Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Amerikaanse stafford bijt peuter in gezicht.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Amerikaanse stafford bijt peuter in gezicht.

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Hoeveel drama's moeten er nog volgen?

http://www.ad.nl/buitenland/belgische-p ... ~a7efe21b/
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Amerikaanse stafford bijt peuter in gezicht.

Ongelezen bericht door sbientje »

ik vind 'met tanden een gezicht raken' wel wat anders dan bijten. Mijn honden raken ook weleens met hun tanden mijn arm/hand/neus, dat is toch geen bijten? Beetje een raar bericht.

Neemt nit weg dat het wel erg knullig is. Pom zou dit ook wel willen doen, maar je houdt je hond toch onder controle lijkt me
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Nanna schreef:Die hond viel niet aan maar greep naar het speeltje waardoor hij het kind raakte.
Dat mag matuurlijk ook absoluut niet gebeuren en is volledig de eigenaar aan te rekenen.
Maar je kunt het niet vergelijken met die aanval laatst op dat kind van zes dat door het hek kroop.
Dat laatste klopt. Toen ik echter de kop boven het artikel las over een bijtende klapkaak was ik zo enthousiast dat ik even vergat om verder te lezen. Ik wilde het zo graag en zo snel als mogelijk met jullie delen. Vandaar dus. :F:
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Het is knullig, het mag zeer zeker niet gebeuren, maar wat een opgeklopt bericht zeg. Dit zou ik geen bijtincident willen noemen.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Als het klopt van het speeltje is het domme pech (al ken ik weinig honden die in de buurt van het gezicht happen)
Maar, het bewijst maar wel weer de onoplettendheid van de mensen die er mee lopen..
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik denk idd domme pech.
En deze hond hapte naar het speeltje en niet bewust naar het gezicht.
Niet van een mug een olifant maken.

Dit is een hond in speelse modus het kindje heeft kennis mogen maken met de tanden maar omdat de hond niet echt beet valt dat mee.
Het kindje en baasje zullen geschrokken zijn. Maar deze hond wilde spelen. Is iets anders dan een valse hond.

Ik vind het wel heel erg dat zo,n hond bij een kindje in een wandelwagen kan komen. Dit moet voorkomen worden door de eigenaar.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Brindlecardi schreef:Als het klopt van het speeltje is het domme pech (al ken ik weinig honden die in de buurt van het gezicht happen)
Maar, het bewijst maar wel weer de onoplettendheid van de mensen die er mee lopen..
Als iemand debiel met een bal staat te zwaaien dan zien mijn honden ook niks meer dan een bal. Zo had ik vorige week nog 2 tanden door mijn lip en een tandgat in mijn vinger door Oscar en de bal :hmmm:

Neem niet weg dat het wel apart is dat een hond zomaar een speeltje van een kind wil grijpen en daarbij het gezicht van het kind raakt. Ik zie mijn honden dat dus niet doen, zeker niet bij een kind.
Nanna schreef: En ik ben de eerste die schreeuwt van opruimen die klapkakerij maar dit vind ik wel een erg overtrokken bericht. Zoeken om het zoeken.
Dat dus
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Nanna schreef:
Brindlecardi schreef:Als het klopt van het speeltje is het domme pech (al ken ik weinig honden die in de buurt van het gezicht happen)
Het kan goed een speelse jonge hond geweest zijn. Ik kan ook niet altijd alles voor zijn.
Het is uitermate kut en ik denk dat het de eigenaar niet nog eens gebeurt.
En ik ben de eerste die schreeuwt van opruimen die klapkakerij maar dit vind ik wel een erg overtrokken bericht. Zoeken om het zoeken.
Helemaal mee eens. Vooral omdat ze het in adem bij het rijtje incidenten zetten waar wél sprake was van een agressieve hond die echt gericht aanviel en doorbeet. Maarja, t is het AD he... sensatiebeluste krant.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Wolfsblut schreef:
Nanna schreef:Die hond viel niet aan maar greep naar het speeltje waardoor hij het kind raakte.
Dat mag matuurlijk ook absoluut niet gebeuren en is volledig de eigenaar aan te rekenen.
Maar je kunt het niet vergelijken met die aanval laatst op dat kind van zes dat door het hek kroop.
Dat laatste klopt. Toen ik echter de kop boven het artikel las over een bijtende klapkaak was ik zo enthousiast dat ik even vergat om verder te lezen. Ik wilde het zo graag en zo snel als mogelijk met jullie delen. Vandaar dus. :F:
jja dat is duidelijk - wereldkundig moet je het maken :cool2:
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

In totaal waren vier mensen nodig om de hond te laten lossen. Omstaanders sloegen zelfs een plastic tuinstoel stuk op de hond om het dier proberen te stoppen. De eigenares kon de muil uiteindelijk opentrekken waardoor het dier losliet.

De verwondingen van het kind blijken erger dan aanvankelijk gedacht. Het meisje ondergaat momenteel een operatie die zo'n vijf uur zal duren en waarbij metalen plaatjes in de kaak worden geplaatst. Na de operatie zal blijken of ze gedeeltelijk verlamd is in het aangezicht. Het leven van het meisje is niet in gevaar.

Dit staat in het originele bericht. Lijkt toch heftiger dan ik in het Nederlandse bericht las. Zou het echt zo serieus zijn :80:
mijke
Zeer actief

JustJoyce schreef:In totaal waren vier mensen nodig om de hond te laten lossen. Omstaanders sloegen zelfs een plastic tuinstoel stuk op de hond om het dier proberen te stoppen. De eigenares kon de muil uiteindelijk opentrekken waardoor het dier losliet.

De verwondingen van het kind blijken erger dan aanvankelijk gedacht. Het meisje ondergaat momenteel een operatie die zo'n vijf uur zal duren en waarbij metalen plaatjes in de kaak worden geplaatst. Na de operatie zal blijken of ze gedeeltelijk verlamd is in het aangezicht. Het leven van het meisje is niet in gevaar.

Dit staat in het originele bericht. Lijkt toch heftiger dan ik in het Nederlandse bericht las. Zou het echt zo serieus zijn :80:
:O: waar lees je dat dan? Toch bizar dat er zo'n verschil in berichtgeving zit :denken:
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... hond.dhtml

Dit werpt inderdaad een heel ander licht op de zaak.
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Wat vreselijk zeg :ugh: Ik zeg Nanna je kunt weer los hoor :19:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Wolfsblut schreef:
:goeie: :LOL: :LOL: :LOL:

edit"
JustJoyce schreef:De verwondingen van het kind blijken erger dan aanvankelijk gedacht. Het meisje ondergaat momenteel een operatie die zo'n vijf uur zal duren en waarbij metalen plaatjes in de kaak worden geplaatst. Na de operatie zal blijken of ze gedeeltelijk verlamd is in het aangezicht. Het leven van het meisje is niet in gevaar.
:80: :schrik:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Lieske_1977 schreef:http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... hond.dhtml

Dit werpt inderdaad een heel ander licht op de zaak.
Ik vond het al een vaag verhaal :ugh: arm kind.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Wolfsblut schreef:Hoeveel drama's moeten er nog volgen?

http://www.ad.nl/buitenland/belgische-p ... ~a7efe21b/
Nou idd, kan er aub eens een keer opgehouden worden met al dat in de rondte gefuck...we hebben nu wel genoeg kinderen op de wereld. Kijk al die ellende wat je ermee hebt :klaar:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Die reactie :LOL:
Als je ergens niets van af weet, moet je geen rare dingen gaan opschrijven.
Al meer dan 10 jaar mag je niet zomaar een stafford/pitbull of soortgelijke hond fokken!
150.000 bijtincidenten, hoeveel lees jij erover in de krant? Alleen de sensatie stukken. De labrador bijt het vaakst!!
Als je ergens niets vanaf weet :roll:

Vreselijk zeg.
Ik denk eigenlijk niet dat als de hond het speeltje zo graag wilde hij zomaar per ongeluk de kaak van een kind vast had :scratch:
Cowboy_Bebop
Actief

Ongelezen bericht door Cowboy_Bebop »

Nanna schreef:Het is de opfoeding! :lol1:

Vind je het goed als ik daar even mijn niet onaanzienlijke reet mee afveeg?
Allemaal ok voor mij zolang je achteraf ook doorspoelt. :D

Voor een stuk zal het inderdaad wel de opvoeding/eigenaar zijn ja, maar ras en fokker spelen zeker ook een rol. Alledrie zijn ze verantwoordelijk bij zo’n incidenten.

Het zijn de eigenaars die verantwoordelijk zijn voor het adopteren van een gevechtshond.
De grootste groep eigenaars die ik met zo’n hond zie zijn onervaren en kopen zo’n hond na dat ene pitbull terrier liedje op de radio (daarvoor zag ik die veel minder op straat) puur op het uiterlijk en de hype zonder eerst opzoekwerk over het ras en de risico’s te doen.
En dan zij er natuurlijk ook zo van die eigenaars die wel weten wat ze in huis halen en geweld verheerlijken, die zichzelf verpersoonlijken met hun hond. Je haalt ze er zo uit: slipknot, tot op de schedel gecoupeerde oren, … die zijn niet geïnteresseerd in opvoeden of verantwoordelijkheid. Die hebben niet liever dat hun hond vecht met andere honden en laat zien wie de baas is. Ik ken gelukkig ook wel eigenaars die in geen van beide categorieën vallen en die er wel lieve honden van weten te maken. Die weten dan weer wel wat ze in huis halen, kennen de risico’s en handelen daar dan ook naar.

En dan zijn er de fokkers. De markt is vraag en aanbod. Als mensen graag agressieve gevechtshonden honden willen kopen, zullen er ook wel fokkers zijn die graag agressieve lijnen binnen deze rassen willen kweken voor diegene die de meest gespierde ‘bad ass’ pitbull met de grootste muil willen hebben. Wat die honden allemaal mispeuteren trekken ze hun weinig van aan, want ze verkopen alleen maar wat door de klant gevraagd wordt. En voor veel fokkers zijn hun rassen natuurlijk heilig zonder nadelen en liggen de problemen altijd bij de slechte opvoeding achteraf.

En dan is er de hond zelf natuurlijk. Een hond is in mijn ogen nooit moreel ‘slecht’. Een hond doet voor een groot stuk waarvoor hij gekweekt is en de andere helft wat hem aangeleerd en bevolen wordt. Pitbulls zijn gekweekt voor stierengevechten en daarna hondengevechten tot de dood en daar waren ze dan ook heel ‘goed’ in. Andere honden of dieren worden aanzien als prooi, aanvallen zonder voorafgaand gegrom als waarschuwing, de overgave van de andere hond op de rug wordt genegeerd want een prooi moet dood zijn, een hoge pijndrempel en nog agressiever worden bij pijnprikkels. Dat was hun oorspronkelijke functioneren, en dat zit nog steeds in hun genen. De statistieken liegen er niet om. In 2015 waren van de 34 doden door bijtincidenten in de US maar liefst 28 gevallen door een pitbull. Dat is 82%. En dat terwijl maar 6% van de hondeneigenaars met een pitbull rondloopt.
Je mag zo’n hond dan nog de beste opvoeding van de wereld geven en 5 jaar lang nooit een probleem gehad hebben, een instinct krijg je er nooit uitgeleerd want dat zit in het DNA van de hond. Je kan als eigenaar niet zien hoe hard zo’n hond onderliggend in zijn denken tegen zijn aangekweekte instincten moet vechten en weerstaan aan zijn drang en door opvoeding en gehoorzaamheid het omgekeerde te doen waarvoor hij gekweekt werd, namelijk kind- en diervriendelijke gezinshond spelen.

Ieder hondenras kan bijten. Of het nu uit angst, dominantie, bezit, misverstaan van communicatie, ofzo is. Maar prooigedrag (bijten om te doden) tegenover mensen en andere dieren is veruit het meest gevaarlijke.
Cowboy_Bebop
Actief

Ja, onze tibetaanse terrier x dwergschnauzer doet ook niets liever dan muizen en ratter doodbijten. Zolang het daarbij blijft is dat ok. Kippen en katten, daar jaagt ze ook wel naar, maar die gaat ze gelukkig nooit bijten.

Bij oer- en herdershonden zit dat prooi instinct naar wel grotere dieren of kleine honden er wel nog goed in. Malamutes zie ik vaak in 'prooimodus' naar een maltezer ofzo staren. En vrienden hebben ook een Mechelse herder die hun reuzekonijn heeft doodgebeten.

Van zodra een hond een verkeerde klik maakt dat een peuter of zelfs een volwassen persoon ook een 'prooi' is ... dan wordt het gevaarlijk. En bij pitbulls zit dat er nu eenmaal hard in want die moesten vroeger juist stieren aanvallen. Op youtube staan verschillende incidenten. Ook argentijnse doggen die paarden in de nek bijten. Ook weer logisch, want ook die zijn gekweekt om op wilde zwijnen en poema's te jagen.
Borzoi windhonden werden ook gebruikt om op wolven te jagen.
Laatst gewijzigd door Cowboy_Bebop op 23 sep 2016 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Cowboy_Bebop
Actief

Nanna schreef:
Cowboy_Bebop schreef: vrienden hebben ook een Mechelse herder die hun reuzekonijn heeft doodgebeten. Een windhond zie ik dat niet doen.
Nou, die doen dat juist wel :cool2: En ik denk dat heel veel honden daar niet in te vertrouwen zijn.
Ook een gewone spaanse windhond? Heb ik weer iets bijgeleerd :D
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Mijn honden, nu nog maar een maar die jaagt niet meer, verschalkten ook weleens een haas of konijn en muisjes gingen er ook wel in.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Cowboy_Bebop
Actief

Nanna schreef: Die juist :mrgreen:
Amai een duracel konijn. :80: Is dat een nepkonijn ofzo? De windhonden lijken het ook niet echt te willen 'pakken', of zie ik dat mis?
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Maar welk bericht klopt er nu?

Want het is nog al verwarrend zo. in het eerdere bericht werd het gebracht alsof het kindje niet echt gebeten was. En dat blijkt dus heel anders te zijn. Daar mogen ze wel eens wat zorgvuldiger mee omgaan.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”