Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond doodgebeten in Amsterdam
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Hond doodgebeten in Amsterdam
In een buurtje waar je het beste maar heel snel doorheen kunt fietsen.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Overgrote deel van de honden in die wijk is van het door zou zo geroemde "type klapkaak" dus mocht je momenteel nog enig medelijden met de doodgebeten hond hebben, dat zal dan vast minder zijn/worden als ik je vertel dat de doodgebeten hond ongetwijfeld ook type "klapkaak" zal zijn geweest.Nanna schreef:Lameraaie![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
- Zeer actief
Je zou het ook een gebruikshond voor de berenjacht kunnen noemen.smoekie schreef:Overgrote deel van de honden in die wijk is van het door zou zo geroemde "type klapkaak" dus mocht je momenteel nog enig medelijden met de doodgebeten hond hebben, dat zal dan vast minder zijn/worden als ik je vertel dat de doodgebeten hond ongetwijfeld ook type "klapkaak" zal zijn geweest.Nanna schreef:Lameraaie![]()
![]()
![]()
![]()
- smoekie
- Zeer actief
Heb even gegoogled. Klapkaak (Argentijnse Dog x AmStaff) vs klapkaak Nanna 

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
uh? wat ik niet "snap" in het verhaal is
- aangelijnde hond loopt netjes op straat
- loslopende sloopkogel vliegt erop en bijt en laat niet meer los
- er ontstaat een worsteling tussen bijtende hond en baas van bijtende hond of baas van gebeten hond ?
- DE hond is vermoedelijk geslagen of gestoken ????? Welke hond ? Die hond die netjes aangelijnd gebeten werd ?
Wat is daar nou gebeurd?
Loop je dan met je hond , kalm over straat, aangelijnd en wel en behalve dat hij gebeten wordt duikt er ook nog iemand bovenop die de gebeten hond steekt of slaat ?
He ?
Andersom , dat de bijtende hond geslagen of gestoken is 'begrijp' ik dan weer wel, maar het slachtoffer in deze is misschien ook nog gestoken ?
Ik hoop toch werkelijk dat daar flink werk van wordt gemaakt...
Voor hetzelfde geld had hij de baas van de dode hond ook gestoken of geslagen ?
Diep droevig ...en die foto had ik niet hoeven zien ....maar goed

- aangelijnde hond loopt netjes op straat
- loslopende sloopkogel vliegt erop en bijt en laat niet meer los
- er ontstaat een worsteling tussen bijtende hond en baas van bijtende hond of baas van gebeten hond ?
- DE hond is vermoedelijk geslagen of gestoken ????? Welke hond ? Die hond die netjes aangelijnd gebeten werd ?
Wat is daar nou gebeurd?
Loop je dan met je hond , kalm over straat, aangelijnd en wel en behalve dat hij gebeten wordt duikt er ook nog iemand bovenop die de gebeten hond steekt of slaat ?
He ?

Andersom , dat de bijtende hond geslagen of gestoken is 'begrijp' ik dan weer wel, maar het slachtoffer in deze is misschien ook nog gestoken ?
Ik hoop toch werkelijk dat daar flink werk van wordt gemaakt...
Voor hetzelfde geld had hij de baas van de dode hond ook gestoken of geslagen ?
Diep droevig ...en die foto had ik niet hoeven zien ....maar goed

Wat me hier (waar ik woon) opvalt, is dat het gros dat een klapkaak heeft, op een enkeling na, hetzelfde soort personen zijn. Kerels zo rond de dertig met een kaal geschoren koppie.Nanna schreef:Dat maakt geen moer uit. Die hond liep netjes aangelijnd en was onder contrôle. Al loop je dan met de allergrootste tyfuslijer, dat moet je helemaal zelf weten. Als je daar wat aan ontleent moet je het vooral niet laten. Het gaat mij erom dat de hond die er op geklapt is en nooit meer losliet wéér zo'n vechttype was.smoekie schreef:Overgrote deel van de honden in die wijk is van het door zou zo geroemde "type klapkaak" dus mocht je momenteel nog enig medelijden met de doodgebeten hond hebben, dat zal dan vast minder zijn/worden als ik je vertel dat de doodgebeten hond ongetwijfeld ook type "klapkaak" zal zijn geweest.Nanna schreef:Lameraaie![]()
![]()
![]()
![]()
Je durft toch goddomme niet normaal over straat met je hond, onderhand. Die vechtjoekels knallen als paddestoelen uit de grond. Wat mankeert mensen toch?
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Wat erg voor die baas.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
Wat een bloedbad, vreselijk
Is het nou zo ontzettend moeilijk om je hond gewoon aangelijnd te houden?

Is het nou zo ontzettend moeilijk om je hond gewoon aangelijnd te houden?

-
- Zeer actief
Niks nieuws voor een gevecht laten sommige lieden even de hond uit kijken hoe het er voor staat gebeurd nou eenmaal in dat wereldje ..................
Vreselijk voor de eigenaar echte horror nachtmerrie , hond en eigenaar zijn totaal verbijsterd en overompeld
Vreselijk voor de eigenaar echte horror nachtmerrie , hond en eigenaar zijn totaal verbijsterd en overompeld
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hier valt dat dan weer reuze mee. Ik zie best veel SPA's in de buurt, maar over het algemeen bij mensen die er verantwoord mee omgaan. In het park liep altijd een man met vijf Amerikaanse staffords, vier daarvan liepen los en een aan de lijn. Ik schrok me dood toen ik ze de eerste keer ineens om de hoek zag komen, maar niets aan de hand, vriendelijke honden die goed luisterden. Een vriendin van mij heeft een kruising Engelse stafford, loopt altijd los, maar doet geen vlieg kwaad. Er loopt altijd een jonge vrouw met twee flinke SPA's. De teef heeft een kort lontje, bij opwinding zou ze er graag opduiken. Sinds die hond dat heeft laten zien, lopen ze altijd aan de lijn.Neeltje schreef:Wat me hier (waar ik woon) opvalt, is dat het gros dat een klapkaak heeft, op een enkeling na, hetzelfde soort personen zijn. Kerels zo rond de dertig met een kaal geschoren koppie.Nanna schreef:Dat maakt geen moer uit. Die hond liep netjes aangelijnd en was onder contrôle. Al loop je dan met de allergrootste tyfuslijer, dat moet je helemaal zelf weten. Als je daar wat aan ontleent moet je het vooral niet laten. Het gaat mij erom dat de hond die er op geklapt is en nooit meer losliet wéér zo'n vechttype was.smoekie schreef:Overgrote deel van de honden in die wijk is van het door zou zo geroemde "type klapkaak" dus mocht je momenteel nog enig medelijden met de doodgebeten hond hebben, dat zal dan vast minder zijn/worden als ik je vertel dat de doodgebeten hond ongetwijfeld ook type "klapkaak" zal zijn geweest.Nanna schreef:Lameraaie![]()
![]()
![]()
![]()
Je durft toch goddomme niet normaal over straat met je hond, onderhand. Die vechtjoekels knallen als paddestoelen uit de grond. Wat mankeert mensen toch?
In de wijk zie ik er ook steeds meer, maar allemaal netjes aan de lijn. Een loopt altijd met muilkorf. Een buurman loopt altijd op het grasveld tegenover mijn huis ballen te gooien met zijn hond. Hond is los, maar luistert perfect en heeft geen oog voor andere honden (alleen maar voor de bal).
Tussen de eigenaren zitten ook jonge mannen met kale hoofden, maar ook die gaan verantwoord met de hond om.
Er loopt in het park een vervelend figuur met een stafford. De hond is wel netjes aangelijnd, maar het lijkt erop of hij nogal trots is op de agressie van zijn hond, hoewel hij zelf agressiever overkomt dan die hele hond.
Al met al vind ik het hier dus best meevallen (gelukkig).
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Zou me ook niks verbazen als de eigenaren misschien wel een appeltje te schillen hadden met elkaar, of in ieder geval, de idioot die zijn hond zijn goddelijke gang liet gaan met de eigenaar van het slachtoffer.
- dagmar88
- Zeer actief
Neeltje schreef: Wat me hier (waar ik woon) opvalt, is dat het gros dat een klapkaak heeft, op een enkeling na, hetzelfde soort personen zijn. Kerels zo rond de dertig met een kaal geschoren koppie.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nou dit..Nanna schreef: Je durft toch goddomme niet normaal over straat met je hond, onderhand. Die vechtjoekels knallen als paddestoelen uit de grond. Wat mankeert mensen toch?
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =lr&pos=19
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
Vreselijk. Ben inmiddels wel voor een compleet verbod op dit soort honden. De doodgebeten hond, wat is dat voor hond? Kan het niet goed zien? Maar geen klapkaak toch?

- smoekie
- Zeer actief
Cinnepin schreef:Vreselijk. Ben inmiddels wel voor een compleet verbod op dit soort honden. De doodgebeten hond, wat is dat voor hond? Kan het niet goed zien? Maar geen klapkaak toch?
jawel hoor, dat was een Argentijnse Dog x AmStaff.
- Cinnepin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox en border collie
Ok. Zal een heftig gevecht geweest zijn..2 klapkakensmoekie schreef:Cinnepin schreef:Vreselijk. Ben inmiddels wel voor een compleet verbod op dit soort honden. De doodgebeten hond, wat is dat voor hond? Kan het niet goed zien? Maar geen klapkaak toch?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Babs!
Een doodgebeten en een neergestoken hond is toch wel iets meer dan enkel een schermutselingEen man raakte gewond bij de schermutseling.

Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
- dagmar88
- Zeer actief
NadiaBabs schreef:Een doodgebeten en een neergestoken hond is toch wel iets meer dan enkel een schermutselingEen man raakte gewond bij de schermutseling.
"Na de aanval kwam het tot een worsteling"
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Je zult daar lopen met je jack russel of zelfs herder. Als dat type honden al doodgebeten wordt dan heeft welk ander ras toch gewoon niks in te brengen.smoekie schreef:Cinnepin schreef:Vreselijk. Ben inmiddels wel voor een compleet verbod op dit soort honden. De doodgebeten hond, wat is dat voor hond? Kan het niet goed zien? Maar geen klapkaak toch?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Jeetje, dat moet toch goed tekeer zijn gegaan wil je een Dogo X Amstaff doodbijten zeg
En ook niet de eerste keer dus dat deze hond is aangevallen door de agressor.
Waarom worden er dan niet meteen maatregelen genomen vraag je je dan af, of er is geen aangifte van gedaan, dat zou ook kunnen natuurlijk.
Hopelijk krijgt de hond iig niet nog eens de kans om slachtoffers te maken.

Waarom worden er dan niet meteen maatregelen genomen vraag je je dan af, of er is geen aangifte van gedaan, dat zou ook kunnen natuurlijk.

- mercedes2803
- Zeer actief
huh? waar lees jij dat ?Leanne schreef:Jeetje, dat moet toch goed tekeer zijn gegaan wil je een Dogo X Amstaff doodbijten zeg![]()
- Leanne
- Zeer actief
- Leanne
- Zeer actief
mercedes2803 schreef:huh? waar lees jij dat ?Leanne schreef:Jeetje, dat moet toch goed tekeer zijn gegaan wil je een Dogo X Amstaff doodbijten zeg![]()
Waarschuwing, je ziet de dode hond liggen in het filmpje.Rocco schreef:http://www.at5.nl/artikelen/160940/hond ... in-in-oost

- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Was te horen in het filmpje, waarin de eigenaar van de dode hond aan het woord is.mercedes2803 schreef:huh? waar lees jij dat ?Leanne schreef:Jeetje, dat moet toch goed tekeer zijn gegaan wil je een Dogo X Amstaff doodbijten zeg![]()
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- mercedes2803
- Zeer actief
Ah oke, ik heb het filmpje niet gekeken, vandaar...Lieske_1977 schreef:Leanne was me al voor, zie ik
Dank je voor de uitleg, Leanne ook
- Tineke
- Zeer actief
Ik zou toch de andere partij ook weleens willen horen , ik zie namelijk een hond zonder riem liggen en als die hond doodgestoken is , wat ook geopperd word dan zou de situatie ook anders kunnen zijn. Maar goed eind van de rit kent dit verhaal enkel maar verliezers 

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Een pupje van mij is gisteren ook uit het niets gehapt door zo'n beest.
Liep gewoon te lopen en hap. 14 weken en gelijk vijf hechtingen rijker, en dan heeft ie nog geluk natuurlijk.
Hopelijk blijft ie zo vrij en blij als hij was voor dit fuifje.
Liep gewoon te lopen en hap. 14 weken en gelijk vijf hechtingen rijker, en dan heeft ie nog geluk natuurlijk.
Hopelijk blijft ie zo vrij en blij als hij was voor dit fuifje.