Nee enkel echo en dat kan vanaf 21-28 dagen.mosquito1980 schreef:kunnen ze nu nog niet "zien" of ze zwanger is? Dmv van urine of bloed net als bij mensen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond vandaag (misschien) per ongeluk gedekt
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Hond vandaag (misschien) per ongeluk gedekt
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
OKcrutz schreef:Nee enkel echo en dat kan vanaf 21-28 dagen.mosquito1980 schreef:kunnen ze nu nog niet "zien" of ze zwanger is? Dmv van urine of bloed net als bij mensen?
Dat is nog lang in de onzekerheid zitten

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ook... ze was er letterlijk doodziek van.LongFields schreef:Volgens mij gebeurt er als je het nu toedient niets anders dan wanneer je wacht tot zeker is dat ze drachtig is.Katja-Jessie schreef:Nee dat doen we sowieso niet. Als ze dan drachtig blijkt te zijn is het nog veel heftiger spul. Dan wordt er een geboorte op gang gebracht en zijn de bijwerkingen veel heftiger.
En het risico op toch geboren worden van (eventueel mismaakte) pups is er volgens mij ook in beide gevallen.
Het voordeel van wachten of ze drachtig is, is dat je het middel achterwege kunt laten als ze niet drachtig blijkt te zijn, en dat scheelt dan in ieder geval weer rotzooi in je teef laten spuiten.
Ik heb een teef met een gesloten BMO gehad die met Alizin is behandeld, zij was dus ook niet drachtig, en de contracties die zij na iedere spuit kreeg (ze heeft er meerdere nodig gehad) waren niet mals. Voor haar was het écht niet prettig.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Katja-Jessie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Border Collie - Aantal honden: 2
Ik heb jullie verhalen gelezen hier.
Dat maakt het ook allemaal zo moeilijk.
Ik heb net gebeld met Putten omdat zij inderdaad aanraden te wachten tot 28 dagen en dan te spuiten als het nodig is.
De kans dat ze drachtig is is niet zo heel groot.
Nu verander ik op 1 dag gewoon al 3 keer van gedachten.
Dat maakt het ook allemaal zo moeilijk.
Ik heb net gebeld met Putten omdat zij inderdaad aanraden te wachten tot 28 dagen en dan te spuiten als het nodig is.
De kans dat ze drachtig is is niet zo heel groot.
Nu verander ik op 1 dag gewoon al 3 keer van gedachten.
Een droom wordt een doel wanneer actie wordt ondernomen om het te realiseren.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Wat verschrikkelijk dat je door de schuld van een ander zo'n rot keus moet maken.

- Kika
- Zeer actief
- Contacteer:
Even alles op een rijtje zetten, letterlijk op "papier", met alle "voor"- en nadelen wil nog wel eens helpen als je dat nog niet gedaan hebt.
Zo goed als 8 pagina's gelezen te hebben en jouw reacties hieruit kom ik op het volgende:
- Teefje is niet in al te beste conditie en je zit nu niet in een situatie waarbij je zegt "laat de pups maar komen" => nest dus uitgesloten
- Narcose/operatie kan risico's met zich meebrengen.
- Spuiten kan risico's met zich meebrengen.
Er is iets wat je moet kiezen.
Kans is dat je nu een keuze maakt die helemaal niet nodig blijkt te zijn.
Ik zou afwachten, een echo maken op de dag dat je de meeste kans bestaat dat er iets te zien is (dus m.i. meer richting dag 28 dan 21).
Stel er is niets te zien...ben je nu een hoop info wijzer maar hoef je niets te doen
Stel er is iets te zien...de boel weg laten halen met operatie.
Aan elke operatie zitten risico's, bij de ene wat meer dan bij de andere.
Het is dan wat je al eerder zei...kiezen uit 2 kwaden.
Nu iets doen is kiezen uit 2 kwaden terwijl het misschien helemaal niet nodig is.
Je hebt dan nu ook nog een weekje of 3 de tijd om het even rustig te laten bezinken en om te kijken of je je teef in een iets betere conditie kunt krijgen met wat homeopatische ondersteuning oid.
Zo goed als 8 pagina's gelezen te hebben en jouw reacties hieruit kom ik op het volgende:
- Teefje is niet in al te beste conditie en je zit nu niet in een situatie waarbij je zegt "laat de pups maar komen" => nest dus uitgesloten
- Narcose/operatie kan risico's met zich meebrengen.
- Spuiten kan risico's met zich meebrengen.
Er is iets wat je moet kiezen.
Kans is dat je nu een keuze maakt die helemaal niet nodig blijkt te zijn.
Ik zou afwachten, een echo maken op de dag dat je de meeste kans bestaat dat er iets te zien is (dus m.i. meer richting dag 28 dan 21).
Stel er is niets te zien...ben je nu een hoop info wijzer maar hoef je niets te doen
Stel er is iets te zien...de boel weg laten halen met operatie.
Aan elke operatie zitten risico's, bij de ene wat meer dan bij de andere.
Het is dan wat je al eerder zei...kiezen uit 2 kwaden.
Nu iets doen is kiezen uit 2 kwaden terwijl het misschien helemaal niet nodig is.
Je hebt dan nu ook nog een weekje of 3 de tijd om het even rustig te laten bezinken en om te kijken of je je teef in een iets betere conditie kunt krijgen met wat homeopatische ondersteuning oid.
-
- Zeer actief
Net even het topic gelezen.
Balen dat je nu zo gedwongen wordt om een keuze te moeten maken..
Lastig ook met zoveel verschillende adviezen.
Sterkte met de keuze...
Tijdens het lezen van het topic kwam er bij mij wel een vraag op, welke misschien wel heel blond is, maar mss weet iemand het antwoord;
Waarom kun je bij een hond geen uine testen op aanwezigheid van een zwangerschapshormoon?
Bij mensen wordt met een zwangerschapstest het HCG hormoon in urine aangetoond. Welk hormoon een zwangere vrouw dus aanmaakt.
( okee nu staat de de H in HCG voor Human dus wss specifiek een menselijk hormoon, maar maken dieren ook niet een soortgelijk hormoon aan als ze zwanger zijn?)
Balen dat je nu zo gedwongen wordt om een keuze te moeten maken..
Lastig ook met zoveel verschillende adviezen.
Sterkte met de keuze...
Tijdens het lezen van het topic kwam er bij mij wel een vraag op, welke misschien wel heel blond is, maar mss weet iemand het antwoord;
Waarom kun je bij een hond geen uine testen op aanwezigheid van een zwangerschapshormoon?
Bij mensen wordt met een zwangerschapstest het HCG hormoon in urine aangetoond. Welk hormoon een zwangere vrouw dus aanmaakt.
( okee nu staat de de H in HCG voor Human dus wss specifiek een menselijk hormoon, maar maken dieren ook niet een soortgelijk hormoon aan als ze zwanger zijn?)
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
De hormonen van een teef volgen vanaf de loopsheid hetzelfde patroon, gedekt of niet. Dus aan hormoonniveaus kun je niets zien
- kipo
- Zeer actief
Behalve het relaxine. Er bestaat een test, Witness Relaxin, die dracht aan moet kunnen tonen, maar ik weet er het fijne niet van, (hoe accuraat en vanaf wanneer bruikbaar?)
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Wat een rotsituatie. Er is eigenlijk geen echt goede keus want aan alles kleven mitsen en maren en die zijn ook allemaal niet licht en onschuldig. Ik kan je inhoudelijk niks meegeven behalve het advies alles mee te nemen, goed met je dierenarts(en) te overleggen (wat je duidelijk allemaal al doet) en uiteindelijk hetgene te kiezen waar jij het beste gevoel bij hebt - en daar uiteindelijk vrede mee te hebben.
Écht balen en voor mij stof tot nadenken (met een intacte teef die regelmatig in de dagopvang gaat).
edit wat ik bedoel te zeggen is dat, wat je uiteindelijk ook kiest, er misschien toch vraagtekens zullen zijn over waarom je niet B of C had gekozen maar dat wat jij nu voor jouw teef met jouw kennis van haar situatie gaat kiezen hoe dan ook het juiste zal zijn. Eh, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel...
Écht balen en voor mij stof tot nadenken (met een intacte teef die regelmatig in de dagopvang gaat).
edit wat ik bedoel te zeggen is dat, wat je uiteindelijk ook kiest, er misschien toch vraagtekens zullen zijn over waarom je niet B of C had gekozen maar dat wat jij nu voor jouw teef met jouw kennis van haar situatie gaat kiezen hoe dan ook het juiste zal zijn. Eh, ik hoop dat je snapt wat ik bedoel...

- Katja-Jessie
- Zeer actief
Ik snap wat je bedoeld hoor!Lothian schreef:Wat een rotsituatie. Er is eigenlijk geen echt goede keus want aan alles kleven mitsen en maren en die zijn ook allemaal niet licht en onschuldig. Ik kan je inhoudelijk niks meegeven behalve het advies alles mee te nemen, goed met je dierenarts(en) te overleggen (wat je duidelijk allemaal al doet) en uiteindelijk hetgene te kiezen waar jij het beste gevoel bij hebt - en daar uiteindelijk vrede mee te hebben.
En het is precies wat ik ga doen.
We weten van te voren niet hoe het uit gaat pakken, en inderdaad aan alles zitten mitsen en maren, ik heb er echt buikpijn van, en verander meerdere keren per dag van mening.
Daarom ga ik een keuze maken op mijn gevoel. Rationeel kom ik er niet uit namelijk.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Als er mogelijk 3 in zitten. En er mogelijk 1 gehouden kan worden zou ik zelf denk wel kiezen om ze geboren te laten worden.
Geen troep in de teef en ook geen operaties als alles goed gaat.
3 puppen van dergelijke ouders zijn volgens mij zo weg.
Ik zou gaan voor de optie waarbij de teef het minste stress hoeft te ondergaan.
Ik weet dat je er niet op zit te wachten. Je hebt er geen tijd voor.
Ik denk echter dat als ze eenmaal geboren zijn dat je de tijd wel weet te maken en de weken zijn zo voorbij.
O ja dit is wat ik zou doen denk ik. Maar het is een rottige keuze en lastig en alleen jullie kunnen de teef en kunnen deze beslissing nemen. Ik zou niet graag in jullie schoenen staan, heel veel sterkte.
Ik denk echter dat als ze eenmaal geboren zijn dat je de tijd wel weet te maken en de weken zijn zo voorbij.
O ja dit is wat ik zou doen denk ik. Maar het is een rottige keuze en lastig en alleen jullie kunnen de teef en kunnen deze beslissing nemen. Ik zou niet graag in jullie schoenen staan, heel veel sterkte.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
toots schreef:Als er mogelijk 3 in zitten. En er mogelijk 1 gehouden kan worden zou ik zelf denk wel kiezen om ze geboren te laten worden.
Bevalling / pups groot brengen kan ook enorm stressvol zijn voor de teef. En die stress duurt langer dan de vervelende bijwerkingen van azilin

De teef is al in slechte conditie, dat trekt gedurende de dracht niet zomaar even bij.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Dit is inderdaad behoorlijk bruut. Hoe erg zijn de bijwerkingen van de prikken, dat je er liever een hoop pups voor laat afmaken (als de dierenarts al bereid is dat te doen; ik kan me voorstellen van niet)? Qua bijwerkingen heb ik tot nu toe gehoord heftige weeen, en wat nog meer?Tara schreef:Het is heel bruut, maar ik ben het wel met je eens.Cleva schreef:Ik geloof er geen drol van dat die hele teef draagt maar er is natuurlijk ook nog altijd de mogelijkheid om een eventueel nest te reduceren tot 2 or 3 pups.
Het is geen populaire bezigheid om net geboren pups "weg te leggen" maar als dat mijn dilemma zou zijn zou ik het overwegen en misschien ook verkiezen boven allerlei ingrepen op de teef die nu niet topfit is.
2 pups (waarvan je er zelf misschien wel 1 wil houden) ) is echt een heel ander verhaal dan 10. Je zou ze ook allemaal gedag kunnen zeggen. Laten we maar niet doen alsof een net geboren pup vreselijk veel voorstelt.
Maar goed, leuk is anders.
Bovendien, is het niet stressvol voor de teef als haar pups van haar weggenomen worden?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Die zijn best heftig.Alfilillo schreef:Dit is inderdaad behoorlijk bruut. Hoe erg zijn de bijwerkingen van de prikken, dat je er liever een hoop pups voor laat afmaken (als de dierenarts al bereid is dat te doen; ik kan me voorstellen van niet)? Qua bijwerkingen heb ik tot nu toe gehoord heftige weeen, en wat nog meer?
Bovendien, is het niet stressvol voor de teef als haar pups van haar weggenomen worden?
Wat mijn probleem vooral is, is dat je zo'n behandeling inzet voor je zeker weet of ze drachtig is.
Maar ja, hoe eerder, hoe minder heftig de bijwerkingen. Anderzijds garandeert deze behandeling niet dat de dracht wordt afgebroken; er zijn zat voorbeelden waar er alsnog pups kwamen.
Ik zou toch wachten domweg omdat het misschien helemaal niet nodig is.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
crutz schreef:toots schreef:Als er mogelijk 3 in zitten. En er mogelijk 1 gehouden kan worden zou ik zelf denk wel kiezen om ze geboren te laten worden.
Bevalling / pups groot brengen kan ook enorm stressvol zijn voor de teef. En die stress duurt langer dan de vervelende bijwerkingen van azilin![]()
De teef is al in slechte conditie, dat trekt gedurende de dracht niet zomaar even bij.
Ja bevalling is natuurlijk ook stressvol maar het geheel wel minder risicovol.
Maar ik ben geen fokker en als ik voor de keuze zou staan zou ik het er ook moeilijk mee hebben.
Want aan alle opties zitten risico's. Gelukkig hoef ik niet te kiezen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik moet zeggen dat ik het topic ook al een tijdje met interesse volg, maar mijn gevoel hierbij is ook wachten. Als je hond helemaal niet draagt heb je haar missschien wel van alles aangedaan wat helemaal niet nodig is/was.. En als je nu toch neigt naar opereren kan dat ook nog op het moment dat blijkt dat ze wel dragend is. Ik weet niet hoeveel het scheelt in doorbloeding loopsheid/drachtig maar mijn lekenverstand zegt dat het niet veel verschil moet maken....

Dag monster... *14-01-2016
-
- Zeer actief
Ik word nu toch wel nieuwsgierig naar de concrete bijwerkingen....Marjoleine schreef:Die zijn best heftig.Alfilillo schreef:Dit is inderdaad behoorlijk bruut. Hoe erg zijn de bijwerkingen van de prikken, dat je er liever een hoop pups voor laat afmaken (als de dierenarts al bereid is dat te doen; ik kan me voorstellen van niet)? Qua bijwerkingen heb ik tot nu toe gehoord heftige weeen, en wat nog meer?
Wat mijn probleem vooral is, is dat je zo'n behandeling inzet voor je zeker weet of ze drachtig is.
Maar ja, hoe eerder, hoe minder heftig de bijwerkingen. Anderzijds garandeert deze behandeling niet dat de dracht wordt afgebroken; er zijn zat voorbeelden waar er alsnog pups kwamen.
Ik zou toch wachten domweg omdat het misschien helemaal niet nodig is.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij complicaties moet ze met spoed open. Zeker ook risicovol en kans daarop is groter doordat ze ouder is en in mindere conditietoots schreef:crutz schreef:toots schreef:Als er mogelijk 3 in zitten. En er mogelijk 1 gehouden kan worden zou ik zelf denk wel kiezen om ze geboren te laten worden.
Bevalling / pups groot brengen kan ook enorm stressvol zijn voor de teef. En die stress duurt langer dan de vervelende bijwerkingen van azilin![]()
Bijwerkingen azilin zijn niet leuk maar niet risicovolMaar ik ben geen fokker en als ik voor de keuze zou staan zou ik het er ook moeilijk mee hebben.
Want aan alle opties zitten risico's. Gelukkig hoef ik niet te kiezen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
De teef is 7 jaar oud dat is te oud voor een eerste nest en al helemaal nu ze in een slechte conditie is. Ik zou het risico niet durven nemen hoor, want die zijn reëel aanwezig.toots schreef:

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Na alles gelezen te hebben meen ik te begrijpen dat de Azilin hele heftige bijwerkingen heeft, te vergelijken met een miskraam, maar dat ze - hoewel heel zielig en stressvol - niet direct bedreigend voor de gezondheid zijn. Iig minder risicovol dan een opteratie of het laten komen van pups op deze leeftijd. Dus ik denk dat ik daar voor zou kiezen. Voor wat het waard is.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
tja ik dan weer niet. Weet niet eens of ze überhaupt gedekt is laat staan drachtig. Ik zou dat eerst maar eens afwachten en dan eventueel een beslissing nemen. Ik zou ze dan wel laten komen overigens maar dat is omdat ik gezien heb hoe vreselijk naar die Allizin is. De bevalling ging haar destijds stukken beter en makkelijker af.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
http://www.dierenkliniekheemskerk.nl/wp ... lizin.pdf
Dit is de bijsluiter van Alizin, waarin ook de bijwerkingen zijn opgenomen. Het product zorgt ervoor dat er binnen 7 dagen abortus of resorptie plaatsvindt. Hoe eerder je het product toedient, hoe groter de kans op resorptie, zou ik denken, maar dat staat niet in de bijsluiter. Wel staat er dat als je het toedient vanaf 20 dagen na de dekking, de fysiologische verschijnselen van het werpen plaatsvinden.
Het is erg lastig, omdat je niet zeker weet of de teef drachtig is. Zelf had ik het denk ik direct toegediend om de bijwerkingen zo minimaal mogelijk te houden.
Dit is de bijsluiter van Alizin, waarin ook de bijwerkingen zijn opgenomen. Het product zorgt ervoor dat er binnen 7 dagen abortus of resorptie plaatsvindt. Hoe eerder je het product toedient, hoe groter de kans op resorptie, zou ik denken, maar dat staat niet in de bijsluiter. Wel staat er dat als je het toedient vanaf 20 dagen na de dekking, de fysiologische verschijnselen van het werpen plaatsvinden.
Het is erg lastig, omdat je niet zeker weet of de teef drachtig is. Zelf had ik het denk ik direct toegediend om de bijwerkingen zo minimaal mogelijk te houden.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Wat een dilemma.
Je zegt dat je hond in slechte conditie is en daarmee bedoel je heel mager toch? Ik begreep een beetje uit je woorden dat ze slecht op gewicht te houden is. Ik zou dan denk ik anders dan iedereen hier misschien toch voor de castratie gaan. Veel teven zetten toch aan na een castratie.
Zelf liet ik ze het liefst komen overigens. Maar dat ben ik bekeken vanuit mijn eigen situatie.
Maar wat ben ik blij dat ik niet in jou schoenen sta.
Wat Cleva zegt zou ik nooit kunnen.
Je zegt dat je hond in slechte conditie is en daarmee bedoel je heel mager toch? Ik begreep een beetje uit je woorden dat ze slecht op gewicht te houden is. Ik zou dan denk ik anders dan iedereen hier misschien toch voor de castratie gaan. Veel teven zetten toch aan na een castratie.
Zelf liet ik ze het liefst komen overigens. Maar dat ben ik bekeken vanuit mijn eigen situatie.
Maar wat ben ik blij dat ik niet in jou schoenen sta.
Wat Cleva zegt zou ik nooit kunnen.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Puur rationeel gezien (en dat is vanaf de zijlijn makkelijk):
- Teef is 7 jaar, mogelijk drachtig van haar 1e nest en in niet al te beste conditie
- Zelfs met een klein nest is het grootbrengen van pups niet haalbaar in jullie situatie
- Operatie wordt afgeraden
- Alizin geeft heftige maar geen direct levensbedreigende bijwerkingen
Ik zou echt wachten tot dracht bevestigd is en dan gaan spuiten. Als ze niet drachtig is dan blijft het bij nu een hoop stress en 1 extra echo. Is ze wel drachtig, ga je volle bak Alizin en is ze daar even goed beroerd van.
Maar goed, dat is wat ik zou doen...
- Teef is 7 jaar, mogelijk drachtig van haar 1e nest en in niet al te beste conditie
- Zelfs met een klein nest is het grootbrengen van pups niet haalbaar in jullie situatie
- Operatie wordt afgeraden
- Alizin geeft heftige maar geen direct levensbedreigende bijwerkingen
Ik zou echt wachten tot dracht bevestigd is en dan gaan spuiten. Als ze niet drachtig is dan blijft het bij nu een hoop stress en 1 extra echo. Is ze wel drachtig, ga je volle bak Alizin en is ze daar even goed beroerd van.
Maar goed, dat is wat ik zou doen...
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Als de teef drachtig is en er wordt gespoten of castratie gaan de pups ook dood. Wat is het verschil?Alfilillo schreef:Dit is inderdaad behoorlijk bruut. Hoe erg zijn de bijwerkingen van de prikken, dat je er liever een hoop pups voor laat afmaken (als de dierenarts al bereid is dat te doen; ik kan me voorstellen van niet)? Qua bijwerkingen heb ik tot nu toe gehoord heftige weeen, en wat nog meer?Tara schreef:Het is heel bruut, maar ik ben het wel met je eens.Cleva schreef:Ik geloof er geen drol van dat die hele teef draagt maar er is natuurlijk ook nog altijd de mogelijkheid om een eventueel nest te reduceren tot 2 or 3 pups.
Het is geen populaire bezigheid om net geboren pups "weg te leggen" maar als dat mijn dilemma zou zijn zou ik het overwegen en misschien ook verkiezen boven allerlei ingrepen op de teef die nu niet topfit is.
2 pups (waarvan je er zelf misschien wel 1 wil houden) ) is echt een heel ander verhaal dan 10. Je zou ze ook allemaal gedag kunnen zeggen. Laten we maar niet doen alsof een net geboren pup vreselijk veel voorstelt.
Ik zou afwachten.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
Als de teef drachtig is en er wordt gespoten of castratie gaan de pups ook dood. Wat is het verschil?gonnie schreef:Alfilillo schreef:Dit is inderdaad behoorlijk bruut. Hoe erg zijn de bijwerkingen van de prikken, dat je er liever een hoop pups voor laat afmaken (als de dierenarts al bereid is dat te doen; ik kan me voorstellen van niet)? Qua bijwerkingen heb ik tot nu toe gehoord heftige weeen, en wat nog meer?Tara schreef:Het is heel bruut, maar ik ben het wel met je eens.Cleva schreef:Ik geloof er geen drol van dat die hele teef draagt maar er is natuurlijk ook nog altijd de mogelijkheid om een eventueel nest te reduceren tot 2 or 3 pups.
Ik vind het een wezenlijk verschil of je een embryo van 1 dag, of nu 7 dagen, laat afdrijven, of dat je een pup euthaniseert. Zo vind ik het ook niet met elkaar te vergelijken of je een zwangerschap van 7 weken afbreekt of dat je een pasgeboren baby een spuitje geeft. Maar ook daarover verschillen de meningen.
- Katja-Jessie
- Zeer actief
Wat een hoop reacties weer, en ook heel verschillend. Moeilijke kwestie dus, dat blijkt ook hier.
Wij hebben voor nu ons besluit genomen.
Nadat ik Jessie gister gewogen heb bij de DA en ze 29,2 kilo is, heb ik de sterilisatie af gezegd. Normaal zit ze tussen de 32 en 33 kilo in, dus ik vind haar gewicht wel zorgelijk.
We gaan nu wachten tot dag 28, dan een echo. En dan heel erg hopen dat er niks inzit.
Is dat wel het geval dan heb ik nu nog 3 weken om te bedenken / bespreken of we Alizin gaan geven, of dat er toch een da is die dan haar baarmoeder wil verwijderen.
Of als uit de echo blijkt dat het maar ern paar pups zijn, laten komen. Al is dat laatste geen optie voor mijn vriend.
Zelf een pup houden gaat trouwens echt niet.
Gelukkig heb ik nu nog 3 weken de tijd om een weloverwogen beslissing te maken, die hopelijk helemaal niet nodig is.
En ik heb nu nog 3 weken de tijd haar gewicht wat omhoog te krijgen, nu ze uit de rui is en haar loopsheid voorbij is zou dat moeten lukken!
Nadat ik Jessie gister gewogen heb bij de DA en ze 29,2 kilo is, heb ik de sterilisatie af gezegd. Normaal zit ze tussen de 32 en 33 kilo in, dus ik vind haar gewicht wel zorgelijk.
We gaan nu wachten tot dag 28, dan een echo. En dan heel erg hopen dat er niks inzit.
Is dat wel het geval dan heb ik nu nog 3 weken om te bedenken / bespreken of we Alizin gaan geven, of dat er toch een da is die dan haar baarmoeder wil verwijderen.
Of als uit de echo blijkt dat het maar ern paar pups zijn, laten komen. Al is dat laatste geen optie voor mijn vriend.
Gelukkig heb ik nu nog 3 weken de tijd om een weloverwogen beslissing te maken, die hopelijk helemaal niet nodig is.
En ik heb nu nog 3 weken de tijd haar gewicht wat omhoog te krijgen, nu ze uit de rui is en haar loopsheid voorbij is zou dat moeten lukken!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Fijn dat jullie voor jezelf een besluit hebben kunnen nemen. In deze zijn er zo veel opties met bijbehorende plus- en minpunten, op een gegeven moment moet je gewoon een knoop doorhakken.Katja-Jessie schreef:Wat een hoop reacties weer, en ook heel verschillend. Moeilijke kwestie dus, dat blijkt ook hier.
Nadat ik Jessie gister gewogen heb bij de DA en ze 29,2 kilo is, heb ik de sterilisatie af gezegd. Normaal is zit ze tussen dr 32 en 33 kilo in, dus ik vind haar gewicht wel zorgelijk.
Ik duim voor jullie dat het vals alarm is en dat er géén puppy's in de maak zijn

- anniek16
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje
Ik heb het topic in stilte gevolgd en jeetje wat een rotsituatie. Maar als ik nu je bovenstaande post lees zou ik precies dezelfde weg bewandeld hebben.Katja-Jessie schreef:Wat een hoop reacties weer, en ook heel verschillend. Moeilijke kwestie dus, dat blijkt ook hier.
Chapeau voor je weloverwogenheid en nu totaan dag 28 genieten van je dame en haar op gewicht krijgen. Dan zie je dan verder!
~Anniek