Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Worden er ook honden NIET gegrepen door hun uiterlijk???

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Ursula
Zeer actief

Worden er ook honden NIET gegrepen door hun uiterlijk???

Ongelezen bericht door Ursula »

Na het verhaal van Rimpel die constant maar gegrepen wordt omdat het een Sharpei is, vraag ik me af, worden er ook honden absoluut niet gegrepen vanwege hun voorkomen?

Met mijn AB's merk ik best wel dat daar ook regelmatig hondjes ruzie mee zoeken, over het algemeen de kleintjes, gisteren nog twee beagles :? :mrgreen:.

Maar met mijn Bordeauxtjes had ik dat destijds niet.
Daar zochten nooit honden ruzie mee, en als er honden met minder prettige intenties op ze af kwamen, gingen ze heel breed staan, en deden ze niks, alleen maar stilstaan en kijken, en dan dropen andere honden meestal alweer af. Zou dit dan ook puur door het uiterlijk komen?
Life is great with a Molosser by your side!!!

Afbeelding
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

mijn oudste duitse herder had altijd zo'n uistraling van ik ben de baas kom maar op, dat die heeft eigenlijk nooit heeft hoeven te vechten. in huis was dat ook altijd al zo, wanneer hij er maar even bij kwam dan was het gelijk rustig.

nu wordt ie bijna 14 en de afgelopen 2 jaar heeft ie hier in huis wel eens mot gehad met de opvolger (3 maanden gelden zelfs nog) hij gaat nog steeds niet opzij, en ondanks zijn leeftijd hakt ie er wel in als het niet naar zijn zin gaat, dat hoefde hij vroeger niet te doen, een lichte grom was al voldoende.
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hanneke »

Mijn oudste Beardie (reu) is nog nooit gegrepen en is zelf ook nog nooit het gevecht aangegaan. Mijn jongste Beardie, ook een reu, is om onverklaarbare redenen nogal eens de sjors bij herders. Hoe dat nou kan, snap ik niet. Over het algemeen hebben Beardies vrij weinig last van knokpartijen en ze zoeken ze zelf ook niet op (uitzonderingen heb je natuurlijk altijd).
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Ruth
Actief

Ongelezen bericht door Ruth »

hmmmmmm ik zou het niet zo weten wel als een hond verkeerde seinen afgeeft dat ie gepakt(laten we het zo ff zeggen).
Afgelopen zaterdag nacht is Briska vanachteren gepakt die hond sprong zo op haar terwijl ze aan de lijn zat en die hond niet het was ook een hond die niet.
Dus een verkeerde sein naar die hond,wat een pittje was deed ze niet.

Maar ik denk zoals bij Rimpel het wel mee speeld dus het kan best wel op het uiterlijke(houding)van de hond zijn.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Wat Rimpel heeft had Donar juist ook. Die werd ook om het mionste of geringste aangevallen. Een keer liep ik in de Schevingse bosjes met Karin L. en nadat Donar binnen een half uur 3 keer gegrepen werd zijn we weg gegaan. Ik vroeg me altijd af of het misschien kwam doordat honden aanvoelde dat hij zwak was en niet veel kon hebben.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

tja mijn mathezer is nog nooit gegrepen in 4 jaar afkloppen de meeste honden kijken nog niet eens naar haar om
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Of er ook rassen zijn die er typisch weinig last van hebben weet ik niet. Ik denk in ieder geval niet dat het mensen als zodanig zou opvallen. "Hee mijn hond wordt nooit aangevallen"... neeeh, dat valt pas op als het juist wél vaak gebeurt.

Maar ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld Italiaanse Windhondjes iha niet bijzonder provocerend overkomen, of andere rassen die de staart heel laag dragen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Ruth
Actief

Ongelezen bericht door Ruth »

Brigitte schreef:Wat Rimpel heeft had Donar juist ook. Die werd ook om het mionste of geringste aangevallen. Een keer liep ik in de Schevingse bosjes met Karin L. en nadat Donar binnen een half uur 3 keer gegrepen werd zijn we weg gegaan. Ik vroeg me altijd af of het misschien kwam doordat honden aanvoelde dat hij zwak was en niet veel kon hebben.
als een hond ziek is of wat mankeerd voelen de andere,zo ben ik hevig geschrokken toen Bris een oude collie pakte die ziek was en eigenlijk niks deed.
Ik vind eigenlijk als je weet dat je hond dat doet dat je allert moet zijn,en desnoods vragen of de hond wat mankeert.
Sinds die tijd let ik erg op hoe de andere honden reageren en doen,zodat ik Bris desnoods bij me kan houden.
Afbeelding
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Yiska wordt constant wel aangevallen, volgens de meeste mensen omdat ze zwart is.

Maar nu ik begin te denken, Raya, wordt bijna 9, is dus echt nog nooit door een hond aangevallen. Ze is een vrij rare hond wat andere honden betreft. Als er een vreemde hond op haar afkomt blijft ze stilstaan en doet gewoon niets meer tot die hond vertrekt. Niets onderdanig, gewoon neutraal blijven staan.
Ze is een kruising golden.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

zoe (de cairn)was 1,5 jaar oud en ze was al 5 keer gepakt door duitse herders :? ,alle andere rassen geen probleem.
gevolg is nu wel dat zoe vreselijk bang is voor herders :cry: stacey is nu bijna twee jaar en is nog nooit gepakt :ok:
Afbeelding
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Rossi is eigenlijk nooit gegrepen. Maar hij ligt bij voorbaat al op zijn rug.
Hier in de buurt is wel een klein hondje wat op de ene of andere manier altijd de pispaal is. Tja wie zal zeggen waarom?
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
naomie 4 ever
geregistreerd lid

jessie

Ongelezen bericht door naomie 4 ever »

mijn kruising jack russel heeft een hekel aan poedeltjes die pakt ze altijd en ik weet echt niet waarom :twisted: en mijn mechelaar gaat helemaal door t lint van groenendalers en afgaanse windhonden niet dat ze die pakt maar ze blijft blaffen :tong: en mijn huskey wilde altijd knokken met de afghanen :jank: ik snap er niks van maar jah zal wel hondse begrippen zijn
groetjes van ons
een hemel op aard is leven met hond en paard
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

magda schreef:zoe (de cairn)was 1,5 jaar oud en ze was al 5 keer gepakt door duitse herders :? ,
Wat mij opvalt, is dat het soms ook kan zijn dat hij juist om zijn onzekere gedrag, dat juist aantrekt. Onbewust natuurlijk en misschien niet in onze ogen te zien, maar voor bv een herder wel
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Ik heb ook zo`n hond waar andere honden niet zo snel naar toe komen, hij heeft inderdaad ook een zelfverzekerde houding en dat schrikt veel honden af , ik heb het dan ook nog niet meegemaakt , dat er een hond zomaar naar hem toekwam.
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

Ruth schreef:
Brigitte schreef:Wat Rimpel heeft had Donar juist ook. Die werd ook om het mionste of geringste aangevallen. Een keer liep ik in de Schevingse bosjes met Karin L. en nadat Donar binnen een half uur 3 keer gegrepen werd zijn we weg gegaan. Ik vroeg me altijd af of het misschien kwam doordat honden aanvoelde dat hij zwak was en niet veel kon hebben.
als een hond ziek is of wat mankeerd voelen de andere,zo ben ik hevig geschrokken toen Bris een oude collie pakte die ziek was en eigenlijk niks deed.
Ik vind eigenlijk als je weet dat je hond dat doet dat je allert moet zijn,en desnoods vragen of de hond wat mankeert.
Sinds die tijd let ik erg op hoe de andere honden reageren en doen,zodat ik Bris desnoods bij me kan houden.

Ramses deed dit ook met een bouvier hier in de flat. Daar had hij altijd respect voor zelfs toen deze erg wankel op het been was en Ramses maar weinig hoefde te doen om te zorgen dat hij viel. Maar Ramses bleef respect houden tot de hond kanker kreeg, toen ging hij uitvallen naar hem en dit bleef hij doen zelfs op de laatste dag van die honds leven :?
Schrok er ook wel van maar had het wel vaker gehoort dat het gebeurde.
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

[quot]

Ramses deed dit ook met een bouvier hier in de flat. Daar had hij altijd respect voor zelfs toen deze erg wankel op het been was en Ramses maar weinig hoefde te doen om te zorgen dat hij viel. Maar Ramses bleef respect houden tot de hond kanker kreeg, toen ging hij uitvallen naar hem en dit bleef hij doen zelfs op de laatste dag van die honds leven :?
Schrok er ook wel van maar had het wel vaker gehoort dat het gebeurde.[/quote]

He! toevallig.
Stapper loopt al drie jaar leuk te dollen met een bobtail hier uit de straat. allebei reuen.
Nooit gedonder geweest tussen die twee. Nu is de bob sinds twee weken nogal ernstig ziek, en wat denk je....
Stapper begint al te grommen als ie de bob in de verte ziet aankomen 8O
Ik snap dit ook niet!
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”