Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

We hebben vandaag een 'verdwaalde' hond gevonden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

We hebben vandaag een 'verdwaalde' hond gevonden

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Vanochtend op de fiets zagen we plotseling een hondje (podenco andaluz maneto) doelloos over een hele drukke weg dwalen. Meteen afgestapt en hondje van de weg gehaald. Ze piepte en was meteen heel aanhankelijk. Een tijd met de kinderen gewacht of de eigenaar eraan kwam, maar noppes. Ben snel naar huis geracet om halsband en lijn en water te halen en de kids bij het hondje gelaten. Ze had veel dorst. Ze liep perfect aan de lijn en kwam meteen mee. Eenmaal thuis geen enkel probleem met onze honden. Ze had ook erge honger. Ze is wel goed doorvoed trouwens, maar ze heeft lange nagels en het lijkt alsof ze (schijn)zwanger is.

Meteen politie van dichtstbijzijnde dorpen gebeld. Er had nog niemand voor haar gebeld. Ze zouden langskomen om te kijken of ze een chip heeft. Moest mijn belletje een paar keer herhalen, maar uiteindelijk kwamen ze toch. En wat bleek: tegen mijn verwachting had ze een chip! Een tijdje later werd ik gebeld: eigenaar was opgespoord, maar hij kon op dat moment niet komen, dus of het ok was dat hij morgenochtend kwam. Wat mijn betreft geen probleem, maar heb er toch een vreemd gevoel bij. Die eigenaar had dus nog niet naar de politie gebeld om de vermissing en chipnummer door te geven. Bovendien woont hij in hetzelfde dorp als ik, max 10 minuten met de auto. Kom je je hond dan niet meteen halen? Ben ik paranoide of is het normaal dat ik er een vreemd gevoel bij heb?

Dit is de dame. Mijn oudste zoon noemt haar Stroopwafel, de jongste Poepie, dus ik noem haar Poepie-Stroopwafel. Haar echte naam blijkt Rubia te zijn. Het is een schatje, ontzettend lief en aanhankelijk.

Afbeelding
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: We hebben vandaag een 'verdwaalde' hond gevonden

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik zou het ook vreemd vinden als de eigenaar niet direct zou willen komen maar ik zou even afwachten wat de reden daarvoor is.
Die zou natuurlijk zo dringend kunnen zijn dat je begrijpt waarom hij niet direct kon komen.
Zou hij geen interesse in de hond meer hebben en je zou dat merken tijdens het gesprek dan zeg ik gefeliciteerd met jullie Stroopwafel :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Hm ik snap dat je hier een vreemd gevoel bij hebt ja. Ik zou zelf alles uit handen laten vallen als mn hond ergens gevonden werd. Maar dat is makkelijk praten in theorie, in de praktijk is het misschien helemaal niet zo simpel om zomaar van werk weg te gaan. Of misschien is er net iets ernstigs gebeurd in de familie ofzo. De kans lijkt me klein, maar het kan. Als het zo'n lief leuk hondje is denk ik trouwens dat het opzich wel een liefhebbende eigenaar zal zijn.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Dat is inderdaad best gek... Bij een asiel had je daar ook gewoon voor mogen dokken.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Wat een leuk beestje!

Ik vind het opzich niet zo raar dat hij misschien wel niet spontaan kan komen. Als ik gebeld wordt op mijn werk dat een van de honden gevonden is dan zal ik ook moeten wachten tot mijn dienst erop zit. Niet iedereen kan zomaar naar huis vliegen onder werktijd.
En als de hond veilig zit bij lieve mensen die moeite doen om.uit te zoeken van wie ze is dan zit ze daar vast goed...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Maandoodle
Actief

Ongelezen bericht door Maandoodle »

Dat je niet meteen kunt komen door bv werk of iets dergelijks snap ik wel, maar pas de volgende dag? Dat vind ik wel raar. Je moet toch sowiezo naar huis als je een hond hebt? Als ze niet was weggelopen (ervan uitgaande dat dat is gebeurd) dan had het baasje die dag toch ook gewoon na zijn werk thuis moeten komen om haar uit te laten? En het is nou niet een uur rijden. Ik vind het een raar verhaal. Maar ja indd niet te snel conclusies trekken, wie weet is er wel een hele goede reden?...
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Eerlijk gezegd denk ik dat de eigenaar het wel best vond. Wie weet was de hond daar de wagen uit gezet in de hoop dat hij aangereden wordt. Ik weet dat er veel spanjaarden zijn die dat doen. Dan zijn ze er vanaf.

Ik hoop dat hij niet komt.....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
mijke
Zeer actief

Nouja misschien is ie hersenchirurg of OK medewerker of had hij nachtdienst op de eerste hulp ofzo. Misschien heeft ie een grote omheinde tuin waar de hond dan alleen blijft normaal gesproken. Het kan.

Maar het kan net zo goed dat ie schijt heeft en het wel makkelijk vond zo. Of dat het eigenlijk niet zijn hond is maar die van zijn exvrouw ofzo. Je kunt speculeren tot je een ons weegt denk ik :P
Alfilillo
Zeer actief

Updateje: tegen de politie had hij gezegd dat hij naar zijn werk moest, en dit was geen hersenchirurg. Meneer is vanochtend namelijk komen opdagen. Hij leek totaal niet blij om zijn hond weer te zien. Hij begroette haar niet eens. Zij hem wel, maar niet enthousiaster dan ons vanochtend. Vervolgens wilde ze niet met hem door de deur naar buiten (tetwijl ze elke keer achter mij aan probeerde te komen als ik naar buiten ging).

Volgens hem was ze ontsnapt op het strand. Maar zonder halsband? En dit was zo'n lief aanhankelijk ding, totaal geen ontsnapper. Ik was van plan om die man een aantal dingen te vragen, maar was met stomheid geslagen door deze kille reactie. Wat een sukkel ben ik toch.

Het zou me niks verbazen als dit een jager was. Die dumpen hun hond vaak als hij niet (meer) voldoet. Iones weet waar ik het over heb.

Ik heb best een klotegevoel hierover.

Alfil & Lily
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

Alfilillo schreef:Updateje: tegen de politie had hij gezegd dat hij naar zijn werk moest, en dit was geen hersenchirurg. Meneer is vanochtend namelijk komen opdagen. Hij leek totaal niet blij om zijn hond weer te zien. Hij begroette haar niet eens. Zij hem wel, maar niet enthousiaster dan ons vanochtend. Vervolgens wilde ze niet met hem door de deur naar buiten (tetwijl ze elke keer achter mij aan probeerde te komen als ik naar buiten ging).

Volgens hem was ze ontsnapt op het strand. Maar zonder halsband? En dit was zo'n lief aanhankelijk ding, totaal geen ontsnapper. Ik was van plan om die man een aantal dingen te vragen, maar was met stomheid geslagen door deze kille reactie. Wat een sukkel ben ik toch.

Het zou me niks verbazen als dit een jager was. Die dumpen hun hond vaak als hij niet (meer) voldoet. Iones weet waar ik het over heb.

ja maar dan snijden ze vaak de chip eruit zodat ze niet te herleiden zijn
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Hm dat klinkt niet echt leuk nee :ugh: Maar ik zou ook niet weten wat je er mee moet :U:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Alfilillo schreef:Updateje: tegen de politie had hij gezegd dat hij naar zijn werk moest, en dit was geen hersenchirurg. Meneer is vanochtend namelijk komen opdagen. Hij leek totaal niet blij om zijn hond weer te zien. Hij begroette haar niet eens. Zij hem wel, maar niet enthousiaster dan ons vanochtend. Vervolgens wilde ze niet met hem door de deur naar buiten (tetwijl ze elke keer achter mij aan probeerde te komen als ik naar buiten ging).

Begrijp je gevoel maar we kunnen niet bij die man naar binnen kijken
Dus toch maar geen oordeel.
Een hondje op het strand of een hondje in jouw huis ............ wanneer zou een jachthondje ontsnappen denk je? :wink:

Waarom zou dat hondje op het strand wel een halsbandje om hebben?
Mijn honden lopen los ook zonder halsband, ook op het strand. :U:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Alfilillo
Zeer actief

ranetje schreef:

Begrijp je gevoel maar we kunnen niet bij die man naar binnen kijken
Dus toch maar geen oordeel.
Een hondje op het strand of een hondje in jouw huis ............ wanneer zou een jachthondje ontsnappen denk je? :wink:

Waarom zou dat hondje op het strand wel een halsbandje om hebben?
Mijn honden lopen los ook zonder halsband, ook op het strand. :U:
Je hebt gelijk, ik moet hem het voordeel van de twijfel geven. Mijn gevoel werd overigens eerder veroorzaakt door zijn kille houding naar haar toe (en de manier waarop hij haar naar de auto droeg, opgepakt van achter, achter de voorpoten, voor zich uit houdend alsof het een vieze vuilniszak was), dan vanwege de halsband en het weglopen. Maar je weet het niet.... Als hij niet was komen opdagen, was ze naar het asiel gegaan, en daar had ze het zeker niet fijn gehad. Dus het is beter zo. Ik ben gewoon een beetje verknocht aan haar geraakt na één dag.... :ugh:

Alfil & Lily
iones
Zeer actief

Ik kan me helemaal je gevoel hierover voorstellen. Ik verwacht hier ook niet veel goeds van. Arm hondje. Ik had denk ik gevraagd of ik haar mocht houden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

bellabeest schreef:

Als ze al een chip hebben, want dat doen de meeste jagers helemaal niet (ook al is het verplicht).

Ik kan me wel heel goed voorstellen dat het lastig is zo'n leuk en lief hondje mee te geven met een eigenaar die helemaal niet blij lijkt te zijn met haar. :ugh:
iones
Zeer actief

Sinds wanneer kun je gedrag van mensen niet lezen? IK denk dat het gedrag van die vent duidelijk genoeg was. En de reactie van dat hondje ook. Eigenlijk vrees ik voor dat beestje.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Mickie schreef:
DeDiana schreef:
bellabeest schreef:
Alfilillo schreef:Het zou me niks verbazen als dit een jager was. Die dumpen hun hond vaak als hij niet (meer) voldoet. Iones weet waar ik het over heb.
Als ze al een chip hebben, want dat doen de meeste jagers helemaal niet (ook al is het verplicht).
Gut wat een stellige aannames zeg ... :80:
Kun je dat nog een beetje onderbouwen met cijfers, of is het allemaal gewoon natte-vingerwerk?
Ik ken best een aantal jagers, maar die werken echt niet zo. Fijn beeld wordt er weer geschetst :ugh:
Het gaat hier om Spanje daar gaat het er wat anders aan toe dan hier.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mickie schreef:
Tineke schreef:
Mickie schreef:Gut wat een stellige aannames zeg ... :80:
Kun je dat nog een beetje onderbouwen met cijfers, of is het allemaal gewoon natte-vingerwerk?
Ik ken best een aantal jagers, maar die werken echt niet zo. Fijn beeld wordt er weer geschetst :ugh:
Het gaat hier om Spanje daar gaat het er wat anders aan toe dan hier.
Ah zo :oohja:
Dan is het goed dat dat er nu even bij staat. Over Spaanse jagers weet ik niks.
Ja, dat leek me wel duidelijk, maar ik heb het dus over Spanje. Daar heb ik overigens ook geen cijfers van. Maar ik weet wel van de asielen daar dat met name podenco's zelden of nooit een chip hebben als ze worden gevonden of gedumpt.
Van Nederlandse jagers weet ik helemaal niets en ik geloof direct dat dat er heel anders aan toegaat.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik heb in Griekenland zelfs een Setter gevonden die nog een halsband met telefoonnummer om had :80: Toen degene waar ik logeerde (spreekt grieks) ging bellen, meldde de jager dat het niet de bedoeling was dat hij de hond terug kreeg. Hij had hem namelijk gedumpt maar was blijkbaar vergeten om zn halsband af te doen. Fijne middag nog. En succes met de hond.
Nee die gaan niet chippen :) Veel te lastig, zo'n permanent adreskaartje op je hond.
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Kun je die man niet bellen en informeren of er heel toevallig een kans bestaat dat hij haar aan jou geeft? Gewoon omdat je verliefd geworden bent. Zonder verder iets te laten merken over je dubbele gevoelens. Wie niet waagt wie niet wint toch :P
Alfilillo
Zeer actief

Ik ben niet tegen de jacht of jagers, mits die verantwoordelijk handelen. Ook weet ik niet of deze man een jager was, het is geen aanname, maar het is niet onwaarschijnlijk. Ik weet weinig of niks van de jacht in nederland. In spanje staan jagers erom bekend regelmatig honden, vooral podenco's, te dumpen als ze niet (meer) goed jagen. Zij zien de honden vooral als een instrument. Ze zijn trouwens verplicht om hun hond te chippen; niet dat ze dat altijd doen. Ik sprak net nog iemand die kennissen heeft die jagen en hij vertelde dat jagers de honden bewust niet behandelen met affectie, maar met afstand, omdat de hond anders te huiselijk wordt en niet meer goed jaagt. Ik kan hier mee leven als de dieren maar niet mishandeld worden of gedumpt. Hopelijk is dat niet aan de orde geweest bij Rubia alias Stroopwafel.

Alfil & Lily
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Het zal allemaal wel heel erg meevallen. Dit hondje is een lief en open en ook ouder podenco dametje. Dus geen mooie jachthond en duidelijk ook geen uitgefokt teefje aan haar strakke lijn te zien. Gewoon een leuk en vrolijk hondje. Dus die hond heeft geen heel slecht leven blijkbaar. Prima in conditie ook kwa eten. En blijkbaar ook niet opgesloten want ze kan weglopen :engel:
Al met al geen tekenen dat die hond mishandelt, ondervoed, uitgefokt of liefdeloos leeft. Een hondje van een jager is niet zo oud en zo open en lief. Die zijn vaak jong en liggen opgesloten om ze heftig te houden als ze losgelaten worden voor de jacht.

Ik zou me dus minder zorgen maken. Waarschijnlijk een stoere nonchalante man die gewoon geen zin heeft in een aaaahhh liefie ben je er weer....welkom. Ik pak Bas trouwens ook voor me uit op en steek haar dan in de auto. Hondje op de arm en gestrekt naar voren schuif je zo op de achterbank :engel: :ok:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mickie schreef:
DeDiana schreef:
bellabeest schreef:
Alfilillo schreef:Het zou me niks verbazen als dit een jager was. Die dumpen hun hond vaak als hij niet (meer) voldoet. Iones weet waar ik het over heb.
Gut wat een stellige aannames zeg ... :80:
Nou zeg.
Als het die kerel geen reet doet zegt hij ook niet om die hond op te halen ook al is het wat later dan verwacht.

Die man zal ook andere verplichtingen hebben zoals bv werk en een hok met kinderen.
Dat je nederlandse buur een tok is wil dat nog niet zeggen dat jij het ook bent.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ik heb hier helemaal geen goed gevoel bij. En dan niet zozeer de houding van de eigenaar als wel de reactie van de hond. Een hond die ook maar een béétje band met z'n baas heeft loopt gewoon met hem mee, hoeft ie niet eens blijdschap voor te tonen. Ik zou me na dit voorval ook helemaal niet goed voelen :(:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

*Wolf* schreef:Ik heb hier helemaal geen goed gevoel bij. En dan niet zozeer de houding van de eigenaar als wel de reactie van de hond. Een hond die ook maar een béétje band met z'n baas heeft loopt gewoon met hem mee, hoeft ie niet eens blijdschap voor te tonen. Ik zou me na dit voorval ook helemaal niet goed voelen :(:
Zo werkt het niet.
Zat honden met een goede baas en kosthuis die weg blijven lopen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

bouvierpoedel schreef:
*Wolf* schreef:Ik heb hier helemaal geen goed gevoel bij. En dan niet zozeer de houding van de eigenaar als wel de reactie van de hond. Een hond die ook maar een béétje band met z'n baas heeft loopt gewoon met hem mee, hoeft ie niet eens blijdschap voor te tonen. Ik zou me na dit voorval ook helemaal niet goed voelen :(:
Zo werkt het niet.
Je léést weer 'ns niet goed :roll:
iones
Zeer actief

mijke schreef:Kun je die man niet bellen en informeren of er heel toevallig een kans bestaat dat hij haar aan jou geeft? Gewoon omdat je verliefd geworden bent. Zonder verder iets te laten merken over je dubbele gevoelens. Wie niet waagt wie niet wint toch :P
Ik dacht het, jij zegt het.
Het zou wel eens de redding betekenen voor die hond. Als ze er nog is tenminste.

Ik heb er een slecht gevoel over.
bouvierpoedel schreef:
Zo werkt het niet.
Ik denk dat jij niet wilt inzien wat daar in Spanje gebeurt. Jouw goed recht en ik snap je ook.

Helaas ben ik hierin te realistisch. Ik wilde dat ik mezelf ook zo een rad voor ogen kon draaien als jij nu doet. Want zoals ik al zei, dit verhaal geeft mij een slecht gevoel. Ze beschrijft de lichaamstaal van jager en hond te goed. Lichaamstaal is ook informatie he.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

iones schreef:
bouvierpoedel schreef:
Zo werkt het niet.
Ik denk dat jij niet wilt inzien wat daar in Spanje gebeurt. Jouw goed recht en ik snap je ook.

Helaas ben ik hierin te realistisch. Ik wilde dat ik mezelf ook zo een rad voor ogen kon draaien als jij nu doet. Want zoals ik al zei, dit verhaal geeft mij een slecht gevoel. Ze beschrijft de lichaamstaal van jager en hond te goed. Lichaamstaal is ook informatie he.
Van de baas.
Of hij ook jager is, is volgens mij niet bekend?
Lichaamstaal heeft een functie als je die goed kunt lezen.
Daarvoor moet je iemand kennen.

Als de man niet om zijn hond had gegeven had hij dat beest niet opgehaald.

Dat hondje is open en vrolijk.
Bij een rottige baas opgegroeid was ze eerder schichtig en onzeker geweest.
Denk ik. :wink:
Niet iedereen op de wereld behandelt zijn honden zoals dat hier in Nederland gebeurt.
En ook hier is het niet altijd zo lief en vriendelijk.
Anders is niet per sé slechter.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Alfilillo
Zeer actief

mijke schreef:Kun je die man niet bellen en informeren of er heel toevallig een kans bestaat dat hij haar aan jou geeft? Gewoon omdat je verliefd geworden bent. Zonder verder iets te laten merken over je dubbele gevoelens. Wie niet waagt wie niet wint toch :P
Helaas, onmogelijk, dat wordt mijn echtscheiding (als ik getrouwd zou zijn). Ik had al een paar stichtingen gebeld die werken met opvanghuizen, voor het geval de baas van Rubia niet gevonden zou worden, en die hadden geen plek. Ze zou dan dus naar het asiel gaan, en ik zie deze hond echt niet de hele dag in een hok zitten. Het blijft speculeren. Ik hou me vast aan het feit dat ze geen tekenen vertoont van mishandeling, ook al, en daar blijf ik bij, viel het me op dat de baas niet opgelucht was dat hij haar terug had, hij haar niet had opgegeven als vermist en de hond niet met hem mee wilde komen. Nu loslaten...

Alfil & Lily
mijke
Zeer actief

Ja dan houdt het op. En wat laeken schrijft daar zit ook wel wat in. Je weet het gewoon niet. Voor je eigen gemoedsrust kun je dus maar beter van het beste uit gaan ;)
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”