Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nu de dagen weer korter worden, heb ik minder wandelmogelijkheden. Het lijkt me voor Finn in meerdere opzichten goed om te gaan steppen. Naast de fiets vindt hij leuk, maar met steppen krijg ik zelf ook nog wat beweging Ik ben wat aan het rondkijken op marktplaats en zie vanalles voorbij komen. Zijn er met steps nog dingen waar je rekening mee moet houden? Ik ben zelf 1.78 lang, dus misschien net als bij een fiets een bepaalde framegrootte?
Ik denk eraan om Finn aan de heupgordel te doen, dus een optie om de hond vast te zetten is niet echt nodig. Hem de step laten trekken is met zijn 7 kilo en korte pootjes ook niet echt een goed idee
Ik ga met Fire beginnen met steppen.
En ik ga voor een kickbike city ivm dat die bij een lengte van 150m beginnen en heel veel andere pas bij 155 en ik ben maar 153 .
En denk dat ook met steppen dan 2cm best veel uitmaakt.
Vandaag met Fire op de andere step naar het park gestept en daar los gelaten wat een blij was het echt voor de step komen staan .
En uitdagen van kom vrouwtjeeeee steppen en dan heen en weer racen tussen mij en de rest van het park
Leuk veertje!
In de Facebook groep Steppen met je hond worden regelmatig steps aangeboden.
Ik ben helemaal verslaafd en heb deze https://www.google.nl/search?q=kostka+m ... 9dFvgnM%3A aangezien Dexter heeft bepaald dat stepjoring zijn ding is. Ik heb hem ook wel eens aan de heupgordel als het het weer of de ondergrond niet geschikt is voor zijn kamikaze acties.
Ik step op zachte ondergrond en dan is het wel heel fijn dat er vorkvering op zit. Mijn stuur staat redelijk laag omdat ik dus ook echt "cross". Het voelt iets veiliger als ik er dicht op hang al ben ik laatst gigantisch op mijn plaat gegaan Ik heb een ouder model van de Kickbike Cross Max.
Manu trekt dus die gaat aan het frame en door een antenne vast. Uma gaat aan een heupgordel mee en dat gaat prima. Het is nog best zwaar
@Gimmick: Ik zou gewoon op wegen gaan steppen. Hier in de buurt zijn weinig tot geen mogelijkheden om in het bos te steppen. Of ik moet de step in de auto gooien, maar voor nu is juist mijn doel om dichtbij meer te doen.
Heb vanmorgen een step opgehaald via Marktplaats. Echt een simpel ding hoor, niet zo flitsend als wat hier voorbij komt. Maar probeer liever eerst voor 35 euro wat
Voor Shib is het wel echt te zwaar met zijn oude botten. Maar die is ook niet in draf te houden; telgang of galop een tussenweg is er bij hem niet.
Malou is een lui ding. Met heel veel aanmoediging een mini drafje eens kijken of we haar wel in een fijne draf kunnen krijgen
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Woensdag kan ik een step ophalen in Leusden, maar voor die prijs kon ik hem niet laten staan. Dan kunnen we aan de slag In oktober samen met Shibby een workshop gepland, dus dan kunnen we het onder begeleiding ook eens proberen. Mochten er nog mensen zijn die het eens willen proberen, er zijn nog 2 plekken geloof ik.
Zo net lekker rondje gestept met Fire.
En wat stept de kickbike lekker.
Nu zonder problemen rondje park gedaan.
Daar kan Fire lekker los en dan die heerlijke pretbek van hem als hij vooruit raced en ook naast mij aan de heupgordel.
Staart als een antenne de lucht in , oortjes naar voren en gaaaaan haha.
Echt leuk zo samen wat doen ipv gewoon maar wat lopen haha
Fire75 schreef:Zo net lekker rondje gestept met Fire.
Daar kan Fire lekker los en dan die heerlijke pretbek van hem als hij vooruit raced en ook naast mij aan de heupgordel.
Klinkt goed!
Ik heb de step gister opgehaald, vanavond waarschijnlijk het eerste rondje doen. Lijkt me zo leuk maar wel wennen om van been te wisselen denk ik. Volgens mij heb ik een sterke voorkeur om met mijn linkerbeen te steppen.
Fire75 schreef:Zo net lekker rondje gestept met Fire.
Klinkt goed!
Ik heb de step gister opgehaald, vanavond waarschijnlijk het eerste rondje doen. Lijkt me zo leuk maar wel wennen om van been te wisselen denk ik. Volgens mij heb ik een sterke voorkeur om met mijn linkerbeen te steppen.
Ik met rechts moet echt mijz3lf dwingen om te wisselen haha.
En ik moet ook echt nadenken hoe nog te wisselen heb nu nl een kleinere voetenplank .
Maar komt vast goed.
Hoe hebben jullie je hond geleerd dat steppen niet betekent dat je sneller van snuffelplek naar snuffelplek gaat? Zo ziet Finn het nu namelijk, waardoor hij de hele tijd een ruk aan zijn tuigje krijgt, omdat hij weer eens ergens de bosjes in duikt omdat het er lekker ruikt Dit zal zijn lol in het steppen niet ten goede komen ben ik bang.
Van te voren ga ik eerst met ze uit, zodat er al gepoept en geplast is en ik Sophie dan even alleen thuis kan laten. Finn heeft dus geen hoge nood meer tijdens het steppen.
veertje schreef:Hoe hebben jullie je hond geleerd dat steppen niet betekent dat je sneller van snuffelplek naar snuffelplek gaat? Zo ziet Finn het nu namelijk, waardoor hij de hele tijd een ruk aan zijn tuigje krijgt, omdat hij weer eens ergens de bosjes in duikt omdat het er lekker ruikt Dit zal zijn lol in het steppen niet ten goede komen ben ik bang.
Van te voren ga ik eerst met ze uit, zodat er al gepoept en geplast is en ik Sophie dan even alleen thuis kan laten. Finn heeft dus geen hoge nood meer tijdens het steppen.
Ik leer bij het canicrossen het commando "vooruit" als ik bij Gimmick zie dat ze links of rechts ergens heen wil dan is het "vooruit" waardoor ze vrij vlot door had dat vooruit betekend dat je door moet lopen en doe je dat niet dan krijg je een ruk omdat je mee moet lopen want ik loop wel door.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Ik geef dan gewoon een heel harde brul: NÚ LINE ÓUT!
En als ie loopt is ie braaf, dat zeg ik dan ook wel weer Of je moet zo hard gaan steppen dat hij wel op je móet letten. Dat werkt hier het beste eigenlijk.
Die brul heb ik hem gisteren ook gegeven, maar daarna was het dus stom En hij wil ook gerust met flinke vaart op de rem trappen. Nu is hij maar 7 kilo, dus dat weegt niet op tegen mij met step, dat is dus vliegles... Wil wel dat hij er lol in blijft houden natuurlijk. Heel hard steppen is ook niet echt een optie, voor even wel, maar voor langere tijd zal ik toch echt een veel betere conditie moeten hebben en beter moeten kunnen wisselen
Het zal nog wel even uitproberen zijn wat wel en niet werkt. Ook de lengte van de riem is een dingetje. Eigenlijk moet die lang zijn zodat ik hem niet ophang, maar op die lengte kan hij dus ook voor mijn wiel langs
veertje schreef:Die brul heb ik hem gisteren ook gegeven, maar daarna was het dus stom En hij wil ook gerust met flinke vaart op de rem trappen. Nu is hij maar 7 kilo, dus dat weegt niet op tegen mij met step, dat is dus vliegles... Wil wel dat hij er lol in blijft houden natuurlijk. Heel hard steppen is ook niet echt een optie, voor even wel, maar voor langere tijd zal ik toch echt een veel betere conditie moeten hebben en beter moeten kunnen wisselen
Het zal nog wel even uitproberen zijn wat wel en niet werkt. Ook de lengte van de riem is een dingetje. Eigenlijk moet die lang zijn zodat ik hem niet ophang, maar op die lengte kan hij dus ook voor mijn wiel langs
En eerst even los van de riem proberen? Of gaat dat niet?
Hard doorsteppen en zodra hij mee rent belonen, belonen
Gebruik je een elastische lijn trouwens? Dat zou ik wel doen met steppen, dan is de klap minder hard als hij eens op de rem trapt.