Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Peuter zwaargewond na hondenbeten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Peuter zwaargewond na hondenbeten

Ongelezen bericht door mijke »

ja er zijn nogal veel mensen die dat knipperende cursortje in het reageerveld onder zo'n artikel zien als een soortvan uitnodiging om deze of gene even lekker naar het leven te staan. Ik zie het als een soort dwangneurose. Dat vind ik persoonlijk eigenlijk net zo idioot als 6 rotweilers houden in een rijtjeswoning.
mijke
Zeer actief

Kaatjeswereld schreef:
Nanna schreef:Als je er zeven rottweilers op nahoudt in een arbeiderswoninkje en ze los over straat laat lopen ben je wmb de weg al kwijt hoor. :19:
Dit feit klopt niet. Die honden liepen nooit met z'n allen op straat. Achter zijn huis zijn meerdere grote kennels. Ruimte ertussen. Waar de kinderen dus aan het spelen waren. Één van de honden is 'geknapt'.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Niet tijdens het incident nee, maar er waren dus al vaker klachten geweest van buurtbewoners dat die honden gewoon maar los op straat rond liepen.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Kaatjeswereld schreef:
Nanna schreef:Als je er zeven rottweilers op nahoudt in een arbeiderswoninkje en ze los over straat laat lopen ben je wmb de weg al kwijt hoor. :19:
Dit feit klopt niet. Die honden liepen nooit met z'n allen op straat. Achter zijn huis zijn meerdere grote kennels. Ruimte ertussen. Waar de kinderen dus aan het spelen waren. Één van de honden is 'geknapt'.

Volgens "Van" hier op het forum die daar in de buurt woont liepen ze wel vaak los. De hond van haar vriendin was een paar weken geleden nog gebeten en ze gaf aan dat ze mede om deze loslopende honden niet met haar zoontje daar durfde te lopen.
Blz 1 van dit topic.
Gr. Aniek

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Heavy schreef:Nouja bedreigd :19: ze krijgen opmerkingen via facebook en de politie had ze daar al voor gewaarschuwd en ze hebben daar nu aangifte van gedaan .En nu krijgen ze begeleiding hoe ze daar mee om moeten gaan .
Geloof maar zo dat er wat tokkenvolk ook buiten FB om bedreigingen uit .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

Kaatjeswereld schreef:

Dat feit klopt wel degelijk. De filmpjes die ze (de fokker) zelf op internet heeft gezet om te laten zien hoe "makkelijk" het lopen met zo'n grote roedel is, los welteverstaan, spreken voor zich. Los van de ervaringen/meningen van omwonenden.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Van
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, Tamaskan, Turkse Vans
Contacteer:

Ongelezen bericht door Van »

Kaatjeswereld schreef:

Die liepen wel degelijk regelmatig los op straat, niet eens een halsband om. Er zijn genoeg filmpjes van te vinden.
Afbeelding
Van
Zeer actief
Contacteer:

toen ze de hond van die vriendin aanvielen liep ze zelfs met 8 honden(de 7 rotties en nog een herder). In haar eentje met haar 2 kleine kinderen. Haar kinderen gingen achter de aanvallende honden aan. Zij kwam er op haar dooie gemakkie achteraan slenteren...
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Cleva schreef:Dan heb je dus een situatie waarbij mensen voor hun eigen veiligheid om moeten lopen. Ik vind dat niet wenselijk.
Sterker nog, dat is de omgekeerde wereld!
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Nanna schreef:Hier loopt in de bossen ook weleens zo'n halve zool met een hele roedel van die gecoupeerde bullyhonden. nee ze doen niks. En uiteraard loopt het allemaal los :roll:
Vind je het heel erg als ik het risico niet neem en als een raket de andere kant opvlieg met mijn honden? Voel er maar weinig voor om een krantenartikel te worden.
Ja en door mensen zoals jij voelen die honden zich dus onbegrepen en dan raken ze in de war en gaan ze gekke dingen doen :engel:
Cairo_
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cairo_ »

'De vrolijke Nick is na aanval vier rottweilers verdwenen'

Interview | De 2-jarige Nick raakt zwaargewond als hij eind augustus wordt aangevallen door vier rottweilers. Gisteren is hij voor de achtste keer geopereerd. Zijn ouders Dennie en Bianca hopen dat hij er ooit helemaal bovenop komt. ,,De vrolijke Nick is verdwenen.''

Jan Willem Horstman 24-09-16

Dinsdag 23 augustus staat waarschijnlijk voor altijd in hun geheugen gegrift. De dag dat ze campings willen bezichtigen voor de vakantie van volgend jaar eindigt in een drama. Zoon Nick wordt met zijn zusjes Giovanna (10) en Amy (5) bij een gezin verderop in de straat ondergebracht, maar daar gaat het vreselijk mis met de honden des huizes.

In de achtertuin springt een van de rottweilers van het gezin over een afscheiding in de tuin en begint als een dolle op de peuter in te bijten. Drie andere honden volgden dit voorbeeld. De eigenaresse schreeuwt meteen keihard om hulp. Ook gaat ze boven Nick hangen om de beesten het bijten zoveel mogelijk te beletten. Maar tevergeefs.

Koevoet
Een andere buurman ontpopt zich uiteindelijk tot reddende engel. Hij hoort het geschreeuw, pakt een koevoet en slaat zo hard hij kan op de honden in. De rottweilers laten los, waarna Nick in veiligheid kan worden gebracht. ,,Onze beide dochters hebben alles van dichtbij gezien en ook geprobeerd om Nick te helpen. Giovanna probeerde Nick weg te trekken. Amy heeft geslagen en getrapt, voor haar gevoel keihard. Later zei ze tegen ons: 'Die honden wilden niet luisteren'.''

Dennie (33) en Bianca (29) doen een maand later in een kantine van het UMCG in Groningen tegenover Dagblad van het Noorden hun verhaal. Tussen hen in zit Nick in zijn buggy. In zijn gezicht heeft hij littekens. In zijn neus een slangetje, dat hij er steeds probeert uit te peuteren. ,,In totaal had Nick 25 beetwonden. In zijn benen, billen, buik, schouder, oksel, heup en in zijn knieholte. Vooral zijn linkerbeen was heel erg beschadigd. Daarin zit nog een stellage met vier pennen. Volgens artsen kan het nog wel een jaar duren voordat alle wonden echt goed dicht zijn en genezen.''

Ze hadden nooit verwacht dat het met de honden van de buren, die rottweilers fokken, zo mis zou kunnen gaan. ,,We kwamen daar wel vaker. Die man en vrouw hebben zelf ook twee jonge kinderen en we konden goed met elkaar opschieten. Dat zij rottweilers hadden, leek ons geen probleem. Die honden waren kinderen gewend en reageerden ook nooit raar op onze kinderen."

Het onheilstelefoontje zit nog in hun geheugen gegrift. ,,Je hebt het gevoel dat de bodem onder je vandaan zakt. Hoe erg is het? Wat gaat er gebeuren en wat kun je doen?" Op zo'n moment zijn er alleen maar vragen en geen antwoorden. ,,Echt verschrikkelijk.''

Operatie
De rit vanuit Hattem naar het UMCG in Groningen vergeten Dennie en Bianca nooit meer. ,,Bianca was in paniek, begon te hyperventileren. Ik probeerde mij zo goed en kwaad als het ging op de weg te concentreren. We waren er in een recordtijd, nog voordat Nick er was. Nadat Nick was binnen gebracht, is Bianca even gaan kijken. Ik durfde dat niet. Daarna volgde een operatie van 8 uur, met een team van zes chirurgen.''

Dennie en Bianca leven dan tussen hoop en vrees. Zou Nick het redden? ,,Zijn bloeddruk was bijna nul en hij had een halve liter bloed verloren'', zegt Bianca. ,,En dan was er nog het risico van infectiegevaar en inwendige bloedingen. Na de operatie gingen we samen kijken. Nick zat vast aan allerlei slangen en werd slapende gehouden. Op zijn wonden zat geen verband, want die wonden moesten kunnen ademen. Pas donderdag kwam het bericht dat Nick buiten levensgevaar was.''

Wilskracht
Nu gaat het naar omstandigheden goed met Nick. ,,Hij is er nog en hij toont enorm veel wilskracht. Daar zijn we heel erg blij mee. Maar de vrolijke Nick van voor 23 augustus is verdwenen. Hij is vaak opstandig en boos. We hopen dat dit komt doordat hij zijn energie nu niet kwijt kan. Maar we weten het niet. Wat gaat er momenteel in dat koppie om? Houdt hij er nog wat anders aan over dan een flink aantal littekens? Niemand die het weet.''

Zijn zusjes, die getuige waren van het drama, krijgen professionele begeleiding. Bianca: ,,Amy heeft 's nachts paniekaanvallen en Giovanna huilt regelmatig. We proberen hen te ondersteunen waar mogelijk. Er zijn veel mensen die met ons meeleven. Er worden zelfs cadeautjes van wildvreemden bij ons afgeleverd. Heel lief allemaal.''

Confronterend
Het echtpaar is de buurman met de koevoet eeuwig dankbaar. Met het stel van de rottweilers hebben ze geen contact meer. ,,Ook zij hebben dit natuurlijk niet gewild. Maar wij kunnen het niet aan om met hen contact te hebben. Dat is te confronterend. Dat we schuin tegenover het huis wonen waar het allemaal is gebeurd, maakt het voor onze dochters er ook niet makkelijker op. Wat mij betreft gaan we zo snel mogelijk verhuizen. Of we onszelf ook iets verwijten? Met het stellen van allerlei als-vragen schieten wij niets op. Zeker nu we onze energie zo nodig hebben voor andere dingen.''

De vier honden die Nick aanvielen, kregen dezelfde avond nog een dodelijke injectie. Zelf heeft het gezin ook een hond, een herder. ,,Die hond is echt superlief. We peinzen er niet over om onze hond nu weg te doen. Dan zou je hem straffen voor wat totaal andere honden hebben gedaan. Dat zou heel onredelijk zijn en zou onze kinderen nog meer verdriet bezorgen.''

Zoals het er nu naar uitziet, moet Nick nog enkele weken in het ziekenhuis blijven. ,,Hoe het daarna zal gaan, weten we niet. Maar één ding is zeker: we zullen er zijn voor onze kinderen. Hoe moeilijk het misschien ook nog gaat worden. Die 23ste augustus moet zo weinig mogelijk de rest van hun leven gaan bepalen. Daar gaan we voor."
http://www.ad.nl/nieuws/de-vrolijke-nic ... ~abbb67ea/
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Wat een horrorverhaal :ugh:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Nou ik kan me best voorstellen dat een kind hier nog wel lange tijd last van blijft houden , buiten de medische kant.
Zo'n aanval is uiteraard hartstikke beangstigend en gaat een kind, sowieso ook een volwassene, echt niet in de koude kleren zitten.

Mijn dochter bracht haar zoontje onlangs na school voor het eerst weg om te spelen bij een klasgenootje en toen ze daar kwam liepen er twee grote Bullyachtige honden rond die gromde naar haar zoontje.
Zij vroeg daarop of de honden apart gingen van de kinderen waarop de eigenaresse aangaf van niet omdat ze kindvriendelijk waren :mrgreen: waarop zij ,onder luide tegenwerpingen en gehuil , zoontje weer meenam.
Vriendschap is over want eigenaresse was er woedend om maar dat maakte mijn dochter niets uit ze was niet van plan haar kind daar te laten.

Maar goed in dit geval lag het anders , mijn dochter was bang dat er wat zou gebeuren omdat ze meende daar signalen van op te pikken en dat was hier niet zo.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zoiets heeft enorme impact en niet alleen voor dat jochie zelf,ook zijn zusjes en ouders.
Heel triest allemaal.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Tineke schreef:Nou ik kan me best voorstellen dat een kind hier nog wel lange tijd last van blijft houden , buiten de medische kant.
Zo'n aanval is uiteraard hartstikke beangstigend en gaat een kind, sowieso ook een volwassene, echt niet in de koude kleren zitten.

Mijn dochter bracht haar zoontje onlangs na school voor het eerst weg om te spelen bij een klasgenootje en toen ze daar kwam liepen er twee grote Bullyachtige honden rond die gromde naar haar zoontje.
Zij vroeg daarop of de honden apart gingen van de kinderen waarop de eigenaresse aangaf van niet omdat ze kindvriendelijk waren :mrgreen: waarop zij ,onder luide tegenwerpingen en gehuil , zoontje weer meenam.
Vriendschap is over want eigenaresse was er woedend om maar dat maakte mijn dochter niets uit ze was niet van plan haar kind daar te laten.

Maar goed in dit geval lag het anders , mijn dochter was bang dat er wat zou gebeuren omdat ze meende daar signalen van op te pikken en dat was hier niet zo.
Je dochter heeft groot gelijk dat ze haar zoontje weer meenam. Snap niet dat die vrouw daar boos om werd. Zelfs onze IJslanders gingen apart als er kindertjes te spelen waren, en dat waren echt wandelende theemutsen. Maar ook de liefste hond kan een keer van zich af bijten omdat-ie zich belaagd voelt door een stel krijsende peutertjes, ook dat wil je toch helemaal niet?
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Er stond een groot artikel over deze peuter vandaag in de Tubantia, en waarschijnlijk in alle dagbladen. Het jongetje is getraumatiseerd en niet meer de oude geweest. `De vrolijke Nick is verdwenen`, zo stond er geschreven.
Ik ben bang dat hij tevens voor eeuwig angst zal behouden voor honden.

Ik weet niet wat die honden bezielde maar ik vind het niet normaal.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

jvanringen schreef:
Tineke schreef:Nou ik kan me best voorstellen dat een kind hier nog wel lange tijd last van blijft houden , buiten de medische kant.

Je dochter heeft groot gelijk dat ze haar zoontje weer meenam. Snap niet dat die vrouw daar boos om werd. Zelfs onze IJslanders gingen apart als er kindertjes te spelen waren, en dat waren echt wandelende theemutsen. Maar ook de liefste hond kan een keer van zich af bijten omdat-ie zich belaagd voelt door een stel krijsende peutertjes, ook dat wil je toch helemaal niet?
Mijn dochter trok zich er niets van aan al zette zoonlief het wel op een krijsen want die wilde spelen met het vriendje :mrgreen:
Ik laat onze honden er wel bij als de kleinkinders komen maar let uiteraard dan wel goed op.
Maar een achternichtje die weleens meegaat als ik wat met de kleinkinders ga doen en die al meerdere malen gevraagd heeft of ze hier ook mag logeren tegelijk met jongste kleindochter dat doe ik dan weer niet.
Ik ben dan toch bang dat als ze hier zou zijn en er zou wat commotie ontstaan, en om de barbiedoos kan zoiets zomaar gebeuren :mrgreen: , dat de Fila's zoiets hebben van zij hoort er niet bij en kleindochter zouden willen verdedigen.
Daar begin ik dus niet aan hoe lullig ik het ook vind om steeds nee te verkopen.
Het gaat goed tussen de honden en de kinderen ik heb echt geen zin om dat op het spel te zetten.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Van
Zeer actief
Contacteer:

Dat arme arme ventje :ugh:
En die meisjes ook dat blijft ze hun hele leven bij. Mijn zus heeft vroeger een flink ongeluk gehad met ons paard, ik heb het zien gebeuren, mijn zus weet er zelf nauwelijks meer wat van maar ik zie het nog voor me. Ik heb dat paard uiteindelijk daarom ook verkocht was een doodeerlijk dier maar ik bleef er bang voor.
Ik kan me heel goed voorstellen dat ze hier weg willen
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Volgens mij komt er zo een reportage over het jochie en hoe het nu met hem gaat bij Hart van Nederland op SBS6. Zag daar een aankondiging van voorbij komen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Nanna schreef:
LongFields schreef:Volgens mij komt er zo een reportage over het jochie en hoe het nu met hem gaat bij Hart van Nederland op SBS6. Zag daar een aankondiging van voorbij komen.
Ik zag het kind net. Jezus.....

Ik heb het zelf niet gezien maar zo te lezen hoef ik daar niet rouwig om te zijn. Het eerder gequote artikel beschrijft al behoorlijk duidelijk hoe het arme jochie er aan toe moet zijn... :ugh:
Arm kind... :(:
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Van
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben er blij mee
Hopelijk met aanlijngebod
Afbeelding
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

Nanna schreef:Ik vind sowieso dat een hele reut pittige honden er op na houden in een woonwijk not done is.
Lineke Gruter heeft gelijk: twee van zulke honden is méér dan genoeg.
Waarom moet je met acht Rottweilers rondparaderen in je prachtwijk? :piew:
Hier loopt iemand met vijf van die bullies met afgeknipte oren. Los. Als dat fout gaat gaat het ook goed fout.
Van mij mag dat best aangepakt worden. Al was het maar in het belang van die beesten.
Ik vraag me af hoe je 8 van dat soort kaliber honden kan bieden wat ze nodig hebben, helemaal in een woonwijk. Dat is bijna een fulltime baan joh.

Oh en los in een woonwijk/druk bos helemaal, koekoek.
Suusz27
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suusz27 »

Nanna schreef:
Suusz27 schreef:
Nanna schreef:Ik vind sowieso dat een hele reut pittige honden er op na houden in een woonwijk not done is.
Lineke Gruter heeft gelijk: twee van zulke honden is méér dan genoeg.
Waarom moet je met acht Rottweilers rondparaderen in je prachtwijk? :piew:
Hier loopt iemand met vijf van die bullies met afgeknipte oren. Los. Als dat fout gaat gaat het ook goed fout.
Van mij mag dat best aangepakt worden. Al was het maar in het belang van die beesten.
Ik vraag me af hoe je 8 van dat soort kaliber honden kan bieden wat ze nodig hebben, helemaal in een woonwijk. Dat is bijna een fulltime baan joh.
Ik denk dat het hier met die bullies ook de baan ís. Allemaal teven. Dat is drachtig, heeft pups, net pups gehad of onderweg. En ik durf niet eens te vragen wat die lelijke beesten kosten. Ik denk heel wat meer dan mijn stamboomteckeltjes ;-)
Eh ja, dat zeer zeker. Ze gaan weg tussen de € 3.000,- en € 5.000,- per stuk.
Afhankelijk van de bloedlijnen en de standard of pocket etc., reken maar uit met een nestje van 8 a 10 pups....
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”