Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

versvlees

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

majelle
Zeer actief

versvlees

Ongelezen bericht door majelle »

ik wil over op versvlees, niet barven maar gewoon versvlees kant en klaar. barfen zal wel goedkoper zijn maar er komt behoorlijk wat kennis bij kijken en dat durf ik niet zo. zeker niet met een jonge hond die nogal snel gewicht verliest.
nu gaan er ongeveer twee zaken royal canin doorheen per maand van 55 euro.
Hoeveel kilo versvlees per dag zou een boxer van 7 maanden en later als volwassene moeten hebben. En kom je dan ook aan die 30 % dierlijke eiwitten. had begrepen dat die nodig zijn voor opgroeiende honden zonder groeipijn.
Dan kan ik een berekening maken hoeveel ik moet inslaan en hoeveel geld ik per maand kwijt ben. Ik kan ook een combi maken aantal dagen versvlees en dan weer aantal dagen brokken.

weten jullie het?
leonie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door leonie »

Hoi, Terra krijgt nu Energique vers vlees voeding. Een 12kg doos (grootverpakking) kost E37,75,-. Terra weegt bijna 45kg en zij krijgt 4schijfjes op een dag s'ochtend twee en s'avonds ook twee. èèn schijfje is precies 1 ons. Voor Terra is dit voldoende, en zij krijgt uiteraard nog een kluif enz. Maar veel mensen denken dat zij te weinig krijgt, maar dit is per hond verschillend, en dat moet je zelf even zien uit te vissen :roll: . Terra is voor de rest een zeer moeilijke eetster, en voornamelijk met brokken, ik heb haar al bijna 9 jaar, en al die tijd ontzettend veel verschillende merken gehad, en elke keer at zij met tegen zin :kotz: , en nu ik overgegaan ben op Energique hebben we nergens geen last meer mee. Zij vind het elke keer weer heerlijk :P , en staat ook echt te wachten als je het klaar staat te maken voor der. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en kijk anders even op mijn website, daar staat de link naar ENERGIQUE :ok:
Groetjes Leonie en Terra :zwaai:
Groetjes Leonie en een poot van Luca.

in liefde volle herinnering Terra 13-03-95/09-11-06
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Moeilijk hoor om aan te geven hoeveel vers vlees je hond moet hebben :?
Hoe zwaar is je hond? Zo'n 30 kg of iets minder?

Ik geef van AHV aan Kaya (40 kg) 1 kg per dag
Aan Moritz (30 kg) geef ik 600 á 700 gram per dag

Het ligt ook erg aan het merk versvlees wat je wilt gaan geven én aan de spijsvertering / energie / beweging van je hond.

Om grofweg een schatting te maken, zou ik uitgaan van 500 gram per dag (als ze ong. 30 kg weegt): dat is dus een grove schatting!!!!!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

hij zal nu denk ik 28 kilo zijn maar hij is nog groeiende op de rodi site zag ik weer dat een opgroeiende hond meer krijgt dan een volwasse volgroeide hond.
Het is geen hond die snel dik wordt dus hij mag wel wat meer. Met wat jullie geven heb ik wel een inschatting

groetjes en bedankt majelle
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

De meeste van de versvlees producenten hebben zo'n tabel op hun site.
Ik heb bij opgroeiende diesel aangehouden, en nog steeds, dat hij de dubbele hoeveelheid vers krijgt, als brokken.
Hij krijgt nu ongeveer 400 gram brokken per dag.
En 8 plakken vers.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

versvoerhoeveelheden hier voor Nora (30-31 kg) 600 gram/dag, Ferro (35-36 kg) 800 gram/dag. Beide volwassen honden en gecastreerd. Ferro heeft van alles wat we tot nu toe aan voer hebben geprobeerd iets meer nodig dan de richtlijn.

Ik zou voor zolang Bikkel in de groei is ook gokken op een 800 gram/dag om mee te beginnen, en dan natuurlijk bijsturen indien nodig...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Westertoren
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Westertoren »

[quote="Stang"]Moeilijk hoor om aan te geven hoeveel vers vlees je hond moet hebben :?

Kun je mij vertellen waar jij AHV koopt en wat de prijs is van vlees/pens compleet?
Tijs is er dol op en ik moet nu steeds 4 dozen nemen om het thuis bezorgd te krijgen.
In Amsterdam is maar 1 adres en dat is nogal ver hier bij mij vandaan.
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Het verschilt wel per merk, Zingaro kreeg van Duck (11 ons) veel meer dan van Carnibest(8-9 ons), maar carnibest is weer duurder. Ik zou op de websites van de verschillende merken kijken hoeveel je hond nodig heeft.

Op deze pagina staan verschillende links van versvoermerken :
http://rauwvoer.pagina.nl/

Groetjes Elvira
qyan

Re: versvlees

Ongelezen bericht door qyan »

majelle schreef:ik wil over op versvlees, niet barven maar gewoon versvlees kant en klaar. barfen zal wel goedkoper zijn maar er komt behoorlijk wat kennis bij kijken en dat durf ik niet zo. zeker niet met een jonge hond die nogal snel gewicht verliest.
nu gaan er ongeveer twee zaken royal canin doorheen per maand van 55 euro.
Hoeveel kilo versvlees per dag zou een boxer van 7 maanden en later als volwassene moeten hebben. En kom je dan ook aan die 30 % dierlijke eiwitten. had begrepen dat die nodig zijn voor opgroeiende honden zonder groeipijn.
Dan kan ik een berekening maken hoeveel ik moet inslaan en hoeveel geld ik per maand kwijt ben. Ik kan ook een combi maken aantal dagen versvlees en dan weer aantal dagen brokken.

weten jullie het?
majelle, kom jij met brokken aan 30% dierlijke eiwitten: NEE.
als ik je 1 advies mag geven, ga geen AHV geven. veel te hoge eiwitfractie waardoor bikkel juist wel last kan krijgen van groeipijn.
versvoer moet je verder gewoon uit proberen.
van bibi en carnibest geef je jonge en opgroeiende honden 40 tot 45 gram per kg lichaamsgewicht. voor volwassen honden ligt dit percentage op 20 tot 25 gram voer per kg lichaamsgewicht.
hoe dit met de andere merken zit weet ik niet.
probeer gewoon een anatal merken uit, kijk naar de ontlasting en of hij het lekker vindt!
dan nog wat prijzen die ik weet:
- voor ahv (kan je een thuisleverancier geven als je wilt die altijd bij mij bezorgde) betaalde ik 25,25 per 15 kilo, maar moest hier met qyan als jonge hond wel 1,5 kilo van voeren.
- voor bibi (maar is afhankelijk van afname) betaalde ik 2,20/25 per kilo
- voor carnibest betaal je 2,95 tot 30 kilo. vanaf 31 kilo t/m 70 kilo 2,65. van 71 tot 100 2,50 en vanaf 101 kilo 2,30 eur0.
- duck lam en rijst in de winkel 4,10 per kilo
- duck uitmintend 3,40 per kilo
- duck pens compleet 2,70 per kilo
- rodi 400 gram 1,18 per 400 gram 8O

www.ahv-breda.nl
www.bibidiervoeding.nl
www.carnibest.nl
www.rodi-petfood.nl
www.ducknatuurvoeding.nl
qyan

Elvira schreef:Het verschilt wel per merk, Zingaro kreeg van Duck (11 ons) veel meer dan van Carnibest(8-9 ons), maar carnibest is weer duurder. Ik zou op de websites van de verschillende merken kijken hoeveel je hond nodig heeft.

Op deze pagina staan verschillende links van versvoermerken :
http://rauwvoer.pagina.nl/

Groetjes Elvira
ik betaal juist weer veel meer voor duck als voor carnibest.
belachelijke prijs die ze in de dierenwinkel vragen voor duck (3,40 voor uitmunted) en carnibest juist weer 2,95.
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

ik kocht duck in België en daar is het 1 euro per kg goedkoper (ik kocht 16 kg te gelijk). En of ik naar Roosendaal reed of naar Essen, dat maakte voor mij niet veel uit, dus dan is de keuze snel gemaakt.

Groetjes Elvira
qyan

Elvira schreef:ik kocht duck in België en daar is het 1 euro per kg goedkoper (ik kocht 16 kg te gelijk). En of ik naar Roosendaal reed of naar Essen, dat maakte voor mij niet veel uit, dus dan is de keuze snel gemaakt.

Groetjes Elvira
dan scheelt het idd wel.
de prijzen die ik noem is het goedkoopste wat ik hier kan vinden aan duck.
er is nog 1 winkel die het verkoopt en die vraagt voor 1 kilo uitmuntend 4 euro 8O ronduit belachelijk
nou heb ik voor 1 kilo bibi ook weleens 5 euro betaald bij een dierenarts, ook veels te duur natuurlijk :mrgreen:
loti
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door loti »

Mag ik weten waar jij Carnibest koopt?
Groetjes, Loti
Sisboo
Actief

Ongelezen bericht door Sisboo »

Op de site van Carnibest www.carnibest.nl kan je zien waar de verkooppunten zitten.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Westertoren schreef:
Stang schreef:Moeilijk hoor om aan te geven hoeveel vers vlees je hond moet hebben :?

Kun je mij vertellen waar jij AHV koopt en wat de prijs is van vlees/pens compleet?
Tijs is er dol op en ik moet nu steeds 4 dozen nemen om het thuis bezorgd te krijgen.
In Amsterdam is maar 1 adres en dat is nogal ver hier bij mij vandaan.
Tja, ik koop het in De Meern bij een soort van groothandel.
Daar moet je dus ook 30 zakken (15 kg) afnemen en dan is de prijs € 23,00 (of € 23,50).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
henk.b

Ongelezen bericht door henk.b »

ik geef mijn boerboel van 10.5 maand en 60 kilo 5 dagen carnibest,1300 gram per dag en de andere 2 dagen 500-600 gram canidae.In ahv zit gebroken mais en havermout geloof ik.Verder ligt de eiwitfractie boven de 30% wat ook weer niet goed is voor de nieren.Wordt weinig tot geen spiervlees in gebruikt en veel pens,daarom moeten ze ook meer er van hebben dan van carnibest,want spiervlees is gewoon een betere eiwitbron.
Duck vind ik voor een natuurvoeding te veel koolhydraten in zitten ong 14tot 15% en het ziet er niet uit.Over bibi kan ik geen mededeling doen want het is in het hoge noorden niet verkrijgbaar(tot mijn grote spijt)maar moet ook een zeer goede natuurvoeding zijn.Dit heb ik uit goede bron(paul barte)met wie ik regelmatig contact heb.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

henk.b schreef:ik geef mijn boerboel van 10.5 maand en 60 kilo 5 dagen carnibest,1300 gram per dag en de andere 2 dagen 500-600 gram canidae.In ahv zit gebroken mais en havermout geloof ik.Verder ligt de eiwitfractie boven de 30% wat ook weer niet goed is voor de nieren.Wordt weinig tot geen spiervlees in gebruikt en veel pens,daarom moeten ze ook meer er van hebben dan van carnibest,want spiervlees is gewoon een betere eiwitbron.
Duck vind ik voor een natuurvoeding te veel koolhydraten in zitten ong 14tot 15% en het ziet er niet uit.Over bibi kan ik geen mededeling doen want het is in het hoge noorden niet verkrijgbaar(tot mijn grote spijt)maar moet ook een zeer goede natuurvoeding zijn.Dit heb ik uit goede bron(paul barte)met wie ik regelmatig contact heb.
????En Pau heeft mij verteld dat Duck een goed merk is??? :roll:
Nou doe ik er gewoon extra runderhart bij waardoor de koolhydraat verhouding minder wordt. :mrgreen:
Maar als basis ingredient vind ik Duck perfect,alhoewel ik Bibi nooit heb gegeven,mmmmm.....eens effe zoeken. :ok:
qyan

loti schreef:Mag ik weten waar jij Carnibest koopt?
Groetjes, Loti
eerst bij een verkooppunt in den haag en nu in voorschoten ;)
qyan

henk.b schreef:ik geef mijn boerboel van 10.5 maand en 60 kilo 5 dagen carnibest,1300 gram per dag en de andere 2 dagen 500-600 gram canidae.In ahv zit gebroken mais en havermout geloof ik.Verder ligt de eiwitfractie boven de 30% wat ook weer niet goed is voor de nieren.Wordt weinig tot geen spiervlees in gebruikt en veel pens,daarom moeten ze ook meer er van hebben dan van carnibest,want spiervlees is gewoon een betere eiwitbron.
volgens mij is paul idd ook niet zo dol op duck hoor (canrnibest en bibi staan volgens mij bovenaan :mrgreen:) , maar hij vindt het beter als iedere andere brok en beter als runner, smuldier en ahv, rodi'

en anders volg ik paul ook niet meer :?
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

qyan schreef:
volgens mij is paul idd ook niet zo dol op duck hoor (canrnibest en bibi staan volgens mij bovenaan :mrgreen:) , maar hij vindt het beter als iedere andere brok en beter als runner, smuldier en ahv, rodi'

Aha,zal dat bedoelt zijn ten opzichte van Rodi e.d. ;)
qyan

Angel-eyes schreef:
qyan schreef:

Aha,zal dat bedoelt zijn ten opzichte van Rodi e.d. ;)
volgens mij wel :?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

zoals ik al regelmatig ergens neergezet heb, lusten mijn honden geen vers of kunnen er niet tegen... heb inmiddels Rodi, Duck en Smuldier al geprobeerd, geen succes. Nu zag ik dat Prins ook vers heeft... iemand hier ervaring mee? Anders probeer ik dat maar weer eens...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik geef KIVO en daarvan krijgt Job (25 kg) 500 gr per dag. Het kost 1,- de kilo.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Angel-eyes schreef:
????En Pau heeft mij verteld dat Duck een goed merk is??? :roll:
Nou doe ik er gewoon extra runderhart bij waardoor de koolhydraat verhouding minder wordt. :mrgreen:
Maar als basis ingredient vind ik Duck perfect,alhoewel ik Bibi nooit heb gegeven,mmmmm.....eens effe zoeken. :ok:
De meeste versvleesvoeders bevatten al een redelijk forse hoeveelheid orgaanvlees als je het vergelijkt met waar de meeste BARFers voor kiezen. Met toevoegen van nog meer hart slaat die balans nog verder door. Dan zou ik eerder nog spiervlees toevoegen. En dan weer allerliefst spiervlees van een soort dier dat er niet al in zit (maar geen varken natuurlijk!). In Duck Uitmuntend zit met name kip en rund. Lam, geit, kalf, kalkoen etc. zouden dan een mooie aanvulling zijn.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

malinois schreef:zoals ik al regelmatig ergens neergezet heb, lusten mijn honden geen vers of kunnen er niet tegen... heb inmiddels Rodi, Duck en Smuldier al geprobeerd, geen succes. Nu zag ik dat Prins ook vers heeft... iemand hier ervaring mee? Anders probeer ik dat maar weer eens...
Nee jammer genoeg geen ervaring mee, het is zoo ongelofelijk duur dat heel veel verkooppunten het weer uit de verkoop halen :?
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

cloris schreef:
malinois schreef:zoals ik al regelmatig ergens neergezet heb, lusten mijn honden geen vers of kunnen er niet tegen... heb inmiddels Rodi, Duck en Smuldier al geprobeerd, geen succes. Nu zag ik dat Prins ook vers heeft... iemand hier ervaring mee? Anders probeer ik dat maar weer eens...
Nee jammer genoeg geen ervaring mee, het is zoo ongelofelijk duur dat heel veel verkooppunten het weer uit de verkoop halen :?
hmm vond het wel meevallen, 2,5 kg voor zo'n 9 euro... maar durf niet meteen zoveel te halen omdat ik niet weet hoe ze hierop reageren.
Duck was net zo duur hier... en Rodi was nog veel duurder...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

malinois schreef:
cloris schreef:
hmm vond het wel meevallen, 2,5 kg voor zo'n 9 euro... maar durf niet meteen zoveel te halen omdat ik niet weet hoe ze hierop reageren.
Hoe lang heb je eigenlijk vers gegeven om te weten of ze het er goed of slecht op doen? Brokkenhonden willen nog wel eens een vrij zwakke maag hebben en dat versvlees is er gewoon te veel aan.
Zo'n honden moet je toch wel enkele weken tot maanden tijd geven om te wennen aan zo'n voer, het zogenaamde ontgiften...
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
malinois
Zeer actief
Contacteer:

~Tine~ schreef:
malinois schreef:
cloris schreef:
Hoe lang heb je eigenlijk vers gegeven om te weten of ze het er goed of slecht op doen? Brokkenhonden willen nog wel eens een vrij zwakke maag hebben en dat versvlees is er gewoon te veel aan.
Zo'n honden moet je toch wel enkele weken tot maanden tijd geven om te wennen aan zo'n voer, het zogenaamde ontgiften...
de 1 lust het gewoon niet... de ander heb ik het zo'n week of 2 a 3 gegeven... maar constant spuitpoep...
Daarom probeer ik nu heel af en toe 1 burger door vieren te delen en ze allemaal een deel te geven.. en soms gaat het goed soms niet.. maar dan ga ik dus niet zoveel kopen van iets waar ik het niet van weet...
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

malinois heb je wel eens vuile pens geprobeerd? dat is over het algemeen een hele goede start voor het geven en accepteren van versvlees, idd heel veel honden die het absoluut niet gewend zijn en waarvan de darmen het ook niet gelijk accepteren doen het heel goed op vuile pens, plus dat ze het bijna allemaal lekker vinden (uitzonderingen daargelaten natuurlijk ;) )

Ps, jij betaalde voor Prins net zoveel als voor Duck? dan was de duck of heel duur of de Prins veel goedkoper :mrgreen: hier is het echt behoorlijk prijzig.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
qyan

prins is precies hetzelfde als energique, je betaalt er alleen veel meer voor.
je kan dus net zo goed energique nemen kort gezegd :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”