Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Carnibest of Bibi??
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Carnibest of Bibi??
Wie heeft er ervaringen met deze twee soorten voer? Hoeveel moet je er ongeveer van voeren? Ik voer hier ten volle tevredenheid Carnibest, maar omdat het prijsverschil met Bibi toch best wel groot is.......
-
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
ik zeg ook carnibest, maar dat is puur voor mijn hond.
qyan at het niet graag meer, veranderde toen ik het voerde te vaak van samenstelling waardoor het slecht gegeten werd en uiteindelijk eindigde in diaree.
vond het de laatste keren ook te waterig, waardoor ik veel meer moest voeren van bibi als van carnibest, wat de bibi dus uiteindelijk duurder maakte als carnibest.
maar zoals zo vaak gezegd: waar mijn hond het niet goed opn doet, doet ene andere hond het perfect op.
probeer het dus gewoon een tijdje en kijk welke jouw en je honden beter bevalt
qyan at het niet graag meer, veranderde toen ik het voerde te vaak van samenstelling waardoor het slecht gegeten werd en uiteindelijk eindigde in diaree.
vond het de laatste keren ook te waterig, waardoor ik veel meer moest voeren van bibi als van carnibest, wat de bibi dus uiteindelijk duurder maakte als carnibest.
maar zoals zo vaak gezegd: waar mijn hond het niet goed opn doet, doet ene andere hond het perfect op.
probeer het dus gewoon een tijdje en kijk welke jouw en je honden beter bevalt

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn honden zitten al tig jaar op de Bibi zonder problemen. Wat is er mis mee dat het af en toe iets wisselt van samenstelling. De dieren die wolven in de natuur eten zijn ook niet elke dag hetzelfde hoor.
Carnibest is gewoon veel duurder dan Bibi.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
-
- Zeer actief
- memo
- Actief
Bibi is wat groffer van textuur, je kunt dus nog zien wat het geweest is :p: Carnibest dus wat fijner. De ingredienten zijn ook niet helemaal hetzelfde. Mijn hond vindt beide soorten lekker, ik heb wel het idee dat je van Bibi iets meer moet voeren, maar ik weet het niet zeker (voer het nog maar net).
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!

als je een hond hebt wier darmen zo verrot zijn door te veel medicijnen en antibiotica kuren dan maakt dat heel veel verschil helaas!Danielle schreef:Mijn honden zitten al tig jaar op de Bibi zonder problemen. Wat is er mis mee dat het af en toe iets wisselt van samenstelling. De dieren die wolven in de natuur eten zijn ook niet elke dag hetzelfde hoor.
als je een hond hebt die bij het geringste tekort terugvalt naar een puppyschurft uitbraak, maakt dat heel veel uit!
verder is qyan geen wolf, is qyan een voor de mens gefokte rashond met daarbij de wel bekende gezondheidsproblemen die wolven gelukkig niet hebben

verder houdt qyan niet van kippenlever en dat is er toen ook in een ruimere hoeveelheid ana toegevoegd.
dus voor ene moelijke eter die gewoon langer als een week niet meer eet en zichzelf uithongerd, maar de veranderende samenstelling ook uit.
ik schrijf daarom ook niet voor niets waar mijn hond het niet goed op doen doen andere honden het perfect op, probeer welke beter bevalt.
maar voor mijn hond kan het dus niet
Laatst gewijzigd door qyan op 16 feb 2004 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- wilco
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bassethound
(Sharpei RIP) - Aantal honden: 2
-
- Actief
- wilco
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bassethound
(Sharpei RIP) - Aantal honden: 2
nou ik dacht die 60 kilo gaat wel passen maar nee dus dus ik heb dat verandert in 40 kilo,
nu heb ik een vraag ,
ik had dus 3 smaken Carnibest besteldt en schapen pens ,runderpens ,kruidenmix.
dus kom thuis en ik zie zo het verschil niet,
van schapen pens of runderpens ,weet iemand dat?
en kruidenmix wanneer en waar gebruik je dat?(ik mocht het proberen maar ik heb in de gouwigheid vergeten te vragen)
nu heb ik een vraag ,
ik had dus 3 smaken Carnibest besteldt en schapen pens ,runderpens ,kruidenmix.
dus kom thuis en ik zie zo het verschil niet,
van schapen pens of runderpens ,weet iemand dat?
en kruidenmix wanneer en waar gebruik je dat?(ik mocht het proberen maar ik heb in de gouwigheid vergeten te vragen)
-
- Actief
- Yari
- Zeer actief
Carnibest is hier in de buurt volgens mij niet te verkrijgen terwijl Bibi op het winkelcentrum bij m'n ouders te verkrijgen is. Onze Schotse Collie heeft z'n hele leven alleen maar vlees van Bibi gehad; hij heeft nooit wat gemankeerd en altijd een prachtig glimmende vacht tot op de dag dat we hem in hebben laten slapen (14 jaar; hij was gewoon op). Ook altijd weinig en stevige ontlasting gehad. Ik moet zeggen dat toen in die tijd de samenstelling inderdaad nogal eens wisselde, het zag er dan ineens weer anders uit als de vorige keer en het rook soms ook anders..... Maar goed, heeft ie verder nooit wat van gekregen.
Yari krijgt nu sinds 4 mnd ook alleen maar Bibi en af en toe wat Rodi. Daarvoor kreeg ze maar 1 a 2 keer per week vlees en de rest brokken, maar hier doet ze het toch nog stukken beter op. Vollere glimmendere vacht (en amper nog verharen), minder ontlasting en wat drogere bespiering lijkt het. In de anderhalf jaar tijd dat ik nu Bibi koop is de samenstelling niet veranderd naar mijn idee.
Het fijne aan Bibi vind ik dat het inderdaad vrij grove stukken zijn en je dus echt ziet wat je voert, terwijl Rodi bijv. echt zo'n fijngemalen mengsel is wat tot een hamburger geplet is, weet niet hoe dat bij Carnibest is. Maar goed, kijk zelf maar waar je hond het het beste op doet zou ik zeggen!
Yari krijgt nu sinds 4 mnd ook alleen maar Bibi en af en toe wat Rodi. Daarvoor kreeg ze maar 1 a 2 keer per week vlees en de rest brokken, maar hier doet ze het toch nog stukken beter op. Vollere glimmendere vacht (en amper nog verharen), minder ontlasting en wat drogere bespiering lijkt het. In de anderhalf jaar tijd dat ik nu Bibi koop is de samenstelling niet veranderd naar mijn idee.
Het fijne aan Bibi vind ik dat het inderdaad vrij grove stukken zijn en je dus echt ziet wat je voert, terwijl Rodi bijv. echt zo'n fijngemalen mengsel is wat tot een hamburger geplet is, weet niet hoe dat bij Carnibest is. Maar goed, kijk zelf maar waar je hond het het beste op doet zou ik zeggen!

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
-
- Zeer actief
-
- Actief
- Contacteer:
Nou heb weer nieuwe Carnibest gehaald,maar Tarquin zet zijn bek er echt niet aan ...jammer hoor,ziet er zo goed uit maar hij eet het echt niet :cry2:Sisboo schreef:Gaat vast goed komen. Hier ook tot volle tevredenheid Carnibest.
Yvon ,
Tyquera & Tarquin † voor altijd in mijn hart 23-05-03/ 13-03-07
en kleine Novy

Tyquera & Tarquin † voor altijd in mijn hart 23-05-03/ 13-03-07
en kleine Novy