Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe trots kan je zijn... MAP-A diploma! nu met verslag proef

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: Hoe trots kan je zijn... MAP-A diploma! nu met verslag p

Ongelezen bericht door samantha! »

ranetje schreef:
samantha! schreef:
Marjoleine schreef:Jemig Sam!!
Straks ga ik nog mevrouw tegen je zeggen :cheer: :cheer: :cheer:
Supersupertof!

Enfin, nu kaarsjes voor nog een goeie!

Oh die kaarsjes mogen nog even wachten hoor! ik heb geen MAP meer in kunnen schrijven dit jaar, volgend jaar weer verder :D
Houd de proeven even in de gaten.
Beste kans dat je aan het eind van oktober toch nog in kunt schrijven vanwege afzeggingen.
Dat was vorig jaar tenminste wel zo :wink:
Het is bomvol dit jaar, op de proeven die nog komen zijn serieus dubbel zoveel inschrijvingen nog dan dat er plaatsen bij.
Ik sta zaterdag nog wel ergens reserve maar ik ga er maar niet meer vanuit dat dat gaat lukken.
Is ook helemaal niet erg, dat we deze dit jaar al mee konden lopen was al bonus want dat zat nog niet in de planning.
Volgend jaar weer verder :D
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief

Inge O schreef:
samantha! schreef: Hij ging rechts het riet in (zie plaatje) dus toen hij keek gaf ik een armgebaar naar links, dat betekent gewoon "je moet naar links" dat dat water is maakt niet uit, links is links.
Jawel, maar dan zou ik verwachten dat hij ook echt links aanhoudt (en dus door blijft zwemmen naar links) en niet dat hij een stukje 'opschuift' naar links en weer de oorspronkelijke 'vooruit' oppakt?
Jawel dat ligt dus aan mijn commando.
Nu deed hij precies wat je zegt, opschuiven naar links en verder vooruit, daar heb ik een apport commando voor want dat scheelt me een extra handeling.
Hij gaat dus eigenlijk met een ruime bocht linksom verder vooruit, hoe ruim die bocht is bepaal ik met mijn arm en lichaam.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief

anniek16 schreef:Wat ontzettend gaaf! Hoe oud is Jones inmiddels en hoe oud zijn honden op nimrod gemiddeld? Ik dacht trouwens altijd dat Jack op een hoger niveau zat dan Jones, of ik heb weer eens wat gemist.

Maar gefeliciteerd, echt super knap van hond en baas!
Jones is 2.5 nu.
Volgens mij is de gemiddelde leeftijd op de nimrod zo'n 5/6 jaar, soms wel wat ouder, soms wat jonger.
Maar voor nu is de nimrod voor mij ook echt nog geen doel, kan sowieso niet want ik heb niet meer wedstrijden haha maar al had ik dat wel was het nog niet mijn doel.
Maar ik sluit inmiddels niet meer uit dat het een doel zou kunnen worden :mrgreen:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Inge O schreef:
samantha! schreef:
Inge O schreef:
samantha! schreef: Hij ging rechts het riet in (zie plaatje) dus toen hij keek gaf ik een armgebaar naar links, dat betekent gewoon "je moet naar links" dat dat water is maakt niet uit, links is links.
Jawel, maar dan zou ik verwachten dat hij ook echt links aanhoudt (en dus door blijft zwemmen naar links) en niet dat hij een stukje 'opschuift' naar links en weer de oorspronkelijke 'vooruit' oppakt?
Jawel dat ligt dus aan mijn commando.
Nu deed hij precies wat je zegt, opschuiven naar links en verder vooruit, daar heb ik een apport commando voor want dat scheelt me een extra handeling.
Hij gaat dus eigenlijk met een ruime bocht linksom verder vooruit, hoe ruim die bocht is bepaal ik met mijn arm.
Niet normaal dat die honden dat snappen :80: :80: :80: :80: .
Nee bizar he?
Ik had het ook nooit voor mogelijk gehouden en er zijn maar weinig honden die dat echt goed kennen maar ik heb hier toch 2 levende bewijsstukken rondlopen :mrgreen:
Het aanleren gaat ook grotendeels op gevoel en hoe de hond erop reageert, ik kan het nieteens exact uitleggen, ik weet alleen dat het voor mijn honden wel werkt.
Afbeelding
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door miriam »

Wow Sam, wat supergoed zeg. Gefeliciteerd allebei :cheer:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
samantha!
Zeer actief

anniek16 schreef:Wat ontzettend gaaf! Hoe oud is Jones inmiddels en hoe oud zijn honden op nimrod gemiddeld? Ik dacht trouwens altijd dat Jack op een hoger niveau zat dan Jones, of ik heb weer eens wat gemist.

Maar gefeliciteerd, echt super knap van hond en baas!
Oh nog even over Jack vs Jones.
Je hebt niets gemist, ik denk dat het qua niveau weinig scheelt.
Ze hebben beiden hun sterkere en zwakkere punten en ze vragen beiden dus een andere manier van voorjagen.
Maar als je alles bij elkaar optelt zou het denk ik weinig tot niets schelen.
Dat maakt het wel extra moeilijk voor mij...
Want zit die nimrodkans erin? en met wie moet ik het dan gaan proberen?
Beiden in 1 seizoen gaat niet werken want dan ben ik mijn eigen concurrent haha.
Als Jones zo doorgaat is de kans dat het gaat lukken met Jones wel hoger denk ik, Jack is niet "slechter" maar Jack werkt wel slordiger en het gaat dan op de punten neerkomen.
Afgelopen zaterdag had Jones maar 10 punten minder dan de nummer 1, zo nauw komt het dan.
Jones heeft zaterdag weinig tot geen punten verspeeld maar ik als voorjaagster wel en dat blijf je toch altijd houden, je moet op dat moment snel keuzes maken.
En zo werkt het ook voor de hond, de hond moet het ook maar allemaal doen op het juiste moment en geen foutjes maken, een hond die netjes werkt en rustiger is heeft minder kans op foutjes.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik vind het echt super zo scherp ze op jou reageren :E:
Alles gaat zo rustig en het lijkt "bijna van zelf" te gaan...... dat is het natuurlijk niet, er zitten zeker een x-aantal trainings uren aan.

Wel mooi om alle vorderingen te volgen :ok:
samantha!
Zeer actief

mosquito1980 schreef:Ik vind het echt super zo scherp ze op jou reageren :E:
Alles gaat zo rustig en het lijkt "bijna van zelf" te gaan...... dat is het natuurlijk niet, er zitten zeker een x-aantal trainings uren aan.

Wel mooi om alle vorderingen te volgen :ok:
Het is inmiddels "gewoonte" voor ze geworden ja maar pfieuw daar zitten inderdaad heel veel uren in :D
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Inge O schreef:Waar krijg je eigenlijk puntenaftrek voor? Mag je zoveel aanwijzingen geven als je wil of krijg je aftrek per aanwijzing?
Ja, als je veel (extra) aanwijzingen moet geven gaat dan je punten af.
Dat zie je bij mij bij de B onderdelen goed, de proeven waarbij ik niets extra heb hoeven zeggen haalde ik 100 punten, op de andere 2 proeven moest ik hem toch een keer stilzetten en van richting veranderen en dat was dus 5 punten.
Bij de A proeven heb ik meerdere keren gefloten en dat zie je ook in de punten.
Het is me nog niet helemaal duidelijk hoeveel precies waarvoor afgetrokken is maar dat verschilt ook per keurmeester denk ik en ze kijken natuurlijk ook naar het totaalplaatje.
Na de volgende MAP volgend jaar heb ik er wellicht een beter beeld van.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Inge O schreef:
samantha! schreef:
Inge O schreef:Waar krijg je eigenlijk puntenaftrek voor? Mag je zoveel aanwijzingen geven als je wil of krijg je aftrek per aanwijzing?
Ja, als je veel (extra) aanwijzingen moet geven gaat dan je punten af.
Dat zie je bij mij bij de B onderdelen goed, de proeven waarbij ik niets extra heb hoeven zeggen haalde ik 100 punten, op de andere 2 proeven moest ik hem toch een keer stilzetten en van richting veranderen en dat was dus 5 punten.
Eigenlijk vind ik dat niet logisch - dat iets 'zomaar' lukt is toch ook vaak een stukje geluk (nu ja, bovenop wat de combinatie allemaal kan natuurlijk) terwijl het feit dat je via je aanwijzingen je hond zo goed kan dirigeren voor mij zéker zoveel waard is als 'zomaar' de buit binnenhalen, zeker als je naar de waarde voor in de praktijk gaat kijken.

Dat er aftrek komt voor het moeten herhalen van een aanwijzing of aanwijzingen die de hond gewoon niet opvolgt vind ik weer wat anders.
Ja daar zit zeker wat in hoor, maar er zijn wel "foutjes" gemaakt.
Op beiden B proeven had ik niet hoeven dirigeren als Jones gemarkeerd zou hebben.
Maar goed, dat is nou eenmaal soms zo, op B4 had hij ook echt de kans niet omdat hij dus al veel te ver was.
Op de A proeven had hij de lijn naar de kraai en de lijn naar de sleep beter kunnen doen maar de puntaftrek daar is vooral voor mij, ik heb hem bij beiden proeven er vanaf gefloten en teveel gefloten, dus die puntaftrek klopt dan wel.
Er was op beide A proeven overigens geen enkele hond die in 1 lijn gelijk goed ging hoor, maar fluiten omdat je moet bijsturen of onnodig fluiten is wel een verschil natuurlijk, ook al blijft de hond luisteren :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”