Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gevolgen van hond-agressie

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

gevolgen van hond-agressie

Ongelezen bericht door Marco88 »

*waarschuwing: filmpje kan als schokkend worden ervaren*

:O:
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: gevolgen van hond-agressie

Ongelezen bericht door runninggirl »

Een waarschuwing is denk ik wel op z'n plaats, ik hoef dit niet te zien heb na 2 seconden snel weggeklikt...
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wat een verschrikkelijk filmpje. Inderdaad een waarschuwing is wel op zijn plaats. Maar dit soort situaties zijn exact de reden waarom ik niet meer op mijn gemak wandel. Ik snap ook gewoon niet waarom mensen dit maar laten gebeuren. Als iedereen er gewoon voor zorgt dat ze hun hond bij zich houden zou dit niet kunnen gebeuren. Gelukkig lijkt het redelijk mee te vallen op dit filmpje.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Dat arme hondje, evenals zijn vrouwtje helemaal in shock.
En dat wandelend schilderij kijkt alsof hij hersendood is.

Het had voorkomen kunnen worden een Opinel nr. 10. Een mooie damesmaat.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:Jezus!
Wat dóen al die mensen? Of eigenlijk, wat doen die mensen allemaal niet?
Ze doen vooral niks, behalve mee jammeren.
Er is zelfs niemand die even die twee zonnebrillen oppakt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Cinnepin
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerenfox en border collie

Ongelezen bericht door Cinnepin »

Ik dacht eerst dat die hond een mens beet had..later zag ik het arme kleine hondje. Dit hoefde ik dus niet te zien. Idd waarschuwing. Voel me vreselijk naar nu
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Tranen in m'n ogen hiervan.
Maar toch he, kunnen we ff stoppen met dit soort dingen te plaatsen uit pure haatzaaierij? Verder hebben we er niets aan namelijk. We weten inmiddels wel wat Marco88 van klapkaken vindt.
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Ik zie wel verschillende mensen die helpen en Jezus die zonnebrillen zijn niet super belangrijk wanneer iemand onder het bloed zit en je niet weet wat van haar is en wat van het arme hondje.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Maeve schreef:Tranen in m'n ogen hiervan.
Maar toch he, kunnen we ff stoppen met dit soort dingen te plaatsen uit pure haatzaaierij? Verder hebben we er niets aan namelijk. We weten inmiddels wel wat Marco88 van klapkaken vindt.

Nou dit dus...
Het punt is ondertussen wel duidelijk...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Gimmick schreef:

Nou dit dus...
Mee eens.
Ik kan het filmpje niet zien en, na het lezen van de reacties, hoef ik dat ook niet :ugh:

Wat is het nut van het plaatsen van dit soort filmpjes? Waarom heeft TS dit geplaatst?
Cinnepin
Zeer actief

Ik heb het ook niet op klapkaken en ontloop ze. Maar ik hoef dit soort filmpjes niet te zien. Ik vind het al erg genoeg. Sowieso vind ik het raar dat er personen zijn die zoiets überhaupt filmen...
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Cinnepin schreef:Ik heb het ook niet op klapkaken en ontloop ze. Maar ik hoef dit soort filmpjes niet te zien. Ik vind het al erg genoeg. Sowieso vind ik het raar dat er personen zijn die zoiets überhaupt filmen...
Als bewijsmateriaal misschien.
Wat het voor de zoveelste keer op een hondenforum doet vind ik een betere vraag.
Cinnepin
Zeer actief

Maeve schreef:
Cinnepin schreef:Ik heb het ook niet op klapkaken en ontloop ze. Maar ik hoef dit soort filmpjes niet te zien. Ik vind het al erg genoeg. Sowieso vind ik het raar dat er personen zijn die zoiets überhaupt filmen...
Als bewijsmateriaal misschien.
Wat het voor de zoveelste keer op een hondenforum doet vind ik een betere vraag.
ja dat is ook waar
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

mosquito1980 schreef:
Gimmick schreef:

Nou dit dus...
Mee eens.
Ik kan het filmpje niet zien en, na het lezen van de reacties, hoef ik dat ook niet :ugh:

Wat is het nut van het plaatsen van dit soort filmpjes? Waarom heeft TS dit geplaatst?
Omdat deze ts een ontzettende onruststoker is als het om SPA gaat.
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Ik snap best dat hij een SPA onruststoker is en dat we dit soort berichten een beetje zat zijn.

Maar, ik vind dit dus wel een "goed" voorbeeld van hoe dit soort rassen gewoon niet los laten en wat daarvoor nodig is om dat voor elkaar te krijgen. Er zijn nog meer dan genoeg mensen die dat écht onderschatten.

Al denk ik niet dat er hier nou zoveel zijn die dat onderschatten en hoort het hier ook niet perse thuis.

Gelukkig leek het hondje redelijk ok.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik geloof niet dat ik het filmpje wil zien.
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Nee dat wil je zeker niet Thom.

Het heeft sowieso weinig toegevoegde waarde vind ik...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Shiloh86 schreef:Ik snap best dat hij een SPA onruststoker is en dat we dit soort berichten een beetje zat zijn.

Maar, ik vind dit dus wel een "goed" voorbeeld van hoe dit soort rassen gewoon niet los laten en wat daarvoor nodig is om dat voor elkaar te krijgen. Er zijn nog meer dan genoeg mensen die dat écht onderschatten.

Al denk ik niet dat er hier nou zoveel zijn die dat onderschatten en hoort het hier ook niet perse thuis.

Gelukkig leek het hondje redelijk ok.
Daar heb je geen filmpje voor nodig, de zijn de laatste tijd zoveel topics over geweest. Iedereen weet nu hoe de verschillende forumleden over dit soort honden denkt.
Er zijn verschillende forum leden die zelf zulke honden hebben en imo er verantwoordelijk mee omgaan. :ok:
Mensen die in de topics worden besproken en op filmpjes staan zijn geen forumleden :U:
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Wat betreft het forum zeg ik toch exact hetzelfde :U:
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

thom schreef:Ik geloof niet dat ik het filmpje wil zien.
ik kijk ook niet hoor :schrik:
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Heb t live gezien.

Hoef het filmpje niet te zien, heb nog af en toe nachtmerries van de keer dat ik het meemaakte.

Ik denk inderdaad dat mensen wel eens horen dat "sommige honden niet loslaten" maar dat ze geen idee hebben van hoe dat er in de praktijk aan toe gaat en hoeveel impact zoiets kan hebben.
Ik had in ieder geval géén idee voordat ik het meemaakte.
Dacht gewoon aan honden die dan even niet wilden meewerken met de baas, en waar je dan gewoon even de bek moest losmaken of zoiets. Verder eigenlijk nooit bij stil gestaan.
En op zich geloof ik best dat het goed zou zijn als er in het algemeen wat meer besef zou zijn over hoe zoiets ècht gaat. Zowel bij eigenaren als niet eigenaren van honden die dit kunnen.

Maar of het plaatsen van dit soort filmpjes (ik heb dus niet gekeken, anders slaap ik vannacht weer niet) op een hondenforum dè manier is weet ik niet.
Wat dan wel een manier zou zijn weet ik ook niet.
Blijft een lastige zaak.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik vind het zo raar dat men met deze filmpjes haat zaait tegen de honden. En niet tegen de eigenaren. Want díe zijn de oorzaak en verantwoordelijk.

En de wet. Want die pakt dit niet aan. Een hond doodbijten is niet zo heel erg helaas.

Ik heb het filmpje geen moment geopend. Ik kan er namelijk niet tegen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Even over het filmpje. Ik heb wel gekeken, kreeg ook tranen in mijn ogen, maar uiteindelijk valt het mee op het filmpje. Het is geen filmpje waarin een hond aan stukken wordt gescheurd ofzo. Je ziet 'gewoon' hoe een vechthond een klein hondje vastpakt, moeilijk los te krijgen is, baasje van de kleine hond volledig in paniek is en wat wonden en bloed vooral bij haar. Met het hondje gaat het wel geloof ik.
Dat neemt niet weg dat het een verschrikkelijk filmje is, maar dan vooral door de paniek en de wanhoop van de vrouw. Die ik trouwens volledig begrijp en ik hoop dat ze er mentaal nog bovenop komt.
Moet ook eerlijk zeggen dat ik van mezelf niet snap waarom ik dit soort dingen 'moet' kijken. Ik kan het niet helpen als ik het zie ga ik kijken/ lezen.
Maar goed. Ik denk dat de meeste mensen hier op het forum het wel met elkaar eens zijn en dat dit soort dingen gewoon niet zouden mogen gebeuren.
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

Deze mensen reageren zoals de meeste mensen in een situatie als deze reageren.
Ze weten gewoon niet wat ze moeten doen.
En dat is ook meteen het gevaar, bijna niemand krijgt een gevecht met een SPA binnen 123 gestopt.
Verschrikkelijk voor deze mevr trouwens, en het arme hondje ook.
Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Genetische aanleg en verkeerde geleiders is killing in dit soort situaties, heb vele gevechten meegemaakt
met diverse honden hier reden was vaak ook loslopende honden en macho eigenaars, ( heb mijn eigen honden altijd vast aan de riem als ik onbekende honden tegenkom) maar je kan het niet altijd voorkomen
Mijn eigen honden zijn gelukkig nooit in stukken gescheurd omdat ze toch goed bestand waren tegen
de aanvallende partij gelukkig, pits, rottweilers, American Bulldog noem maar, tegenwoordig ontwijk ik alle
populaire losloopgebieden om van die ellende af te zijn , wat mij opvalt je ziet veel meer dit type honden dan zeg maar +- 10 jaar geleden en het neemt maar toe. Heb wel een jonge mechelaar pup van 6 maanden in stukken zien verscheuren van een vriend van mij dit vergeet ik nooit meer.

Achter je PC is het makkelijk om commentaar te geven wat omstanders verkeerd doen drift snelheid
en verassing
element bij dit soort aanvallen en veel onkunde bij omstanders zijn een paar redenen dat dit vaak verkeerd gaat om het juist op te lossen ( kan beste de rust bewaren en niet dom gaan meppen en trappen). Fixerende honden die voor de aanval kiezen zie ik al op 100 meter reden van mij op om te keren of even de andere kant van de weg te kiezen je weet tegenwoordig niet wie
de lijn vast heeft helaas.

Hier in de buurt loopt een man met een hakbijl rond als het mis gaat hij eigen rechter gaat spelen om zijn honden te beschermen nadat 1 van zijn honden ook laatst was gegrepen door een een staffie . In en in triest natuurlijk maar dit krijg je dan met nog steeds het veel te slappe beleid in Nederland het is de omgekeerde wereld vele honden eigenaars voelen zich niet meer veilig of durven haast de deur niet meer uit.

Niet zeggende dat het allemaal maar haat is er lopen ook wel kundige mensen naast dit soort honden , maar ook een HELEBOEL niet zo kundige mensen.

En er lopen natuurlijk niet alleen verkeerde geleiders mij alleen dit soort type honden maar bij
heel veel honden is er veel onkunde in opvoeding of het juist kunnen lezen van honden gedrag
ook bij kleine k*t hondjes zie je dit maar hier is de impact van schade niet zo groot of juist wel... als ze
de verkeerde hond tegen komen ook dit weet ik uit eigen ervaring.
Cowboy_Bebop
Actief

Ongelezen bericht door Cowboy_Bebop »

Leanne schreef:Deze mensen reageren zoals de meeste mensen in een situatie als deze reageren.
Ze weten gewoon niet wat ze moeten doen.
En dat is ook meteen het gevaar, bijna niemand krijgt een gevecht met een SPA binnen 123 gestopt.
Verschrikkelijk voor deze mevr trouwens, en het arme hondje ook.
Denk ik ook ja.

Als twee vreemde honden met elkaar vechten, wie gaat er dan zijn eigen leven riskeren (of risico op littekens), om die twee honden uiteen te trekken? Daar heb je al een portie lef voor nodig. En je moet fysiek ook capabel zijn.

En zelfs als je bereid bent om tot actie over te gaan, hoe trek je zo’n pitbull los van een andere hond? Slaan, schoppen of water maken zo’n hond alleen nog maar agressiever. Staan heel veel filmpjes van op youtube. Aan beide achterpoten vastpakken en trekken lukt ook niet altijd en zeker niet wanneer de andere hond nog een pup is (geen tegengewicht).
De beste tactiek lijkt mij om achter de hond te gaan staan, de halsband (of een riem) vast te pakken en de strot daarmee toe te knijpen en zo omhoog trekken.
Iedereen die zo'n hond koopt zou hierop moeten trainen voor zo'n noodsituaties.

Iemand heeft me ook gezegd dat hij altijd een zakmes meeneemt om zijn hond te beschermen moest het ooit gebeuren ... maar in België waar aanlijnen verplicht is (en dat is er juist om deze redenen gekomen) valt zo'n situatie gelukkig minder voor.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”