Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Laat me nog even slapen...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

veerrrrr
Actief
Aantal honden: 1

Laat me nog even slapen...

Ongelezen bericht door veerrrrr »

Onze hond is eigenlijk al gelijk vanaf dat ze hier in huis kwam zindelijk, terwijl ze ervoor nooit eerder in huis gewoond heeft. Nu laten we haar 's avonds rond half 10 uit en daarna ploft ze in haar mandje en valt in slaap. Dan hoeft ze er niet meer uit. In de ochtend heeft ze helemaal nog geen zin om uit de mand te komen soms, of om mee te gaan lopen, "laat me nog even slapen". Rond half negen/negen uur neem ik haar dan toch maar mee, omdat ik niet wil dat ze straks in huis plast of poept per ongeluk. Nu is dit nog helemaal niet gebeurt en als ze een keer nodig moet, geeft ze dit ook netjes aan en gaat ze bij de deur staan. Kunnen deze tijden gewoon en hebben we gewoon enorm veel geluk met onze lieverd? Of is het toch beter dat ik haar dan toch maar vroeg meeneem, ook al heeft ze daar eigenlijk nog helemaal geen zin in en behoefte aan.
ze eet en drinkt zoals ze moet eten en drinken :)
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Laat me nog even slapen...

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik zou er geen probleem van maken, als ze uit moet komt ze haar mand wel uit.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Geen probleem van maken inderdaad. Elco houdt het ook met gemak zo lang op en geeft het ook aan als hij een keer eerder moet
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ze moeten hier vroeg hun mand uit maar als het aan Chaconne lag kwam die niet voor een uur of elf kijken.
Dat redt ze ook makkelijk qua plassen.
Op vrije dagen is het wel eens later en daar is Chaconne altijd blij mee. De rest kan het ook prima trouwens; als wij niet melden dat er gewandeld wordt komen ze niet hun mand uit.

Kortom: lekker laten als het niet hoeft vanwege je eigen programma.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Oh ik heb ook een slaapkop, ik zit aan de koffie en madam draait zich om zucht diep en slaapt verder, prima toch.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Had er vroeger ook zo'n 1 . Ging ik met de rest terwijl zij nog even uitsliep, ze wilde er ook nooit uit als het regende. hahaha.
Maar soms dan kon het niet anders ivm met afspraken en tijden en was ze eenmaal over die drempel van de voordeur dan was het goed.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Je hond is 5 maanden, klopt dat?
veerrrrr
Actief

Brindlecardi schreef:Je hond is 5 maanden, klopt dat?
Ze is nu bijna 6 maanden (:
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

veerrrrr schreef:
Wat een luxe :wink:

Onze Hippo blijft ook het liefst in zijn mand meuren tot een uur of 10/11. Helaas voor hem moet hij verplicht meedoen in het actieve ochtendprogramma van de mechels, ik kan niet even naar huis om hem apart uit te laten.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik heb altijd honden gehad die probleemloos langer sliepen en zelfs graag langer sliepen.
gelukkig maar, want ik ben ook al geen ochtendmens :mrgreen:

Je hebt gewoon geluk en zeker als het hondje pas 6 maanden is, lekker van genieten en geen zorgen maken :ok:
(mits je hond verder gewoon actief is overdag, is ze overdag ook erg sloom, dan zou ik wel even aan de bel trekken)
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

veerrrrr schreef:
Is ze wel gezond? Omdat je ook bij gedrag een topic hebt geopend over dat de hond ook niet zo graag mee gaat wandelen?
Jorinda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruisingen

Ongelezen bericht door Jorinda »

Igor slaapt ook graag uit. Wij doen ons laatste avondrondje meestal zo rond 10/11 uur 's avonds en 's morgens krijg je Igor echt niet met plezier voor 9 uur de deur uit. :P Als je hem laat kiezen, blijft hij nog tot een uur of 10 of 11 's morgens lekker liggen in bed of op de bank. Maar wat er genoemd wordt, als je hondje overdag ook sloom is en niet graag mee gaat wandelen dan zou ik er wel goed op letten en eventueel even laten checken bij de dierenarts.
veerrrrr
Actief

Brindlecardi schreef:
veerrrrr schreef:
Is ze wel gezond? Omdat je ook bij gedrag een topic hebt geopend over dat de hond ook niet zo graag mee gaat wandelen?
Ze is helemaal gezond. Helemaal gecheckt bij 2 dierenartsen. Lekker actief overdag, eet en drinkt goed, goed op gewicht. Af en toe heeft ze gewoon een momentje (vaak in de avond, donker enzo) dat ze na het plassen liever terug naar huis gaat. Dan in de tuin lekker verder rennen en spelen. Bij het meegaan wandelen is ze helemaal enthousiast. Ik denk dat het huis ook een veilige plek voor haar is. Alles op straat is wennen voor haar. Als we haar ergens naartoe meenemen in de auto dan rent ze daar lekker rond, omdat ze weet dat het huis niet in de buurt is.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik heb ook een hond die haar poot niet omdraait voor een luie nacht van 12 uur. En als je dan naar buiten gaat hoeft ze nog steeds niet nodig te plassen. Ik zou zeggen prijs jezelf gelukkig ;) Het kan ook heel anders zijn. Mijn moeder kan nooit meer een volle nacht slapen omdat haar hond het echt maar maximaal 8 uur ophoudt snachts, en zelfs dat lukt niet altijd.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli en Balou maken ook lange nachten. Mowgli wil sinds ze staar heeft niet meer in het donker naar buiten, dus gaat ze s'morgens na zeven uur en aan het begin van de avond uit. Balou blijft nu het wat kouder word s'morgens liever warm in zijn deken gerold een uurtje uitslapen. Ik maak mij er niet druk om.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
veerrrrr
Actief

Bedankt voor alle reacties! :) Denk dat ik inderdaad gewoon veel geluk heb haha
Donkere Dame
Actief

Ongelezen bericht door Donkere Dame »

:O:
Jaloers, als ze hier om 06:30 - 07:00 komt ben ik al blij.
Meestal begint ze om 05:00 - 05-30 al.
Denk ook dat het komt omdat ze dan vind dat ze lang genoeg in de bench heeft gezeten.
veerrrrr
Actief

Donkere Dame schreef::O:
Jaloers, als ze hier om 06:30 - 07:00 komt ben ik al blij.
Meestal begint ze om 05:00 - 05-30 al.
Denk ook dat het komt omdat ze dan vind dat ze lang genoeg in de bench heeft gezeten.
Aah dat is minder :( En wel erg vroeg. Wie weet verandert het nog (:
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Loki is ook zo'n slaapmuts, soms is de laatste ronde om 7/8 uur 's avonds en dan kan hij tot half 11 de volgende dag gewoon doorslapen. Vooral als wij ook lang blijven liggen (of als er 1 blijft liggen) dan kan hij heel lang slapen.

We hebben een keer uitgerekend dat de langste tijd dat hij zo uitgeslapen had was 16 uur, hij had gewoon geen zin om naar buiten te gaan en vond het wel prima om te slapen.
Afbeelding
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ik heb een ras wat heel actief is, maar dan de uitzondering :mrgreen: In de ochtend gaat ze rond 6 uur uit als man moet werken, maar liever doet ze dat niet. Ze doet dan heel snel een plas en wil weer terug naar binnen waar ze verder gaat slapen. Als we vrij zijn slaapt ze lekker tot een uur of 10.00 door en dan nog gaat ze niet gelijk plassen als we buiten zijn. In de avond hetzelfde, tegen een uur of 23.00 is de laatste ronde maar dan ligt ze al in diepe slaap. Ik wil dat ze voor de nacht een plas doet, gelukkig kan ze dat op commando, en daarna gaat ze graag weer naar binnen. Overdag is ze wel actief, kan uren rennen en gek doen maar de ochtend en avond liever niet.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Damy is daar heel extreem in soms. Dan heeft hij rond 7 uur 's avonds geplast en hoeft hij de rest van de avond niet meer. De volgende ochtend rond 6 uur is ook altijd een plas- en kakmoment, maar dan blijft hij liever op bed liggen. Het eerst volgende moment is dan vanaf 10/11 uur en als ik moet werken, pas vanaf 3 uur 's middags. Dus in het ergste geval houdt hij het op van 7 uur 's avonds tot de volgende dag 3 uur 's middags. Nooit geen druppel in huis van hem, maar echt gezond kan het niet zijn. Maargoed, zelfs met plas-commando komt er niks uit. Dan niet :19:

Nu ik er over na denk, zijn beide honden hier slaapkoppen. Rond half 10 's avonds wordt er al gezeurd dat ze willen slapen en als ik opsta (10/11 uur), gaan hun oogjes ook maar met moeite open. Het valt ze zwaar dat we een puppy-logeetje in huis hebben, die is al heel vroeg wakker en houdt hen ook bezig de hele dag. Nu ligt ook alles en iedereen strike, terwijl we de grote wandeling nog moeten maken :J:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Dinsdag avond waren ze hier om 22.30 voor het laats naar buiten geweest, het regende dus dan doen ze echt alleen voor nood even een plasje en dan snel weer naar binnen. Woensdag werd ik pas om 11.30 wakker. Ik voelde me gewoon echt schuldig dat ik ze zo lang heb laten wachten. Dus snel aankleden en klaar maken en met 20 minuten stond we uiteindelijk buiten. Niks leek er op dat ze haast hadden en pas na enkele minuten gingen ze plassen buiten en na een half uur pas poepen.

Nou moet ik zeggen dat als ze wel een keer moeten als ze niet lekker zijn of erg veel gedronken hebben door de warmte bijvoorbeeld dat ik het dan wel aan ze merk, maar ze zijn hier dus ook geregeld lekker lui.

Droef gaapt ook echt de hele weg uitbundig en hardop als we voor 9.00 naar buiten moeten. Want iedereen moet merken dat hij er vroeg uit moest of zo.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Moet je hier eens zien als het regent.. Dan plassen ze 's avonds niet en in de ochtend willen ze alsnog uitslapen.

Ik vind het wel prima, als ze echt moeten geven ze het aan en ga ik met ze naar buiten. :19:

Maar de mijne zouden het prima van 19uur tot 11 uur in de ochtend kunnen ophouden.
Alleen moet ik gewoon werken etc, dus gebeurd dat eigenlijk nooit. Maar het kan prima.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”