het hebben over symptoombestrijding en dat we dat vooral niet moeten doen... wat doen de Nederlandse asiels dan? Is toch ook pure symptoombestrijding? Ook maar afschaffen dan?
Gezeik.
Ten eerste zitten de Nederlandse asiels naar mijn mening in zijn algemeenheid helemaal niet bomvol. Natuurlijk zijn er best asiels waar het nu druk is. Al vraag ik me af waarom er, als er in het asiel waarvan iemand aan het woord was inderdaad 60 honden zitten, er maar net meer dan 20 van hun op dierenasiels.com staan. Is dan ook een kwestie van geen handige taktiek om je honden aan de man te brengen. Met name de minder moeilijke honden plaatsen best goed, dat is althans mijn ervaring.
Ten tweede geloof ik niet in het "eigen honden eerst" principe. Een Spaanse hond verdient wat mij betreft een net zo goede plek als een Nederlandse. Als die Spaanse hond bij jou past neem je toch lekker die.
Ten derde GEBEURT er wel degelijk het een en ander aan het tot stand brengen van een mentaliteitsverandering in de landen in kwestie. Vrijwel alle Stichtingen die daar bezig zijn doen beiden: proberen te werken aan de situatie daar én honden naar Nederland halen voor een betere toekomst. Met de eerste voorzichtige resultaten her en der. Tot het daar netjes geregeld is kun je natuurlijk de dieren die nu in de knel zitten lekker laten stikken. Je kunt ook je handen uit je mouwen steken en elk dier dat wel geholpen kan worden de moeite waard vinden.
Ten vierde... als we het hebben over symptoombestrijding en dat we dat vooral niet moeten doen... wat doen de Nederlandse asiels dan? Is toch ook pure symptoombestrijding? Ook maar afschaffen dan?
Gezeik.

Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- Chica
- Actief
Zoals ik al zei ik heb er niets tegen dat die honden hierheen komen als ze hier op de juiste plek komen dan is het toch alleen maar goed.
Maar ik vind wel dat het voor alle partijen beter zou zijn als de honden in hun eigen land een betere kans van slagen hebben en de toekomst er niet bijvoorbaat al slecht uit ziet voor ze.
Maar zoals het nu gaat is het voor mij ook prima hoor elk wezen wat geholpen kan worden is er 1 en is het dan ook meer dan waard.
Maar ik vind wel dat het voor alle partijen beter zou zijn als de honden in hun eigen land een betere kans van slagen hebben en de toekomst er niet bijvoorbaat al slecht uit ziet voor ze.
Maar zoals het nu gaat is het voor mij ook prima hoor elk wezen wat geholpen kan worden is er 1 en is het dan ook meer dan waard.
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
Amen. Aan de mentaliteit van de Nederlanders mag ook nog wel het een en ander verbeterd worden. Zie recent: de hond is te groot voor ons huis enzo. Maakt wat mij betreft geen enkel verschil met 'we maken hem af want hij is te oud voor de jacht/de race'enz.jelle schreef: Ten vierde... als we het hebben over symptoombestrijding en dat we dat vooral niet moeten doen... wat doen de Nederlandse asiels dan? Is toch ook pure symptoombestrijding? Ook maar afschaffen dan?
Gezeik.
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het naar Nederland halen van buitenlandse honden is geen project op zich, maar maakt onderdeel uit van een veel groter project.
Alleen de honden die geschikt zijn om in een gezin/huis te wonen worden hierheen gehaald, maar daar wordt duidelijk in het land van herkomst op geselecteerd. Voor de adoptie van die honden wordt een bedrag betaald waarvan ook weer geld doorstroomt naar de asiels in het buitenland en dat is het einddoel: goede asiels in het buitenland, sterilisatie en kastratieprojecten en samenwerking met gemeente en overheid om enerzijds de overbevolking van straathonden tegen te gaan en de mentaliteit van bepaalde landen t.a.v. honden te veranderen middels voorlichting en lobbyen voor betere wetgeving.
De gemiddelde doorstroom van de honden in de Nederlandse asiels is zeer hoog en de tijd die de honden hier in de asiels zitten is relatief laag met gemiddeld 3 maanden. (uitzonderingen daar gelaten)
Dus de opvang van een aantal buitenlandse honden staat de plaatsing van nederlandse honden echt niet in de weg, zeker daar het vaak om mensen gaat die voor een bepaald soort honden gaan die in de Nederlandse asiels niet te vinden zijn (of niet zoveel in ieder geval)
En als je op grotere schaal kijkt, een beetje meer mondiaal, dan maakt het niet zoveel uit waar je welke hond vandaan haalt: nederlands asiel of buitenlands asiel. Al die honden hebben recht op een goed leven.
En dat betekent dat er een paar naar Nederland komen en dat er ook veel honden in het land van herkomst blijven. Gewoon op straat maar dan gesteriliseerd zodat er niet nog meer pupjes komen of herplaatst bij een nieuw baasje die wel veel om honden geeft in dat land.
En daar is geld voor nodig. En dat bereikt men door donaties maar ook door adoptie en schaalvergroting van de belangstelling voor dergelijke honden.
Alleen de honden die geschikt zijn om in een gezin/huis te wonen worden hierheen gehaald, maar daar wordt duidelijk in het land van herkomst op geselecteerd. Voor de adoptie van die honden wordt een bedrag betaald waarvan ook weer geld doorstroomt naar de asiels in het buitenland en dat is het einddoel: goede asiels in het buitenland, sterilisatie en kastratieprojecten en samenwerking met gemeente en overheid om enerzijds de overbevolking van straathonden tegen te gaan en de mentaliteit van bepaalde landen t.a.v. honden te veranderen middels voorlichting en lobbyen voor betere wetgeving.
De gemiddelde doorstroom van de honden in de Nederlandse asiels is zeer hoog en de tijd die de honden hier in de asiels zitten is relatief laag met gemiddeld 3 maanden. (uitzonderingen daar gelaten)
Dus de opvang van een aantal buitenlandse honden staat de plaatsing van nederlandse honden echt niet in de weg, zeker daar het vaak om mensen gaat die voor een bepaald soort honden gaan die in de Nederlandse asiels niet te vinden zijn (of niet zoveel in ieder geval)
En als je op grotere schaal kijkt, een beetje meer mondiaal, dan maakt het niet zoveel uit waar je welke hond vandaan haalt: nederlands asiel of buitenlands asiel. Al die honden hebben recht op een goed leven.
En dat betekent dat er een paar naar Nederland komen en dat er ook veel honden in het land van herkomst blijven. Gewoon op straat maar dan gesteriliseerd zodat er niet nog meer pupjes komen of herplaatst bij een nieuw baasje die wel veel om honden geeft in dat land.
En daar is geld voor nodig. En dat bereikt men door donaties maar ook door adoptie en schaalvergroting van de belangstelling voor dergelijke honden.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Honden uit het buitenland zijn geen bedreiging voor honden in Nederlandse asiels. De werkelijke bedreiging zijn de fokkers die zonder iets te vragen honden verkopen aan incapabele impulsieve mensen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Ik heb het ook gezien gisteravond, ik dacht te horen dat de dierenbescherming aan de bel gaat trekken.
Dadelijk gaan ze het nog verbieden om buitenlandse hondjes naar hier te halen. Maken ze gewoon even een nieuw wetje, daar zijn die heren in Den Haag nogal goed in.

Dadelijk gaan ze het nog verbieden om buitenlandse hondjes naar hier te halen. Maken ze gewoon even een nieuw wetje, daar zijn die heren in Den Haag nogal goed in.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik heb er niks meer aan toe te voegen....... ben het totaal met je eens!!jelle schreef:ik kwam er toevallig langs zappen, hoorde het woord "hond" dus bleef eerst hangen... maar ik zat me zo te ergeren dat ik maar snel weer door ben gezapt.
Gezeik.
- Cyntha
- Actief
Hier idem!Stang schreef:Ik heb er niks meer aan toe te voegen....... ben het totaal met je eens!!jelle schreef:ik kwam er toevallig langs zappen, hoorde het woord "hond" dus bleef eerst hangen... maar ik zat me zo te ergeren dat ik maar snel weer door ben gezapt.
Gezeik.

Groetjes Cyntha..Trotse eigenaresse van mijn newfoundlander Bas, paard Storm, prairiehondjes en slang!

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ooit een hond gezien die bijna doodgaat in een asiel omdat hij nooit gewent is in een hok te zitten, niet meer wil eten, alles laat lopen etc.?!Martijn schreef:Daar vind ik niks van. Dikke pech voor de asielen maar als ik moet kiezen tussen een hond die vergiftigd gaat worden of opgehangen en een hond die in een saai maar comfortabel asielhok zit met elke dag een bak voer kies ik voor de eerste.
Vreselijk!
Wat moet je dan alle buitenlandse honden naar NL halen, lost niets op...
want er komen er elke dat weer 100 bij..
dweilen met de kraan open dus...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo forumdweil, ook weer van de partij met je heldere kijk?malinois schreef:ooit een hond gezien die bijna doodgaat in een asiel omdat hij nooit gewent is in een hok te zitten, niet meer wil eten, alles laat lopen etc.?!Martijn schreef:Daar vind ik niks van. Dikke pech voor de asielen maar als ik moet kiezen tussen een hond die vergiftigd gaat worden of opgehangen en een hond die in een saai maar comfortabel asielhok zit met elke dag een bak voer kies ik voor de eerste.
Vreselijk!
Als oplossing kom jij weer aanzetten met je "boel ter plekke aanpakken", zeker?
-
- Zeer actief
Nee, want bij ons asiel zit die hond voor het zó ver is al lang bij een opvangadres thuis.malinois schreef:ooit een hond gezien die bijna doodgaat in een asiel omdat hij nooit gewent is in een hok te zitten, niet meer wil eten, alles laat lopen etc.?!Martijn schreef:Daar vind ik niks van. Dikke pech voor de asielen maar als ik moet kiezen tussen een hond die vergiftigd gaat worden of opgehangen en een hond die in een saai maar comfortabel asielhok zit met elke dag een bak voer kies ik voor de eerste.
Het lost wél iets op. Voor de honden in kwestie. Dat het daarnaast nodig is om structureel iets te trachten te veranderen is duidelijk, maar dat gebeurt dus ook.Wat moet je dan alle buitenlandse honden naar NL halen, lost niets op...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee, 't is dweilen met de kraan open, er komen er steeds meer bij, asiels krijgen nog meer honden etc. etc. etc.jelle schreef:nou ik wel, vreselijk om te zien... dan kun je wel zeggen die honden in NL hebben het prima, nee er zijn er die er dood en doodziek van zijn en er zelfs onderdoor gaan..malinois schreef:ooit een hond gezien die bijna doodgaat in een asiel omdat hij nooit gewent is in een hok te zitten, niet meer wil eten, alles laat lopen etc.?!Martijn schreef:Daar vind ik niks van. Dikke pech voor de asielen maar als ik moet kiezen tussen een hond die vergiftigd gaat worden of opgehangen en een hond die in een saai maar comfortabel asielhok zit met elke dag een bak voer kies ik voor de eerste.
Nee, want bij ons asiel zit die hond voor het zó ver is al lang bij een opvangadres thuis.
En niet bij elk asiel gaat het als bij jullie, ik ken er geeneen in ieder geval.
Het lost wél iets op. Voor de honden in kwestie. Dat het daarnaast nodig is om structureel iets te trachten te veranderen is duidelijk, maar dat gebeurt dus ook.
Laat ze gewoon in het land zelf verkocht worden en dan pas naar het nieuwe land laten gaan...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
heb je helemaal goed lekker ding...Wil de hond schreef: Zo forumdweil, ook weer van de partij met je heldere kijk?
Als oplossing kom jij weer aanzetten met je "boel ter plekke aanpakken", zeker?

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Jou eens ter plekke aanpakken tot je alles laat lopen zou ik ook helemaalmalinois schreef:heb je helemaal goedWil de hond schreef:Zo forumdweil, ook weer van de partij met je heldere kijk?malinois schreef:ooit een hond gezien die bijna doodgaat in een asiel omdat hij nooit gewent is in een hok te zitten, niet meer wil eten, alles laat lopen etc.?!Martijn schreef:Daar vind ik niks van. Dikke pech voor de asielen maar als ik moet kiezen tussen een hond die vergiftigd gaat worden of opgehangen en een hond die in een saai maar comfortabel asielhok zit met elke dag een bak voer kies ik voor de eerste.
Vreselijk!
Als oplossing kom jij weer aanzetten met je "boel ter plekke aanpakken", zeker?inderdaad...

Kortzichtig dombootje. Als je niet weet waar je over praat kun je beter je sm*il houden, dan kom je minder d*m over.
-
- Zeer actief
Waarom kan een ander asiel dan geen opvangadressen zoeken/vinden voor als er af en toe een hond is die dat nodig heeft?malinois schreef: nou ik wel, vreselijk om te zien... dan kun je wel zeggen die honden in NL hebben het prima, nee er zijn er die er dood en doodziek van zijn en er zelfs onderdoor gaan..
En niet bij elk asiel gaat het als bij jullie, ik ken er geeneen in ieder geval.
Ook al is het dweilen met de kraan open, elke hond is er een! Dat je niet alle dieren in je doelgroep kunt helpen wil niet zeggen dat het niet zinvol is er een aantal (zoveel mogelijk) te helpen.nee, 't is dweilen met de kraan open, er komen er steeds meer bij, asiels krijgen nog meer honden etc. etc. etc.
Deze honden komen niet of slechts in overleg met het asiel in Nederlandse asiels terecht (er zijn Nederlandse asiels die zelf de honden uit het buitenland halen of samenwerken met een stichting). Als deze honden echt de plaats in zouden nemen van allerhande Nederlandse asielhonden zouden de plaatsingscijfers daar dus naar beneden moeten gaan. Ik heb zelf geen enkele aanwijzing dat dat zo is.
Sommige honden die door stichtingen die buitenlandse honden hierheen halen zitten ook nog in het land van herkomst. Dat is beter volgens jou? Wat maakt het uit? Het voordeel van honden die al in Nederland in opvanggezinnen zitten is dat je ze nog eens kunt bekijken in plaats van dat je ze op afstand bestelt en op het vliegveld in handen krijgt.Laat ze gewoon in het land zelf verkocht worden en dan pas naar het nieuwe land laten gaan...
Ik zie het verschil verder echt niet. De stichtingen die werken met opvangadressen in Nederland halen naar ik aanneem pas weer nieuwe honden hierheen als de vorige "lading"' is geplaatst.
Laatst gewijzigd door jelle op 16 feb 2004 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als je niet tegen tegencommentaar kan moet je niet op een forum gaan zitten zeiken.. ga dan in je uppie buiten zitten ofzo...Wil de hond schreef:Jou eens ter plekke aanpakken tot je alles laat lopen zou ik ook helemaalgoed vinden inderdaad.
ik geef mijn mening en dat blijf ik doen, of je dat nou leuk vind of niet.. ik vind inderdaad dat je het daar moet aanpakken... klaar mijn mening!
ik hou me mondje niet dicht en zeker niet voor jou... ik weet waar ik over praat, kom elke maand bij het lokale asiel om voer te brengen dus zie waar het over gaat.... ik vind het belangrijker om deze hondjes die niet er niet tegenkunnen in een hok te zitten en doodgaan van ellende, om die te helpen. Honden uit het buitenland halen gaat ten koste van deze honden. Dus gewoon daar de honden verkopen, en dan naar de nieuwe eigenaars laten komen.... Doen ze in Duitsland ook, dus waarom moet het hier nu weer anders?Kortzichtig dombootje. Als je niet weet waar je over praat kun je beter je sm*il houden, dan kom je minder d*m over.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dacht het toch wel.... dus verdiep je eerst eens in de mensen hier voordat je een oordeel velt... een mishandeld hondje wel te verstaan...Martijn schreef: Ik HEB een hond uit het asiel. JIJ NIET!
ik zit nooit in m'n luie stoel daarvoor ben ik veel te druk met mijn honden. Ja ook mijn fokkershonden, en die liggen niet aan mijn voeten hoor, die liggen op de bank, net als het asielhondje!Waar halen jullie in godsnaam de moed vandaan om op je luie stoel moet je fokkershondje aan je voeten te gaan zitten oordelen over wat mensen die wel wat uitvoeren doen?

juist onze PIM he?!Maar ik heb helemaal geen zin om dat te gaan zitten verdedigen aan een stelletje verknipte nationalisten die vinden dat eigen volk voor gaat.
lul toch niet, kom er elke maand voer brengen... dus ik zie echt wel wat voor ellende er zit...Interessant detail...toen ik er een tweede hond bij wilde ben ik dus ok naar de asiels geweest. Ze zaten zeker niet vol en hadden al helemaal niet het flierefluiterige blije hondje dat ik zocht.
De reden waarom die honden gedumpt waren was bij allemaal overduidelijk.
doe ik, geef voer...Ook helpt het je geloofwaardigheid nogal als je zelf ook wat uitvoert.

- Chica
- Actief
Sorry Martijn .....Martijn schreef:Ik HEB een hond uit het asiel. JIJ NIET!malinois schreef:ooit een hond gezien die bijna doodgaat in een asiel omdat hij nooit gewent is in een hok te zitten, niet meer wil eten, alles laat lopen etc.?!Martijn schreef:Daar vind ik niks van. Dikke pech voor de asielen maar als ik moet kiezen tussen een hond die vergiftigd gaat worden of opgehangen en een hond die in een saai maar comfortabel asielhok zit met elke dag een bak voer kies ik voor de eerste.
Vreselijk!
Waar halen jullie in godsnaam de moed vandaan om op je luie stoel moet je fokkershondje aan je voeten te gaan zitten oordelen over wat mensen die wel wat uitvoeren doen?
Het is overduidelijk dat jullie geen hol weten over wat die sichtingen lokaal allemaal verrichten en hoeveel succes dat heeft.
Het hierheen halen van die paar plaatsbare honden is maar een topje van de ijsberg. Maar ik heb helemaal geen zin om dat te gaan zitten verdedigen aan een stelletje verknipte nationalisten die vinden dat eigen volk voor gaat.
Weleens van de europese unie gehoord, jongens?
Interessant detail...toen ik er een tweede hond bij wilde ben ik dus ok naar de asiels geweest. Ze zaten zeker niet vol en hadden al helemaal niet het flierefluiterige blije hondje dat ik zocht.
De reden waarom die honden gedumpt waren was bij allemaal overduidelijk.
Als je verhaal wilt halen over de nederlandse asielhonden stel ik voor dat je je tot de figuren die hun honden daar inleveren richt.
Ook helpt het je geloofwaardigheid nogal als je zelf ook wat uitvoert.
...... ben het deze keer met je eens.

Maar toch zou het prettiger zijn als de honden in het land van herkomst uberhaupt al een betere start maken en dat de bevolking daar in gaat zien dat het niet kan wat er 9 van de 10 keer gebeurd met de dieren in hun land.
Toch heeft elk dier recht op hulp en als dat betekend dat ze naar een land als Nederland moeten komen dan is dat geen enkel probleem.
Laatst gewijzigd door Chica op 16 feb 2004 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
geen ruimte en geen geld genoeg, kan geen 5 honden in huis hebben... die dan ook nog allemaal moeten eten, dierenarts kosten etc.Martijn schreef:Heb JIJ die hond meegenomen dan?malinois schreef: nou ik wel, vreselijk om te zien... dan kun je wel zeggen die honden in NL hebben het prima, nee er zijn er die er dood en doodziek van zijn en er zelfs onderdoor gaan..
Nee he? Dacht ik al.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
weet ik nietjelle schreef:
Waarom kan een ander asiel dan geen opvangadressen zoeken/vinden voor als er af en toe een hond is die dat nodig heeft?
dat weet je dus niet.Laat ze gewoon in het land zelf verkocht worden en dan pas naar het nieuwe land laten gaan
De stichtingen die werken met opvangadressen in Nederland halen naar ik aanneem pas weer nieuwe honden hierheen als de vorige "lading"' is geplaatst.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Getver de gruwels
Wie komt er mijn hond even vertellen dat hij uit Griekenland komt en daarom geen recht heeft op een fijn thuis????????????
"Nee sorry hoor Moritz, een Nederlandse hond gaat voor"
Dat ze ter plekke in die landen er iets aan moeten doen, dat is IEDEREEN met elkaar eens! Maar voordat die mentaliteitsverandering bewerkstelligt is, lijkt het mij niet dat de honden daar de dupe van moeten en zijn en letterlijk moet kreperen!!!!!!!!
Een hond spreekt hondentaal..... geen Spaans, Grieks of Nederlands!
Zijn bloed is net zo rood als "Nederlandse" honden..... zijn pijn net zo groot..... zijn behoefte aan liefde ook....

Wie komt er mijn hond even vertellen dat hij uit Griekenland komt en daarom geen recht heeft op een fijn thuis????????????
"Nee sorry hoor Moritz, een Nederlandse hond gaat voor"

Dat ze ter plekke in die landen er iets aan moeten doen, dat is IEDEREEN met elkaar eens! Maar voordat die mentaliteitsverandering bewerkstelligt is, lijkt het mij niet dat de honden daar de dupe van moeten en zijn en letterlijk moet kreperen!!!!!!!!
Zijn bloed is net zo rood als "Nederlandse" honden..... zijn pijn net zo groot..... zijn behoefte aan liefde ook....
-
- Zeer actief
Nee. Zucht. Ik werk niet voor zo'n stichting, dus ervaring van binnenuit heb ik niet. Maar het lijkt me niet meer dan logisch. Aangezien het aantal honden dat door zo'n stichting wordt aangeboden beperkt blijft tot een stuk of twintig misschien. Als je ze maar blijft ophalen terwijl er geeneen wordt herplaatst zitten je opvangadressen al snel vol. En dat is niet het beeld dat je nu ziet.malinois schreef:dat weet je dus niet.Laat ze gewoon in het land zelf verkocht worden en dan pas naar het nieuwe land laten gaan
De stichtingen die werken met opvangadressen in Nederland halen naar ik aanneem pas weer nieuwe honden hierheen als de vorige "lading"' is geplaatst.
Maar nogmaals: wat maakt het nu uit of de dieren op afstand al "verkocht"' zijn of pas als ze hier zijn?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb geen ruimte voor 5 honden, vier is genoeg...Martijn schreef: Oh ja...want voor je die 5 honden had bestonden er geen asielen?
En nee, ik moet rashonden hebben om mijn sport te beoefenen...!
Daarnaast weet ik daar de geschiedenis van, ze komen als pup bij me en de gezondheid van de ouders etc. en dat vind ik heel belangrijk.
ik heb een asielhond, een mishandelde...Ik heb er geen enkel probleem mee dat jij niet aan opvang doet. Is ook helemaal niet verplicht. Maar om een makkelijk oordeel te horen van iemand die zelf geen bal uitvoert vind ik wel heel ver gaan.
dus ik doe er zeker wat aan.... als die doodgaat ooit, misschien komt er dan weer een asielhondje...
Laatst gewijzigd door malinois op 16 feb 2004 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ze kunnen ook via internet etc. verkocht worden en dan pas naar NL gaan...Stang schreef:Getver de gruwels![]()
"Nee sorry hoor Moritz, een Nederlandse hond gaat voor"![]()

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
omdat ze dan hier niet nog een plek innemen in de asiels...jelle schreef:Maar nogmaals: wat maakt het nu uit of de dieren op afstand al "verkocht"' zijn of pas als ze hier zijn?

- Chica
- Actief
Stang schreef:Getver de gruwels![]()
"Nee sorry hoor Moritz, een Nederlandse hond gaat voor"![]()